aA
Dviratininkai, nenustebkite, jei pastaruoju metu važiavote per pėsčiųjų perėją ir buvote sudrausminti vairuotojų. Kultūringai tai darę vairuotojai buvo teisūs: nuo 2014 m. spalio 11 d. iki tol tik Kelių eismo taisyklių 58 ir 59 punktuose surašytas rekomendacijas dviratininkams „kaip kirsti važiuojamąją dalį“ papildė konkretus draudimas. „64 KET punktas draudžia: <...> 64.9 važiuoti pėsčiųjų perėjomis“.
© E.Laučiūtės nuotr.

Nepagarbiais gestais, replikomis ar net grasinimais svaidęsi vairuotojai yra ne kas kita, o kelių chuliganai, nes KET tokių „pamokų“ dviratininkams nenumato.

Per pėsčiųjų perėjas važiuojančių dviratininkų tyko didesni pavojai

Vos tik prasidėjus dviračių sezonui, ties pėsčiųjų perėjomis dažnai matome vaizdą: automobilis sustoja praleisti pėsčiųjų, kai staiga, kur kas greičiau nei pėstieji, perėją akimirksniu kerta ne visada į abi kelio puses spėjęs apsidairyti dviratininkas. Toks greituolis kelia pavojų ne tik sau, bet ir kitiems eismo dalyviams.

Saugaus eismo reikalavimų vaikus mokančios ir dviratininkų pažymėjimus išduodančios Algio Žikevičiaus „Saugaus vaiko“ mokyklos Kaune direktorė Rasa Šerpytienė teigia, kad važiavimas dviračiu per pėsčiųjų perėją pavojingas dėl keleto priežasčių:

1. Didžiausi pavojai perėjoje dviratininko tyko dėl skirtingų pėsčiojo ir dviratininko greičių. Dviratininkas juda greičiau nei pėstysis, dėl ko automobilio vairuotojui sunkiau jį pastebėti.

2. Dviratininkas, važiuodamas per perėją, pats kartais kelia pavojų per perėją einantiems pėstiesiems, nes judama greičiau, o pastarieji ne visada per perėją eina tik dešiniąją kelio puse.

3. Per pėsčiųjų perėją važiuojančiam dviratininkui reikia rūpintis papildomais dalykais. Dėl papildomo dėmesio pusiausvyrai ir pėstiesiems mažėja dviratininko atidumas.

Specialistų teorijas apie pavojus dar geriau iliustruoja Lietuvos kelių policijos pateikti skaičiai: 2014 m. šalyje įvyko 15 eismo įvykių, kurių metu pėsčiųjų perėjose įvyko susidūrimas su dviračiu, o 2015 m. tokių įvykių tik daugėja. Šiais metais nuo sausio 1 d. iki liepos 29 d. automobilis su dviračiu jau spėjo susidurti 12 kartų.

Važiuojantiesiems per pėsčiųjų perėją – kai kurių vairuotojų nepagarba

DELFI kalbinti atsitiktinai sutikti dviratininkai nerimavo, kad ilgą laiką niekas taisyklėse nesugebėjo sukonkretinti važiavimo perėja, dėl ko ir patys ne visada atsimindavę šį draudimą.

Negana to, važiuojant perėja, kai kurių jų laukdavo nepagarbios vairuotojų replikos ar grasinimai. Vienas jų pats savo akimis matė įvykį, kai lėtai ir tvarkingai važiavęs garbaus amžiaus dviratininkas vos nebuvo pertrenktas ant perėjos vien todėl, kad važiavo, o ne varėsi dviratį. Pasak liudininko, tai buvo daroma akivaizdžiai siekiant parodyti, jog važiuoti pėščiųjų perėja negalima.

Pakomentuoti vairuotojų mėginimus „mokyti“ dviratininkus Kelių eismo taisyklių paprašėme saugaus eismo mokyklos direktorės R. Šerpytienės. Pasak jos, situacija dvejopa. Viena vertus, vairuotojų reakcija natūrali, jie bando replikuoti, kad per vėlai pastebėjo dviratininką. Tačiau atvejai, kai jie tai daro negerbdami kitų, – dėsningas prastos vairavimo kultūros Lietuvoje ženklas.

Išimtys: galima prigalvoti visokių, tačiau KET to nenumato

DELFI kalbinti keli dviračiu pėsčiųjų perėją kirtę eismo dalyviai bandė teisinti savo poelgį. Jų teigimu, kai per perėją važiuojama atidžiai, pavojaus jiems ir kitiems eismo dalyviams nekyla.
Tam, kad skaitytojams paaiškintume galimas išimtis, kelių policijos atstovų pabandėme pasiteirauti, ar gali dviratininkas tikėtis bent įspėjimo, kai prie perėjos privažiuojama lėtai, o važiuojamoji kelio dalis kertama tik įsitikinus, kad vairuotojai mato dviratininką?

Pasak policijos atstovų, „jei dviračio vairuotojas per pėsčiųjų perėją važiuos dviračiu, o ne varysis jį, tai jam, vadovaujantis Administracinių teisės pažeidimų kodekso 131 str. 5 d., gali būti skirta bauda nuo 5 iki 11 eurų“. Nei nedidelis dviratininko greitis, nei atidumas nepadės išsisukti nuo baudos – KET 64.9 punktas nenumato jokių išlygų, o ATPK straipsnyje įspėjimai nenumatyti.

Vienintelis būdas nepažeisti įstatymų – varyti dviratį per pėsčiųjų perėją arba naudotis specialomis dviratininkams skirtomis perėjomis. Policijos atstovai aiškina, jog „vadovaujantis KET 59 punktu, dviračio vairuotojas, artėdamas prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, visais atvejais privalo sumažinti važiavimo greitį ir gali tęsti judėjimą tik įsitikinęs, kad važiuoti saugu ir nebus trukdoma kitiems eismo dalyviams“. Tokioje perėjoje, dviratininkui nėra prievolės nulipti nuo dviračio ir jį vesti.

Tikėtina, kad šie punktai, iki pasirodant 64.9-ajam, ir klaidindavo KET atnaujinimus ne visada sekančius eismo dalyvius. Gaila, kad Lietuvos miestuose yra per mažai dviratininkams skirtos saugios infrastruktūros.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Trinktelėjimas durelėmis į kitą automobilį atsirūgs: bus galima pildyti deklaraciją (274)

Tikriausiai nerasime tokio vairuotojo, kuris nebūtų pakliuvęs į situaciją, kai prekybos centro ar...

Atlikę šiuos darbus nesiskųsite apšalusiu ar aprasojusiu automobilio langu (51)

Atėjus žiemai vairuotojus užklumpa daug nepatogumų – nuo automobilio reikia valyti sniegą,...

Gerų žinių nėra: kelininkai pasakė, kur Lietuvoje vairuotojams bus sunkiausia (34)

Penktadienį ilgesnėms kelionėms pasirinkusiems vairuotojams derėtų vairuoti itin atsargiai....

Gausus sniegas pakišo koją ir Vilniaus vairuotojams – pasipylė avarijos pagrindinėse gatvėse formuojasi spūstys (117)

Gausus sniegas sukėlė chaosą ne tik Vidurio Lietuvoje: avarijos penktadienį apie pietus...

Kaune – chaosas, kelininkai skelbia darbus pradėję anksčiau, bet greitkeliai – užpustyti skaičiuoja masines avarijos (135)

Penktadienis vairuotojams ne itin palankus. Visą savaitę besikeitusių oro sąlygų baigiamasis...

Top naujienos

„Paskutinis skambutis“ praėjo ramiai, tačiau tuo viskas dar nesibaigia (316)

Sekmadienį Vilniuje vykusioje masinėje protesto akcijoje „Paskutinis skambutis“ susirinko apie 6...

Kad pritrauktumėte šio milijardieriaus dėmesį, jums reikia iškristi iš mokyklos (35)

Kadaise sėdėjęs kalėjime už automobilių vagystę, Tally Fofana dabar sulaukia paramos iš...

Ir Jasikevičius, ir Adomaitis turi prastų naujienų (67)

Sunku prisiminti, kada paskutinį kartą mūšis tarp Kauno „Žalgirio“ ir Vilniaus „Ryto“...

Kaunietis pasipiktino ligoninės darbu: numirėliui juk nėra kur skubėti (19)

„ Kas vyksta Kaune “ redakciją pasiekė Kauno klinikinės ligoninės administracijos darbu...

Šapoka: bandoma pažadinti Marxo šmėklą priešinsis bet kokiam pinigų mokytojams didinimui (325)

Finansų ministras Vilius Šapoka LRT TELEVIZIJOS laidos „ Savaitė “ studijoje teigė, kad...

Karieta su žirgais ir žiedlapiai iš sraigtasparnio: ištaigingos mafijos vadeivos laidotuvės pagaliau atvėrė akis namai – prabangūs iki absurdo (71)

Romos policija ėmėsi griauti aštuonis prabangius namus, pastatytus, kaip įtariama, mafijos klano,...

Apžvalgininkas: premjeras nesuvokia, kad jis nėra Venesuelos policijos generolas (718)

Vargu, ar premjeras Saulius Skvernelis tikėjosi, kad nepatenkintų dėl etatinio apmokėjimo...

Į Paryžių nuvykęs lietuvis rado iki šiol skaniausius desertus, dėl kurių alpsta visas pasaulis: vieneto kaina – 2,5 euro (55)

Turbūt nėra tokių žmonių, kuriems nepatiktų desertai , tačiau dar smagiau juos valgyti, kai...

Po skrandžio mažinimo operacijos neteko pusės svorio: papasakojo visą tiesą, ką teko patirti (25)

Naujo sveikatingumo portalo „Kikifit“ rubrikoje „ Sėkmės istorija“ –...

Sukūrė testą, vos per kelias minutes atpažįstantį vėžį: visa paslaptis – ypatingas aukso poveikis (12)

Mokslininkai kuria testą, kurį bus galima pritaikyti siekiant diagnozuoti visų tipų vėžį,...