Statistika byloja, kad nedarbo lygis Lietuvoje siekia beveik 10 procentų. Tiesa, lyginant su 2014 m. kovo pradžia, bedarbių sumažėjo 1,8 proc., tačiau skaičius ir toliau įspūdingas – darbo neturi beveik 175 tūkstančiai Lietuvos gyventojų. Vis dėlto yra specialybė, kuri pastaraisiais metais yra itin paklausi, o geri darbuotojai – deficitas.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Lietuvos darbo biržos (LDB) Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Milda Jankauskienė patikslino, kad ypač jaučiamas tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonių vairuotojų poreikis – jis nuolat auga.

2013 metais darbdaviai įregistravo 9,7 tūkst. laisvų darbo vietų šios profesijos atstovams, o 2014 metais šis skaičius siekė jau beveik 11 tūkst.

Šiais metais buvo įregistruota 2,2 tūkst. laisvų darbo vietų tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonių vairuotojams, iš kurių – 905 yra aktyvios ir šiandien.

Daugiausiai laisvų darbo vietų LDB duomenų bazėje tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonių vairuotojams pernai įregistravo darbdaviai, veikiantys Vilniuje. Sostinėje registruotų įmonių vežėjų skelbimai sudarė 40 proc. visų laisvų darbo vietų paieškų. Sunkiasvorę techniką galinčių žmonių ypač trūksta Šiauliuose (15 proc. visų laisvų darbo vietų) bei Kaune (beveik 10 proc. visų laisvų darbo vietų). Nors Klaipėda jungia Lietuvos jūrų transportą su sausuma, čia vairuotojų poreikis – mažesnis. Uostamiestyje, kaip ir Trakuose, tarp visų laisvų šios sferos darbo vietų ieškota po 5-6 proc. darbuotojų. Šalčininkų, Vilniaus ir Panevėžio rajonuose vairuotojų poreikis sudarė maždaug 2-3 proc. Lietuvos visų laisvų darbo vietų.

Kalbėti apie esmines permainas ar savotišką rinkos persiskirstymą nedera – šios tendencijos pastaraisiais metais išlieka beveik nepakitusios.

Apie tai, kokias finansines sąlygas vairuotojas siūlo darbdaviai, nutyli darbo sutarčių konfidencialumo straipsniai. Tačiau darbo skelbimuose dažniausiai nurodomas atlyginimas (be dienpinigių, kurie skaičiuojami darbuotojui esant užsienyje) sudaro apie 380 EUR.

Šiuo metu Lietuvos darbo biržoje registruoti 95 bedarbiai pageidauja dirbti C, CE kategorijų vairuotojais, tačiau daugelis jų neatitinka darbdavių reikalavimų – neturi darbo patirties, neturi atitinkamų sertifikatų (pavyzdžiui, ADR sertifikato, kuris reikalingas gabenti pavojingus krovinius tarptautiniais maršrutais).

Tačiau jei trūksta savų vežėjų, ar jų vietos neužims „importas“ – vairuotojai iš artimesnio ir tolimesnio užsienio, apie kuriuos kalbama, jog jie yra pigesnė ir ne tokia reikli darbo jėga. Darbo biržos duomenimis, trečiųjų šalių piliečiams išduodamų leidimų dirbti skaičius priklauso nuo situacijos darbo rinkoje. Čia irgi galioja įstatymų reglamentuota tvarka.

Leidimai dirbti trečiųjų valstybių piliečiams išduodami, kai teritorinė darbo birža negali pasiūlyti darbdaviui tinkamą profesiją turinčio darbo ieškančio asmens, kuriam nereikia leidimo dirbti. Darbdaviai registruoja laisvas darbo vietas ir viešai skelbia kvalifikacinius reikalavimus pretendentams, siekiantiems jas užimti. Vykdoma tinkamų kandidatų į laisvą darbo vietą atranka, atsižvelgiant į darbdavio suformuotus reikalavimus turėti atitinkamą kvalifikaciją, gebėjimus, darbo patirtį ir pan.

Nesuradus tinkamo darbuotojo Lietuvoje, praėjus vienam mėnesiui nuo laisvos darbo vietos paskelbimo, darbdavys gali teikti prašymą dėl užsieniečio įdarbinimo. Darbdavys, kuris nori įdarbinti daugiau kaip penkis tos pačios profesinės kvalifikacijos užsieniečius, papildomai privalo prieš 3 mėnesius iki parašymo pateikimo dienos pateikti teritorinei darbo biržai informaciją apie užsieniečių įdarbinimo poreikį.

Siekdama patenkinti šios kvalifikacijos darbuotojų poreikį, 2014 metais Lietuvos darbo birža išdavė 4316 leidimų dirbti užsieniečiams iš trečiųjų šalių (80 proc. visų išduotų leidimų dirbti užsieniečiams), daugiausia Ukrainos, Baltarusijos ir Moldovos piliečiams. Darbo jėgos iš užsienio pas mus daugėja – 2013 metais buvo išduoti 3827 leidimai dirbti užsieniečiams iš trečiųjų šalių (76 proc. visų išduotų leidimų dirbti užsieniečiams), prieš dvejus metus daugiausia buvo Ukrainos ir Baltarusijos piliečių.

Darbdaviai renkasi darbuotojus iš minėtų kraštų galbūt todėl, kad darbuotojai turi gerai išmanyti darbo specifiką Europos, Rusijos bei Azijos rinkose. Daug įmonių palaiko verslo santykius su Rusijos, Baltarusijos, Kazachstano, Uzbekistano įmonėmis. Joms yra patogiau dirbti su vairuotojais, turinčiais Kazachstano vizas. Kazachstano ar Uzbekistano vizas yra sudėtinga gauti Lietuvos piliečiams.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Keliuose pastebima neraminanti tendencija (34)

Per metus žuvusiųjų skaičius šalies keliuose išliko nepakitęs. Pernai šalies keliuose gyvybių...

Tarsis dėl vairuotojų sveikatos pažymų turintiems klausos negalią (2)

Sveikatos apsaugos ministerijoje penktadienį rengiamas pasitarimas dėl pažymų norintiems vairuoti...

11 auksinių lenktynininko patarimų vairuotojams žiemos kelyje (1)

Sausio 27-ą dieną Utenos ir Molėtų apylinkėse organizuojamas pirmasis metų festivalis „ Winter...

Automobiliai su vairu dešinėje: ar verta tokį įsigyti (43)

Nuo šių metų pradžios Lietuvoje leista registruoti dešiniavaires transporto priemones, jei tik...

Policijos rankose – nauji pažangūs greičio matuokliai matys pažeidėją už 2 km (316)

Lietuvos policija iš kompanijos „Eurosec“ nusipirko pirmuosius pažangius nešiojamus...

Top naujienos

Švedijos pakilimo istorija: kodėl jiems sekasi (33)

Švedijoje susiformavusiai ekonominei ir socialinei politikai didelės įtakos turėjo šalyje...

Rokiruotė Seime: Pūką keis tikrai spalvinga asmenybė į jo vietą sėstis nenorėtų (704)

Seimui panaikinus seksualiniu priekabiavimu apkaltinto Kęstučio Pūko mandatą į Parlamentą...

Valančiūnas ar Sabonis: kurio lietuvio savo komandoje labiau norėtų NBA žaidėjai? specialiai DELFI iš Londono (31)

Tik antrąjį sezoną Nacionalinėje krepšinio asociacijoje ( NBA ) rungtyniaujantis Domantas...

Krepšininkas Simas Jasaitis įtariamas smurtu šeimoje, vyras atsidūrė policijoje (557)

Krepšininkas Simas Jasaitis atsidūrė policijoje dėl smurto artimoje aplinkoje. Garsus...

Iš kelto Ryga-Stokholmas iškrito lietuvis, jo paieškos bevaisės (17)

Šeštadienį vakare iš „Tallink“ kelto „Isabelle“ iškrito lietuvis. Jo gelbėjimo...

Gyvenimas pasienyje – jautukai lenkams, mėsa į namus iš lenkiškų parduotuvių (51)

Lietuvos kaime, ypač nederlingose Dzūkijos žemėse, sparčiai populiarėja mėsinių galvijų...

Užkalnis: jei susapnavote, kad galite kurti restoraną, nieko nedarykite (57)

Būna tokių sapnų, kurie kankina savo beviltiškumu: pavyzdžiui, eini ilgu ilgu koridoriumi, ir...

Žmonės moka pinigus, kad pamatytu keisčiausius dalykus: nuo dešrelių iki mirties ekspozicijų (1)

Yra daugybė muziejų, kurie yra visiškai įprasti. Dažniausiai juose eksponuojami meno kūriniai,...

Vilnietės skambutis į polikliniką atskleidė gilią sistemos problemą (124)

Šaltuoju sezonu, kai kas antras kosėja ir čiaudo, apsilankyti poliklinikoje – menkas malonumas....

Stebinantys ir juokingi faktai apie legendinį filmą „Kaukė“

1994 metais kino ekranus pasiekusi JAV komedija „Kaukė“ sužavėjo ne tik žiūrovus, bet ir kino...