aA
Nors rudens tik pirmos dienos, rugsėjis jau spėjo vairuotojams priminti, kas iš tiesų yra rytinės ir vakarinės spūstys. Kelionės kai kuriomis sostinės gatvėmis piko valandomis pailgėjo pusvalandžiu ar dar daugiau, todėl Vilniaus miesto savivaldybė įspėjo vairuotojus, kurių gatvių, esant galimybei, vengti.
Kamštis Geležinio vilko gatvėje
© DELFI / Domantas Pipas

Sostinės savivaldybės administracija pranešė, kad miesto gatvėse kasdien pravažiuoja maždaug 370 tūkst. transporto priemonių, o tai yra 110 tūkst. daugiau nei vasaros laikotarpiu.

Išvengti galima

Specialistai teigė, jog surasti aplinkinių kelių, kuriais būtų galima aplenkti spūstis, beveik neįmanoma, mat spūstys formuojasi ne tik didžiausiose miesto arterijose, bet ir šalia jų.

„Visiškai išvengti spūsčių nepavyks, tačiau galite rinktis alternatyvias transporto priemones – viešąjį transportą, dviračius, paspirtukus, ėjimą pėsčiomis, išbandyti „Statyk ir važiuok“ aikšteles“, – sakė specialistai.

Karščiausios vietos

Savivaldybės atstovai paaiškino, kokiose gatvėse formuojasi didžiausios spūstys ir kurių kelių, jei nėra būtinybės, geriau būtų vengti.

„Didžiausi srautai rytinio piko metu fiksuojami judant link miesto centro: Ukmergės, Geležinio Vilko, Kalvarijų, Kareivių, Žirnių, Liepkalnio, Oslo gatvėse, Pilaitės prospekte. Vakarinio piko metu didžiausi srautai formuojasi centrinėje miesto dalyje: Geležinio Vilko (link Žalgirio g., iš centro), Kalvarijų (iš centro), Ozo, Kareivių (link Kalvarijų g,) gatvėse bei Konstitucijos per. (link Edukologijos žiedo), taip pat Oslo, Žirnių, Liepkalnio gatvėse“, – informavo sostinės savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“.

Eismo valdymo centro atstovai taip pat įspėjo, jog problemų kyla ne tik su gatvėmis, bet ir jų sankirtomis. Savivaldybės atstovai išvardino net kelias „karščiausias“ miesto sankryžas: Ukmergės–Geležinio Vilko, Kalvarijų–Kareivių–Ozo ir Liepkalnio–Žirnių gatvių sankirtos bei Savanorių, Edukologijos ir Olandų žiedinės sankryžos.

Problema – ne tik automobilių skaičius

Didelę įtaką spūstims turi ir eismo įvykiai, kurių Vilniuje kasdien suskaičiuojama apie 70.

„Dėl eismo įvykių judėjimas apsunkinamas ir aplinkinėse gatvėse. Visgi baigus šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistemos atnaujinimo darbus, priešpikinis srautų pralaidumas Vilniuje padidėjo 6 proc. Rytinio piko pradžia tapo vėlesnė 11 min., o vidutinė piko trukmė sumažėjo 12 minučių“, – aiškino specialistai.

Pridėti bent 15 minučių

Eismo valdymu besirūpinantys savivaldybės atstovai taip pat akcentavo, jog rudens pradžioje vilniečiai turėtų planuoti keliones su bent 15 minučių laiko atsarga bei keliuose nesiblaškyti.

„Koncentruokite dėmesį, neužsiimkite pašaliniais veiksmais vairuodami. Nenardykite per eismo juostas, stenkitės iš anksto apgalvoti kelionės kryptį ir pasirinkti tinkamą juostą, laiku reaguokite į šviesoforo signalus, taip pat nekeliaukite po vieną“, – patarė savivaldybės atstovai.

Specialistai taip pat rekomendavo, jog įvykus eismo įvykiui, jei jo aplinkybės pakankamai aiškios, vairuotojai turėtų deklaracijoje nusibraižyti įvykio schemą. Tuomet, esant galimybei, patraukti transporto priemones į šalikelę ar netoliese esančią stovėjimo aikštelę, kur užpildys likusią informaciją.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(10 žmonių įvertino)
4.9000

Po tragedijų įspėja: laukinių gyvūnų vairuotojai turi saugotis net miestuose (25)

Atėjus rudeniui eismo sąlygas apsunkina ne tik vis dažniau iškrentantis lietus, ar rytais...

Pasiūlė tėvams „klevus“ automobiliuose stebėti kameromis: taip sumažėtų avarijų (19)

Tyrėjai siūlo tėvams apsiginkluoti kameromis, kurios leistų jiems stebėti, kaip vairuoja jų...

Vieną Vilniaus senamiesčio gatvę vairuotojams teks kurį laiką aplenkti (2)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad dėl AB „ Vilniaus šilumos tinklai “ įgyvendinamų...

Vairuotojai pamiršo taisykles: važiuoja A juostomis, o dėl spūsčių kaltina viešąjį transportą (2)

Itin dažnos keblios situacijos gatvėse patvirtina – automobilių vairuotojų ir viešojo...

Vairuotojai neįvertina atšalusių orų pavojaus: klaidas supranta tik po eismo įvykio (9)

Nors prasidėjęs ruduo dienomis vis dar džiugina pakankamai aukšta temperatūra, vėsesni rytai...

Top naujienos

Plyšus aortai, retas kuris išgyvena: norint sumažinti riziką, veiksmų imtis galima nedelsiant (18)

Rugsėjo 19-ąją visame pasaulyje minima aortos diena. Santaros klinikų kraujagyslių chirurgas...

Norint rasti auklę, teks paplušėti: papasakojo, kokius reikalavimus kelia tėvai, o kokių užgaidų turi auklės (22)

Prasidėjus rudeniui, daugelis mamų grįžta į darbus, o vaikai keliauja į darželius. Jei vietą...

Kupiškyje iš tėvų atimti vaikai išgyveno kančias: globėja 5-erių berniuką laikė rūsyje (201)

Kupiškio rajone, kaip įtariama, prieš penkiametį smurtavo laikinoji globėja. Ji vaiką uždarė...

ES baiminasi: viena iš jos pačios bloko narių gali Johnsoną ištraukti iš bėdos

Europos Sąjunga baiminasi, kad Borisas Johnsonas stengsis įtikinti Vengriją vetuoti „ Brexit...

Rusijos komandos marškinėlius užsivilkęs Kalnietis dalijo rezultatyvius perdavimus (14)

Mantas Kalnietis po kiek ilgesnio nei savaitės poilsio po pasaulio čempionato vėl išbėgo ant...

Nausėda ir Skvernelis sukirto rankomis dėl „gyvūlių ūkio“ naikinimo: kiek realu tai pasiekti (68)

Trečiadienį ministras pirmininkas Saulius Skvernelis sakė, kad su prezidentu Gitanu Nausėda rado...

Užkalnis. Kodėl lietuviai blogai maitinasi ir kaip juos perauklėti (226)

Šlapia dešra ir forminė duona vaikų ligoninėse, fotografuota iš įvairių kampų ir įkelta į...

Kurtinaičio „Chimki“ paskendo klaidose, CSKA parodė raumenis

Naujam sezonui besirengianti Rimo Kurtinaičio treniruojama Maskvos srities „Chimki“ komanda...

Technologijų tobulėjimas gali sukelti tikrą karinės technikos perversmą: kalba apie naujos kartos tankus (75)

Elektrinės transporto priemonės vis labiau populiarėja. Tai skatina ir ekologiniai įsitikinimai,...

Kuodis: makroekonominė kriminologija yra labai smagus ir prasmingas sportas, juo užsiimu daug metų (21)

„Iš principo tas legalus gyvulių ūkis tai gausybė išimčių, kurios nėra pateisintos...