aA
Ilgojo savaitgalio metu eismas suintensyvės ne tik prie kapinių, bet ir pagrindiniuose šalies keliuose. Draudimo bendrovės „Ergo Lietuvoje“ Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius perspėjo, kad pirmosios automobilių bangos gatves užpildys jau ketvirtadienio vakarą. Tikėtina, kad šalies greitkeliuose ims formuotis spūstys, tad jie taps padidinta rizikos zona. Kad pavyktų išvengti nelaimių pakeliui į kitus miestus, ekspertas vairuotojams siūlo keletą patarimų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Eismo spūstis Islandijos prospekte
Eismo spūstis Islandijos prospekte
© Rokas Tenys, Kas vyksta Kaune

Fiksuoja ir masinių avarijų

Draudikai skaičiuoja, kad Vėlinės eismo dalyviams yra viena pavojingiausių dienų.

R. Pocius teigė, jog šis laikotarpis pasižymi avaringumu. Tai lemia ir neretai prastos vairavimo sąlygos, ir ženkliai padidėjęs eismo srautas. Gyventojai per dieną nukeliauja ne vieną šimtą kilometrų po Lietuvą, į kelią leidžiasi ir mažiau patyrę ar įgūdžius praradę vairuotojai – visa tai tampa avarijų priežastimis.

Nemaža dalis avarijų – smulkios, jos įvyksta prie kapinių ir pasižymi santykinai nedidelėmis žalomis. Tačiau neretai incidentai įvyksta ir greitkeliuose, kur transporto priemonių greitis yra ženkliai didesnis ir vairuotojams bei keleiviams kyla rimtesnis pavojus.

„Pastebime, kad avarijų priežastimi greitkeliuose tampa besiformuojančios spūstys. Tada fiksuojamos ir masinės avarijos, kai vienu metu apgadinami trys, keturi ar dar daugiau automobilių. Tenka pripažinti, kad spūstys greitkeliuose ne visada formuojasi dėl objektyvių priežasčių, pavyzdžiui, kelio remonto. Dalį jų sukelia pačių vairuotojų neatsakingas elgesys“, – pasakojo R. Pocius.

Kamšis magistralėje A1 netoli Kauno
Kamšis magistralėje A1 netoli Kauno
© DELFI skaitytoja

Iliuzinės spūstys atsiranda iš niekur

Kaip teigė draudiko atstovas, vadinamos iliuzinės spūstys yra reiškinys, kylantis be jokios kelyje esančios kliūties. Anot R. Pociaus, jį sukelia neritmingas vairavimas, kai automobiliai važiuoja arti vienas kito ir kažkuris iš jų staiga sulėtina greitį. Tokiu atveju iš paskos važiuojantiems tenka pristabdyti, kol galiausiai toliau eilėje esantys automobiliai priversti visiškai sustoti.

„Visa tai gali įvykti ir lygiame kelio ruože, kai nėra jokių kelio remontų, susiaurėjimų, šviesoforų ar kitų kliūčių. Iliuzinę spūstį iššaukia ne tik greičio prilėtinimas, bet ir netolygus greičio didinimas, pavojingas manevravimas ar kiti panašūs veiksmai“, – vardijo ekspertas.

Tiesa, jis pridūrė, kad minėtas elgesys prie vairo nėra toleruotinas ir esant fizinėms kliūtims kelyje. R. Pociaus teigimu, netolygus važiavimas ir staigus judėjimas iš vienos eismo juostos į kitą situaciją spūstyje tik dar pablogina.
„Atsiranda apsukriais save laikančių vairuotojų, kurie automobilių eilę bando apvažiuoti kelkraščiu ir vėliau mėgina įsisprausti į eilės priekį. Taip eismas tik dar labiau apsunkinamas – vairuotojai nėra linkę į srautą įleisti tokių automobilių“, – tikino draudiko atstovas.

Eismo spūstis Islandijos prospekte
Eismo spūstis Islandijos prospekte
© Rokas Tenys, Kas vyksta Kaune

Svarbu laikytis tvarkos

R. Pociaus teigimu, ilgąjį Vėlinių savaitgalį spūstys greitkeliuose tikėtinos kelyje Vilnius–Kaunas, taip pat artėjant prie miestų ribų, kur vairuotojų reikalaujama sumažinti greitį. Ekspertas pabrėžia, kad šiuo laikotarpiu, kaip ir kitomis dienomis, nederėtų skubėti.

Jis primena, kad kelyje būtina paisyti saugaus atstumo iki kitų transporto priemonių, važiavimo greitį didinti bei stabdyti tolygiai ir tik esant reikalui. Kitu atveju eismas gali būti išbalansuotas ir lemti ne tik spūsčių formavimąsi, bet ir eismo įvykius.

Ekspertas priminė, kad po avarijos, jei jos metu nenukentėjo ar nežuvo žmonės, taip pat nebuvo apgadintas trečiųjų asmenų, kai jų pačių nėra įvykio vietoje, turtas, o dėl aplinkybių yra sutariama, į įvykio vietą kviesti policijos pareigūnų nereikia, galima užpildyti eismo įvykio deklaraciją. Taip pat būtina pasirūpinti savo ir aplinkinių saugumu.

„Po eismo įvykio derėtų įjungti avarinę šviesos signalizaciją, jei jis dar veikia. Jei ne, remiantis KET, avarinio ženklas ne gyvenvietėje turi būti pastatytas ne arčiau kaip 50 metrų nuo sustojusios transporto priemonės, gyvenvietėje – ne arčiau nei 25 metrai. Taip pat būnant važiuojamojoje dalyje svarbu užsivilkti šviesą atspindinčią liemenę”, – teigė R. Pocius.

Galiausiai, vairuotojai turi žinoti, kad automobilius po smūgio galima patraukti į šalikelę tik tuomet, kai sutariama dėl avarijos aplinkybių ir kaltininkas pripažįsta savo kaltę.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Kelininkai: naktį šalies vakaruose gali pašalti iki 5 laipsnių šalčio (1)

Šeštadienio pavakare Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis...

Įvertino automobilių pirkėjus: reikalavimai lyg iš anekdotų, o mašinos istorijos vis dar netikrina (119)

Naudotų automobilių rinką supa įvairios paslaptys bei keistenybės. Nebestebina atvejai, kada iš...

Parodė, kas nutika, kai akis „trumpam“ nuleidžiame į telefoną – rezultatas nemalonus (3)

„Sekundė“, „Tikrai ne daugiau nei dviems sekundėms“, „Pora sekundžių“ – taip...

Pasakė, kaip prižiūrėti vaikiškas automobilines kėdutes: yra kelios svarbios taisyklės

Vaikus turintys vairuotojai puikiai žino – auginant mažylius automobilio salonas reikalauja...

Sunerimo: ar tikrai liečiami ekranai automobiliuose geriau nei mygtukai (4)

Įprastus telefonus su mygtukais jau seniai pakeitė jutikliniai, didelių ekranų išmanieji, o dabar...

Top naujienos

Pakliuvo į sudėtingą sukčiavimo schemą ir to nesuprato: kaip už svetimus pinigus aferistai gauna prekes (45)

Per pandemiją sukčiai dar labiau įsigudrino ir kuria naujas sudėtingas sukčiavimo schemas....

Dailius Dargis | D+

Byla, dėl kurios tyrėjas nusprendė mesti darbą: visą Lietuvą kraupinusį serijinį žudiką išdavė kvepalų buteliukas

2000 metais iki gegužės 9-osios be žinios dingo trys 20 – 25 metų merginos. Tomis dienomis...

Kaip vieno ekonomisto protestas ant plauko pakabino 740 mlrd. Europos atsigavimo fondą (69)

Berndas Lucke privertė Vokietijoje stabdyti 750 mlrd. eurų vertės koronaviruso pandemijos...

„Depo“ pirkėjui – įspūdinga bauda: klouno kaukė neapsaugo nuo koronaviruso (548)

Klouno kaukė neišgelbėjo nuo atsakomybės – į Vilniaus Ukmergės gatvėje esantį prekybos...

Šiluma pasidžiaugėme, o dabar laukia snaigės, o kai kur – net ir plikledis (1)

Pirmadienio dieną šalies vakaruose bus debesuota su pragiedruliais. Šiame regione daug kur palis,...

Prabangieji turizmo perlai: 10 įspūdingiausių viešbučių grandinių pasaulyje (2)

Jau daug metų pasaulio viešbučiai veikia grandinėmis, ir dėl to keliautojai skirtingose šalyse...

Tarp Europos galingųjų bręsta naujas konfliktas: netikėtos galimybės gali atsiverti ir Lietuvai (413)

Prancūzija ir Vokietija. Jei reikėtų įvardyti dvi šalis, aplink kurias sukosi didieji XIX ir XX...

Vaistininkų pagyros grilio mėgėjams – vis dažniau kepamos daržovės, vis rečiau maistas virsta angliuku (1)

Vienas ryškiausių pavasario rodiklių – galimybė maistą gaminti lauke. Artėjant savaitgaliui...

Gabrielė Grinkaitė | D+

Gydytoja papasakojo, kaip atrodo priklausomybės pradžia: po 20 metų tokie pacientai atvyksta į jos kabinetą (4)

„Klasikinis pacientas yra tas, kuris ateina ir pasako, kad problemų su alkoholiu pradėjo turėti...

Tyrimas rodo, kad „afrikinė“ COVID-19 atmaina geba lengviau įveikti „Pfizer“ vakcinos sukurtą „gynybą“ (76)

Pietų Afrikos Respublikoje ( PAR ) aptiktoji koronaviruso atmaina geba lengviau „pralaužti“ „...