Nuodugniai paieškoję informacijos apie norimą įsigyti automobilį, vadovaudamiesi sveiku protu ir kruopščiai išnagrinėję kiekvieną elementą, galėsite užtikrintai pasakyti, ar naudota transporto priemonė yra prastos būklės. Taip pat jums pravers portale auto.com pateikiami patarimai.

Apžiūrėkite išorę

Pirmą kartą pamatę sudominusį automobilį, tiesiog neskubėdami apeikite aplink jį. Įdėmiai ieškokite nežymių defektų ant kėbulo ir stiklų, tokių kaip įlinkimai, įtrūkimai, įbrėžimai ir rūdys. Taip pat atkreipkite dėmesį, ar dažų spalva visur vienoda. Nepamirškite pažiūrėti, ar kapotas, durelės ir bagažinė gražiai užsidaro.

Jeigu automobilio kėbulo lakštai neva pagaminti ne iš aliuminio, ant kiekvieno iš jų galite uždėti magnetuką. Jei jis kurioje nors vietoje neprilips, gali būti, kad ta vieta buvo suremontuota naudojant ne metalinį tarpiklį, pavyzdžiui, stiklo pluoštą. Jeigu visas lakštas yra nemagnetinis, tikėtina, kad jis pagamintas iš aliuminio arba kompozito. Kėbulo tarpikliai naudojami remontuoti lakštinį metalą, bet neturėtų būti jo pakaitalas.

Patikrinkite važiuoklę ir padangas

Jeigu automobilio išorės būklė jus tenkina, pereikite prie apatinės kėbulo dalies. Pasišviesdami žibintuvėliu ieškokite rūdžių ratų arkose, grindyse, lonžeronuose ir išmetamųjų dujų sistemoje. Taip pat atkreipkite dėmesį, ar nėra kiaurų vietų, ar niekas nelaša.

Paskui apžiūrėkite padangas, nes jos gali labai daug pasakyti apie naudoto automobilio eksploatavimą. Patikrinkite padangų protektoriaus gylį, kad sužinotumėte, ar padangų neteks greitai keisti, bei pasižiūrėkite, ar visų padangų protektoriaus nusidėvėjimo lygis vienodas. Jeigu yra neatitikimų, išsiaiškinkite jų priežastį. Galbūt kuri nors padanga tiesiog buvo prakiurusi (tai normalu), tačiau tikėtinos ir rimtesnės problemos, pavyzdžiui, išsiderinęs ratų suvedimas arba dėl avarijos atsiradę pažeidimai.

Asociatyvi nuotr.

Taip pat palyginkite padangų nusidėvėjimą ir transporto priemonės kilometražą. Jeigu padangas reikia keisti, bet odometro parodymai nėra dideli, jis galėjo būti atsuktas. Jeigu nuvažiuota nedaug kilometrų, bet visos padangos yra naujos, senosios galėjo prakiurti, nusidėvėti ar buvo pažeistos eismo įvykio metu. Paprašykite pardavėjo ar atstovybės darbuotojo smulkiau papasakoti, kas nutiko.

Atidarykite kapotą

Kai automobilio variklis atvės, atidarykite kapotą ir apžiūrėkite variklio skyrių. Ieškokite rūdžių, nuotėkių, neprijungtų žarnų ir laidų, korozijos pėdsakų netoli akumuliatoriaus bei pažiūrėkite, ar netrūksta jokių dalių ir (arba) dangtelių. Nebijokite paklausti, jeigu kas nors atrodo įtartina.

Taip pat patikrinkite skysčius, žarnas ir diržus. Įsitikinkite, kad variklinė alyva nėra pernelyg tamsi ir nešvari. Aušinimo skystis taip pat turi būti švarus, o alyvos ir aušinimo skysčio lygis – atitikti normą. Viena vertus, švarūs skysčiai negarantuoja, kad automobilis buvo tinkamai prižiūrėtas, bet nešvarūs tikrai parodo, jog savininkas juo prastai rūpinosi. Paspaudinėkite žarnas – guma turi būti kieta, bet lanksti. Patikrinkite paskirstymo ir generatoriaus diržus, ar neįtrūkę, nenusidėvėję.

Įvertinkite vidų

Apžiūrėjus automobilio išorę, atėjo metas žvilgtelėti vidun. Įlipę į automobilį, atkreipkite dėmesį, ar viduje nėra tabako, pelėsių ar kitų nemalonių kvapų.

Jeigu automobilyje trenkia pelėsiais, tikėtina, kad kažkur į automobilį patenka vandens. Jei atvykę radote automobilį visais pradarytais langais, irgi pasiteiraukite priežasties. Paskui apžiūrėkite sėdynes, grindis ir lubas, kiek nepažeistas ir švarus atrodo apmušalas.

Atlikite bandomąjį važiavimą

Turbūt neverta nė sakyti, kad prieš pirkdami automobilį turėtumėte jį išbandyti kelyje. Spausdami pedalus ir sukdami vairą atkreipkite dėmesį į bet kokius nemalonius pojūčius ar keistus garsus.

Spaudžiant akceleratoriaus pedalą, riedant laisva pavara ir stabdant, automobilis neturi krypti į šoną. Jeigu jį tarytum tempia į vieną ar kitą kelio pusę, gali būti išsiderinęs ratų suvedimas arba netvarkingi stabdžiai.

Bandomojo važiavimo metu nepamirškite patikrinti tokių funkcijų ir įrengimų kaip pastovaus greičio palaikymas, perspėjimas apie akląsias zonas, automobilio statymo jutikliai bei prietaisų skydelio davikliai. Po bandomojo važiavimo vėl pakelkite kapoto dangtį ir įsitikinkite, kad viskas atrodo taip pat, kaip anksčiau.

Įdėmiai pažiūrėkite, ar niekur nematyti nuotėkių arba dūmų, ar neatsirado neįprastas kvapas.

Susitarkite, kad automobilį apžiūrėtų patikimas mechanikas

Jeigu likote patenkinti savo apžiūros rezultatais, vis tiek derėtų kreiptis į patikimą specialistą, kad atliktų išsamesnę apžiūrą ir tiksliai apibūdintų automobilio būklę.

Nei atstovybė, nei pardavėjas neturėtų spyriotis išgirdę šį prašymą, bet jeigu visgi nesutinka, tai gali būti ženklas, jog jie kažką slepia.

Beje, specialisto atliekamos apžiūros metu gali paaiškėti problemų, apie kurias nežinojo net savininkas, o jūs gausite naudingos informacijos apie artimiausiu metu būtiną atlikti remontą ir jo kainą.

Nesijauskite įpareigoti pirkti automobilio, jeigu savininkas nesutinka, kad jį apžiūrėtų profesionalas. Net ir nenaujos transporto priemonės įsigijimas yra nemenka investicija, todėl nereikia skubėti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (131)