aA
Nors vilniečiai irzta dėl spūsčių ir važinėjimo ratais ieškant parkavimo vietos – automobilių skaičius sostinėje nuolatos auga. Kaip rašoma savivaldybės pranešime, skaičiuojama, kad jau dabar vienam 18-60 m. vilniečiui tenka 0,87 automobilio, o specialistai prognozuoja, jog po ketverių metų, jau 2021-aisiais, automobilių skaičius Vilniuje susilygins su gyventojų nuo 18 iki 60 metų skaičiumi ir pasieks 290 tūkst.
Spūstys
© DELFI / Tomas Vinickas

Vilniaus miesto savivaldybės darnaus judumo plano (VDJP) koordinatorės dr. Kristinos Gaučės teigimu, automobilių skaičiaus augimą mieste labiausiai lemia tai, kad automobilis vilniečių suvokiamas kaip integrali gyvenimo mieste dalis – esą be jo niekaip neįmanoma išsiversti, o kai kuriems jis – ir būtinas socialinio statuso atributas.

„Pagal automobilių skaičių, tenkantį tūkstančiui gyventojų, lenkiame daugelį didžiųjų Europos miestų, o kai kurias sostines, pavyzdžiui, Londoną – daugiau kaip du kartus. Ekonomine prasme automobilis mūsų šalyje yra prieinamas dalykas, jam netaikomi dideli mokesčiai, prie namų yra nemokamos parkavimo vietos, turime didelę pakankamai pigių naudotų automobilių rinką. Tad daugelis vertina automobilio teikiamus privalumus, bet pamiršta įvertinti, kiek laiko praleidžia spūstyse“, – sako K. Gaučė.

Pasak jos, absoliuti dauguma vilniečių realiai neįvertina, kiek per metus iš tiesų sugaišta spūstyse ir dėl automobilio aukoja savo laiką, sveikatą bei pinigus. Faktai, į kuriuos neįsiklausoma, akivaizdūs: skaičiuojama, jog vidutiniškai pusę laiko, kai naudojame automobilį, iš tiesų beveik nejudame.

„Per metus vien spūstyse Vilniaus vairuotojai vidutiniškai praleidžia beveik savaitę. 73 proc. miesto gyventojų kenčia nuo automobilių sukeliamo perteklinio triukšmo, sunaudoja vidutiniškai 1,8 karto daugiau kuro, teršia aplinką ir, deja, tikslo nepasiekia greičiau“, – teigia K. Gaučė.

Nelaukdama, kol prognozės pasitvirtins, miesto savivaldybė jau dabar planuoja kompleksines permainas ir iki 2030 m., numato iš esmės reformuoti vilniečių ir miesto svečių judėjimą sostinėje ir priartinti jį prie vakarietiškų standartų t.y. dvigubai mažiau kelionių turėtų būti atliekama individualiais automobiliais, jas pakeičiant kelionėmis pėsčiomis arba dviračiais, viešuoju transportu.

Vilnius – sparčiausiai augantis miestas, šiuo metu intensyviausiai vystoma vakarinė jo dalis ties Justiniškėmis, Pašilaičiais, Pilaite bei Perkūnkiemiu. Atsižvelgiant į tendencijas, planuojama koreguoti užstatymo politiką, pagrindines statybas telkiant ties viešojo transporto arterijomis.

Jau pradėtos formuoti ir Vakaruose paplitusios „Park&Ride“, „Park&Bike“, „Park&Go“ aikštelės, kuriose toliau nuo centro gyvenantys vilniečiai galėtų saugiai palikti savo transporto priemones ir kelionę tęsti jiems patogiausiu būdu“, – permainas vardija VDJP koordinatorė.

Taip pat siekiant paskatinti vilniečius rinktis alternatyvias judumo formas, nuosekliai investuojama į infrastruktūros gerinimą Vilniuje: formuojami nauji pėsčiųjų bei dviračių takai, nuolat tikrinama, kaip veikia A juostų sistema, planuojamos papildomos A juostos viešajam transportui.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Keturios taisyklės, kurios apsaugos automobilio akumuliatorių nuo „mirties“ (25)

Nesvarbu, kokį automobilį bevairuotumėte, elektra jame vaidina labai svarbų vaidmenį....

Galvos skausmas dėl padangų: kada pasikeisti ir kur padėti senas (55)

Prasidėjus padangų keitimo sezonui, draudikai skatina vairuotojus važiuoti atsargiau bei atidžiau...

Kaip elgtis, kad pamačius laukinį žvėrį kelionė nesibaigtų griovyje (31)

Lietuvoje kasmet įvyksta keli tūkstančiai eismo įvykių, kai susikerta automobilių ir laukinių...

Įspėjo tuos, kurie atiduoda automobilį „į metalo laužą“: užmaršumas gali virsti rūpesčiais (18)

Nenaudojamą automobilį norima parduoti į metalo laužą, tačiau kaip elgtis su ant jo esančiais...

Priminė taisyklę, kurią pamiršta vairuotojai: kas rodo, kad jau reikia keisti padangas (25)

Užsitęsusi bobų vasara ir iki trumpų rankovių spalį vis dar leidžiančios išsirengti dienos ne...

Top naujienos

Ar tikrai emigrantai kraunasi lagaminus? Skambina ir studentai, ir pensininkai (436)

Į kurią pusę labiau krypsta lietuvių akys: į Londoną ar į Lietuvą? Grįžtančių tikrai yra,...

Dėl milijonų peržiūrėto seksualaus Tomo Bagdonavičiaus vaizdo klipo pasipylė grasinimai ir iširo šeima (129)

Londone ilgus metus dainavęs ir didesnio populiarumo sulaukęs po to kai prakalbo apie savo...

Gydytoja Cikanavičiūtė apie riebalus: papasakojo viską, kas jums nutylima (49)

Riebalai – viena pagrindinių maistinių medžiagų, pastaruoju metu kelianti daug diskusijų ir...

Orai: be skėčio neapsieisime

Šią savaitę mūsų laukia nemalonios orų permainos, atkeliaus lietūs, įsisiautės vėtros, kris...

Skandalu virtusi reforma varo į neviltį: mokiniai rado, kur gauti maisto – šluoja viską valgyklos visai ištuštėjo (636)

Netyla diskusijos ir skandalai dėl pasikeitusių reikalavimų mokyklų valgyklų patiekalams. Kol...

Po penkerių metų pertraukos F-1 lenktynes laimėjo Raikkonenas kova dėl titulo tęsiasi (4)

Ostine, JAV, sekmadienį vykusiose F-1 lenktynėse pergalę po itin ilgos pertraukos iškovojo...

Gyvenimo audrų nublokšti gyvena sąvartyne: trijų kambarių „buveinė“ saugo liūdnas paslaptis (182)

Pokalbio pradžioje 63 metų buvusi kaunietė Nijolė tikino, kad Jonavos sąvartyne gyvena nuo 2012...

„Tinginių“ uogos: miestiečių pora įsitikino, kad ne viskas paprasta, bet ūkio nemeta (13)

Užkietėjęs miestietis su sutuoktine susigundė vadinamomis „tinginių“ uogomis ir ėmė...

Kodėl prieš einant miegoti visada reikia užsidaryti miegamojo duris? (15)

Prieš miegą mes visi išsivalome dantis, nusiprausiame veidą ir apsirengiame patogią pižamą...

5 elementų teorija – kokia stichija jus valdo? (5)

Penkių asmenybės tipų arba elementų teorija paplito Kinijoje prieš 2000 metų – manyta, kad...