aA
Sekmadienį sostinėje jauno vairuotojo sukelta didelė avarija, kurioje nukentėjo niekuo dėti, maršrutinio transporto stotelėje stovėję žmonės, į viešumą vėl kelia klausimus dėl neatsakingo vairavimo. Nors spėliojama, kad galingą BMW automobilį sudaužęs jaunas vyras Vilniaus gatve galėjo lėkti dideliu greičiu, specialisto teigimu, tokiam įvykiui sukelti didelio greičio nereikia.
Specialistas: kvailoms avarijoms didelis greitis nebūtinas
© DELFI / Orestas Gurevičius

„Čia didelio greičio nereikia. Čia klausimas, kas valdo dešinę koją“, – „Lietuvos ryto“ televizijos žinių laidoje pirštu į galvą bedė „BMW Vairavimo akademijos“ vadovas Darius Jonušis.

Anot pašnekovo, atgarsį sukėlęs eismo įvykis buvo klasikinis neteisingo elgesio už vairo pavyzdys.

„Kodėl tai galėjo atsitikti? Čia yra klasika. Kada automobilio galas slysta, vairuotojas dažniausiai persuka vairą, tada suka į kitą pusę ir tada prasideda švytuoklės efektas. Tiesiog, taip yra“, – situaciją dekonstravo buvęs žymus lenktynininkas.

Greitis čia nebūtinai didelis turi būti, nes, priklausomai nuo kelio dangos sąlygų, tokia situacija gali būti ir prie 40-50 km/val. Užtenka 60 km/val. greičio ant sausos dangos, kad atlikus eilę neteisingų veiksmų prarastum automobilio kontrolę“, – aiškino D. Jonušis.

Darius Jonušis
Darius Jonušis
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

„Gaila, kad taip nutinka, nes tai yra visiškas absurdas. Bet čia klausimas ne greičio ženklų ar fotoaparatų gatvėse, čia klausimas, kas valdo dešinę koją, – sustojęs Vilniaus gatvės pradžioje pirštu į galvą pabaksnojo vairavimo ekspertas. – Kodėl aš sakau, kad čia klasika, žiūrėkit (rodo į gatvę). Čia gi nėra tiesi atkarpa. Ji yra su posūkiu. Tai pradėjus stipriai spaust akceleratorių, net prie nedidelio greičio, bet stipriai akceleruojant posūkyje automobilis jau turi didelę išcentrinę jėgą, kuri jau tampa pavojinga, kad nuslystų automobilio priekis ar galas.

Esu įsitikinęs, kad tai buvo tiesiog išcentrinės jėgos perėjimas iš vienos pusės į kitą. Jeigu liaudiškai sakyti, tai yra švytuoklė, kai automobilis pradeda į vieną pusę, į kitą švytuot. Ir visa tai padaroma tiktai vairuotojo veiksmų pagalba.“

Reziumuodamas D. Jonušis apeliavo į sveiką protą.

„Klausimas pirmas: ar tikrai galima sau leisti, ypatingai – mieste, taip akceleruoti ir greitėti. Ir be abejo, mes visi žinome atsakymą. Ar galima sau leisti taip greitėti, kai tu turi keleivius mašinoje? Nes čia šiaip yra idiotizmas totalus. Vienas išvažiavau į pliką lauką, noriu pabandyti kaip mašina traukia, nukritau nuo kelio, įsirėžiau į medžius, visi atėjo į laidotuves ir sako: „Gaila. Buvo gal ir nekvailas bičas“. Bet kai turi salone kitus žmones – klauskit bet kurio sportininko: net kalbos negali apie tai būti“, – pabrėžė specialistas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Termometrų stulpeliams šoktelėjus aukštyn: kaip žinoti, kad automobilio kondicionierius sugedo? (23)

Vasara daugelio vairuotojų vienintelė atgaiva automobilyje – kondicionierius . Tiesa, ne bet...

Ką privalote žinoti ir patikrinti, jei perkate naudotą automobilį iš užsienio (35)

Šalies gyventojams, nevengiantiems naudotą automobilį įsigyti iš užsienio šalių, tokių kaip...

Priminė, kokios kelių eismo taisyklės galioja paspirtukininkams (84)

Dauguma važinėjančių elektriniu paspirtuku vairuotojų žino, kad jiems galioja Kelių eismo...

Pasakė, ar galima automobiliui montuoti siauresnes ar platesnes nei nurodo gamintojas padangas (71)

Dažnai vairuotojai net nesusimąsto apie padangų plotį, bet reikėtų žinoti, kad jis turi įtakos...

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (21)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...

Top naujienos

Naujų automobilių pardavėjai perspėja: derybinė galia – ne pirkėjų rankose, parduoti nėra ko (87)

Naujų automobilių paklausa šiuo metu viršija pasiūlą, o tam įtakos turi ir tam tikrų...

Lietuvoje pasikeitė COVID-19 situacija: Vilniuje – ryškus kritimas, bet likusioje šalies dalyje – neramūs signalai (174)

Koronaviruso ( COVID-19 ) situacija Lietuvoje nevienoda. Vilniuje – ryškus atvejų kritimas,...

Seimo nariai susikirto dėl Nausėdos žodžių per Šeimos gynimo maršą: ką iš tiesų pasakė prezidentas? (173)

Šeštadienį vykusiame „Didžiajame šeimos gynimo marše“ transliuotą prezidento Gitano...

Lietuvos „fintech“ įmonė – įsisukusi „Wirecard“ skandale papildyta (14)

Per Vilniuje įregistruotą finansinių technologijų įmonę „Finolita Unio“ atlikta daugiau...

Su didžiuliu COVID-19 protrūkiu besigrumiančią Indiją užgriuvo dar viena nelaimė

Indiją pirmadienį pasiekė smarkus ciklonas, nešantis stiprių vėjų ir galintis sukelti...

Čmilytė-Nielsen „Šeimų marše“ transliuoto Nausėdos sveikinimo nesureikšmina: interpretuoti dabar nėra reikalo (24)

Seimo pirmininkė Viktorija Čmilyė-Nielsen mano, kad visiškai normalu, jog prezidentas Gitanas...

„Lietkabelį“ į savo kumštį vėl imantis Bieliauskas žvalgosi į Barseloną: ištikimybė turi būti įvertinta

Panevėžio „Lietkabelis“ dar nežino, kada ir su kuo pradės Lietuvos krepšinio lygos ( LKL )...

Marija Serbintaitė. Išsigelbėjimo vadovas tiems, kas nemoka susiplanuoti laiko (1)

Noriu prisipažinti, kurį laiką tapo sudėtinga planuoti laiką. Keičiau darbą, todėl vėl tapau...

Stulbinantis radinys pajūryje: bangos išplovė į geltoną virvę panašų darinį, o paaiškėjo, kad tai – unikalus padaras (8)

Tai, kas iš pirmo žvilgsnio primena krūvą šiukšlių, pasirodė esantis tam tikros rūšies...