aA
Kasmet it taisyklė didmiesčiuose pasikartojanti situacija – gatves užplūstantys automobiliai ir intensyviau kursuoti pradedantis viešasis transportas. Mokslo metų pradžia koreguoja vairuotojų planus ir neišvengiamai ilgina spūstyse praleidžiamą laiką. Anot kelių eismo specialistų, nors problema – sunkiai išsprendžiama, atsakingas vairuotojų elgesys gali palengvinti eismo dalyviams tenkančią dalią, rašoma pranešime.
Spūsčių sezonas prasideda: kur laukia didžiausi kamščiai ir kaip jų išvengti?
© DELFI / Karolina Pansevič

Draudimo bendrovės „Ergo“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas pastebi, kad Vilniuje pirmąsias rugsėjo savaites automobilių srautas gatvėse padidėja apie 30-50 proc. Prireikia nemažai laiko, kol patys vairuotojai prie to pripranta ir ima išvažiuoti į darbą anksčiau arba renkasi aplinkkelius, todėl pirmosiomis rugsėjo dienomis spūstys yra neišvengiama kasdienybė.

Eismas stovi populiariausiuose maršrutuose

Rudens pradžioje Vilniuje didžiausi kamščiai kasmet matomi beveik tose pačiose vietose: Antakalnio g., Geležinio Vilko g., Kalvarijų g., Kareivių g., Konstitucijos pr., Liepkalnio g., Olandų g., Ozo g., Savanorių pr., Pilaitės pr. bei T. Narbuto g. Lietuvos policijos departamento duomenimis, rugsėjo mėnesį spūsčių kiekis per dieną sostinėje padidėja 33 proc.

Statistika rodo ir tai, jog paprastai suintensyvėjęs eismas jaučiamas ir pagausėjusiais įvykiais keliuose – rugsėjo–gruodžio mėn. laikotarpiu jų fiksuojama 32 proc. daugiau negu vasaros metu. Būtent todėl rugsėjį vykdoma daugiau reidų, o pareigūnai budi prie bendrojo lavinimo ir ikimokyklinio ugdymo įstaigų.

„Automobilių spūstys apsunkina vairavimą – ilgas, varginantis laikas prie vairo mažina budrumą ir atsargumą, lėtina vairuotojo reakciją. Taip pat negalima pamiršti, jog į miestą sugrįžta būtent jauniausi ir mažiausią patirtį turintys vairuotojai, kurie dėl jos stokos dažniau patenka į smulkius eismo įvykius“, – teigė R. Bieliauskas.

Spūsčių sezonas prasideda: kur laukia didžiausi kamščiai ir kaip jų išvengti?
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Visgi rugsėjo eismas tėra egzaminas prieš labiausiai spūstimis garsėjantį spalio mėnesį, kai dėl subjurusio oro į automobilius persėda rugsėjį juos retai naudoję vairuotojai, o dažnas lietus ir didelė drėgmė dar labiau apsunkina vairavimo sąlygas. Būtent todėl kovos su spūstimis pamokas pasikartoti verta jau dabar.

Spūstis įveiks tik automobilių sumažinimas

Visiškai atsikratyti spūsčių nepavyks – automobilių skaičius didmiesčių gatvėse pasibaigus vasarai šokteli kone pernakt. Kita vertus, šiandieninės sąlygos miestų gyventojams yra kaip niekad palankios automobilių spūsčių mažinimui.

„Visuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose vykdomi darnaus judumo planai sudarė palankesnes sąlygas automobilį palikti už centro ribų ir kelionę tęsti viešuoju transportu. Be to, kuriami nauji dviračių takai, sujungiantys mikrorajonus su miesto centru, o pastaraisiais metais Vilniuje bei Kaune atsirado ir didelė elektrinių paspirtukų pasiūla. Populiarėja ir kaimynų iniciatyvos važiuoti vienu automobiliu. Galimybių palikti automobilį namuose šiandien itin daug“, – sakė R. Bieliauskas.

Kelionėje kooperuodamiesi su kaimynais ar kolegomis vairuotojai centrą gali pasiekti naudodamiesi „4+“ juosta. O „Statyk ir važiuok“ aikštelėse automobilio stovėjimas visą dieną kartu su galimybe neribotai naudotis viešuoju transportu kainuoja vos 2 eurus.

Spūsčių sezonas prasideda: kur laukia didžiausi kamščiai ir kaip jų išvengti?
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Gyventojai, kuriems tenka vykti intensyviausiai apgultomis miesto gatvėmis, spūstis stengiasi aplenkti keisdami važiavimo laikus, iš namų išvykdami anksčiau nei vasaros metu – didžiausios spūstys fiksuojamos nuo 7:30 val. iki 8:00 val. Visgi panašią strategiją renkasi tūkstančiai vairuotojų, tad spūsčių laikas ilgėja.

„Vieni naudoja programėles, gyvu laiku sekančias kamščius, kiti mieliau kliaujasi įpročiu, tačiau patyrę vairuotojai žino – kartais gerokai ilgesnis maršrutas į darbą ar namo iš tiesų yra greitesnis. Jei jau pakliuvote į spūstį, stenkitės jos neprailginti – vienas didesnių trukdžių yra vis kylanti pagunda į rankas paimti telefoną, nukreipianti žvilgsnį nuo kelio, kas, žinoma, yra ir labai pavojinga“, – aiškino R. Bieliauskas.

Miesto eismo organizavimo departamento Eismo valdymo skyriaus vadovas Robertas Markovskis antrino ir teigė, kad dalyvaujant eisme labai svarbu neužsiimti pašaliniais veiksmais, atidžiai stebėti eismo situaciją, šviesoforų signalus.

„Dažnai pastebime kaip pirmas automobilis pajuda po 1-2 sekundžių, antras po dar 2-3 s, o galutiniame rezultate per sankryžą pravažiuoja 15 automobilių, vietoj to, kad per tą patį laiką galėtų pravažiuoti 20 automobilių. Taip pat vairuotojams rekomenduojame nesiblaškyti ir iš anksto pasirinkti reikiamą eismo juostą, nes papildomi rikiavimosi manevrai lėtina bendrą viso transporto srauto greitį“, – teigė R. Markovskis.

Kitas, bene pats didžiausias spūsčių kaltininkas yra sankryžų blokavimas – šiandien Vilniuje dauguma sankryžų dėl šios priežasties specialiai pažymėtos geltonomis juostomis, kurios griežtai draudžia degant žaliam šviesoforo signalui užstoti įvažiavimą į sankryžą. Tačiau panašių incidentų vis dar pasitaiko.

Kadangi retsykiais neišvengiamai nutinka ir eismo įvykiai, vairuotojams derėtų prisiminti, kad įvykį nufotografavus galima iš gatvės išsukti ir deklaracijas užpildyti atokesnėje vietoje, kur nebūtų sudaromas dar ilgesnis kamštis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
4.0000

Termometrų stulpeliams šoktelėjus aukštyn: kaip žinoti, kad automobilio kondicionierius sugedo? (22)

Vasara daugelio vairuotojų vienintelė atgaiva automobilyje – kondicionierius . Tiesa, ne bet...

Ką privalote žinoti ir patikrinti, jei perkate naudotą automobilį iš užsienio (35)

Šalies gyventojams, nevengiantiems naudotą automobilį įsigyti iš užsienio šalių, tokių kaip...

Priminė, kokios kelių eismo taisyklės galioja paspirtukininkams (84)

Dauguma važinėjančių elektriniu paspirtuku vairuotojų žino, kad jiems galioja Kelių eismo...

Pasakė, ar galima automobiliui montuoti siauresnes ar platesnes nei nurodo gamintojas padangas (71)

Dažnai vairuotojai net nesusimąsto apie padangų plotį, bet reikėtų žinoti, kad jis turi įtakos...

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (21)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...

Top naujienos

Išvydę rezultatus gyventojai liko sukrėsti: kas nutiko daugiausiai žmonių paskiepijusioje pasaulio šalyje? (25)

Seišeliuose, kur gyventojų nuo COVID-19 paskiepyta daugiau nei bet kurioje kitoje šalyje,...

Nuosavas būstas – tolstanti svajonė net regionuose: prognozuoja amžinų nuomininkų erą (9)

Jaunoms šeimoms svajonė turėti namus darosi panaši į tolstantį miražą. Per pastarąjį...

„Didžiojo šeimos gynimo maršo“ dalyviai piktinosi valdžia: vardino skirtingas priežastis, prieš ką reikia kovoti renginyje dalyvavo apie 10 tūkst. žmonių (6606)

Nuo pat ryto šalyje vykstantis „Didysis Šeimos gynimo maršas“, kurio dalyvių automobilių...

Vaidas Saldžiūnas | D+

Branduolinis karas su Rusija: ko nesuprato Holivudas, bet užčiuopė Užkalnis (16)

Keistas pavadinimas, tiesa? Atrodo, kas galėtų visus juos sieti, neįmanoma. Bet įsitikinti...

Po šiltesnio savaitgalio laukia audringi orai: liūčių išvengti nepavyks nė vienam regionui

Sekmadienio dieną iš pietvakarių artės atmosferos frontas. Į šalį plūs vis tankesni debesys,...

Sulaikytas vienas iš kalėjimo bėglių papildyta (96)

Sulaikytas vienas iš Pravieniškių pataisos namų pabėgusių nuteistųjų. Apie tai feisbuke...

Skaudi nelaimė Vilniaus rajone: automobilis partrenkė ir mirtinai sužalojo dviratininką (23)

Policijos departamentas informavo, kad Vilniaus rajone įvyko skaudus įvykis.

Plika akimi nematomi, bet veikia mūsų sprendimus: neuromokslininkė papasakojo apie hormonų įtaką elgesiui, išvaizdai ir sveikatai (7)

Dažnai galima susidurti su tokiais stereotipais, kad vieną ar kitą sprendimą žmogus (o dažniau...

Dėl neįrengto kelio ženklo – nemalonumai valdininkams: jubiliejaus šventė vos nesibaigė tragedija (26)

Motociklu „Harley Davidson“ į eismo įvykį patekęs vairuotojas laimėjo bylą prieš Lietuvos...

Pikantiškas tyrimas parodė, kaip keičiasi vyrų elgesys pamačius moterį su akivaizdžiai sustangrėjusiais speneliais (48)

Psichologai iš Niujorko valstybinio universiteto Osvige tyrinėjo, kaip heteroseksualūs vyrai ir...