aA
Didžiausia tikimybė nutikti eismo įvykiui yra didžiuosiuose šalies miestuose, kur itin intensyvus automobilių srautas ir didelė gyventojų koncentracija. Tačiau šiemet eismo įvykiai kur kas dažniau nei didmiesčiuose fiksuoti šalies kurortuose bei turistų pamėgtuose regionuose, pavyzdžiui, Neringos savivaldybėje – 7 kartus, Birštono – 6 kartus dažniau nei pernai, rodo draudikų atlikta avaringumo analizė, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Sudarė avaringumo reitingą: gatvės ir keliai, kuriuose patekti į avariją tikimybė didžiausia
© DELFI

„Paprastai avaringumui įtakos turi tokie aspektai kaip eismo intensyvumas, kelio remonto darbai, blogos oro sąlygos. Šiemet, palyginę duomenis su praėjusių metų, pastebėjome ir naują tendenciją – vietinio turizmo įtaką eismo įvykių dažniui. Jų imta fiksuoti daugiau tose vietose, kur didesni keliaujančiųjų po šalį srautai – pajūrio bei kituose kurortiniuose miestuose, vietovėse, kur yra nemažai traukos objektų“, – sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Vietinio turizmo įtaka

Eksperto teigimu, greičiausiai pagrindinė priežastis, dėl ko eismo įvykiai Lietuvos kurortuose šiemet nutinka dažniau nei pernai, yra išaugęs vietinio turizmo populiarumas.

„Kelionių išsiilgę gyventojai, nenorėdami rizikuoti ir keliauti į užsienį bei vengdami skrydžių lėktuvais, organizavosi jas šalies viduje, lankė turistinius objektus, rinkosi poilsį kurortuose, neišvengiamai daugiau kilo ir eismo įvykių. Gyvenamojoje aplinkoje eismo dalyviai jau būna įpratę orientuotis, žino visus kelio ženklus bei ribojimus. Atvykus į nepažįstamą miestą ar vietovę, būtinas didesnis budrumas ir atidumas bei mažesnis greitis, kad būtų įmanoma laiku pastebėti kelio ženklinimą ir saugiai atlikti manevrus. Kad to laikomasi ne visada, rodo ir išaugęs eismo įvykių kiekis“, – komentuoja A. Žiukelis.

Eismo įvykių dažnis, apskaičiuotas pagal 100 tūkst. gyventojų tenkantį eismo įvykių kiekį, parodė, kad per 2021 m. septynis mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, Ignalinos savivaldybėje eismo įvykių užfiksuota 5 kartus daugiau, Anykščių r. ir Biržų r. – maždaug po 3 kartus, Druskininkų, Telšių r., Molėtų r. ir Zarasų – vidutiniškai po 2 kartus daugiau.

Draudikų pastebėjimais, avaringumas šiemet didėjo beveik visose šalies savivaldybėse. Mažėjimo tendencijos pastebėtos tik trijose: Joniškio r. savivaldybėje eismo įvykių dažnis šiemet buvo 22 proc. mažesnis nei pernai, Kupiškio r. savivaldybėje – 5 proc., Plungės r. – 1 proc. mažesnis.

Avaringiausių gatvių sąrašas nekinta

Norėdami išsiaiškinti avaringumo tendencijas šalies gatvėse ir keliuose, draudimo ekspertai sudarė ir trejų pastarųjų metų avaringiausių kelių bei gatvių sąrašus.

Pačiomis avaringiausiomis kasmet tapdavo Vilniaus Savanorių prospektas ir Ukmergės gatvė, Kauno Savanorių prospektas, Klaipėdos Taikos prospektas bei Šilutės plentas.

Eismo įvykių skaičiumi Lietuvoje 2018-2020 m. laikotarpiu pirmavo Vilniaus Savanorių prospektas – jame draudimo bendrovė eismo įvykius fiksavo bene kasdien, per trejus metus – 937. Toliau rikiuojasi Klaipėdos Taikos pr. (806 įvykiai), Vilniaus Ukmergės g. (744), Kauno Savanorių pr. (708), Klaipėdos Šilutės pl. (695), Vilniaus Geležinio Vilko g. (594), Kauno Taikos pr. (559), Vilniaus Ozo (525), Žirmūnų (467) ir Kalvarijų (462) gatvės.

„Natūralu, kad vietose, kuriose yra didesni automobilių srautai, didesnė ir tikimybė įvykti eismo įvykiui, tad avaringiausios vietos keletą metų iš eilės išlieka tos pačios. Jose fiksuojami įvykiai dažniausiai smulkūs, tačiau ir jų būtų galima išvengti, laikantis paprastos taisyklės – vairuojant visą dėmesį skirti tik vairavimui“, – teigia draudimo ekspertas.

Jo teigimu, kitas svarbus aspektas yra prieš daug metų suplanuotas ir atsižvelgiant į avaringumo situacijas bei statistiką nekeičiamas eismo organizavimas. Už tai ir eismo saugumo užtikrinimą atsakingos institucijos galėtų inicijuoti sankryžų pertvarkymą, pėsčiųjų perėjų perkėlimą ar įrengimą, atlikti kitus pakeitimus, kurie pasikeitus transporto priemonių ir kitų eismo dalyvių srautams tapo nebeaktualūs.

Iš užmiesčio kelių daugiausia eismo įvykių nutinka kelyje A1 Vilnius-Kaunas-Klaipėda – pernai čia fiksuota 414 atvejų. Itin daug jų įvyko per Kauną einančioje kelio atkarpoje. A. Žiukelis sako, jog tam įtakos galėjo turėti ir vykdyti kelio remonto darbai, ir itin intensyvus eismas šiame ruože, kur kertasi net keletas svarbių automobilių eismo arterijų

Antroje vietoje pagal avaringumą 2020 m. buvo kelias A2 Vilnius-Panevėžys su 61 eismo įvykiu, trečioje – kelias A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai, kur įvyko 53 eismo įvykiai. Ketvirtą vietą užėmė kelias A10 Panevėžys-Ryga su 33 eismo įvykiais.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
3.0000

Ko vairuotojai nemoka važiuodami „žiedais“: keblumų sukelia net klausimas, kada rodyti posūkį (24)

Lietuvos keliuose, miestų ir miestelių gatvėse įrengiama vis daugiau žiedinių sankryžų. Nors...

Kaip elgtis, kai kelyje pamatote švyturėlius: ko nedaryti, kad neužsitrauktumėte baudų (59)

Rudenį į gatves pajudant vis daugiau transporto priemonių nesnaudžia ir specialiųjų transporto...

Kaip išvengti įsisenėjusių dėmių automobilio salone ir kokį saloną prižiūrėti lengviausia (11)

Dėmės automobilio salone – problema, su kuria susiduria dažnas vairuotojas, o ypatingai gerai...

Ką reiškia 5W-30 ar 10W-40: tai žinoti turėtų kiekvienas vairuotojas (101)

Variklio alyvos klampumas – vienas iš svarbiausių parametrų, apie kurį tikrai yra girdėjęs...

Sudarė avaringumo reitingą: gatvės ir keliai, kuriuose patekti į avariją tikimybė didžiausia (6)

Didžiausia tikimybė nutikti eismo įvykiui yra didžiuosiuose šalies miestuose, kur itin intensyvus...

Top naujienos

Pasieniečiai parodė nematomus tarnybos užkulisius: po netikėto baltarusių poelgio pajuto, kad nuo šiol viskas bus kitaip (7)

Per migrantų krizę priešakinėse linijose atsidūrę pasieniečiai atlaikė sunkiausią periodą ir...

Prasidedant šildymo sezonui katilinės neapsirūpino biokuru, tiekėjai jo neturi: kur šildymo kainos augs daugiausia (12)

Dabar žadama, kad šildymo sezonas bus 30 proc. brangesnis nei pernai, o kai kuriuose miestuose,...

Arūnas Milašius | D+

Būtiniausi rudens darbai pagal Gurską, arba kaip mažytė gudrybė gali sutaupyti daugybę darbo vejos priežiūros subtilumai

Rudeniui vis stipriau įtvirtinant savo teises ir nuėmus derlių darbai sode bei vejos priežiūra...

Astrofizikai išsprendė beveik 900 metų senumo astronominę paslaptį: 6 mėnesius spindėjęs itin retas šviesulys dingo

1181 metais Kinijos ir Japonijos žvaigždžių stebėtojai danguje pastebėjo šį tą neįprasto...

Gediminas Galkauskas | D+

Kada tampama blogiečiu: „Facebook“, „Apple“, „Google“ patys rodo, kodėl jau juos laikas sureguliuoti

Šiandienai buvau numatęs visai kitą temą, bet didžiosios technologijų kompanijos taip įsisuko...

Natalijos Bunkės vestuvių Maljorkoje tęsinys: su garsiais bičiuliais leidosi į privatų kruizą po Viduržemio jūrą

Dainininkė Natalija Bunkė ir jos sutuoktinis Edgaras Eidėjus jau penkias dienas ilsisi...

Garaže gimęs verslas šioje srityje lenkia net Kiniją

Maždaug prieš septynerius metus Vince‘as Allenas įsitaisė garaže, kurį dalijosi su kelias savo...

Naminių desertų receptai iš rudeninių daržovių: panaudosite ir moliūgus, ir burokus

Rudenį, subjurus orams, norisi vis daugiau laiko praleisti namuose, gaminant gardžiausius...

Talentų karai po „Brexit“: Paryžiuje masiškai ieškoma bankininkų

Vienas investicinės bankininkystės specialistas sako, kad šiomis dienomis nepraeina nė savaitė,...

Kupiškio ligoninės vadovą Julių Panką nustebino darbuotojų skundas: mano, kad tai – kerštas (291)

Kupiškio ligoninė s darbuotojos – slaugytojos ir padėjėjos – pasijuto skriaudžiamos: per...