Nuo liepos 1 dienos įsigaliojo reikalavimai dviratininkams ir dieną važinėti su šviesą atspindinčia liemene bei su įjungtais žibintais. Kol dviratininkų sąjungos kritikuoja šį sprendimą, teigdamos, kad taip Lietuva tampa vienintele šalimi pasaulyje su tokiais griežtais reikalavimais, Susisiekimo ministerija atkreipia dėmesį į tai, kad tokios priemonės mažina žuvusių dviratininkų keliuose skaičių.
© DELFI (P.Garkausko nuotr.)

„Jei pažiūrėtume avaringumo statistiką, tai 2011 metais žuvo 26, 2012- 32, o pernai metais, nuo liepos mėnesio, buvo pastebimas ženkliai mažesnės žuvusiųjų tendencijos – žuvo 18 dviratininkų, iš jų 14 dviratininkų žuvo užmiesčio keliuose, kur dviratininkų pastebimumas yra pakankamai blogas. Kai nuo liepos 1 dienos dviratininkai pradėjo labiau vilkėti liemenes, žuvusiųjų skaičius ženkliai sumažėjo“, - pagrindinį argumentą „Žinių radijo“ laidoje „Ryto espresso“ antradienį išsakė Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis.

Pasak jo, didžioji dauguma dviratininkų žūsta dieną, o vairuotojai jų tiesiog nepastebi. V. Pumputis taip pat atkreipia dėmesį, kad dviratininkai nebūtinai turi dėvėti ryškiaspalvę liemenę, kad tai gali būti ir ryškūs drabužiai – svarbu, kad dviratininkas būtų matomas. Be to, šis reikalavimas netaikomas važiuojant dviračių takais:

„Reikalavimas numatytas, jeigu važiuoja keliu važiuojamąja kelio dalimi. Jei važiuoja dviračių taku, kur nors kitur, kur pritaikyta dviračių eismui, tikrai to reikalavimo nėra“, - kalbėjo jis.

Lietuvos dviratininkų bendrijos narys Linas Vainius teigia, kad nėra tikslių duomenų, kad šios priemonės sumažintų avaringumą. Be to, pasak jo, problema yra neatidūs vairuotojai, o ne nematomi dviratininkai:

„Pagrindinės problemos yra saugaus greičio nesilaikymas, tai yra, kai dviratininkas lenkiamas kelyje nesaugiu greičiu, neblaivūs, neatidūs vairuotojai – tai ir yra nelaimių priežastys. Turime daug atvejų, kad ir ryškiai matomus dviratininkus partrenkia“, - laidoje sakė L. Vainius.

Jo teigimu, tokie esą pertekliniai reikalavimai dviratininkams sumažins dviračių populiarumą:

„Pats tokio reikalavimo paskelbimas turi neigiamą poveikį, nes parodo, kad važiuoti dviračiu, vietoj to, kad tai yra paprasta, lengva ir smagu, tarsi būtų pavojinga, kažkoks išskirtinis dalykas, kad netgi reikia dienos metu vieninteliams pasaulyje įsijungti šviesas, važiuoti su liemenėmis ir panašiai“, - kalbėjo L. Vainius.

Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad dabar dviratininkai tampa teisiškai labiau pažeidžiami – įvykus eismo įvykiui, bus kreipiamas dėmesys į tokius dalykus kaip liemenės ar dviračių žibintai.

V. Pumputis pabrėžia, kad Lietuva, lyginant su kitomis Europos Sąjungos šalimis, turi itin prastą dviračių tinklą, todėl ir priemonės čia esą turi būti griežtesnės nei kitose šalyse.

Pasak jo, naujųjų taisyklių nesilaikantiems dviratininkams nakties metu gresia baudos nuo 80 iki 140 litų, dienos metu – apie 40 litų.

Visą laidos „Ryto espresso“ įrašą klausykite ČIA.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Patarė, ko geriau nedaryti, jei per liūtį automobilis įstrigo baloje (3)

Dažnas atvejis per smarkias liūtis – kirsti gilių balų nesiryžtančių vairuotojų tuntai ir...

Automobilio variklio alyva: ko nesupranta ir kur klysta vairuotojai (11)

Tikriausiai visi automobilių savininkai ir vairuotojai žino, kad be alyvos variklis neveiks. Tačiau...

„Regitra“ paaiškino, kas lemia, kad vieni motociklininkai kelyje geriau matomi už kitus (2)

Didžioji dalis eismo įvykių, kuriuose vienas iš dalyvių yra motociklininkas , įvyksta dėl to,...

Penki atvejai, kai autobusu važiuoti yra protingiau nei sėsti į automobilį (1)

Artėjant rugsėjui į sostinę plūsta dešimtys tūkstančių studentų, atvykstančių čia...

Ugniagesiai perspėja: „Pastatėte automobilį ten, kur draudžiama? Kompensacijos dėl apgadinimų nelaukite“ (5)

Pilni automobilių daugiabučių kiemai dažnai tampa galvos skausmu ugniagesiams. Atvykę į tokius...

Top naujienos

Trumpas priėmė Putino iššūkį: šių ginklavimosi varžybų Kremlius tęsti tiesiog nepajėgs (275)

Tebūnie ginklavimosi varžybos. Mes juos pranoksime visur. Taip dar 2016-ųjų gruodį sakė tuomet...

Audra niokoja Kauną: vanduo apsėmė gatves, vėjas vartė reklamų stendus ir medžius (43)

Antradienio popietę Kauną užklupo škvalas. Smarki liūtis užtvindė kai kurias svarbias Kauno...

Už grasinimus susidoroti su DELFI žurnalistu Vitai Jakutienei skirta kardomoji priemonė (299)

Po straipsnio „ Pravieniškių mafija. Kruvina Kauno nusikaltėlių kova: „pupytės“ mylimasis...

Patikrino kavines kelyje į pajūrį: rezultatas kraupus (122)

Patiekalai iš neaiškios kilmės žaliavų, nešvara, žalia mėsa šalia ką tik paruoštų...

Patarė, ko geriau nedaryti, jei per liūtį automobilis įstrigo baloje (3)

Dažnas atvejis per smarkias liūtis – kirsti gilių balų nesiryžtančių vairuotojų tuntai ir...

Tragedija Italijos greitkelyje: įgriuvo didžiulio viaduko dalis, žuvo dešimtys žmonių papildyta 18:27 (190)

Greitkelyje netoli Italijos miesto Genujos sugriuvo didžiulio viaduko dalis, skelbia BBC. Žuvo...

Gydytojas nebegali tylėti: nesuvokiu, ką padaro vaikas, kad tėvai jį apipila karšta sriuba ar kava? (111)

Skubiosios medicinos vyresnysis gydytojas rezidentas, tinklaraščio „ Pragaro ambulatorija “...

16-mečiai aštuntfinalyje neturėjo vargo su Nyderlandais: taškų pelnė visi 12 žaidėjų (15)

Lietuvos jaunučių (iki 16 metų) krepšinio rinktinė Europos čempionate Serbijoje vis dar nesutiko...

Kambariniai augalai, kurių negalima laikyti namuose (12)

Kiekviena gėlė turi tik jai vienai būdingą energetiką. Kai kurios teigiamai veikia namų...

Guoga sako planuojantis baigti politinę karjerą, bet užsimena ir apie kitus scenarijus (52)

Europos Parlamento narys Antanas Guoga sako planuojantis kitąmet pasibaigus kadencijai nutraukti...