aA
Motociklininkų eismo saugumas yra lygiai taip pat svarbus, kaip ir bet kurios kitos eismo dalyvių grupės, vis tik saugaus eismo ekspertai pastebi, kad šie vairuotojai turėtų imtis, kaip įmanoma daugiau saugumo priemonių, mat skirtingai nei automobilyje, jie nėra apsaugoti metalo konstrukcijų bei kitaip nei važiuojant dviračiu – jų išvystomas greitis yra kur kas didesnis.
Sukritikavo motociklų ir motorolerių vairuotojus: kai kurios klaidos kartojasi nuolat
© DELFI / Domantas Pipas

Motociklininkas ir žurnalistas Marius Eidukonis teigė, kad neretai problemų kyla tada, kai motociklininkai neįvertina savo galimybių ir nenumato galimų situacijų, bei kaip jose elgtųsi. Motociklininkas aiškino, kad dar prieš leidžiantis į kelionę, siekiant užtikrinti savo saugumą, vertėtų įvertinti, kaip reikėtų elgtis, jei staiga atsiranda kliūtis ar pagrindiniame kelyje automobilio vairuotojas motociklininkui nesuteikia pirmumo bei suka į kairę.

„Situacijų numatymas gali prisidėti prie eismo saugumo. Žinoma, visų įmanomų situacijų numatyti neįmanoma, bet dažnai besikartojančias – svarbu apžvelgti. Stresinėje būsenoje priimti tinkamą sprendimą tikrai gali būti sudėtinga, bet jei dar prieš tai nuspręsite ar stabdysite abiem stabdžiais, ar kažkuriuo vienu, ar bandysite rikiuotis į kitą juostą, ar suksite į šoną, suvaldyti situaciją, o ir motociklą, gali būti lengviau“, – aiškino M. Eidukonis.

Pašnekovais teigė, kad numatymas į priekį taip pat motociklininkams yra labai svarbu, mat kiekvieno savo, ar kitų eismo dalyvių manevro metu, sėdintis ant „plieninio žirgo“ turi įvertinti, kas jo gali laukti už kelių ar kelių šimtų metrų. M. Eidukonis pabrėžė, kad kiekvienas motociklininkas turėtų nepamiršti pagrindinių pamokų, kurias turėjo vairavimo mokykloje, mat būtent tokios užduotys, kaip gyvatėlė ir „briedžio“ testas realiame gyvenime gali netgi padėti išvengti rimtų sužalojimų.

Sukritikavo motociklų ir motorolerių vairuotojus: kai kurios klaidos kartojasi nuolat
© DELFI / Karolina Pansevič

Didžiausias dėmesys saugumui

Motociklininkas taip pat aiškino, kad ne ką mažiau svarbu prisiminti, kad panorus ant motociklo pasisodinti keleivį, vairuotojas turėtų įvertinti ne tik savo gebėjimu, tačiau ir pasirūpinti to žmogaus saugumu.

„Keleiviui, kaip ir motociklo vairuotojui gresia tie patys pavojai, todėl stebina, kai tenka matyti, jog motociklininkas važiuoja apsirengęs pilna apranga, o keleivis važiuoja ne tik su marškinėliais ir džinsais, bet dar ir dėvi šalmą, kuris neatitinka jo galvos dydžio. Žinoma, tokiose situacijose atsakomybę už keleivį turi jausti pats vairuotojas ir jam paaiškinti, kad apranga ar bent jau apsaugos, gali padėti išvengti rimtų traumų“, – aiškino motociklininkas.

M. Eidukonis pabrėžė, kad motociklininko apranga yra vienintelis šarvas galintis jį apsaugoti nuo sužalojimų, todėl net ir karštą vasaros dieną, nereikėtų atsipalaiduoti ir tinkamai pasirūpinti savo kūno apsauga. Motociklininkas teigė, kad būtent tam yra specialūs šarvai, kuriuos dėvint būna apsaugotos svarbiausios kūno vietos – keliai, alkūnės, juosmuo ir stuburas, o važiuojant nebūna taip karšta.

Sukritikavo motociklų ir motorolerių vairuotojus: kai kurios klaidos kartojasi nuolat
© DELFI / Andrius Ufartas

Instruktuokite keleivį

M. Eidukonis atkreipė dėmesį, kad motociklininkas nusprendęs važiuoti kartu su keleiviu, turėtų taip pat įvertinti ir tai, kad esant dviem žmonėms motociklo valdymas taip pat pasikeičia, todėl reikėtų įvertinti savo įgūdžius ir pasirinkti saugų važiavimo greitį, o dar prieš leidžiantis į kelionę, paaiškinti, kaip turėtų sėdėti ir elgtis keleivis, kad netrukdytų vairuotojui ir neapsunkintų jo darbo.

„Dar prieš važiuodami paaiškinkite, ką turėtų daryti, ar ko neturėtų daryti keleivis bei įspėkite, kad keleivis savo ruožtu neturėtų imtis iniciatyvos manydamas, kad vienas ar kitas jo veiksmas gali palengvinti motociklo valdymą, nes tai tik gali tapti eismo įvykio priežastimi“, – sakė pašnekovas.

Savisaugos trūksta ir motorolerių vairuotojams

Motociklininkas teigė, kad ne ką mažiau dėmesio savo saugumui turėtų skirti ir motorolerių vairuotojai, kurie neretai naudoja tik vienintelę saugos priemonę – šalmą. M. Eidukonis teigė, kad motorolerių vairuotojai, kurie sėda ant 125 kub. cm variklį turinčio motorolerio, turėtų suprasti, jog eismo įvykio metu jie gali būti sužaloti ne ką mažiau nei motociklų vairuotojai, todėl turėtų pasirūpinti ne tik šalmu, bet ir bent jau stuburo bei juosmens apsaugomis.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
3.0000

Top naujienos

Kodėl Kaliningrado tranzito klausimą Rusija stumia į aklavietę: ryškėja tikrieji Kremliaus tikslai

Dėl „Kaliningrado blokados“ Lietuva sulauks atsako! Jei reikės – prasikirsime tranzitui kelią...

G-7 naujieji draudimai Rusijos ekonomikos nesupurtys: pataria kirsti per kitą vietą

Didžiosioms G-7 valstybėms narėms oficialiai nusprendus uždrausti aukso importą iš Rusijos,...

Verslas PliusGiulia Morpurgo, Libby Cherry

Rusija įžengė į istorinio defolto teritoriją, sankcijos drumsčia tolesnius planus

Rusija pirmą kartą per šimtmetį neįvykdė savo įsipareigojimų išorinių vyriausybinių...

Delfi PliusŽinių radijas

„Bayraktarą“ viena ranka duoda, kita ranka perka rusų vogtus grūdus: ko siekia Turkija

Pirmosiomis Rusijos pradėto karo Ukrainoje dienomis Turkija rusų kariniams laivams užvėrė...

Verslas PliusLukas Miknevičius

Didžiuliai infliacijos skirtumai ES šalyse: kas juos lemia ir kodėl Lietuvos kelias yra teisingas

Bendra valiuta ir rinka, tokia pati karo Ukrainoje įtaka, tie patys makroekonominiai veiksniai,...

Estijoje aptiktas pomidorus ir paprikas žaibiškai pražudantis virusas (1)

Estijos Žemės ūkio ministerijos Žemės ūkio ir maisto produktų departamentas, vykdydamas...

Pašalinti trešnių kauliukus dar nebuvo taip lengva: viską, ko reikia, galite rasti savo namuose

Šiltą ir saulėtą vasaros dieną išties smagu gardžiuotis raudonomis ir prisirpusiomis...

Reikšmingas posūkis dėl Turkijos: NATO oficialiai pakvies Švediją ir Suomiją į Aljansą (12)

Turkija antradienį vakarą pareiškė, jog „gavo, ką norėjo“ iš pokalbių su Švedijos ir...

Delfi PliusDaiva Žeimytė-Bilienė, laida „Iš esmės“

Lūžis, kuris atgrasytų Putiną net nuo minties apie Baltijos šalis: po naujų grasinimų – perspėjimai Lietuvai (12)

Kol Lietuvoje aiškinamasi dėl Kaliningrado tranzito, Estijos premjerė perspėja apie rimtas bet...

Rio de Žaneire apsigyvenęs vilnietis Marius: mūsų lietuvaitės brazilų nesuviliotų (12)

Vilnių į Rio de Žaneirą iškeitęs Marius Rudalevičius sako, kad jo gyvenimas pasikeitė...