aA
Ilgojo savaitgalio metu eismas suintensyvės ne tik prie kapinių, bet ir pagrindiniuose šalies keliuose. Draudimo bendrovės „Ergo Lietuvoje“ Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius perspėjo, kad pirmosios automobilių bangos gatves užpildys jau ketvirtadienio vakarą. Tikėtina, kad šalies greitkeliuose ims formuotis spūstys, tad jie taps padidinta rizikos zona. Kad pavyktų išvengti nelaimių pakeliui į kitus miestus, ekspertas vairuotojams siūlo keletą patarimų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Eismo spūstis Islandijos prospekte
© Rokas Tenys, Kas vyksta Kaune

Fiksuoja ir masinių avarijų

Draudikai skaičiuoja, kad Vėlinės eismo dalyviams yra viena pavojingiausių dienų.

R. Pocius teigė, jog šis laikotarpis pasižymi avaringumu. Tai lemia ir neretai prastos vairavimo sąlygos, ir ženkliai padidėjęs eismo srautas. Gyventojai per dieną nukeliauja ne vieną šimtą kilometrų po Lietuvą, į kelią leidžiasi ir mažiau patyrę ar įgūdžius praradę vairuotojai – visa tai tampa avarijų priežastimis.

Nemaža dalis avarijų – smulkios, jos įvyksta prie kapinių ir pasižymi santykinai nedidelėmis žalomis. Tačiau neretai incidentai įvyksta ir greitkeliuose, kur transporto priemonių greitis yra ženkliai didesnis ir vairuotojams bei keleiviams kyla rimtesnis pavojus.

„Pastebime, kad avarijų priežastimi greitkeliuose tampa besiformuojančios spūstys. Tada fiksuojamos ir masinės avarijos, kai vienu metu apgadinami trys, keturi ar dar daugiau automobilių. Tenka pripažinti, kad spūstys greitkeliuose ne visada formuojasi dėl objektyvių priežasčių, pavyzdžiui, kelio remonto. Dalį jų sukelia pačių vairuotojų neatsakingas elgesys“, – pasakojo R. Pocius.

Kamšis magistralėje A1 netoli Kauno
Kamšis magistralėje A1 netoli Kauno
© DELFI skaitytoja

Iliuzinės spūstys atsiranda iš niekur

Kaip teigė draudiko atstovas, vadinamos iliuzinės spūstys yra reiškinys, kylantis be jokios kelyje esančios kliūties. Anot R. Pociaus, jį sukelia neritmingas vairavimas, kai automobiliai važiuoja arti vienas kito ir kažkuris iš jų staiga sulėtina greitį. Tokiu atveju iš paskos važiuojantiems tenka pristabdyti, kol galiausiai toliau eilėje esantys automobiliai priversti visiškai sustoti.

„Visa tai gali įvykti ir lygiame kelio ruože, kai nėra jokių kelio remontų, susiaurėjimų, šviesoforų ar kitų kliūčių. Iliuzinę spūstį iššaukia ne tik greičio prilėtinimas, bet ir netolygus greičio didinimas, pavojingas manevravimas ar kiti panašūs veiksmai“, – vardijo ekspertas.

Tiesa, jis pridūrė, kad minėtas elgesys prie vairo nėra toleruotinas ir esant fizinėms kliūtims kelyje. R. Pociaus teigimu, netolygus važiavimas ir staigus judėjimas iš vienos eismo juostos į kitą situaciją spūstyje tik dar pablogina.
„Atsiranda apsukriais save laikančių vairuotojų, kurie automobilių eilę bando apvažiuoti kelkraščiu ir vėliau mėgina įsisprausti į eilės priekį. Taip eismas tik dar labiau apsunkinamas – vairuotojai nėra linkę į srautą įleisti tokių automobilių“, – tikino draudiko atstovas.

Eismo spūstis Islandijos prospekte
Eismo spūstis Islandijos prospekte
© Rokas Tenys, Kas vyksta Kaune

Svarbu laikytis tvarkos

R. Pociaus teigimu, ilgąjį Vėlinių savaitgalį spūstys greitkeliuose tikėtinos kelyje Vilnius–Kaunas, taip pat artėjant prie miestų ribų, kur vairuotojų reikalaujama sumažinti greitį. Ekspertas pabrėžia, kad šiuo laikotarpiu, kaip ir kitomis dienomis, nederėtų skubėti.

Jis primena, kad kelyje būtina paisyti saugaus atstumo iki kitų transporto priemonių, važiavimo greitį didinti bei stabdyti tolygiai ir tik esant reikalui. Kitu atveju eismas gali būti išbalansuotas ir lemti ne tik spūsčių formavimąsi, bet ir eismo įvykius.

Ekspertas priminė, kad po avarijos, jei jos metu nenukentėjo ar nežuvo žmonės, taip pat nebuvo apgadintas trečiųjų asmenų, kai jų pačių nėra įvykio vietoje, turtas, o dėl aplinkybių yra sutariama, į įvykio vietą kviesti policijos pareigūnų nereikia, galima užpildyti eismo įvykio deklaraciją. Taip pat būtina pasirūpinti savo ir aplinkinių saugumu.

„Po eismo įvykio derėtų įjungti avarinę šviesos signalizaciją, jei jis dar veikia. Jei ne, remiantis KET, avarinio ženklas ne gyvenvietėje turi būti pastatytas ne arčiau kaip 50 metrų nuo sustojusios transporto priemonės, gyvenvietėje – ne arčiau nei 25 metrai. Taip pat būnant važiuojamojoje dalyje svarbu užsivilkti šviesą atspindinčią liemenę”, – teigė R. Pocius.

Galiausiai, vairuotojai turi žinoti, kad automobilius po smūgio galima patraukti į šalikelę tik tuomet, kai sutariama dėl avarijos aplinkybių ir kaltininkas pripažįsta savo kaltę.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Keliuose šiemet žuvusių daugiau nei pernai – kas dėl to kaltas? (33)

Kalbėdami apie saugumą kelyje, vairuotojai skundžiasi pėsčiųjų elgesiu, o pastarieji keiksnoja...

Įvertino pėsčiųjų elgesį Baltijos šalyse: lietuviai dar turi kur pasitempti (5)

Tyrimas parodė, kad Lietuvos pėstieji yra atsakingiausi Baltijos šalyse : mūsų šalies žmonės...

Kas skiriasi, kai nusipirktas automobilis registruojamas internetu, o ne nuvykus į „Regitrą“ (2)

Tikriausiai esate girdėję sakant, kad norint įregistruoti automobilį „Regitroje“ reikia tam...

Kiek vairuotojams kainuoja avarijos su gyvūnais: po vienos teko išmokėti 22 tūkst. eurų (29)

Daugiausiai avarijų, kurios kyla dėl susidūrimų su laukiniais gyvūnais , įvyksta ne regionuose,...

Mitai apie elektromobilių baterijas: ar žiema tikrai pikčiausias priešas?

Elektromobilio baterija – tai, kas šią transporto priemonę iš esmės skiria nuo degalais varomų...

Top naujienos

Vilkikų vairuotojai – itin atvirai apie darbą: šeimos ir namų ilgesį atperka įspūdinga alga (147)

Dėka vilkikų vairuotojo darbo tūkstančiai Lietuvos šeimų ne tik egzistuoja, bet ir gyvena. Nors...

Šilti orai dar nesitraukia (8)

Grybavimo bei ganiavos sezonas dar nesibaigia. Pietų oro srautas toliau plukdo vėlyvo rudens metu...

Urologas: jei norite, kad vyras neitų pas meilužę, duokite jam mėtų arbatos (194)

„Ji tiktų vyresniems, tik ne jauniems vyrams, nes mėtų arbata turi potenciją slopinančių...

Jauno mediko savižudybė atvėrė žaizdą, ji negydoma, nes visi nori likti švarūs (126)

Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninėje dirbusio jauno mediko savižudybė visuomenės...

KOK bušido turnyre Vilniuje – Lietuvos kovotojų dominavimas (11)

Šeštadienį Vilniuje praūžė tradicinis „King of Kings“ (KOK) bušido turnyras, kuriame įvyko...

Prie Vilniaus pareigūnai sučiupo keleivius vežusį maršrutinio autobuso vairuotoją – beveik pustrečios promilės (49)

Šeštadienio vakarą, 18.34 val., Vilniaus policija gavo pranešimą, kad iš Vilniaus Lavoriškių...

Aštuntą mėnesį besilaukianti Rūta Ščiogoliovaitė surengė koncertą ypatingoje vietoje: jau išeisiu užtarnautų atostogų (191)

Šeštadienio vakarą Šv. Kotrynos bažnyčioje atlikėja Rūta Ščiogolevaitė ir pianistas...

Mes nusipirkome namą Italijoje – už dolerį: štai kas nutiko paskui (109)

Sandoris atrodė pernelyg geras, kad būtų tiesa. Naujas namas – ir, galimas daiktas, visiškai...

Baltijos jūroje aptiko milijoninės vertės lobį: krovinys buvo gabenamas Rusijos carui, tačiau tikslo nepasiekė (42)

Iš Baltijos jūroje 1917 metais vokiečių povandeninio laivo paskandinto laivo ištraukta 900...