aA
Sekmadienį sostinėje jauno vairuotojo sukelta didelė avarija, kurioje nukentėjo niekuo dėti, maršrutinio transporto stotelėje stovėję žmonės, į viešumą vėl kelia klausimus dėl neatsakingo vairavimo. Nors spėliojama, kad galingą BMW automobilį sudaužęs jaunas vyras Vilniaus gatve galėjo lėkti dideliu greičiu, specialisto teigimu, tokiam įvykiui sukelti didelio greičio nereikia.
© DELFI / Orestas Gurevičius

„Čia didelio greičio nereikia. Čia klausimas, kas valdo dešinę koją“, – „Lietuvos ryto“ televizijos žinių laidoje pirštu į galvą bedė „BMW Vairavimo akademijos“ vadovas Darius Jonušis.

Anot pašnekovo, atgarsį sukėlęs eismo įvykis buvo klasikinis neteisingo elgesio už vairo pavyzdys.

„Kodėl tai galėjo atsitikti? Čia yra klasika. Kada automobilio galas slysta, vairuotojas dažniausiai persuka vairą, tada suka į kitą pusę ir tada prasideda švytuoklės efektas. Tiesiog, taip yra“, – situaciją dekonstravo buvęs žymus lenktynininkas.

Greitis čia nebūtinai didelis turi būti, nes, priklausomai nuo kelio dangos sąlygų, tokia situacija gali būti ir prie 40-50 km/val. Užtenka 60 km/val. greičio ant sausos dangos, kad atlikus eilę neteisingų veiksmų prarastum automobilio kontrolę“, – aiškino D. Jonušis.

Darius Jonušis
Darius Jonušis
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

„Gaila, kad taip nutinka, nes tai yra visiškas absurdas. Bet čia klausimas ne greičio ženklų ar fotoaparatų gatvėse, čia klausimas, kas valdo dešinę koją, – sustojęs Vilniaus gatvės pradžioje pirštu į galvą pabaksnojo vairavimo ekspertas. – Kodėl aš sakau, kad čia klasika, žiūrėkit (rodo į gatvę). Čia gi nėra tiesi atkarpa. Ji yra su posūkiu. Tai pradėjus stipriai spaust akceleratorių, net prie nedidelio greičio, bet stipriai akceleruojant posūkyje automobilis jau turi didelę išcentrinę jėgą, kuri jau tampa pavojinga, kad nuslystų automobilio priekis ar galas.

Esu įsitikinęs, kad tai buvo tiesiog išcentrinės jėgos perėjimas iš vienos pusės į kitą. Jeigu liaudiškai sakyti, tai yra švytuoklė, kai automobilis pradeda į vieną pusę, į kitą švytuot. Ir visa tai padaroma tiktai vairuotojo veiksmų pagalba.“

Reziumuodamas D. Jonušis apeliavo į sveiką protą.

„Klausimas pirmas: ar tikrai galima sau leisti, ypatingai – mieste, taip akceleruoti ir greitėti. Ir be abejo, mes visi žinome atsakymą. Ar galima sau leisti taip greitėti, kai tu turi keleivius mašinoje? Nes čia šiaip yra idiotizmas totalus. Vienas išvažiavau į pliką lauką, noriu pabandyti kaip mašina traukia, nukritau nuo kelio, įsirėžiau į medžius, visi atėjo į laidotuves ir sako: „Gaila. Buvo gal ir nekvailas bičas“. Bet kai turi salone kitus žmones – klauskit bet kurio sportininko: net kalbos negali apie tai būti“, – pabrėžė specialistas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pričiupo „gudragalvį“: avariją padarė be draudimo, policijai atvykus – draudimą jau turėjo (28)

Šalies keliuose vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepaiso įstatymų ir važinėja be...

Perspėjo naudotų automobilių pirkėjus: patikrinti, ar jie saugūs, praktiškai neįmanoma (48)

Automobilio saugumo sistemos – plati sąvoka. Tai gali būti ir kėbulas, saugos diržai ar...

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (49)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už KET pažeidimus būtų išrašomos automatiškai (10)

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už specialių įtaisų fiksuotus Kelių eismo taisyklių...

Top naujienos

Didžiųjų miestų merams palikus Liberalų sąjūdį Gentvilas žada keisti partijos pavadinimą ir lyderį (208)

Vilniaus, Klaipėdos ir ne tik šių miestų merai liberalai į rinkimus eis be partijos paramos. Kad...

Mama gavo rekomendaciją per streiką vaiko nevesti į darželį: klausimas, ar dar nereikės ir susimokėti (147)

Pirmadienį Lietuvoje prasidėjo neterminuotas švietimo darbuotojų streikas. Prie jo kasdien...

Orai: plikledis primins apie artėjančią žiemą (1)

Artėjantis savaitgalis bus žiemiškai vėsus, tačiau termometro stulpelis į minuso pusę persiris...

Nepažinta pagrindinės Vilniaus gatvės pusė: Florencijos renesanso rūmai ir kiti didingi pastatai, išdygę vietoj kopūstų lysvių (25)

Pasivaikščiojimo po Gedimino prospektą metu praeiname pro Lietuvos banko, Lietuvos pašto, prekybos...

Slaugytojas tarsi iš siaubo filmo įtariamas sąmoningai numarinęs virtinę pacientų kai nebeturėjo, ko vogti, ieškojo naujų aukų (19)

Ne vienerius metus slaugos namuose Vokietijoje dirbęs lenkų tautybės slaugytojas pražudė...

Į Kauną grįžęs Pangosas atskleidė, ko išmoko iš Šaro ir perspėjo savo naujuosius komandos draugus (14)

Buvęs Kauno „Žalgirio“ vedlys Kevinas Pangosas ketvirtadienio vakarą su „Barcelona“ ekipa...

Tritaškėmis bombomis varžovų kovingumą užgesinę „dizaineriai“ išplėšė pergalę Stambule „Budočnost“ rekordas (10)

Milano „AX Armani Olimpia“ (5-2) su dviem lietuviais ketvirtadienį įveikė vieną iš Eurolygos...

Baisias ligas ir įvairias vėžio formas sukelia tik vienas įprotis (102)

Lietuvoje rūko apie 30 proc. vyrų, tai yra labai daug palyginus su Skandinavijos šalimis arba JAV,...

Trileris Zagrebe baigėsi kroatų triumfu – ispanus įveikė per teisėjo pridėtą laiką (1)

UEFA Tautų lygos pagrindinis mačas ketvirtadienį vyko Zagrebe, kur pasaulio vicečempionai...

Stiliaus tragedija: į karališkosios šeimos puotą atvyko su permatoma suknele ir be liemenėlės (39)

Praėjusią naktį vykusios princo Charleso 70-ojo gimtadienio iškilmės neabejotinai tapo vienu...