aA
Sekmadienį sostinėje jauno vairuotojo sukelta didelė avarija, kurioje nukentėjo niekuo dėti, maršrutinio transporto stotelėje stovėję žmonės, į viešumą vėl kelia klausimus dėl neatsakingo vairavimo. Nors spėliojama, kad galingą BMW automobilį sudaužęs jaunas vyras Vilniaus gatve galėjo lėkti dideliu greičiu, specialisto teigimu, tokiam įvykiui sukelti didelio greičio nereikia.
Specialistas: kvailoms avarijoms didelis greitis nebūtinas
© DELFI / Orestas Gurevičius

„Čia didelio greičio nereikia. Čia klausimas, kas valdo dešinę koją“, – „Lietuvos ryto“ televizijos žinių laidoje pirštu į galvą bedė „BMW Vairavimo akademijos“ vadovas Darius Jonušis.

Anot pašnekovo, atgarsį sukėlęs eismo įvykis buvo klasikinis neteisingo elgesio už vairo pavyzdys.

„Kodėl tai galėjo atsitikti? Čia yra klasika. Kada automobilio galas slysta, vairuotojas dažniausiai persuka vairą, tada suka į kitą pusę ir tada prasideda švytuoklės efektas. Tiesiog, taip yra“, – situaciją dekonstravo buvęs žymus lenktynininkas.

Greitis čia nebūtinai didelis turi būti, nes, priklausomai nuo kelio dangos sąlygų, tokia situacija gali būti ir prie 40-50 km/val. Užtenka 60 km/val. greičio ant sausos dangos, kad atlikus eilę neteisingų veiksmų prarastum automobilio kontrolę“, – aiškino D. Jonušis.

Darius Jonušis
Darius Jonušis
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

„Gaila, kad taip nutinka, nes tai yra visiškas absurdas. Bet čia klausimas ne greičio ženklų ar fotoaparatų gatvėse, čia klausimas, kas valdo dešinę koją, – sustojęs Vilniaus gatvės pradžioje pirštu į galvą pabaksnojo vairavimo ekspertas. – Kodėl aš sakau, kad čia klasika, žiūrėkit (rodo į gatvę). Čia gi nėra tiesi atkarpa. Ji yra su posūkiu. Tai pradėjus stipriai spaust akceleratorių, net prie nedidelio greičio, bet stipriai akceleruojant posūkyje automobilis jau turi didelę išcentrinę jėgą, kuri jau tampa pavojinga, kad nuslystų automobilio priekis ar galas.

Esu įsitikinęs, kad tai buvo tiesiog išcentrinės jėgos perėjimas iš vienos pusės į kitą. Jeigu liaudiškai sakyti, tai yra švytuoklė, kai automobilis pradeda į vieną pusę, į kitą švytuot. Ir visa tai padaroma tiktai vairuotojo veiksmų pagalba.“

Reziumuodamas D. Jonušis apeliavo į sveiką protą.

„Klausimas pirmas: ar tikrai galima sau leisti, ypatingai – mieste, taip akceleruoti ir greitėti. Ir be abejo, mes visi žinome atsakymą. Ar galima sau leisti taip greitėti, kai tu turi keleivius mašinoje? Nes čia šiaip yra idiotizmas totalus. Vienas išvažiavau į pliką lauką, noriu pabandyti kaip mašina traukia, nukritau nuo kelio, įsirėžiau į medžius, visi atėjo į laidotuves ir sako: „Gaila. Buvo gal ir nekvailas bičas“. Bet kai turi salone kitus žmones – klauskit bet kurio sportininko: net kalbos negali apie tai būti“, – pabrėžė specialistas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kada reikia keisti automobilio tepalus ir kas nutiks, jei laiku to nepadarysite (116)

Variklio alyvos keitimas yra vienas iš nedidelių vargų eksploatuojant automobilį, tačiau ją...

Išsiaiškino, kas mobiliuoju prie vairo naudojasi dažniausiai: lietuvių rezultatai nustebino (9)

Mobiliuoju telefonu automobilyje naudojasi 65 procentai Lietuvos gyventojų. Beveik pusė – 43 proc....

Paaiškino, kokios taisyklės galios į viešąjį transportą grįžtantiems keleiviams (1)

Viešuoju transportu kiekvieną savaitę juda vis daugiau keleivių, o Vilnius rūpinasi jų saugumu....

Trys įspėjimai apie nelygų kelią: kaip elgtis, kai pamatote vieną iš jų (10)

Įvairūs kelio nelygumai gali lemti ne tik automobilio techninius gedimus, tačiau net ir skaudžiai...

Kaip atpažinti, kada metas pasikeisti automobilio valytuvus naujais (5)

Automobilio priekinio stiklo valytuvai yra vienas labiausiai apkraunamų ir greičiausiai...

Top naujienos

Po Estijos nusikalstamo pasaulio „krikštatėvio“ nužudymo – chaosas: nieko panašaus dar nebuvo (65)

Kodėl po Estijos nusikalstamo pasaulio „krikštatėviu“ vadinamo Nikolajaus Tarankovo mirties...

Tokios krizės automobilių prekeiviai dar nematė: pirkėjų nė kvapo (71)

Dėl koronaviruso paskelbtas karantinas paralyžiavo visą Lietuvos verslą, bet automobilių prekyba...

Orai: per Lietuvą keliaus audros debesys (4)

Sekmadienį virš Rytų Žemaitija nusidrieks kontrastingas atmosferos frontas. Vakariniuose rajonuose...

Priversta saviizoliuotis iš Norvegijos grįžusi lietuvė: man aiškiai parodė, kad esu emigrantė ir antrarūšė budulė (693)

Karantinas Lietuvoje šiuo metu yra labai sušvelnintas, o nuo birželio 1 d. buvo ir išplėstas...

COVID-19 sirgęs vyras apibūdino ligos pradžią: net nejuto, kad smarkiai karščiuoja (135)

„Įprastai, kai turi temperatūros, jauti šaltkrėtį, nuovargį, o šįkart to nebuvo“, –...

Statė namą sau, bet neliko nepastebėtas didelio koncerno: lietuvio būsto idėja sulaukė pasisekimo (197)

Tomui Petrauskui – 26-eri, tačiau jis šiandien savomis rankomis stato modulinius ekologiškus...

Tragedija, pakeitusi fechtavimosi sportą: olimpinis čempionas mirė nuo lūžusios rapyros dūrio į akį (45)

Šiuolaikiniame fechtavimosi sporte traumos – didelė retenybė: kostiumai ir kaukės patikimai...

Bedarbio statusas: kaip mokėti PSD ir kokių naujų išmokų tikėtis jau netrukus (96)

Vienuoliktą karantino savaitę Užimtumo tarnyba „suskaičiavo viščiukus“. Karantininės...

Kruvinas vakaras Kroatijoje: Golubickui lūžo žandikaulis – reikalinga operacija (1)

Atnaujintas Kroatijos futbolo čempionatas itin prastai prasidėjo 20-mečiui saugui iš Lietuvos...

Paulius Jurkevičius. Kava su sviestu ir kiti klausimai daktarui (113)

Vieni jį dievina. Kiti keiksnoja. Vieni giria jo profesijos išmanymą. Kiti be gailesčio...

|Maža didelių žinių kaina