aA
Kasmet it taisyklė didmiesčiuose pasikartojanti situacija – gatves užplūstantys automobiliai ir intensyviau kursuoti pradedantis viešasis transportas. Mokslo metų pradžia koreguoja vairuotojų planus ir neišvengiamai ilgina spūstyse praleidžiamą laiką. Anot kelių eismo specialistų, nors problema – sunkiai išsprendžiama, atsakingas vairuotojų elgesys gali palengvinti eismo dalyviams tenkančią dalią, rašoma pranešime.
Spūsčių sezonas prasideda: kur laukia didžiausi kamščiai ir kaip jų išvengti?
© DELFI / Karolina Pansevič

Draudimo bendrovės „Ergo“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas pastebi, kad Vilniuje pirmąsias rugsėjo savaites automobilių srautas gatvėse padidėja apie 30-50 proc. Prireikia nemažai laiko, kol patys vairuotojai prie to pripranta ir ima išvažiuoti į darbą anksčiau arba renkasi aplinkkelius, todėl pirmosiomis rugsėjo dienomis spūstys yra neišvengiama kasdienybė.

Eismas stovi populiariausiuose maršrutuose

Rudens pradžioje Vilniuje didžiausi kamščiai kasmet matomi beveik tose pačiose vietose: Antakalnio g., Geležinio Vilko g., Kalvarijų g., Kareivių g., Konstitucijos pr., Liepkalnio g., Olandų g., Ozo g., Savanorių pr., Pilaitės pr. bei T. Narbuto g. Lietuvos policijos departamento duomenimis, rugsėjo mėnesį spūsčių kiekis per dieną sostinėje padidėja 33 proc.

Statistika rodo ir tai, jog paprastai suintensyvėjęs eismas jaučiamas ir pagausėjusiais įvykiais keliuose – rugsėjo–gruodžio mėn. laikotarpiu jų fiksuojama 32 proc. daugiau negu vasaros metu. Būtent todėl rugsėjį vykdoma daugiau reidų, o pareigūnai budi prie bendrojo lavinimo ir ikimokyklinio ugdymo įstaigų.

„Automobilių spūstys apsunkina vairavimą – ilgas, varginantis laikas prie vairo mažina budrumą ir atsargumą, lėtina vairuotojo reakciją. Taip pat negalima pamiršti, jog į miestą sugrįžta būtent jauniausi ir mažiausią patirtį turintys vairuotojai, kurie dėl jos stokos dažniau patenka į smulkius eismo įvykius“, – teigė R. Bieliauskas.

Spūsčių sezonas prasideda: kur laukia didžiausi kamščiai ir kaip jų išvengti?
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Visgi rugsėjo eismas tėra egzaminas prieš labiausiai spūstimis garsėjantį spalio mėnesį, kai dėl subjurusio oro į automobilius persėda rugsėjį juos retai naudoję vairuotojai, o dažnas lietus ir didelė drėgmė dar labiau apsunkina vairavimo sąlygas. Būtent todėl kovos su spūstimis pamokas pasikartoti verta jau dabar.

Spūstis įveiks tik automobilių sumažinimas

Visiškai atsikratyti spūsčių nepavyks – automobilių skaičius didmiesčių gatvėse pasibaigus vasarai šokteli kone pernakt. Kita vertus, šiandieninės sąlygos miestų gyventojams yra kaip niekad palankios automobilių spūsčių mažinimui.

„Visuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose vykdomi darnaus judumo planai sudarė palankesnes sąlygas automobilį palikti už centro ribų ir kelionę tęsti viešuoju transportu. Be to, kuriami nauji dviračių takai, sujungiantys mikrorajonus su miesto centru, o pastaraisiais metais Vilniuje bei Kaune atsirado ir didelė elektrinių paspirtukų pasiūla. Populiarėja ir kaimynų iniciatyvos važiuoti vienu automobiliu. Galimybių palikti automobilį namuose šiandien itin daug“, – sakė R. Bieliauskas.

Kelionėje kooperuodamiesi su kaimynais ar kolegomis vairuotojai centrą gali pasiekti naudodamiesi „4+“ juosta. O „Statyk ir važiuok“ aikštelėse automobilio stovėjimas visą dieną kartu su galimybe neribotai naudotis viešuoju transportu kainuoja vos 2 eurus.

Spūsčių sezonas prasideda: kur laukia didžiausi kamščiai ir kaip jų išvengti?
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Gyventojai, kuriems tenka vykti intensyviausiai apgultomis miesto gatvėmis, spūstis stengiasi aplenkti keisdami važiavimo laikus, iš namų išvykdami anksčiau nei vasaros metu – didžiausios spūstys fiksuojamos nuo 7:30 val. iki 8:00 val. Visgi panašią strategiją renkasi tūkstančiai vairuotojų, tad spūsčių laikas ilgėja.

„Vieni naudoja programėles, gyvu laiku sekančias kamščius, kiti mieliau kliaujasi įpročiu, tačiau patyrę vairuotojai žino – kartais gerokai ilgesnis maršrutas į darbą ar namo iš tiesų yra greitesnis. Jei jau pakliuvote į spūstį, stenkitės jos neprailginti – vienas didesnių trukdžių yra vis kylanti pagunda į rankas paimti telefoną, nukreipianti žvilgsnį nuo kelio, kas, žinoma, yra ir labai pavojinga“, – aiškino R. Bieliauskas.

Miesto eismo organizavimo departamento Eismo valdymo skyriaus vadovas Robertas Markovskis antrino ir teigė, kad dalyvaujant eisme labai svarbu neužsiimti pašaliniais veiksmais, atidžiai stebėti eismo situaciją, šviesoforų signalus.

„Dažnai pastebime kaip pirmas automobilis pajuda po 1-2 sekundžių, antras po dar 2-3 s, o galutiniame rezultate per sankryžą pravažiuoja 15 automobilių, vietoj to, kad per tą patį laiką galėtų pravažiuoti 20 automobilių. Taip pat vairuotojams rekomenduojame nesiblaškyti ir iš anksto pasirinkti reikiamą eismo juostą, nes papildomi rikiavimosi manevrai lėtina bendrą viso transporto srauto greitį“, – teigė R. Markovskis.

Kitas, bene pats didžiausias spūsčių kaltininkas yra sankryžų blokavimas – šiandien Vilniuje dauguma sankryžų dėl šios priežasties specialiai pažymėtos geltonomis juostomis, kurios griežtai draudžia degant žaliam šviesoforo signalui užstoti įvažiavimą į sankryžą. Tačiau panašių incidentų vis dar pasitaiko.

Kadangi retsykiais neišvengiamai nutinka ir eismo įvykiai, vairuotojams derėtų prisiminti, kad įvykį nufotografavus galima iš gatvės išsukti ir deklaracijas užpildyti atokesnėje vietoje, kur nebūtų sudaromas dar ilgesnis kamštis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
4.0000

Draudikai perspėja apie liūdnus vasaros rekordus

Nuolat girdime apie klimato kaitą ir tai jau įrodo konkretūs skaičiai Lietuvoje. „Lietuvos...

Pasidalijo 3 paspirtukininko etiketo taisyklėmis

Šylant orams Lietuvos miestuose prasideda elektrinių paspirtukų sezono įkarštis. Kasmet šios...

Apklausa: du trečdaliai dviratininkų ir paspirtukininkų – be šalmo

Naujausi tyrimo duomenys rodo, kad kas antras Baltijos šalių gyventojas važinėja dviračiu arba...

Senas, vidutinio senumo ar naujas: ekspertai apžvelgia populiariausius automobilių įsigijimo būdus

Šiuo metu situacija automobilių rinkoje sudėtinga: brangsta tiek seni, tiek nauji automobiliai, o...

Ministerija siūlo atsisakyti žaliojo mirksinčio šviesoforo signalo (16)

Susisiekimo ministerija siūlo atsisakyti žaliojo mirksinčio šviesoforo signalo.

Top naujienos

Delfi PliusVaidas Saldžiūnas

Ką išduoda nauji Rusijos grasinimai kaimynėms: Kremlius sukūrė situaciją, kurios nebuvo šimtmečius

Šios šalis taps priešėmis – tą minutę, kai jos taps NATO narėmis, imsimės žingsnių. Jei...

Putino diagnozė slepia ir svarbesnę informaciją: šito dar niekas garsiai nesako

Tikra ar išgalvota Rusijos prezidento Vladimiro Putino sunki liga neabejotinai lems ir karo...

Apmaudo dėl orų neslepia net klimatologai: turi prastą žinią dėl vasaros pradžios (2)

Iki vasaros – lygiai dvi savaitės, o antradienį sostinę plovė lietus, siaubė vėjas, net...

Delfi PliusJorge Valero, Alberto Nardelli, DELFI

ES rusų oligarchams ruošia dar vieną nemalonią staigmeną, Kremlius jau grasina atsaku

Europos Sąjunga (ES) ruošia rusų oligarchams nemalonų siurprizą.

Karas Ukrainoje. Zelenskis: Ukrainos šiaurė jau išvaduota Rusija iš „Azovstal“ evakuotiems kariams nieko gero nežada: pasirodė nežmoniškų siūlymų (6)

Evakuacijos misija „ Azovstal “ plieno gamykloje Mariupolyje tęsiasi, trečiadienio naktį savo...

Delfi PliusRusnė Valatkaitė

Specialistė įspėja: pavalgius galima gerti tik vieną gėrimą, ir tai – ne vanduo

Skysčiai yra labai svarbūs mūsų organizmo veiklai ir sveikatai palaikyti. Tačiau ar galima...

Pirmieji hipertenzijos simptomai gali būti nespecifiniai: gydytojas pamokė, kaip teisingai pamatuoti kraujo spaudimą

Nors aukštas kraujospūdis yra itin pavojingas, tik pusė jį turinčiųjų apie tai žino. Pasak...

Maršalo fondo ekspertė: Lietuvos sprendimas apstulbino kinus nemano, kad JAV paseks Lietuvos pavyzdžiu  (20)

Maršalo fondo Azijos tyrimų programos vadovė Bonnie Glaser sako nemananti, kad JAV pervadintų...

Nelygybė Lietuvoje: tyrimas parodė, kiek moterų mūsų šalyje priklauso nuo vyro pajamų

Daugiau negu ketvirtadalis moterų Baltijos šalyse yra finansiškai priklausomos nuo savo...

Ukrainiečiai savaip atliko legendinį „LT United“ hitą „We are the winners“: lietuviai negaili reakcijų

Ukrainiečių ryžtas ir drąsa žavi visą pasaulį. Rusijos karą kenčianti tauta su okupantais...