Kad ir kaip nesinorėtų, vis dėlto tenka pripažinti, kad faktiniai automobilių degalų vartojimo rodikliai iš esmės negerėja nuo 2014 metais užfiksuotų duomenų. Nors JAV aplinkos apsaugos agentūra EPA ir skelbia aukštesnius ekonomiškumo įvertinimus, automobilių pirkėjų žvilgsniai vis dažniau krypta į didesnius ir mažiau ekonomiškus modelius, todėl patobulintomis automobilių technologijomis tiesiog nesinaudojama, rašo thetruthaboutcars.com.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Kai kurių tyrimų išvados taip pat verčia suabejoti emisijų mažinimo ir taupaus degalų vartojimo technologijų efektyvumu. Laboratorinių testų duomenis, kaip ne kartą teko įsitikinti, galima nesunkiai suklastoti pasitelkus sumanius inžinerinius sprendimus. Be to, mes juk nevažinėjame testuojant automobilius naudojamais bėgančiais takais, o skirtumas tarp vairavimo sąlygų gatvėse ir laboratorijoje yra tikrai didelis.

„Emissions Analytics“, nepriklausomos organizacijos su pagrindine būstine Jungtinėje Karalystėje, iniciatyva nuo 2013 metų buvo atlikta daugiau nei 500 transporto priemonių testų Jungtinėse Valstijose. Įmonės specialistai įsitikinę, kad vieta, kurioje testuojamas automobilis, gali turėti lemiamą įtaką testo rezultatams.

„Emissions Analytics“ vykdo realiais, įprastas vairavimo sąlygas atitinkančiais rodikliais pagrįstą analizę. Šiuo tikslu naudojamas nešiojamasis testavimo prietaisas. Įmonės vykdomų patikrų tikslas – išsiaiškinti, kurios automobilių sektoriaus tendencijos išties pasiteisina ekonomiškai, o kurios tėra vien akių dūmimas.

Leidinio „Automotive News“ duomenimis, galutines išvadas apie Jungtinėse Valstijose eksploatuojamas transporto priemones „Emissions Analytics“ ketina pateikti spalio pradžioje. Įmonės įkūrėjo ir vadovo Nicko Moldeno įsitikinimu, visuomenę jau seniai metas supažindinti su tiksliais rinkoje siūlomų automobilių degalų suvartojimo ir anglies dioksido išmetimo rodikliais bei realiu transporto priemonių poveikiu aplinkai.

„Ar pasitikėti turima informacija, yra kiekvieno asmeninis apsisprendimas, – aiškino N. Moldenas leidiniui „Automotive News“. – EPA lipdukas, aišku, šį tą rodo, nors tėra tik sąlyginis garantas. Mes galime suteikit kur kas išsamesnės informacijos.“

Galbūt tokie perspėjimai ir skamba kaip komerciniais interesais pagrįsti teiginiai, tačiau juose gali būti dalis tiesos. Turbokompresorius, žinoma, yra nuostabus išradimas, tačiau taupyti degalus jis vargu ar padeda, jei tenka be perstojo guldyti į dugną akceleratorių. „Emissions Analytics“ specialistai įsitikinę, kad dauguma laboratorinių testų nėra pagrįsti realia vairavimo patirtimi, kai turbokompresoriams leidžiama pakankamai įsisukti. Nemažai nerimo jiems kelia ir tai, kad vis ryškėjanti pramonės sektoriaus tendencija pereiti prie mažesnio darbinio tūrio variklių, ko gero, artėja prie tam tikros kritinės ribos.

„Mažinant taip pat reikia jausti saiką, – perspėjo N. Moldenas. – Peržengus tam tikrą ribą gali paaiškėti, kad realaus degalų suvartojimo rodikliai kinta į blogąją pusę. Neatitikimai tarp EPA lipdukų ir realių rodiklių ypač tikėtini, jei variklio tūris nesiekia 2 litrų.“

Pasak N. Moldeno, užuot stengęsi kuo labiau mažinti paprastus variklius, automobilių gamintojai turėtų stengtis lengvinti transporto priemones ir montuoti į jas hibridines jėgos pavaras. Nors dabar, kai ypač padidėjo miesto visureigių ir krosoverių paklausa, tai padaryti anaiptol ne paprasta, nevalia pamiršti, kad pernelyg neapkrautas variklis visada veiks efektyviau, nesvarbų, kokio dydžio būtų.

Standartinius hibridus N. Moldenas vertina labiau nei iš tinklo įkraunamus elektromobilius, nes su pastaraisiais siejamos didesnės gamybos išlaidos, o ir jų priežiūra bei eksploatacija yra daug sudėtingesnė. Kadangi daugelio šalių vyriausybės standartiniais hibridais kol kas pernelyg nesidomi, jų pardavimas pigių benzinu varomų automobilių kontekste vertintinas kaip stabilaus rinkos poreikio pagrindas.

Tarp kitų technologijų, kurioms „Emissions Analytics“ norėtų atvirai pritarti, yra daugiau pakopų turinčios greičių dėžės ir efektyvumą, o ne dinamiką ar išvaizdą, teikiančios padangos.

„Egzistuoja begalė puikių technologijų, – įsitikinęs N. Moldenas. – Efektyvumo prasme jos vis labiau tobulėja. Visgi būtina pateikti kuo daugiau informacijos, kad žvalgydamiesi po automobilių salonus žmonės žinotų, kurios transporto priemonės labiausiai vertos dėmesio.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vairuotojai neteks pamėgtos privilegijos – gerai ar nelabai? (305)

Jau nuo 2014 metų galo visos Lietuvos vairuotojai turėjo pratintis prie naujos tvarkos – degant...

Draudikai įspėja: 5 situacijos, dėl kurių laukia daugiausiai galvos skausmo

Jei į jūsų automobilį įvažiuoja kitas neatsakingas vairuotojas, galite pasiguosti bent tuo, jog...

Kelionė viešuoju transportu Kaune – už ačiū (9)

Šį penktadienį kauniečiai sulauks neeilinės dovanos – važiuoti viešuoju transportu bus galima...

Ketvirtadienį Lietuvos keliuose – ypatingas reidas (65)

Rugsėjo 21 d. Europos kelių policijos tinklas TISPOL yra paskelbęs Europoje dieną be...

Nurodė, kas gali padėti išvengti eismo įvykių rudenėjant

Dalis vairuotojų didžiuosiuose Lietuvos miestuose jau vasaros pabaigoje pradėjo nerimauti dėl...

Top naujienos

Sėkmės istorija: mergina atsitiesė po traumuojančių patirčių

Kiekvienas mūsų gyvenime susiduriame su traumuojančiomis patirtimis – niekam nepavyksta to...

L. Linkevičius palieka partiją (638)

Užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius šeštadienį pranešė norintis likti užsienio...

R.I.T.A. Migracijos departamentas davė leidimą Lietuvoje gyventi A. ir B. Rotenbergų banko patarėjui sąsajos su artimiausia V. Putino aplinka įtarimų nesukėlė (80)

Europos Sąjunga (ES) ir Jungtinės Amerikos Valstijos (JAV) trečius metus pratęsia sankcijas...

Liberalų gretose – mintys apie naują lyderį: minimos trys pavardės (108)

Sušaukę neeilinį vadovybės tarybos posėdį Liberalų sąjūdžio lyderiai užsiminė ir apie...

Gyvai / Lietuvos krepšinio lygos čempionato rungtynės: „Juventus“ - „Lietuvos rytas“ (6)

Lietuvos krepšinio lygos čempionato rungtynės: „Juventus“ - „Lietuvos rytas“. Tiesiogiai...

Prezidentė: po socialdemokratų sprendimo įeiname į nestabilumo etapą (20)

Socialdemokratų sprendimas trauktis iš valdančiosios koalicijos valstybei gresia nestabilumu, sako...

Pietų Meksikoje - naujas stiprus žemės drebėjimas (1)

Naujas stiprus 6,1 balo žemės drebėjimas šeštadienį supurtė pietų Meksiką ir padidino...

Įsižeidęs D. Trumpas atšaukė kvietimą NBA čempionams apsilankyti Baltuosiuose rūmuose (2)

Tradicija pagerbti praėjusio sezono NBA lygos laureatus Baltuosiuose rūmuose Vašingtone šiemet...

„Saulėlydžio“ žvaigždė K. Lutzas pasipiršo mylimajai

Daugiau nei metus su mylimąja susitikinėjęs aktorius Kellanas Lutzas pasipiršo. 32-ejų aktorius...

Pasaulis – ant karo slenksčio: ar Š. Korėja paleis branduolinį užtaisą nešančią raketą (114)

Pasaulis spėlioja, ar Šiaurės Korėja įvykdys savo grasinimą ir paleis termobranduolinį...