Statistika byloja, kad nedarbo lygis Lietuvoje siekia beveik 10 procentų. Tiesa, lyginant su 2014 m. kovo pradžia, bedarbių sumažėjo 1,8 proc., tačiau skaičius ir toliau įspūdingas – darbo neturi beveik 175 tūkstančiai Lietuvos gyventojų. Vis dėlto yra specialybė, kuri pastaraisiais metais yra itin paklausi, o geri darbuotojai – deficitas.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Lietuvos darbo biržos (LDB) Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Milda Jankauskienė patikslino, kad ypač jaučiamas tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonių vairuotojų poreikis – jis nuolat auga.

2013 metais darbdaviai įregistravo 9,7 tūkst. laisvų darbo vietų šios profesijos atstovams, o 2014 metais šis skaičius siekė jau beveik 11 tūkst.

Šiais metais buvo įregistruota 2,2 tūkst. laisvų darbo vietų tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonių vairuotojams, iš kurių – 905 yra aktyvios ir šiandien.

Daugiausiai laisvų darbo vietų LDB duomenų bazėje tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonių vairuotojams pernai įregistravo darbdaviai, veikiantys Vilniuje. Sostinėje registruotų įmonių vežėjų skelbimai sudarė 40 proc. visų laisvų darbo vietų paieškų. Sunkiasvorę techniką galinčių žmonių ypač trūksta Šiauliuose (15 proc. visų laisvų darbo vietų) bei Kaune (beveik 10 proc. visų laisvų darbo vietų). Nors Klaipėda jungia Lietuvos jūrų transportą su sausuma, čia vairuotojų poreikis – mažesnis. Uostamiestyje, kaip ir Trakuose, tarp visų laisvų šios sferos darbo vietų ieškota po 5-6 proc. darbuotojų. Šalčininkų, Vilniaus ir Panevėžio rajonuose vairuotojų poreikis sudarė maždaug 2-3 proc. Lietuvos visų laisvų darbo vietų.

Kalbėti apie esmines permainas ar savotišką rinkos persiskirstymą nedera – šios tendencijos pastaraisiais metais išlieka beveik nepakitusios.

Apie tai, kokias finansines sąlygas vairuotojas siūlo darbdaviai, nutyli darbo sutarčių konfidencialumo straipsniai. Tačiau darbo skelbimuose dažniausiai nurodomas atlyginimas (be dienpinigių, kurie skaičiuojami darbuotojui esant užsienyje) sudaro apie 380 EUR.

Šiuo metu Lietuvos darbo biržoje registruoti 95 bedarbiai pageidauja dirbti C, CE kategorijų vairuotojais, tačiau daugelis jų neatitinka darbdavių reikalavimų – neturi darbo patirties, neturi atitinkamų sertifikatų (pavyzdžiui, ADR sertifikato, kuris reikalingas gabenti pavojingus krovinius tarptautiniais maršrutais).

Tačiau jei trūksta savų vežėjų, ar jų vietos neužims „importas“ – vairuotojai iš artimesnio ir tolimesnio užsienio, apie kuriuos kalbama, jog jie yra pigesnė ir ne tokia reikli darbo jėga. Darbo biržos duomenimis, trečiųjų šalių piliečiams išduodamų leidimų dirbti skaičius priklauso nuo situacijos darbo rinkoje. Čia irgi galioja įstatymų reglamentuota tvarka.

Leidimai dirbti trečiųjų valstybių piliečiams išduodami, kai teritorinė darbo birža negali pasiūlyti darbdaviui tinkamą profesiją turinčio darbo ieškančio asmens, kuriam nereikia leidimo dirbti. Darbdaviai registruoja laisvas darbo vietas ir viešai skelbia kvalifikacinius reikalavimus pretendentams, siekiantiems jas užimti. Vykdoma tinkamų kandidatų į laisvą darbo vietą atranka, atsižvelgiant į darbdavio suformuotus reikalavimus turėti atitinkamą kvalifikaciją, gebėjimus, darbo patirtį ir pan.

Nesuradus tinkamo darbuotojo Lietuvoje, praėjus vienam mėnesiui nuo laisvos darbo vietos paskelbimo, darbdavys gali teikti prašymą dėl užsieniečio įdarbinimo. Darbdavys, kuris nori įdarbinti daugiau kaip penkis tos pačios profesinės kvalifikacijos užsieniečius, papildomai privalo prieš 3 mėnesius iki parašymo pateikimo dienos pateikti teritorinei darbo biržai informaciją apie užsieniečių įdarbinimo poreikį.

Siekdama patenkinti šios kvalifikacijos darbuotojų poreikį, 2014 metais Lietuvos darbo birža išdavė 4316 leidimų dirbti užsieniečiams iš trečiųjų šalių (80 proc. visų išduotų leidimų dirbti užsieniečiams), daugiausia Ukrainos, Baltarusijos ir Moldovos piliečiams. Darbo jėgos iš užsienio pas mus daugėja – 2013 metais buvo išduoti 3827 leidimai dirbti užsieniečiams iš trečiųjų šalių (76 proc. visų išduotų leidimų dirbti užsieniečiams), prieš dvejus metus daugiausia buvo Ukrainos ir Baltarusijos piliečių.

Darbdaviai renkasi darbuotojus iš minėtų kraštų galbūt todėl, kad darbuotojai turi gerai išmanyti darbo specifiką Europos, Rusijos bei Azijos rinkose. Daug įmonių palaiko verslo santykius su Rusijos, Baltarusijos, Kazachstano, Uzbekistano įmonėmis. Joms yra patogiau dirbti su vairuotojais, turinčiais Kazachstano vizas. Kazachstano ar Uzbekistano vizas yra sudėtinga gauti Lietuvos piliečiams.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vairuotojai neteks pamėgtos privilegijos – gerai ar nelabai? (310)

Jau nuo 2014 metų galo visos Lietuvos vairuotojai turėjo pratintis prie naujos tvarkos – degant...

Draudikai įspėja: 5 situacijos, dėl kurių laukia daugiausiai galvos skausmo

Jei į jūsų automobilį įvažiuoja kitas neatsakingas vairuotojas, galite pasiguosti bent tuo, jog...

Kelionė viešuoju transportu Kaune – už ačiū (9)

Šį penktadienį kauniečiai sulauks neeilinės dovanos – važiuoti viešuoju transportu bus galima...

Ketvirtadienį Lietuvos keliuose – ypatingas reidas (65)

Rugsėjo 21 d. Europos kelių policijos tinklas TISPOL yra paskelbęs Europoje dieną be...

Nurodė, kas gali padėti išvengti eismo įvykių rudenėjant

Dalis vairuotojų didžiuosiuose Lietuvos miestuose jau vasaros pabaigoje pradėjo nerimauti dėl...

Top naujienos

Dėl meilės išvyko į JAV, tačiau pateko į kalėjimą: jie negalėjo patikėti, kad europietė pasirinko tokį kelią (15)

Dabar Aušra Kazlauskienė – sėkminga verslininkė, mylima žmona ir dviejų nuostabių vaikų...

Kokiais lėktuvais skraidysime po 10 ar 20 metų (12)

Nors aviacijos entuziastai svajoja apie danguje dominuosiančius viršgarsinius, bepiločius ar...

Orai: mėgausimės šiltais ir sausais orais (4)

Artimiausiomis dienomis išvengsime lietaus, vyraus gana šilti orai . Taip LRT RADIJUI sako...

Įsikarščiavęs mostelėjo: policijai iškvietė policiją (83)

Ūkininkas Valdas Morkus iškvietė policiją patiems policininkams. Už tai policijos pareigūnai...

Nedeklaravusių gyvenamosios vietos laukia problemos (262)

Po nau­jų­jų me­tų gy­ve­na­mo­sios vie­tos ne­bus ga­li­ma de­kla­ruo­ti prie...

Kaip duomenų mokslas padeda gelbėti gyvybes (2)

Šiandien duomenis apie savo veiklą kaupia daugelis įmonių: parduotuvių tinklai, draudimo...

Sveikosios čija sėklos turi ir šalutinį poveikį – kai kuriems net mirtiną (8)

Ispaninio šalavijo sėklos, liaudyje dar vadinamos „ čija “ (angl. chia), yra ypač maistingas...

Miegamojo paslaptys: kiek dažniausiai trunka meilės žaidimai? (52)

Būgštaujate, kad jūsų naktiniai išdykavimai lovoje nėra pakankamai ilgi? Dauguma porų tai daro...

Šokantis milijonierius G. Vacchi po skyrybų ilgai neliūdėjo: jau neslepia meilės perpus jaunesnei Mis Kolumbijai (30)

Dar visai neseniai milijonai viso pasaulio merginų viešai džiūgavo: šokančiu milijonieriumi...

Pastebėtas antras orų kraštutinumas per 137 metus (24)

NASA nustatė, kad 2017 metų rugpjūtis buvo antrasis karščiausias paskutinis vasaros mėnuo per...