Kad ir kaip nesinorėtų, vis dėlto tenka pripažinti, kad faktiniai automobilių degalų vartojimo rodikliai iš esmės negerėja nuo 2014 metais užfiksuotų duomenų. Nors JAV aplinkos apsaugos agentūra EPA ir skelbia aukštesnius ekonomiškumo įvertinimus, automobilių pirkėjų žvilgsniai vis dažniau krypta į didesnius ir mažiau ekonomiškus modelius, todėl patobulintomis automobilių technologijomis tiesiog nesinaudojama, rašo thetruthaboutcars.com.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Kai kurių tyrimų išvados taip pat verčia suabejoti emisijų mažinimo ir taupaus degalų vartojimo technologijų efektyvumu. Laboratorinių testų duomenis, kaip ne kartą teko įsitikinti, galima nesunkiai suklastoti pasitelkus sumanius inžinerinius sprendimus. Be to, mes juk nevažinėjame testuojant automobilius naudojamais bėgančiais takais, o skirtumas tarp vairavimo sąlygų gatvėse ir laboratorijoje yra tikrai didelis.

„Emissions Analytics“, nepriklausomos organizacijos su pagrindine būstine Jungtinėje Karalystėje, iniciatyva nuo 2013 metų buvo atlikta daugiau nei 500 transporto priemonių testų Jungtinėse Valstijose. Įmonės specialistai įsitikinę, kad vieta, kurioje testuojamas automobilis, gali turėti lemiamą įtaką testo rezultatams.

„Emissions Analytics“ vykdo realiais, įprastas vairavimo sąlygas atitinkančiais rodikliais pagrįstą analizę. Šiuo tikslu naudojamas nešiojamasis testavimo prietaisas. Įmonės vykdomų patikrų tikslas – išsiaiškinti, kurios automobilių sektoriaus tendencijos išties pasiteisina ekonomiškai, o kurios tėra vien akių dūmimas.

Leidinio „Automotive News“ duomenimis, galutines išvadas apie Jungtinėse Valstijose eksploatuojamas transporto priemones „Emissions Analytics“ ketina pateikti spalio pradžioje. Įmonės įkūrėjo ir vadovo Nicko Moldeno įsitikinimu, visuomenę jau seniai metas supažindinti su tiksliais rinkoje siūlomų automobilių degalų suvartojimo ir anglies dioksido išmetimo rodikliais bei realiu transporto priemonių poveikiu aplinkai.

„Ar pasitikėti turima informacija, yra kiekvieno asmeninis apsisprendimas, – aiškino N. Moldenas leidiniui „Automotive News“. – EPA lipdukas, aišku, šį tą rodo, nors tėra tik sąlyginis garantas. Mes galime suteikit kur kas išsamesnės informacijos.“

Galbūt tokie perspėjimai ir skamba kaip komerciniais interesais pagrįsti teiginiai, tačiau juose gali būti dalis tiesos. Turbokompresorius, žinoma, yra nuostabus išradimas, tačiau taupyti degalus jis vargu ar padeda, jei tenka be perstojo guldyti į dugną akceleratorių. „Emissions Analytics“ specialistai įsitikinę, kad dauguma laboratorinių testų nėra pagrįsti realia vairavimo patirtimi, kai turbokompresoriams leidžiama pakankamai įsisukti. Nemažai nerimo jiems kelia ir tai, kad vis ryškėjanti pramonės sektoriaus tendencija pereiti prie mažesnio darbinio tūrio variklių, ko gero, artėja prie tam tikros kritinės ribos.

„Mažinant taip pat reikia jausti saiką, – perspėjo N. Moldenas. – Peržengus tam tikrą ribą gali paaiškėti, kad realaus degalų suvartojimo rodikliai kinta į blogąją pusę. Neatitikimai tarp EPA lipdukų ir realių rodiklių ypač tikėtini, jei variklio tūris nesiekia 2 litrų.“

Pasak N. Moldeno, užuot stengęsi kuo labiau mažinti paprastus variklius, automobilių gamintojai turėtų stengtis lengvinti transporto priemones ir montuoti į jas hibridines jėgos pavaras. Nors dabar, kai ypač padidėjo miesto visureigių ir krosoverių paklausa, tai padaryti anaiptol ne paprasta, nevalia pamiršti, kad pernelyg neapkrautas variklis visada veiks efektyviau, nesvarbų, kokio dydžio būtų.

Standartinius hibridus N. Moldenas vertina labiau nei iš tinklo įkraunamus elektromobilius, nes su pastaraisiais siejamos didesnės gamybos išlaidos, o ir jų priežiūra bei eksploatacija yra daug sudėtingesnė. Kadangi daugelio šalių vyriausybės standartiniais hibridais kol kas pernelyg nesidomi, jų pardavimas pigių benzinu varomų automobilių kontekste vertintinas kaip stabilaus rinkos poreikio pagrindas.

Tarp kitų technologijų, kurioms „Emissions Analytics“ norėtų atvirai pritarti, yra daugiau pakopų turinčios greičių dėžės ir efektyvumą, o ne dinamiką ar išvaizdą, teikiančios padangos.

„Egzistuoja begalė puikių technologijų, – įsitikinęs N. Moldenas. – Efektyvumo prasme jos vis labiau tobulėja. Visgi būtina pateikti kuo daugiau informacijos, kad žvalgydamiesi po automobilių salonus žmonės žinotų, kurios transporto priemonės labiausiai vertos dėmesio.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kontrolierė: žmones su klausos negalia diskriminuoja vairuotojų sveikatos pažymų išdavimo tvarka

Lygių galimybių kontrolierė Agneta Skardžiuvienė teigia, kad dabartinė vairuotojų sveikatos...

Eismo įvykio deklaracijų pildymas: ar žinotumėte, kaip elgtis tokiose situacijose (10)

Užpildyti eismo įvykio deklaraciją iš pirmo žvilgsnio nesudėtinga, tačiau draudikai ir...

„Regitra“: vairuotojai bendrauja ne žodžiais, o posūkio signalais (13)

Eisme vairuotojai tarpusavyje nuolatos bendrauja, taip pranešdami apie savo ketinimus. Posūkiuose...

Daugiabučių kiemuose rytais vėl girdisi vairuotojų keiksmai (41)

Iki šiol šią žiemą Lietuvą aplenkdavęs šaltukas galiausiai atslinko ir į mūsų kraštą, o...

Ką daryti, kad automobilio nesugraužtų rūdys (16)

Populiariame „Disney“ animaciniame filmuke apie lenktyninį automobilį , reklamuojama alyva,...

Top naujienos

Skaičiuoklė: paskaičiuokite, kiek pensijos gausite pagal naują tvarką (92)

Nuo sausio 1 d. įsigaliojo naujos redakcijos Valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymas....

Pranašauja pieno krizę: kaip keisis kainos (408)

Pieno žaliavos kainoms drastiškai pajudėjus žemyn, pradėta nuogąstauti, kad tai gali būti...

Gyvai / Oficiali Vasario 16-osios akto perdavimo Lietuvai ceremonija Prezidentūroje

Vokietijos atstovai trečiadienį Lietuvai oficialiai perduos Vasario 16-osios aktą dėl...

Planas, kaip sustabdyti emigraciją: kai atmetė, išvyko dar pusė milijono (460)

Nors turėjome realią galimybę sustabdyti emigraciją prieš išsiplečiant jos mastams, ją...

Įprastai atrodantis namas slėpė šiurpią paslaptį: kaimynai nė neįtarė, kas ten vyko (2)

Šis niekuo neišsiskiriantis namas Pietų Kalifornijoje iš pirmo žvilgsnio atrodo toks, kaip ir...

Pergalė prieš „Žalgirį“ sugrąžino vokiečiams pasitikėjimą, žiniasklaidą nustebino „minusinis“ Udrihas (1)

Kauno „Žalgiris“ Eurolygos antrajame rate pralaimėjo jau antras rungtynes iš trejų žaistų....

Pietų pertrauka itališkoje picerijoje: mieli kauniečiai, kodėl nesigiriate, kad turite tokią puikią vietą?

Džiaugiuosi, kad kartais darbo reikalais man tenka išvykti ir į kitus Lietuvos ar užsienio...

Naujausi reitingai: „valstiečiai“ susigrąžino lyderio pozicijas (571)

Valdančioji Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga pagal populiarumą nežymiai aplenkė...

Jau prasidėjo: bitkoinas per parą neteko ketvirtadalio savo vertės (13)

Bitkoino kursas naktį į trečiadienį buvo nusileidęs į žemiausią nuo gruodžio pradžios lygį,...

Kodėl Kaune pabrango šiluma?

Gruodžio pabaigoje šilumos tiekimo bendrovės paskelbė šildymo kainas Naujųjų metų sausiui....