aA
Dažna situacija, kai rečiau matomi ženklai, kelio ženklinimas, sutrikdo vairuotojus. Pavyzdžiui, daug kas žino, ką reiškia nubrėžta geltona linija – ten, kur ši yra, stovėti negalima. Tačiau ką reiškia geltona linija, nubrėžta viduryje stovėjimo aikštelės? Su tokiu klausimu susidūręs Marius Pareščius, verslininkas ir kibernetinio saugumo ekspertas, pasidalino įdomaus kelio ženklinimo stovėjimo aikštelėje nuotrauka ir suabejojo, ar toks yra apskritai galimas.
Stovėjimo aikštelė / R. Tenio nuotr.
Stovėjimo aikštelė / R. Tenio nuotr.
© Kas vyksta Kaune

Minėtą žymėjimą – geltonos spalvos zigzagą per stovėjimo aikštelės, esančios Tauro kalno Vilniuje papėdėje, vidurį – M.Pareščius vadina netinkamu. Pasak jo, kelio ženklai tokio naudojimą numato kelio važiuojamosios dalies pakraštyje.

„Toks žymėjimas skirtas gatvėms, ne aikštelėms“, – DELFI sakė jis.

M. Pareščius pasidalijo minėto kelių ženklinimo pavyzdžiu feisbuke ir po šia nuotrauka atsirado nemažai diskutuojančių dėl to, ką pirmiausia reiškia minėtas žymėjimas, o tuomet dėl to, kur jis gali būti naudojamas.

„Ginčytina situacija, nes visi žymėjimai turi savo taisykles ir toks žymėjimas niekur neapibrėžtas. Pagal Kelių eismo taisykles (KET) jis turi būti braižomas prie kelkraščio, o ne stovėjimo aikštelės viduryje“, – svarstė vienas komentuojančių.

"Zigzagas" stovėjimo aikštelėje Vilniuje. Mariaus Pareščiaus nuotr.
"Zigzagas" stovėjimo aikštelėje Vilniuje. Mariaus Pareščiaus nuotr.

Tikina, kad braižė pagal KET

Tomas Kamaitis, Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vadovas, akcentavo, kad minėtas ženklinimas – jokia naujiena Vilniaus gatvėse.

„Toks ženklinimas KET numatytas jau prieš dešimtmetį. Be to, nuotraukoje matomas ženklinimas atliktas pagal KET reikalavimus, – pabrėžė pašnekovas. – Taip ženklinamos vietos tose automobilių stovėjimo aikštelėse, kuriose pastebėta, jog automobiliai pastatomi taip, kad dažnai kliudo išvažiuoti kitiems aikštelėje stovintiems automobiliams.“

Kalbėdamas apie KET reikalavimus, T. Kamaitis pabrėžė, kad nebūtinai važiuojamosios dalies buvimą apsprendžia subraižytos eismo juostos. Anot jo, įprastai natūraliai suprantama, kur stovėjimo vietos, o kur – važiuojamoji aikštelės dalis.

„Šituo atveju ženklinimas yra važiuojamojoje aikštelės dalyje“, – pabrėžė T. Kamaitis, atkreipęs dėmesį, kad kai kuriose aikštelėse taip pat nėra linijų, skiriančių eismo juostas, tačiau važiuojamoji dalis suženklinama nurodant, kuria kryptimi reikia važiuoti.

T. Kamaitis pabrėžė, kad savivaldybė tokį pat ženklinimą naudoja daugiabučių kiemuose, užtikrindama, kad esant reikalui iki jo galėtų privažiuoti ugniagesiai. Taip pat ir viešojo transporto stotelėse, kurios dažnai užstatomos lengvaisiais automobiliais.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
1.0000

Perspėja apie tai, ką automobiliui gali reikšti liūtis: vienam vairuotojui draudikai išmokėjo net 23 tūkst. eurų (8)

Liepos pradžioje Vilnių skandinęs lietus privertė už galvų griebtis ne vieną vairuotoją....

30 laipsnių lauke, vilkiko kabinoje – ir 50: kaip vėsintis tolimųjų reisų vairuotojams?

Lietuvą ir dalį Europos alinantys karščiai neretai virsta rimtais išbandymais daugybei žmonių....

Po galingų potvynių Europoje perspėja, kaip atpažinti, ar bandote nusipirkti ne skendusį automobilį (24)

Europą nusiaubus galingiems potvyniams, ne vieno miesto gatvės atsidūrė po vandeniu. Ekspertai...

Per karantiną namuose likę vairuotojai pamiršo kaip vairuoti: avarijų daugiau nei prieš pandemiją (26)

Automobilių avarijos, remiantis 2021-ųjų draudikų pateikiama transporto priemonių žalų...

Susisiekimo ministerija užsimojo keisti svarbias taisykles: vairavimo mokytojai pakraupę, policija gūžčioja pečiais (376)

Susisiekimo ministerija parengė projektą, kuriuo nori pakeisti arba patikslinti nemažą dalį...

Top naujienos

Dėl tvoros pasienyje – daugiau klausimų nei atsakymų: kodėl iš tiesų koncertina aptverti vos keli kilometrai? (330)

Migrantų krizė išpopuliarino iki tol retesnį žodį – koncertina . Kitaip, nei įprasta...

Akcininkų konfliktas „Panevėžio keliuose“: prabilo apie milijoninę žalą ir patyčias (23)

Šių metų vasario 8 dieną vieną didžiausių Panevėžio darbdavių „Panevėžio kelius“...

Bidenas: Putinas turi realią problemą (28)

JAV prezidentas Joe Bidenas antradienį apkaltino savo Rusijos kolegą siekiant sutrikdyti 2022 m....

Su ašaromis akyse: Lietuvos irkluotojoms 4 vieta olimpiadoje – ir liūdesys, ir stebuklas specialiai Delfi iš Tokijo (108)

Irkluotojos Milda Valčiukaitė ir Donata Karalienė iškovojo kol kas aukščiausią vietą...

Pasaulinį maisto tiekimą žlugdo sausros, potvyniai ir šalnos: gresia dar didesnis kainų augimas (26)

Ekstremalios orų sąlygos visame pasaulyje kenkia pasėliams, grasindamos tolesne maisto infliacija...

Palangoje apvogtas Kuzminskas prašo pagalbos

Palangoje nuo ilgapirščių nukentėjo Mindaugas Kuzminskas : Lietuvos rinktinės puolėjui pavogtas...

Aludaris Horbačauskas apie mažuosius konkurentus, investicijas į atsigaunančią rinką ir rekordinius pardavimus (7)

Liepos viduryje praūžus aludarių dienoms, praėjus šventinėms nuotaikoms Delfi TV „ Verslo...

Per incidentą Rūdninkuose nukentėjus dviem VST specialistams, policija imasi tyrimo (87)

Per pirmadienį įvykusius neramumus Šalčininkų rajone, Rūdninkuose, kuomet pareigūnai jėga...

Žinių radijas | D+

Ar jau bliūkšta nekilnojamojo turto burbulas?

Ar jau bliūkšta nekilnojamo turto burbulas – apie tai kalba „Hanner“ valdybos pirmininkas...

Nieko nepešus ir B finale Ritteris užstojo savo kolegą: norisi pasidžiaugti, kad su juo startavau specialiai „Delfi“ iš Tokijo (10)

Tokijo žaidynių porinių dviviečių įgulų B finale trečiadienį dėl 7-12 vietų Saulius Ritter...