aA
Artėjantis rugsėjis dažnai tampa iššūkiu ne tik moksleiviams, jų tėveliams ar studentams, bet ir visiems vairuojantiesiems, rašoma pranešime žiniasklaidai. Rudeniop, pasibaigus atostogoms ir prasidedant naujiems mokslo metams, miestų gatvės vėl prisipildo klegančių ir skubančių miestiečių, dažnai dar atsipalaidavusių po vasaros poilsio.
Olga Židovlenkova
© Gamintojo atstovų archyvas

Tiek sausakimšame mieste, tiek užmiesčio keliuose išlaikyti budrumą ir užtikrinti savo bei kitų eismo dalyvių saugumą kiekvienam vairuotojui rudenį tampa didesniu ar mažesniu išbandymu. Nepastebėtas greičio ribojimo ženklas, staigiai į pėsčiųjų perėją išbėgęs pradinukas ar netikėtai užsižiebę priešais važiuojančio automobilio stabdžių žibintai – tokiose situacijose padėti gali išankstinis pasirengimas intensyvaus eismo sezonui ir pagalbinės vairavimo sistemos Jūsų automobilyje.

Profesionalų patarimai

Kaip persiorientuoti iš atostogų režimo ir išvengti išsiblaškymo vairuojant? Kokios dažniausios eismo situacijos pasitaiko vėl atgijusiame mieste ir kam sėdint už vairo skirti ypatingą dėmesį? Į šiuos ir kitus saugaus eismo klausimus atsako „Vilniaus sportinio vairavimo centro“ komandos narė, konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2017“ nugalėtoja bei projekto vairavimoinstruktore.lt įkūrėja Olga Židovlenkova.

„Rugsėjo mėnesį mieste padaugėja avarijų, kylančių dėl elementarių saugaus greičio ar atstumo nepaisymo bei nesižvalgymo per veidrodėlius. Labai dažnai po atostogų grįžę į miestą mes pernelyg atsipalaiduojame ir pamirštame stebėti aplinkinius eismo dalyvius. Ir to vienintelio karto pažiūrėti į veidrodėlį gali neužtekti, nes kitas eismo dalyvis gali labai greitai atsirasti šalia Jūsų“, – pasakoja patyrusi vairavimo profesionalė.

Jos teigimu, dažnais atvejais prie avarinių situacijų susidarymo prisideda ir viršytas leidžiamas greitis: „Neretai tenka susidurti su tokiais pasiteisinimais, kaip – „didmiesčio gyvenimo tempai verčia lėkti“ arba „visi viršija, nenoriu stabdyti eismo“. Greičio apribojimai yra apskaičiuoti dėl Jūsų ir kitų saugumo, todėl labai svarbu paisyti taisyklių. Nepamirškime, kad rugsėjo mėnesį ypatingas dėmesys skiriamas greičio kontrolei“, – atkreipti dėmesį į tai, kokiu greičiu važiuojate, pataria O. Židovlenkova.

2017-ųjų metų geriausia Lietuvos vairuotoja tapusi instruktorė paaiškina ir klaidas, daromas pasirenkant saugų atstumą kelyje.

„Egzistuoja labai klaidingas saugaus atstumo mitas: jei važiuosiu kuo arčiau kito automobilio, niekas „neįlįs“ priešais, o sankryžą kirs daugiau mašinų. Tačiau tam tikras atstumas būtinas tiek dėk Jūsų, tiek dėl kitų eismo dalyvių, – įspėja O. Židovlenkova. – Visų pirma, važiuodami pernelyg arti kito automobilio rizikuojate atsitrenkti į jį, taip sukeldami dar didesnę kliūtį kitiems eismo dalyviams. Kai tarp kitų automobilių nėra saugaus atstumo, kitiems sunku įsilieti į pagrindinį srautą ir kemšasi kitos eismo juostos ar net gatvės.“

Geriausias aplinkos žvalgas

Pasak „Vilniaus sportinio vairavimo centro“ komandos narės, intensyviame eisme dažnai kyla keblumų persirikiuojant į gretimą eismo juostą, o tokiu atveju didžiule pagalba vairuotojams tampa automobilių gamintojų pasitelkiamos specialiosios sistemos.

Aklosios zonos stebėjimo sistema (BWS) keturių jutiklių pagalba aptinka aklosiose vairuotojo regos lauko zonose esančias transporto priemones, įskaitant motociklus ir dviračius. Jei aptikta transporto priemonė aklojoje zonoje užtrunka ilgiau nei sekundę, šoniniame veidrodėlyje kaip mat užsidega perspėjanti lemputė.

Automatiškai perjungiamos tolimosios ir artimosios priekinių žibintų šviesos (AHL) reaguoja į priešpriešais atvažiuojančių automobilių šviesas, taip padedant išvengti kitų eismo dalyvių akinimo, tuo pačiu leidžiant vairuotojui nesukti galvos dėl šviesų valdymo.

Stebėdamos aplinką, elektroninės saugos sistemos užtikrina, kad nepražiopsosite eismo ženklų ir įspėja apie greičio ribojimus bei viršytą greitį – už tai atsakinga eismo ženklų atpažinimo sistema (TSR). Priekiniai, galiniai ir šoniniai atstumo jutikliai bei galinio vaizdo kamera palengvina manevravimą ir leidžia išvengti nedidelių susidūrimų bei įbrėžimų, kiekvieną dieną sukiojantis ankštose teritorijose.

Modernūs automobiliai gali pasirūpinti, kad nepamirštumėte pailsėti. Nustačius vairuotojo nuovargį, jis perspėjamas tiek vaizdo, tiek garso signalais – tokiu būdu automobilis ragina sustoti, mažumėlę pailsėti ar išgerti kavos, ir tik tuomet saugiai tęsti kelionę toliau.

Pažangiosios pagalbinės vairavimo sistemos už vairo leidžia jaustis ramiau ir saugiau, ypač – vadovaujantis kelių eismo taisyklėmis. „Truputis kultūros kelyje, situacijos prognozavimo bei racionalumo, mažiau dairymosi į mobilųjį telefoną vairuojant – ir rugsėjis Jums nebebus baisus“, – trumpai patarimus apibendrina O. Židovlenkova bei palinki saugaus ir gero kelio.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kraupi statistika: eismo įvykių su pėsčiaisiais rudenį 80 proc. daugiau (33)

Trumpėjant dienoms šalies vairuotojai dažniau susiduria su „nematomais“ pėsčiaisiais. Nors...

Gelbsti vairuotojus, atvykstančius pamatyti popiežiaus: netoli Vilniaus centro – 3 tūkst. stovėjimo vietų (16)

Šią savaitę pamatyti popiežių Pranciškų Vilniuje ketina dešimtys tūkstančių vilniečių...

Vilniaus centras vairuotojams nepasiekiamas: uždaro pagrindines gatves, nepaisantiems draudimo – baudos žada nuvilkti paliktus automobilius (81)

Popiežius Pranciškus Lietuvoje lankysis savaitgalį , tačiau jau penktadienį Vilniaus...

Prieš popiežiaus vizitą priminė, ką daryti kelyje išvydus automobilį su švyturėliais (68)

Dėl savaitgalį šalyje laukiamo popiežiaus Pranciškaus vizito Vilniaus ir Kauno gatvėse ne tik...

Kilus įtarimams patikrins, ar sektoriniai greičio matuokliai veikia teisingai (115)

Nuo rugsėjo pradžios pradėję veikti sektoriniai greičio matuokliai sukėlė diskusijų audrą...

Top naujienos

Kelionių rinką turėjęs sudrebinti TUI užtruko: sklando gandai dėl būsimo vadovo (7)

Vasarą pasigirdus žinioms, jog į Baltijos šalis žengs didžiausias kelionių operatorius TUI,...

Vis blogiau ir blogiau: rytoj laukiama krušos, poryt – šalnų talžys stiprus vėjas (61)

Smarkūs vėjai, įkyrūs lietūs, žema oro temperatūra dieną ir šalnos naktį – taip trumpai...

Karbauskis patenkintas, kaip klostosi konservatoriams: įtaria, kad Ušackas turi planą B (258)

Valstiečių-žaliųjų lyderis Ramūnas Karbauskis įtaria, kad pretendentas į Tėvynės sąjungos...

Ramūnas Bogdanas. Kolaborantas. Kolaborantas? (55)

Žmogų apkaltinti lengva. Ypač tada, kai jis negali atsakyti. Ypač tada, kai jo nebėra tarp...

Įspėjimas ES piliečiams: nuolatinė rezidentė pilietybės negavo (20)

Keturis dešimtmečius Jungtinėje Karalystėje pragyvenusi ir net miesto mere išrinkta...

Vilnietis pasipiktino: jau vairavimo mokyklose moko, kaip važiuoti A juosta (42)

Būsimas vairuotojas, važiuojantis vairavimo mokyklos automobiliu viešajam transportui skirta eismo...

Puola vilkai – žmonės nebeturi kaip gintis (158)

Vi­są Lie­tu­vą su­krė­tė Ra­sei­nių ra­jo­ne, Aks­ti­nų apy­lin­kė­se,...

Lina Kairytė į darbą grįžo prabėgus keturiems mėnesiams po gimdymo: net artimieji sakė, kad mane visi dėl to suės (83)

LNK žinių vedėja Lina Kairytė (33) – viena iš nedaugelio moterų Lietuvoje, kuri praėjus...

Džiaugsmą dėl popiežiaus vizito temdė nemalonūs poelgiai: vilniečiai dalinasi nuoskaudomis papildyta (298)

Nors policijos atstovas teigia, kad popiežiaus Pranciškaus vizitas buvo itin sklandus, vilniečiai...

Nustebsite sužinoję, iš kur ir kaip mūsų parduotuvėse atsiranda medvilniniai marškinėliai (9)

Ar kada nors susimąstėte, kiek laiko ir gamtos, transporto bei žmogiškųjų išteklių prireikia...