aA
Du iš trijų Lietuvos vairuotojų nuolatos bent šiek tiek viršija greitį važiuodami gyvenvietėse. Tokia statistika paaiškina, kodėl kas antro šiemet nutikusio eismo įvykio, kuriame žuvo žmonės, priežastis – nepasirinktas saugus važiavimo greitis arba leistino greičio viršijimas.
Žiauri avarija greitkelyje netoli Kauno: eismas paralyžiuotas
Žiauri avarija greitkelyje netoli Kauno: eismas paralyžiuotas
© Kas vyksta Kaune

Kaip nurodo Lietuvos Kelių policijos tarnyba (LKPT), nuo šių metų sausio iki liepos, 47 proc. eismo įvykių, kuriuose žuvo žmonės, buvo susiję su nesaugiu greičiu. Tai, kad lietuviai linkę spausti akceleratorių pernelyg stipriai, rodo ir sektoriniai greičio matuokliai. Pastarieji iki liepos buvo užfiksavę daugiau nei 50 tūkst. atvejų, kai buvo viršytas leistinas greitis.

Bene dažniausiai leistinas greitis viršijamas 10-20 km/val. Skaičiuojama ir tai, kad 17 proc. vairuotojų leistiną greitį 10 km/val. viršija magistraliniuose keliuose, krašto keliuose tą daro kas trečias, rajoniniuose – kas penktas.

Dažnas vairuotojas tai, kad viršija leistiną greitį 10 km/val., aiškina tuo, kad „taip važiuoja visi“, bei tiki, kad toks nežymus skirtumas neturi lemiamos įtakos. Tačiau Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) specialistų nuomonė kitokia. Jie skaičiuoja, kad važiuojant 50 km/val. greičiu, automobilio stabdymo kelias siekia 13 metrų. Važiuojant 40 km/val. greičiu, automobilis sustos po 8,5 metrų. Šiuos du rodiklius skiria 4,5 metro, o tai – vidutinio automobilio ilgis, arba daugiau nei siekia vidutinis pėsčiųjų perėjos plotis. Kitaip tariant, greičių skirtumas gali lemti, ar vairuotojui pavyko sustoti dar prieš perėją, ar jau tik joje.

Pasekmės kraupios

To, kas nutinka, kai leistiną greitį viršijantis vairuotojas patenka į eismo įvykį, toli ieškoti nereikia. Tokių avarijų nutinka kone kiekvieną dieną Lietuvos keliuose ir tik dalis vairuotojų išsisuka be rimtesnių pasekmių. Dažno laukia ilga viešnagė gydymo įstaigose, neretai – medikų pagalbos prireikia ne tik vairuotojams, bet ir jų keleiviams, mat, psichologai teigia, kad pamatęs kliūtį vairuotojas instinktyviai automobilį suka taip, kad kliūtis būtų toliau nuo jo paties, tai reiškia, kad didžiausia smūgio jėga tenka būtent sėdintiems šalia. Pačiais skaudžiausiais atvejais medikų prireikia tik tam, kad konstatuotų sėdėjusių automobilyje mirtis.

Neretai greičio viršijimas yra ne vienintelis nusižengimas – Kelių eismo taisykles (KET) pažeidę vairuotojai padaro aibę kitų klaidų. Toks atvejis rugpjūčio pabaigoje užfiksuotas Biržų rajone. Smarkiai greitį viršijęs vyras automobilio nesuvaldė, nuvažiavo nuo kelio ir žuvo iškritęs iš automobilio, mat nebuvo prisisegęs saugos diržo. Marijampolės rajone kone analogiško įvykio metu saugaus greičio nepasirinkęs automobilio vairuotojas buvo sunkiai sužalotas, o jo keleivis žuvo, mat nesegėjo saugos diržo ir iškrito iš automobilio.

Žiauri avarija greitkelyje netoli Kauno: eismas paralyžiuotas
Žiauri avarija greitkelyje netoli Kauno: eismas paralyžiuotas
© Kas vyksta Kaune

Visoje Lietuvoje garsiai nuskambėjo eismo įvykis, kurį sukėlė lengvojo automobilio vairuotojas, nepasirinkęs ne tik saugaus greičio, bet ir nepaisęs saugaus atstumo. Jis trenkėsi į mikroautobuso, vežančio keleivius, galinę dalį. Smūgis buvo toks stiprus, kad autobusas perlinko, perlūžo kai kurios sėdynės, išdužo langai ir nukentėjo kone visi autobusu važiavę keleiviai – medikų pagalbos prireikė net 9 asmenims. Laimei, nė vienas iš jų nežuvo.

Viršyti kilometrai virsta baudomis

Nors dažniausiai Lietuvoje greitis viršijamas iki 10 km/val., ir už tokį nusižengimą skiriamas įspėjimas, dar metų viduryje inicijuotas Administracinio nusižengimų kodekso (ANK) pakeitimas, kuriuo numatyta, jog iki 10 km/val. greitį viršiję vairuotojai sulauks finansinės atsakomybės.

Vairuotojai, nustatytą leistiną greitį viršiję nuo 11 km/val. iki 20 km/val., gali užsitraukti 12-30 eurų atsakomybę.

Tie, kurie leistiną greitį viršijo 21 km/val. – 30 km/val., gali sulaukti 30-90 eurų baudos.

Viršiję leistiną greitį daugiau, nuo 31 km/val. iki 40 km/val., turės sumokėti 120-170 eurų baudą. Be to, taip KET pažeidę pradedantieji vairuotojai, motociklininkai, keleivių vežėjai, vairuojantys 9 sėdimas vietas turinčias transporto priemones, neteks ir teisės vairuoti 3-6 mėnesiams.

Viršijus leistiną greitį 41 km/val. – 50 km/val., laukia griežtesnė bauda. Skiriama 170-230 eurų finansinė bauda. Pradedantieji vairuotojai, motociklininkai, keleivių vežėjai, vairuojantys 9 sėdimas vietas turinčias transporto priemones, neteks ir teisės vairuoti 6-12 mėnesių.

Tais atvejais, kai leistinas greitis viršijamas daugiau nei 50 km/val., skiriama griežta 450-550 eurų bauda. Turintiems dvejų metų stažą vairuotojams privalomas 1-6 mėnesių teisės vairuoti atėmimas, tačiau pradedantieji, motociklininkai, keleivių vežėjai teisę vairuoti praranda ilgesniam laikotarpiui – 12-18 mėnesių.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(5 žmonės įvertino)
3.4000

Termometrų stulpeliams šoktelėjus aukštyn: kaip žinoti, kad automobilio kondicionierius sugedo? (22)

Vasara daugelio vairuotojų vienintelė atgaiva automobilyje – kondicionierius . Tiesa, ne bet...

Ką privalote žinoti ir patikrinti, jei perkate naudotą automobilį iš užsienio (35)

Šalies gyventojams, nevengiantiems naudotą automobilį įsigyti iš užsienio šalių, tokių kaip...

Priminė, kokios kelių eismo taisyklės galioja paspirtukininkams (84)

Dauguma važinėjančių elektriniu paspirtuku vairuotojų žino, kad jiems galioja Kelių eismo...

Pasakė, ar galima automobiliui montuoti siauresnes ar platesnes nei nurodo gamintojas padangas (71)

Dažnai vairuotojai net nesusimąsto apie padangų plotį, bet reikėtų žinoti, kad jis turi įtakos...

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (21)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...

Top naujienos

Išvydę rezultatus gyventojai liko sukrėsti: kas nutiko daugiausiai žmonių paskiepijusioje pasaulio šalyje? (32)

Seišeliuose, kur gyventojų nuo COVID-19 paskiepyta daugiau nei bet kurioje kitoje šalyje,...

Nuosavas būstas – tolstanti svajonė net regionuose: prognozuoja amžinų nuomininkų erą (12)

Jaunoms šeimoms svajonė turėti namus darosi panaši į tolstantį miražą. Per pastarąjį...

„Didžiojo šeimos gynimo maršo“ dalyviai piktinosi valdžia: vardino skirtingas priežastis, prieš ką reikia kovoti renginyje dalyvavo apie 10 tūkst. žmonių (6609)

Nuo pat ryto šalyje vykstantis „Didysis Šeimos gynimo maršas“, kurio dalyvių automobilių...

Vaidas Saldžiūnas | D+

Branduolinis karas su Rusija: ko nesuprato Holivudas, bet užčiuopė Užkalnis (16)

Keistas pavadinimas, tiesa? Atrodo, kas galėtų visus juos sieti, neįmanoma. Bet įsitikinti...

Po šiltesnio savaitgalio laukia audringi orai: liūčių išvengti nepavyks nė vienam regionui

Sekmadienio dieną iš pietvakarių artės atmosferos frontas. Į šalį plūs vis tankesni debesys,...

Sulaikytas vienas iš kalėjimo bėglių papildyta (96)

Sulaikytas vienas iš Pravieniškių pataisos namų pabėgusių nuteistųjų. Apie tai feisbuke...

Skaudi nelaimė Vilniaus rajone: automobilis partrenkė ir mirtinai sužalojo dviratininką (24)

Policijos departamentas informavo, kad Vilniaus rajone įvyko skaudus įvykis.

Plika akimi nematomi, bet veikia mūsų sprendimus: neuromokslininkė papasakojo apie hormonų įtaką elgesiui, išvaizdai ir sveikatai (7)

Dažnai galima susidurti su tokiais stereotipais, kad vieną ar kitą sprendimą žmogus (o dažniau...

Dėl neįrengto kelio ženklo – nemalonumai valdininkams: jubiliejaus šventė vos nesibaigė tragedija (27)

Motociklu „Harley Davidson“ į eismo įvykį patekęs vairuotojas laimėjo bylą prieš Lietuvos...

Pikantiškas tyrimas parodė, kaip keičiasi vyrų elgesys pamačius moterį su akivaizdžiai sustangrėjusiais speneliais (48)

Psichologai iš Niujorko valstybinio universiteto Osvige tyrinėjo, kaip heteroseksualūs vyrai ir...