aA
Mes visi esame tai patyrę. Vėlu, mes nepakankamai miegojome ir važiuojame vėsiu greitkeliu, apgaubti šilumos ir baltojo triukšmo. Tuomet netikėtai pradedame knapsėti. Šiuo momentu mes galime išsigąsti ir grįžti į suakmenėjusio būdravimo būklę, kuri palaikys mus likusios kelionės metu, arba pasiduoti snauduliui ir galiausiai sudaužyti savo automobilį – ir, galbūt, save, rašo thetruthaboutcars.com.
Mieguista vairuotoja
Mieguista vairuotoja
© Gamintojo archyvas

Vairavimas imant miegui yra tikra problema. Nors mes dažnai girdime, kad vairuoti pervargus yra tiek pat pavojinga, kaip ir vairuoti išgėrus, nedažnai matome statistiką, kuri pagrįstų šiuos teiginius. Taip yra dėl to, kad išmatuoti asmens nuovargį yra kur kas sunkiau, negu paduoti jam alkotesterį ir pasodinti jį į ant galinės policijos automobilio sėdynės.

Tačiau vienas 2014 metais atliktas Amerikos automobilių asociacijos (AAA) Eismo saugumo fondo tyrimas parodė, kad mieguisti vairuotojai kasmet gali sukelti 328 tūkst. avarijų, iš kurių maždaug 6400 baigiasi tragiškai.

Tai sudaro maždaug 20 proc. visų žmonių žūčių per eismo įvykius, nurodo „AutoBlog“, privertusi atkreipti dėmesį į šią problemą.

Taigi, kaip ją spręsti? Šiuo metu niekas neturi tinkamo atsakymo. Nors kai kurios JAV valstijos mėgino uždrausti vairuoti mieguistiems žmonėms, tai veikiausiai būtų sudėtingiausias pažeidimas, kurį policijai tektų įrodyti. Jeigu jus sustabdytų dėl įtartino vairavimo, jūsų organizmas veikiausiai iš karto gautų adrenalino dozę, kuri išsklaidytų bet kokį snaudulį, ir pareigūnams nekiltų nė mažiausios minties, kad jau buvote pradėję knapsėti.

Niujorko ir Vašingtono valstijos buvo pristačiusios priemones, kurios užmigusio vairuotojo sukeltą avariją, per kurią žuvo žmogus, būtų pripažinusios sunkiu nusikaltimu, tačiau šis įstatymas taip ir nebuvo priimtas. Šiuo metu tokius įstatymus turi tik Arkanzaso ir Naujojo Džersio valstijos.

Tačiau juose įrašyta sąlyga teigia, jog vairuotojas būtų nemiegojęs 24 valandas, kad jam būtų galima pateikti baudžiamuosius kaltinimus. Be to, kad teisme beveik neįmanoma šito įrodyti, toks reikalavimas yra taip nutolęs nuo įprasto nuovargio, jog šie įstatymai taikomi itin retai.

Greitkelių saugumo asociacija (GHSA) nurodė, kad nuo 2013 metų, kai įsigaliojo šis įstatymas, Kanzase dėl šio nusikaltimo buvo nuteisti tik trys asmenys. „Mes neturime mieguistumo matuoklio, taigi sunku atpažinti, kuomet žmogus vairuoja snūduriuodamas, – sakė GHSA konsultantė Pam Fischer. – Sunku tirti, sunku iškelti bylą, sunku nuteisti, kol pats vairuotojas to nepripažįsta.“

Geresniu sprendimu galėtų tapti prevencinės priemonės. Daugybė valstijų vairavimo apsnūdus rizikas įtraukė į privalomas vairuotojų švietimo programas, o Greitkelių saugumo asociacija nacionaliniu mastu pradėjo specialią informacinę kampaniją.

Jei vairuotoją ima miegas, jis gali sustoti specialiose poilsio stotelėse ar serviso centruose, kur kelias valandas galima leisti savo akims pailsėti. Deja, tokios valstijos kaip Florida, Mičiganas, Ohajas ir Pietų Dakota dėl biudžeto apkarpymų ar mažos paklausos uždarė nemažą dalį tokių sustojimo vietų.

„Poilsio stotelių uždarymas nepadeda spręsti vairuotojų mieguistumo problemos, – sakė P. Fischer. -–Vienintelis dalykas, kuris padeda, kai esi pavargęs, yra galimybė pamiegoti.“

Šios poilsio vietos taip pat yra vienas iš kelių būdų vilkikų vairuotojams nepažeisti federalinių įstatymų, numatančių, kiek jie gali vairuoti be poilsio. Nelygu krovinys ir aplinkybės, vilkikų vairuotojai privalo ilsėtis kas 11-14 valandų, ir jie visai netrokšta sustoti pernelyg anksti vien dėl to, kad dėl valstybinių lėšų stokos buvo panaikintos artimiausios dvi poilsio stotelės.

„Jų uždarymas reikštų eros pabaigą, – sakė istorikė Joanna Dowling, tyrinėjanti poilsio vietas ir įkūrusi svetainę RestAreaHistory.org. – Poilsio zonos leidžia nutolti nuo kelio ir panardina tave į natūralų peizažą“.

Galiausiai patys vairuotojai turi nutraukti kelionę, jeigu pasijunta mieguisti. Visos poilsio vietos pasaulyje bus bevertės, jeigu jomis niekas nesinaudos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vairuotojų klaidos: siekdami sutaupyti gaišta laiką prie neužsivedančių automobilių (22)

Nors šiemet žiema kaip niekada šilta, sąlyginai nedidelis šaltukas naktį, kai kuriems...

Per pusantro mėnesio – 30 proc. daugiau sužeistųjų keliuose (6)

Nors visą žiemą vairuotojai ir kiti eismo dalyviai galėjo džiaugtis gana pavasariškais orais,...

Lietuvos vairuotojai stebina: pagalbos laukia ne tik sugedus varikliui, bet ir prakiurus padangai (115)

Nors šios žiemos orai išskirtinai švelnūs, skambučių į pagalbos kelyje tarnybas nesumažėjo....

Šiltos žiemos išlepintus vairuotojus sutrikdė sniegas: ką daryti, kad kelionė nesibaigtų griovyje (3)

Besibaigianti kalendorinė žiema į Lietuvą netikėtai sugrąžino sniegą bei apledėjusius kelius....

Šešios sankryžos, kur Vilnius žalias rodykles sugrąžins pirmiausia (22)

Daugelio su nekantrumu laukta diena išaušo – Vilniuje pradėtos grąžinti papildomos lentelės su...

Top naujienos

Adomėnas: yra vienintelis scenarijus, kad dešinė galėtų pasiekti revoliucinę persvarą (76)

Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų (TS–LKD) partijos frakcijos Seime...

Lietuvos viliotinis stambiems investuotojams: galime tapti pelno mokesčių rojumi (10)

Nauja lengvata stambiems investuotojams leistų 20 metų nemokėti pelno mokesčio. „Delfi“...

Prasta Italijos perspektyva dar labiau blogėja: prognozuojama rimta rizika

Italijos centrinio banko valdytojas prognozuoja „rimtą“ riziką nestabiliai šalies ekonomikai,...

Skaudi netektis: mirė poetas Kęstutis Navakas papildyta šalies vadovų komentarais (306)

Eidamas 56-uosius metus sekmadienį mirė poetas Kęstutis Navakas. Tai BNS patvirtino Lietuvos...

Nemokamų studijų vietų daugės penktadaliu, bet likusiesiems džiaugtis nėra ko (40)

Šiais metais studijos, palyginti su praėjusiaisiais, kainuos daugiau, tačiau daugės ir valstybės...

Kenčia, bet nedrįsta spręsti: ne vieną problemą išspręsti padės ginekologės, urologo ir seksologo patarimai (14)

Daugelį žmonių kamuoja problemos, susijusios su seksualiniu gyvenimu, tačiau paprašyti...

Narkobarono Pablo Escobaro našlė atvira: gyvenimas priminė kraupų žaidimą knygos ištrauka (16)

Victoria Eugenia Henao savo melodramatišką gyvenimo istoriją pasakoja atsiminimų knygoje „Mano...

Galingi ciklonai atkeliauja į Lietuvą: po rekordiškos šilumos užklups permainos (5)

Vakarų ir Šiaurės Europoje šią savaitę vėl siautės galingi ciklonai. Stipraus vėjo bei...

Meilė treneriui: Šaro interviu nutraukė „Žalgirio“ amerikiečių siautulys (13)

Šarūnas Jasikevičius duodamas interviu tiesioginiame eteryje po pergalės Karaliaus Mindaugo...

|Maža didelių žinių kaina