aA
Sekmadienį sostinėje jauno vairuotojo sukelta didelė avarija, kurioje nukentėjo niekuo dėti, maršrutinio transporto stotelėje stovėję žmonės, į viešumą vėl kelia klausimus dėl neatsakingo vairavimo. Nors spėliojama, kad galingą BMW automobilį sudaužęs jaunas vyras Vilniaus gatve galėjo lėkti dideliu greičiu, specialisto teigimu, tokiam įvykiui sukelti didelio greičio nereikia.
Specialistas: kvailoms avarijoms didelis greitis nebūtinas
© DELFI / Orestas Gurevičius

„Čia didelio greičio nereikia. Čia klausimas, kas valdo dešinę koją“, – „Lietuvos ryto“ televizijos žinių laidoje pirštu į galvą bedė „BMW Vairavimo akademijos“ vadovas Darius Jonušis.

Anot pašnekovo, atgarsį sukėlęs eismo įvykis buvo klasikinis neteisingo elgesio už vairo pavyzdys.

„Kodėl tai galėjo atsitikti? Čia yra klasika. Kada automobilio galas slysta, vairuotojas dažniausiai persuka vairą, tada suka į kitą pusę ir tada prasideda švytuoklės efektas. Tiesiog, taip yra“, – situaciją dekonstravo buvęs žymus lenktynininkas.

Greitis čia nebūtinai didelis turi būti, nes, priklausomai nuo kelio dangos sąlygų, tokia situacija gali būti ir prie 40-50 km/val. Užtenka 60 km/val. greičio ant sausos dangos, kad atlikus eilę neteisingų veiksmų prarastum automobilio kontrolę“, – aiškino D. Jonušis.

Darius Jonušis
Darius Jonušis
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

„Gaila, kad taip nutinka, nes tai yra visiškas absurdas. Bet čia klausimas ne greičio ženklų ar fotoaparatų gatvėse, čia klausimas, kas valdo dešinę koją, – sustojęs Vilniaus gatvės pradžioje pirštu į galvą pabaksnojo vairavimo ekspertas. – Kodėl aš sakau, kad čia klasika, žiūrėkit (rodo į gatvę). Čia gi nėra tiesi atkarpa. Ji yra su posūkiu. Tai pradėjus stipriai spaust akceleratorių, net prie nedidelio greičio, bet stipriai akceleruojant posūkyje automobilis jau turi didelę išcentrinę jėgą, kuri jau tampa pavojinga, kad nuslystų automobilio priekis ar galas.

Esu įsitikinęs, kad tai buvo tiesiog išcentrinės jėgos perėjimas iš vienos pusės į kitą. Jeigu liaudiškai sakyti, tai yra švytuoklė, kai automobilis pradeda į vieną pusę, į kitą švytuot. Ir visa tai padaroma tiktai vairuotojo veiksmų pagalba.“

Reziumuodamas D. Jonušis apeliavo į sveiką protą.

„Klausimas pirmas: ar tikrai galima sau leisti, ypatingai – mieste, taip akceleruoti ir greitėti. Ir be abejo, mes visi žinome atsakymą. Ar galima sau leisti taip greitėti, kai tu turi keleivius mašinoje? Nes čia šiaip yra idiotizmas totalus. Vienas išvažiavau į pliką lauką, noriu pabandyti kaip mašina traukia, nukritau nuo kelio, įsirėžiau į medžius, visi atėjo į laidotuves ir sako: „Gaila. Buvo gal ir nekvailas bičas“. Bet kai turi salone kitus žmones – klauskit bet kurio sportininko: net kalbos negali apie tai būti“, – pabrėžė specialistas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Trečiadienio vakaras sostinės vairuotojams tapo galvos skausmu: įspėja nevažiuoti į Geležinio Vilko gatvę

Sostinės vairuotojai dalijasi, kad pavakarę Geležinio Vilko gatvėje nuo Savanorių žiedo...

Kokybiška kelio danga – nuo saugumo iki tvarumo: kaip užtikrinti visas reikiamas savybes?

Kelių dangos kokybė neabejotinai turi didelės įtakos automobilių eismo saugumui, ekonomiškumui...

Rugsėjį vairuotojų laukia neįprastas patikrinimas: aplinkosaugininkai matuos automobilių taršumą

Tam, kad kvėpuotume kuo švaresniu oru, aplinkosaugininkai rugsėjo 1–17 d. tikrins transporto...

Vairuodamas apgadinote ne automobilį, o kitą objektą: štai, kaip turėtumėte elgtis

Vasarą daugybei žmonių traukiant atostogauti, užsikemša keliai ir stovėjimo aikštelės...

Neįprastas užsispyrimas: 48 kartus nesėkmingai vairavimo egzaminą laikęs lenkas neketina pasiduoti

Lenkijos mieste Lodzėje gyvenantis 65 metų amžiaus Bogdanas Matusiakas nuo 2018 metų mėgina...

Top naujienos

Skandalingos Gentvilo iniciatyvos supykdė net valdančiuosius: ministrui liepta kuo greičiau persigalvoti (16)

Aplinkos ministro Simono Gentvilo sumanymas pakeisti miestų želdynų normas pasibaigė skandalu....

Evakuacija iš Krymo vyksta istoriniu tempu: okupantai jau supranta, kas jų laukia (7)

Krymo okupacinė valdžia koreguoja automobilių srautą Krymo tiltu, kad sukurtų elitinį...

Rusų propagandistas dėl Baltijos šalių springsta pykčiu (24)

Rusija gali panaudoti branduolinį ginklą prieš Baltijos šalis ir Šiaurės Atlanto aljansą, taip...

Karo ekspertai: fiksuojami sunkiai suprantami Rusijos pajėgų veiksmai Kryme prasideda medžioklės sezonas (2)

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertai feisbuke antradienio...

Baltijos šalyse pritrūkus elektros, įjungtos Panevėžio ir Lietuvos elektrinės (2)

Antradienį Baltijos šalių elektros biržoje pritrūkus elektros, elektros perdavimo sistemos...

Tiesioginė transliacija / Iš esmės. Rekordinė elektros kaina – kaip išgyvens žmonės ir verslas?

Šiandien Lietuvoje elektros kaina biržoje siekia visų laikų rekordą. Jos kaina šį trečiadienį...

Trečiadienio vakaras sostinės vairuotojams tapo galvos skausmu: įspėja nevažiuoti į Geležinio Vilko gatvę

Sostinės vairuotojai dalijasi, kad pavakarę Geležinio Vilko gatvėje nuo Savanorių žiedo...

Karas Ukrainoje. „Žemė degs po okupantais“: okupuotame Melitopolyje – stiprus sprogimas rusų okupantai pranešė apie uždarytą Krymo tiltą – turi planą

Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis paragino laikinai okupuoto Krymo gyventojus nesiartinti...

Kreivys apie baisiausią dieną Lietuvos elektros energetikos istorijoje: įvyko paradoksali situacija (34)

Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad rekordinė elektros kaina „ Nord Pool “ biržos...

Kraujo tyrimai parodė: šio maisto produkto atsisakiusiųjų šalies gyventojų sveikata nepalyginamai geresnė (3)

Mėsos savo mityboje visiškai nevartojančių šalies gyventojų sveikata – nepalyginamai...