aA
Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) duomenimis, greičio viršijimas praėjusiais metais buvo pats populiariausias Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimas. Pranešime žiniasklaidai pažymima, kad ypač dažnai akceleratoriaus pedalą tautiečiai stipriau spusteli automagistralėse bei greitkeliuose, kai juose įsigalioja didesnis maksimalus leistinas važiavimo greitis.
Greitkelis Vilnius-Kaunas
© DELFI / Lukas Bartkus

Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje ekspertai pastebi tendenciją, kad sušilus orams, vairuotojai ne tik atlaidžiau žiūri į greičio apribojimus bei sau leidžia rizikuoti, bet prie vairo padaro ir daugiau klaidų.

Remiantis policijos statistika, praėjusiais metais iš viso buvo užfiksuota daugiau nei 200 tūkst. greičio viršijimo atvejų. Vien magistraliniuose šalies keliuose Vilnius–Kaunas ir Vilnius–Panevėžys fiksuoti 2 682 greičio viršijimo atvejai. Šiemet situacija išlieka panaši – minėtose kelių ruožuose per pirmąjį pusmetį pareigūnai užfiksavo beveik 2 tūkst. greičio viršijimo atvejų.

Šiurkščių pažeidimų netrūksta

Nors lietuviai nevengia stipriau spustelėti akceleratoriaus pedalą, pareigūnų teigimu, situacija šalies keliuose pamažu gerėja. Vis tik šiurkščių KET pažeidimų, policijos teigimu, vis dar neišvengiama ne tik magistraliniuose, bet ir kituose Lietuvos keliuose. Dažniausi pažeidimai – vairuotojai viršija nustatytą važiavimo greitį, nesilaiko lenkimo, manevravimo taisyklių, vairuoja chuliganiškai ar būdami neblaivūs, elgiasi nepagarbiai su kitais eismo dalyviais.

Draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius pastebi, kad kasmet dėl greičio viršijimo įkliūva tūkstančiai pažeidėjų, taip pat neretai įvyksta skaudžios avarijos, nusinešančios žmonių gyvybes ar rimtai sutrikdančios sveikatą.

„Vasarą įvykių pagausėja dėl intensyvesnio eismo, ypač kelionių į gamtą ar pajūrį. Vis tik važiuodami atostogauti, greitkeliuose vairuotojai į savo saugumą turėtų žiūrėti atsakingai ir vairuoti susikaupę. Juk avarinė situacija greitkelyje gali susidaryti labai staigiai ir tik nuo vairuotojo reakcijos priklausys, kaip sėkmingai ji pasibaigs. Šiame kelio ruože automobiliai važiuoja skirtingais greičiais, be to, greitis, reaguojant į kitus eismo dalyvius, gali staigiai pasikeisti, dėl ko ir susidaro avarinės situacijos ar net masinės avarijos“, – pasakoja R. Pocius.

Trečdalis nelaimių – dėl viršyto greičio

Draudimo eksperto teigimu, šiuolaikinių automobilių galimybės leidžia važiuoti dideliu greičiu ir būtent tai tampa pagrindine priežastimi nepaisyti nustatytų greičio apribojimų.

„Žmonės prie vairo jaučiasi kontroliuojantys padėtį. Be to, puikiai vertina savo gebėjimus ir galvoja, kad nieko blogo nenutiks, tačiau toks mąstymas gali būti pražūtingas. Maždaug trečdalio eismo įvykių priežastis – viršytas greitis. Tokio argumento turėtų pakakti, kad tolerancijos greičio viršijimui, ypač šalies magistraliniuose keliuose, nebūtų. Juose vairuotojai taip pat turi ypatingą dėmesį kreipti ir į kitų eismo dalyvių elgseną ir prognozuoti jų veiksmus, kad galėtų nedelsiant reaguoti į pasikeitusią situaciją kelyje“, – sako R. Pocius.

Draudimo ekspertas taip pat pabrėžia, kad ne tik pats automobilis bei vairuotojo gebėjimai yra esminiai faktoriai, lemiantys, kaip greitai galima važiuoti. Eismo sąlygos, kelio dangos kokybė, transporto priemonių srautas, apšvietimas tamsiuoju paros metu – tik dalis elementų, kurie taip pat gali nulemti vairavimo kokybę.

„Pagrindiniai patarimai vairuotojams – pasirinkti saugų važiavimo greitį ir neviršyti leistino, būti atidiems, rodyti posūkio signalus persirikiuojant, esant dideliam eismo intensyvumui neatlikti labai staigių manevrų, kai jie nėra būtini. Taip pat kelyje reikėtų elgtis kultūringai ir gerbti visus eismo dalyvius, nesukeliant pavojaus nei sau, nei jiems“, – sako R. Pocius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasipiktino EV numeriu ne ant elektromobilio: gal „Regitra“ visiems tokius parduoda? (127)

Elektromobilių savininkai Lietuvoje turi kelias lengvatas, pavyzdžiui, gali važiuoti dalimi...

Draudikai sunerimę: teigia, kad išaugo tikimybė patekti į eismo įvykį (51)

Pirmųjų šių metų mėnesių duomenys rodo, kad eismo įvykių metu gyventojai patiria vis...

Įsigalioja naujovė, kurią turi žinoti visi „klevai“ (81)

Nuo balandžio 1 d. ilginamas pradedančiųjų vairuotojo pažymėjimų galiojimo laikas iki 3 metų....

Prakalbo apie benzino ir dyzelino kokybę – skirtumai priklauso nuo degalinių (271)

Lietuvoje apie degalų kokybę sklando ne vienas mitas, kurį įvairūs nepriklausomi tyrimai yra...

Pasakė, ko vairuotojai nežino: ar galima pasikeisti turimą valstybinį numerį į naują (17)

Viena iš pagrindinių sąlygų, kad automobilis galėtų dalyvauti viešajame eisme – jis turi...

Top naujienos

„Žalgiriu“ besididžiuojantis Jasikevičius: žinote, tie vyrukai tikrai turi charakterį specialiai Krepšinis.lt iš Tel Avivo (13)

Kauno „Žalgiris“ karnavalinę šios savaitės žydų nuotaiką kaip reikiant pagadino: svečiai...

Guoga apie sprendimą nebesitraukti iš politikos: gulėjau lovoje ir pajutau tuštumą (292)

Naujausias Antano Guogos statymas – Centro partija. Kur ir kodėl dingo pažadai trauktis iš...

Theresos May tonas griežtėja: atėjo metas apsispręsti (21)

Didžiosios Britanijos premjerė Theresa Ma y trečiadienio vakarą savo skelbtame pranešime...

Kovingo „Žalgirio“ svajonė dar gyva: paskutinę minutę išvengė mirtino „Maccabi“ kirčio (507)

Trečiadienį žūtbūtinis dviejų komandų, besikabinančių į paskutinę viltį patekti į...

Pasipiktino EV numeriu ne ant elektromobilio: gal „Regitra“ visiems tokius parduoda? (127)

Elektromobilių savininkai Lietuvoje turi kelias lengvatas, pavyzdžiui, gali važiuoti dalimi...

Arūnas Milašius. Žilagalviai – laikas kilti nuo sofos ir eiti dirbti, jūsų jau laukia (206)

Ką bekalbėtumėte, tačiau mūsų darbo rinka keičiasi ir keičiasi ton pusėn, apie kurią...

PAO atlaikė įspūdingą baskų sugrįžimą, „Real“ sunkia pergale pagerbė rekordininką Milano ekipos lyderis sužaidė karjeros mačą

21:2 – taip prasidėjo Eurolygos dvikova Atėnuose, kur vietos „Panathinaikos“ pirmoje...

Sinoptikai turi pavasarinių naujienų: bus bent keli šiltesnio oro pliūpsniai karščio rekordus jau fiksuoja Šiaurės pusrutulyje esančios stotys (15)

Sinoptikai visame pasaulyje stebi pavasario įsitvirtinimą. Ne visose šalyse pavasario pradžia...

Atsakingas pareigas užimanti Vilma Drulienė: kas svarbiausia norint pasiekti bet kokį tikslą (40)

Kovo mėnesį „Litexpo“ vykusioje konferencijoje „Moters vizija“ savo pranešimą skaitė ir...

Rusija įtūžo Lenkijai nepakvietus Putino į Antrojo pasaulinio karo pradžios metines (943)

Rusija trečiadienį reiškė pasipiktinimą, kad Lenkija nepakvietė prezidento Vladimiro Putino...