Kad ir kaip nesinorėtų, vis dėlto tenka pripažinti, kad faktiniai automobilių degalų vartojimo rodikliai iš esmės negerėja nuo 2014 metais užfiksuotų duomenų. Nors JAV aplinkos apsaugos agentūra EPA ir skelbia aukštesnius ekonomiškumo įvertinimus, automobilių pirkėjų žvilgsniai vis dažniau krypta į didesnius ir mažiau ekonomiškus modelius, todėl patobulintomis automobilių technologijomis tiesiog nesinaudojama, rašo thetruthaboutcars.com.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Kai kurių tyrimų išvados taip pat verčia suabejoti emisijų mažinimo ir taupaus degalų vartojimo technologijų efektyvumu. Laboratorinių testų duomenis, kaip ne kartą teko įsitikinti, galima nesunkiai suklastoti pasitelkus sumanius inžinerinius sprendimus. Be to, mes juk nevažinėjame testuojant automobilius naudojamais bėgančiais takais, o skirtumas tarp vairavimo sąlygų gatvėse ir laboratorijoje yra tikrai didelis.

„Emissions Analytics“, nepriklausomos organizacijos su pagrindine būstine Jungtinėje Karalystėje, iniciatyva nuo 2013 metų buvo atlikta daugiau nei 500 transporto priemonių testų Jungtinėse Valstijose. Įmonės specialistai įsitikinę, kad vieta, kurioje testuojamas automobilis, gali turėti lemiamą įtaką testo rezultatams.

„Emissions Analytics“ vykdo realiais, įprastas vairavimo sąlygas atitinkančiais rodikliais pagrįstą analizę. Šiuo tikslu naudojamas nešiojamasis testavimo prietaisas. Įmonės vykdomų patikrų tikslas – išsiaiškinti, kurios automobilių sektoriaus tendencijos išties pasiteisina ekonomiškai, o kurios tėra vien akių dūmimas.

Leidinio „Automotive News“ duomenimis, galutines išvadas apie Jungtinėse Valstijose eksploatuojamas transporto priemones „Emissions Analytics“ ketina pateikti spalio pradžioje. Įmonės įkūrėjo ir vadovo Nicko Moldeno įsitikinimu, visuomenę jau seniai metas supažindinti su tiksliais rinkoje siūlomų automobilių degalų suvartojimo ir anglies dioksido išmetimo rodikliais bei realiu transporto priemonių poveikiu aplinkai.

„Ar pasitikėti turima informacija, yra kiekvieno asmeninis apsisprendimas, – aiškino N. Moldenas leidiniui „Automotive News“. – EPA lipdukas, aišku, šį tą rodo, nors tėra tik sąlyginis garantas. Mes galime suteikit kur kas išsamesnės informacijos.“

Galbūt tokie perspėjimai ir skamba kaip komerciniais interesais pagrįsti teiginiai, tačiau juose gali būti dalis tiesos. Turbokompresorius, žinoma, yra nuostabus išradimas, tačiau taupyti degalus jis vargu ar padeda, jei tenka be perstojo guldyti į dugną akceleratorių. „Emissions Analytics“ specialistai įsitikinę, kad dauguma laboratorinių testų nėra pagrįsti realia vairavimo patirtimi, kai turbokompresoriams leidžiama pakankamai įsisukti. Nemažai nerimo jiems kelia ir tai, kad vis ryškėjanti pramonės sektoriaus tendencija pereiti prie mažesnio darbinio tūrio variklių, ko gero, artėja prie tam tikros kritinės ribos.

„Mažinant taip pat reikia jausti saiką, – perspėjo N. Moldenas. – Peržengus tam tikrą ribą gali paaiškėti, kad realaus degalų suvartojimo rodikliai kinta į blogąją pusę. Neatitikimai tarp EPA lipdukų ir realių rodiklių ypač tikėtini, jei variklio tūris nesiekia 2 litrų.“

Pasak N. Moldeno, užuot stengęsi kuo labiau mažinti paprastus variklius, automobilių gamintojai turėtų stengtis lengvinti transporto priemones ir montuoti į jas hibridines jėgos pavaras. Nors dabar, kai ypač padidėjo miesto visureigių ir krosoverių paklausa, tai padaryti anaiptol ne paprasta, nevalia pamiršti, kad pernelyg neapkrautas variklis visada veiks efektyviau, nesvarbų, kokio dydžio būtų.

Standartinius hibridus N. Moldenas vertina labiau nei iš tinklo įkraunamus elektromobilius, nes su pastaraisiais siejamos didesnės gamybos išlaidos, o ir jų priežiūra bei eksploatacija yra daug sudėtingesnė. Kadangi daugelio šalių vyriausybės standartiniais hibridais kol kas pernelyg nesidomi, jų pardavimas pigių benzinu varomų automobilių kontekste vertintinas kaip stabilaus rinkos poreikio pagrindas.

Tarp kitų technologijų, kurioms „Emissions Analytics“ norėtų atvirai pritarti, yra daugiau pakopų turinčios greičių dėžės ir efektyvumą, o ne dinamiką ar išvaizdą, teikiančios padangos.

„Egzistuoja begalė puikių technologijų, – įsitikinęs N. Moldenas. – Efektyvumo prasme jos vis labiau tobulėja. Visgi būtina pateikti kuo daugiau informacijos, kad žvalgydamiesi po automobilių salonus žmonės žinotų, kurios transporto priemonės labiausiai vertos dėmesio.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dviratininkai negali jaustis saugūs net savo takuose (21)

Tikru pavasariu ir artėjančia vasara pakvipę orai vilioja sėsti prie dviračio vairo ir...

Ekspertas pataria: pirmąjį automobilį rinkitės ne pagal kišenę, o pagal galingumą (25)

Pirmojo automobilio pirkimas dažniausiai yra džiugus ir ilgai lauktas procesas. Laukia malonūs...

Aistrą fotografijai nutrėkš lokomotyvas (3)

Kad ir kaip romantiškai atrodytų ant geležinkelio bėgių sėdinčios draugės nuotrauka,...

Vairuotojo atkirtis kritikams: nesiskųskit – mes verčiami pažeisti taisykles (203)

Į DELFI redakciją kreipėsi Arnas, kuris teigia, kad visuomenėje motociklininkai yra kritikuojami...

Sostinės vairuotojams – šimtai naujų vietų automobiliams kiemuose (46)

Sostinės savivaldybė pranešime žiniasklaidai žada, kad vilniečiai automobilius daugiabučių...

Top naujienos

Po FNTT išvados Markausko sprendimas – nesitraukti papildyta Karbauskio komentaru (19)

Žemės ūkio ministras Bronius Markauskas po Finansinių nusikaltimų tyrimo ( FNTT ) išvados...

Deklaravę pajamas patikrinkite „Sodrą“ – pinigų ji gali pareikalauti ir antrą kartą (22)

Lieka vos savaitė deklaruoti praėjusių metų pajamas, prireikus sumokėti gyventojų pajamų...

„Policininkas, kuris neiššovė“: po išpuolio Toronte – kalbos apie siaubingą akistatą (32)

Tai buvo įtempčiausios 37 sekundės šio policijos pareigūno gyvenime. Ką tik žuvo dešimt...

Dėl siūlomos pensijų reformos vieniems atlyginimas padidės, kitiems – sumažės (223)

Jeigu valdantieji iš tiesų pakeis pensijų kaupimo tvarką, dalies gyventojų atlyginimas į rankas...

„Sofos“ ūkininkus medžios naujomis taisyklėmis (180)

Prasidėjęs pasėlių deklaravimas gali dar labiau atsijoti vadinamuosius „sofos“ ūkininkus....

Gavo FNTT raštą dėl Markausko: tyrimo nepradės, bet pažeidimų rado FNTT tyrime – geodezininko liudijimas apie susitarimus su ūkininkais (264)

Politikai iš opozicijos Seime gavo Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos ( FNTT ) raštą dėl...

JAV – pompastiškas Prancūzijos prezidento Macrono vizitas (22)

Prancūzijos vadovas Emmanuelis Macronas pirmadienį apsilankymu Baltuosiuose rūmuose pradėjo...

„Žalgirio“ krepšį sudrebinęs graikas įspėja: mes jau esame tai patyrę (1)

24-erių „Olympiakos“ puolėjas Ioannis Papapetrou sukūrė bene gražiausią pirmųjų dviejų...

Kauno „Akropolyje“ buvo evakuojami žmonės (2)

Antradienio rytą Kaune, prekybos centras „Akropolis“ tapo gelbėjimo tarnybų taikiniu....

Middleton su naujagimiu ligoninę paliko praėjus vos 7 val. po gimdymo: priežastis slypi ne tik geroje savijautoje (30)

Praėjus vos septynioms valandoms po gimdymo, trečios atžalos susilaukusi Kembridžo...