aA
Nors vilniečiai irzta dėl spūsčių ir važinėjimo ratais ieškant parkavimo vietos – automobilių skaičius sostinėje nuolatos auga. Kaip rašoma savivaldybės pranešime, skaičiuojama, kad jau dabar vienam 18-60 m. vilniečiui tenka 0,87 automobilio, o specialistai prognozuoja, jog po ketverių metų, jau 2021-aisiais, automobilių skaičius Vilniuje susilygins su gyventojų nuo 18 iki 60 metų skaičiumi ir pasieks 290 tūkst.
Spūstys
© DELFI / Tomas Vinickas

Vilniaus miesto savivaldybės darnaus judumo plano (VDJP) koordinatorės dr. Kristinos Gaučės teigimu, automobilių skaičiaus augimą mieste labiausiai lemia tai, kad automobilis vilniečių suvokiamas kaip integrali gyvenimo mieste dalis – esą be jo niekaip neįmanoma išsiversti, o kai kuriems jis – ir būtinas socialinio statuso atributas.

„Pagal automobilių skaičių, tenkantį tūkstančiui gyventojų, lenkiame daugelį didžiųjų Europos miestų, o kai kurias sostines, pavyzdžiui, Londoną – daugiau kaip du kartus. Ekonomine prasme automobilis mūsų šalyje yra prieinamas dalykas, jam netaikomi dideli mokesčiai, prie namų yra nemokamos parkavimo vietos, turime didelę pakankamai pigių naudotų automobilių rinką. Tad daugelis vertina automobilio teikiamus privalumus, bet pamiršta įvertinti, kiek laiko praleidžia spūstyse“, – sako K. Gaučė.

Pasak jos, absoliuti dauguma vilniečių realiai neįvertina, kiek per metus iš tiesų sugaišta spūstyse ir dėl automobilio aukoja savo laiką, sveikatą bei pinigus. Faktai, į kuriuos neįsiklausoma, akivaizdūs: skaičiuojama, jog vidutiniškai pusę laiko, kai naudojame automobilį, iš tiesų beveik nejudame.

„Per metus vien spūstyse Vilniaus vairuotojai vidutiniškai praleidžia beveik savaitę. 73 proc. miesto gyventojų kenčia nuo automobilių sukeliamo perteklinio triukšmo, sunaudoja vidutiniškai 1,8 karto daugiau kuro, teršia aplinką ir, deja, tikslo nepasiekia greičiau“, – teigia K. Gaučė.

Nelaukdama, kol prognozės pasitvirtins, miesto savivaldybė jau dabar planuoja kompleksines permainas ir iki 2030 m., numato iš esmės reformuoti vilniečių ir miesto svečių judėjimą sostinėje ir priartinti jį prie vakarietiškų standartų t.y. dvigubai mažiau kelionių turėtų būti atliekama individualiais automobiliais, jas pakeičiant kelionėmis pėsčiomis arba dviračiais, viešuoju transportu.

Vilnius – sparčiausiai augantis miestas, šiuo metu intensyviausiai vystoma vakarinė jo dalis ties Justiniškėmis, Pašilaičiais, Pilaite bei Perkūnkiemiu. Atsižvelgiant į tendencijas, planuojama koreguoti užstatymo politiką, pagrindines statybas telkiant ties viešojo transporto arterijomis.

Jau pradėtos formuoti ir Vakaruose paplitusios „Park&Ride“, „Park&Bike“, „Park&Go“ aikštelės, kuriose toliau nuo centro gyvenantys vilniečiai galėtų saugiai palikti savo transporto priemones ir kelionę tęsti jiems patogiausiu būdu“, – permainas vardija VDJP koordinatorė.

Taip pat siekiant paskatinti vilniečius rinktis alternatyvias judumo formas, nuosekliai investuojama į infrastruktūros gerinimą Vilniuje: formuojami nauji pėsčiųjų bei dviračių takai, nuolat tikrinama, kaip veikia A juostų sistema, planuojamos papildomos A juostos viešajam transportui.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dalyje rajonų keliuose vietomis susiformavęs plikledis

Trečiadienio rytą Kauno, Utenos ir Vilniaus apskrityse magistralinių kelių dangos buvo drėgnos,...

Sniego egzamino vairuotojai neišlaikė – per parą užregistruota 119 avarijų (41)

Praėjusią parą, gruodžio 17-ąją, eismą Lietuvos keliuose sunkino blogos oro sąlygos....

Keliuose ragina neskubėti – eismo sąlygas sunkina snygis ir plikledis (31)

Antradienio rytą eismo sąlygas sunkina snygis ir plikledis, įspėja Automobilių kelių direkcija .

Sniegas sukaustė Vilnių – miestas dūsta spūstyse, pasipylė eismo įvykiai (129)

Kone visą parą besitęsiantis snygis vairuotojams tapo rimtu išbandymu. Spūstys miesto gatvėse...

Uždarė A1 magistralės atšaką – vairuotojams siūlo rinktis kitą maršrutą (53)

Kauno policijos pareigūnai pranešė, jog dėl eismo įvykio uždaroma viena kelio A1 –...

Top naujienos

Šnipinėjimo byla: Algirdas Paleckis sulaikytas ne vienas, tyrimas susijęs su politinėmis partijomis (526)

Trečiadienio rytą viešumą pasiekė žinia, jog tiriant šnipinėjimo bylą suimtas buvęs...

Įkalintas vilnietis prabilo apie protu sunkiai suvokiamą patirtį: buvau verčiamas miegoti su pareigūnėmis (294)

Ar gali būti, kad kalėjimų sistemos pareigūnai, siekdami sukompromituoti įkalinimo įstaigose...

DELFI tyrimas. Rusijos dujotiekį „Nord Stream 2“ peikianti Lietuva pati atveria duris jo rėmėjams (71)

Svarbius energetikos projektus Lietuvoje vykdanti Suomijos „ Fortum “, netiesiogiai prisideda prie...

Skvernelis: svetimos žvalgybos aktyviai ieško būdų paveikti Lietuvos vidaus politiką (9)

Po trečiadienį Generalinėje prokuratūroje paskelbtos informacijos apie Lietuvoje vykdytą...

Gyvai / DELFI TV Gyvai su Klaipėdos mero posto siekiančiu, teisiamu Eligijumi Masiuliu (42)

Kodėl buvusiam politikui, Liberalų sąjūdžio pirmininkui, šiuo metu teisiamam dėl galbūt...

Naujausios Lietuvos banko prognozės: kas laukia 2019 metais (40)

Įvertinęs pasaulines ir šalies ekonomikos tendencijas Lietuvos bankas mažina šių metų ūkio...

Grėsmė Gedimino kalnui lieka, Karbauskis siūlo skubiai šaukti Vyriausybės posėdį (44)

Per trejus metus Gedimino kalnui Vilniuje tvarkyti išleista 6,5 mln. eurų, sutvarkytas vienas...

„Žalgirį“ gerai pažįstantis latvis jaučia – tai proga nutraukti „Daruššafaka“ nesėkmių ruožą specialiai DELFI iš Stambulo (5)

Žanis Peineris – bene geriausiai Lietuvos krepšinio gerbėjams pažįstamas Stambulo „...

Rado būdą, kaip privilioti geriausius srities darbuotojus (4)

Tradicinius įmonių biurus vis dažniau keičia bendradarbystės erdvės, kurių Lietuvoje daugiau...

Ūkininkai piktinasi, kad juos verčia arti žemę (19)

Seimo kaimo reikalų komitete svarstyta, ar galima atsisakyti kai kurių techninių ir formalių...