aA
Balandžio 1 d. baigiasi Kelių eismo taisyklėse numatyta žieminių padangų naudojimo prievolė ir techninių apžiūrų centrai laukia automobilių su vasariniu „apavu“. Techninių apžiūrų įmonių asociacijos „Transeksta“ specialistas Vladas Glebus pataria, kaip saugoti žiemines padangas, kad nenukentėtų jų techninės charakteristikos.
Padangos pažeidimai dėl netinkamo saugojimo
Padangos pažeidimai dėl netinkamo saugojimo
© "Transeksta" nuotr.

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, dauguma įsivaizduoja, kad padangų laikymas – paprasčiausias dalykas, tačiau neužtenka jas tik numesti į garažo kampą iki kito sezono. Pirmiausia jos turi būti saugomos švarios. Ekspertas rekomenduoja naudojant šepetį padangas nuplauti taip, kad neliktų purvo ir druskų. Jei jos „vasaroja“ su ratlankiais – nuvalyti ir juos.

Padangas ir ratlankius nuplovus reiktų ir nusausinti. Nederėtų piktnaudžiauti padangoms skirta chemija, o nusprendus naudoti konservavimo priemones – atidžiai perskaityti gamintojų rekomendacijas. Didžioji dalis automobilinės kosmetikos preparatų padangoms yra skirti tik jų išvaizdai pagerinti: automobiliai su blizgančiu „apavu“ atrodo įspūdingiau, tačiau su geresnėmis eksploatacijos savybėmis tai neturi nieko bendra.

V. Glebaus teigimu, dabar yra gera proga įvertinti žieminių padangų būklę, reiktų apžiūrėti padangas, ar nėra jokių įtrūkimų, gumbų, įstrigusių akmenukų ar kitų svetimkūnių, koks protektoriaus gylis ir t.t.

Ekspertas rekomenduoja kiekvieną padangą apvilkti atskiru nepermatomu plastikiniu maišu ir jį užrišti, siekiant, kad padangos guma ilgiau išliktų minkšta, neskilinėtų. Toks laikymas maišuose padeda išvengti nepageidaujamo aplinkos poveikio, padanga sensta lėčiau.

Padangos pažeidimai dėl netinkamo saugojimo
Padangos pažeidimai dėl netinkamo saugojimo
© "Transeksta" nuotr.

Padangų laikymui skirta patalpa turėtų būti vėsi ir sausa, o padangos turėtų būti apsaugotos nuo tiesioginių saulės spindulių. Tokios sąlygos tiesiog būtinos, jei padangų vis tik nutarsite neapvilkti plastikiniais maišais. Be to, specialistas pataria įsitikinti, kad šalia padangų laikymo vietos nėra didesnių elektros energijos vartotojų (elektros variklių, nuotekų ir šilumos siurblių, transformatorių, kt.), išskiriančių ozoną. Ozonas kenkia padangų gumai – ji išsausėja, skilinėja.

V. Glebus atkreipia dėmesį, kad svarbi ir padangų laikymo padėtis. Dažniausiai padangos suguldomos viena ant kitos ant betoninių garažo grindų, bet tai nėra „sveikiausias“ padangų laikymo būdas. Jei padangos numontuojamos nuo ratlankių, jas reikėtų laikyti pastatytas vertikaliai.

Geriau būtų – į specialius padangoms skirtus stelažus ar susikonstruoti laikymui skirtas medines lentynas, padėklus. Idealiu atveju padangas rekomenduojama retsykiais (maždaug kartą per mėnesį) pasukti, kad kistų joms tenkančios apkrovos. Jei padangos paliekamos su ratlankiais – ratus geriausia laikyti suguldytus horizontaliai ar pakabintus. Taip pat patartina saugojimo metu sumažinti slėgį, t.y. palikti maždaug vieną atmosferą, vengiant bereikalingos įtampos padangos konstrukcijoje.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kas ką turi praleisti, kai susikerta dviračio, elektrinio paspirtuko ir automobilio keliai (21)

Atšilus orams į kelius sugrįžo ne tik motociklininkai, tačiau ir kita, neretai vadinama viena...

Persukus laikrodžius draudikai avarijų nelaukia – padės dėl karantino sumažėję eismo srautai (2)

Jau šį savaitgalį Lietuva laikrodžius pasuks viena valanda į priekį ir kaip kasmet pereis į...

Kodėl eismo prižiūrėtojams keliuose nerimą kelia jauni vairuotojai (1)

Jauni ir neseniai teisę valdyti transporto priemonę įgiję vairuotojai neišvengia klaidų, dėl...

Pasakė, kodėl vairuotojai neišvengia avarijų: kai reikia žiūrėti tiesiai, žvalgosi į šonus (6)

Eismas žiedinėse sankryžose, ypač esant intensyviam transporto srautui, ne vienam vairuotojui gali...

Kaip karantino metu elgtis autoservisams: kokių priemonių reikia darbui

Nors paskelbus ekstremalią situaciją, visoje šalyje automobilių srautas sumažėjo, tačiau...

Top naujienos

Lietuvoje – dar 24 koronaviruso atvejai  iš viso – 382 užsikrėtę (224)

Sveikatos apsaugos ministerija skelbia, kad koronaviruso atvejų skaičius šalyje siekia jau 382....

Rusijos sostinėje – nerimo ženklai: Maskvoje paslapčia telkiami Putinui lojalūs kariai (326)

Šimtai kolonomis į Maskvą judančių autobusų, pažymėti „atsargiai – vaikai“. Tokius...

Lietuvos ambasadorė Kinijoje: mums dar labai pasisekė – sandėliai tiesiog iššluojami (4)

Lietuvos ambasadorė Kinijoje Ina Marčiulionytė teigia, kad vėliausiai pirmadienį Lietuvą pasieks...

Nušalintas Kauno klinikinės ligoninės vadovas: aš nieko blogo nepadariau sprendimą vadina politizuotu (841)

Nuo pareigų nušalintas Kauno klinikinės ligoninės vadovas Albinas Naudžiūnas sako, kad...

Tomas Sinickis. Ne pramogų pasaulėlio oligarchėliams šiuo metu labiausiai reikia pagalbos (200)

Susirūpinęs kultūros žmonių padėtimi, vakar naktį, apie 01:00 val., parašiau redaktorei...

Atkakliausius auklės baudomis: prie jūros traukia būriais, klesti prekyba iš automobilių (891)

Perspėjimai nesibūriuoti viešose vietose skamba jau ne vieną savaitę, tačiau vienas aikšteles...

Italijoje ir Ispanijoje – rekordiškai daug mirčių, Trumpas pasitelkė karo atvejais numatomus įgaliojimus (93)

Pasaulyje nenumaldomai augant naujuoju koronavirusu užsikrėtusių žmonių skaičiui, Italijoje...

Iš Arkties atplūsta šaltas oras: laukia sniegas ir stiprūs vėjo gūsiai (31)

Gražūs, šilti orai viliote vilioja į lauką. Tačiau šias viliones greitai nuslopins smarkiai...

Sporto medicinos gydytojas: cholesterolis nėra blogas, vanduo gali pakenkti, o keto dietos efektas – iliuzija (1)

2 litrų vandens per parą gerti nereikia, sulčiaspaudę galite išmesti, o laikydamiesi išgirtosios...

Po pakartotinių neigiamų koronaviruso atsakymų, į darbą grįžta apie 30 Panevėžio medikų (30)

Trisdešimties iš 51 mediko, buvusių karantine po Panevėžio ligoninėje pacientui nustatyto...

|Maža didelių žinių kaina