aA
Kauno savivaldybė Susisiekimo ministerijai siūlo įteisinti naująjį kelio ženklinimą – „rombus“. Jais Kauno gatvės pažymėtos 2018 metų rudenį. Nors savivaldybės atstovai tikino viską darę dėl eismo saugumo, tokia vietos valdininkų savivalė sulaukė kritikos. Specialistų įsitikinimu, šalies keliuose ženklinimo, nenumatyto Kelių eismo taisyklėse (KET), neturėtų būti, o turi būti vienoda, visiems vairuotojams suprantama tvarka.
Kauno gatvėse atsirado nematyti rombai
Kauno gatvėse atsirado nematyti rombai
© Kauno savivaldybė

„Rombais“ pažymėtų pėsčiųjų perėjų Kauno gatvėse – keli šimtai. „Rombas“ – KET nenumatytas ženklinimas, todėl ši vietos valdžios iniciatyva sukėlė daug diskusijų ir sulaukė kritikos. Susisiekimo ministerija reikalavo „rombus“panaikinti, bet Kauno valdininkai įsitikinę – tai daryti nėra reikalo, esą išties šis nestandartinis sprendimas pasiteisino.

„Skaičiavome 200 perėjų, kurios jau yra paženklintos, įvykusius eismo įvykius ir matome, kad lyginant su tuo pačiu 2017 metų laikotarpiu eismo įvykių skaičius sumažėjo beveik 40 procentų. Turiu omenyje eismo įvykius, kurių metu pėsčiųjų perėjose buvo „užvažiuota“ ant pėsčiojo“, – sako Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Tokį ženklinimą Kauno valdžia sako pasirinkusi neatsitiktinai, esą sprendimas priimtas remiantis užsienio šalių patirtimi. Rombo simbolis, kitur dar vadinamas deimantu, kaip įspėjamasis ženklas naudojamas JAV, Japonijoje, Naujojoje Zelandijoje, Kinijoje, kitose šalyse.

„Jeigu mes galime išgelbėti gyvybę ar tiesiog išsaugoti sveikatą žmogui, kaip matome 14 žmonių per tris mėnesius, tai turėtume naudoti visus įmanomus būdus ir mažiau diskutuoti, o daugiau daryti“, – tikina P. Keras.

Kauno savivaldybė Susisiekimo ministerijai siūlo tokį ženklinimą ne kaip privalomą, o papildomą įtraukti į Kelių eismo taisykles. Pasak susisiekimo ministerijos atstovo Vidmanto Pumpučio, buvo kreiptasi ir į tarptautines organizacijas dėl tokio simbolio naudojimo, sulaukta neigiamos Jungtinių Tautų atstovų nuomonės.

„Nei Kelių eismo konvencijoje tokio ženklinimo, nei kitose Europos Sąjungos šalyse nėra numatyta. Ir dėl vienos labai paprastos priežasties, pavyzdžiui, vokietis, atvažiavęs į Lietuvą, prancūzas ir kitos šalies Europos Sąjungos pilietis, jis taip pat nežinotų, kaip reikėtų elgtis, ką tai reiškia. Manome, kad pagrindiniai ženklai turi būti suderinti visų pirma su Kelių eismo konvencija ir turi būti įtvirtinti Kelių eismo taisyklėse. Tik tada juos galima diegti“, – sako jis.

„Rombai“ iki pėsčiųjų perėjos įrengti 15 ir 30 metrų atstumu. Didžiausias skaičius rodo automobilio važiuojančio 50 km/val. greičiu stabdymo kelią. Jei automobilis važiuoja per rombus nemažindamas greičio – įžengti į perėją nesaugu.

Pastaraisiais metais Kaune įrengta ne viena eismo dalyvių saugumui skirta priemonė: išmaniosios perėjos, saugumo salelės, apšvietimas. Tikėtina todėl Kauno perėjose per kelis metus eismo nelaimių sumažėjo keturis kartus.

www.lrt.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Įspėjo vairuotojus: velkantys kitą automobilį privalės atsakyti, jei nebus laikomasi šių taisyklių (67)

Sugedus automobiliui neretai vairuotojai kreipiasi ne tik į draudimo bendroves, tačiau ir į...

Pasakojo, kaip jautėsi po patirtų avarijų: pradžioje net įlipti į automobilį buvo baisu (4)

Neretai kritikuodami kitus, vairuotojai tikina, kad patys į vienokią ar kitokią situaciją...

4 pavojai, apie kuriuos turėtumėte pagalvoti prieš keliaudami naktį (29)

Vairavimas naktį yra ne tik sudėtingesnis, tačiau ir pavojingesnis, o dar daugiau pavojų kyla...

Perspėjo: karantino taisyklės gali tapti iššūkiu paspirtukų ir dviračių vairuotojams (12)

Pavasarį tradiciškai į eismą įsiliejantys dviračiai bei paspirtukai padeda judėti neteršiant...

Dviratininkams ir paspirtukininkams atsipalaiduoti nevalia: klaidų neišvengia net keliaudami šeimomis (16)

Kelionių išsiilgę gyventojai vis dažniau karantino dienas paįvairina pasivažinėjimais dviračiu...

Top naujienos

Po emigrantų kelionės į Lietuvą – šiurpūs liudijimai (185)

Emigrantų kelionė iš Vokietijos į namus Lietuvoje baigėsi tragedija: važiuojant greitkeliu...

Nacionalinio stadiono epopėja: po mero ir Vyriausybės konflikto – kompromiso paieškos (150)

Praėjusią savaitę apie nacionalinio stadiono mirtį pranešęs Vilniaus meras Remigijus Šimašius...

Istorinio skrydžio teks palaukti: „SpaceX“ į atvirą kosmosą pakilti sutrukdė oro sąlygos (367)

Praėjus beveik dešimtmečiui – vėl iš JAV teritorijos į atvirą kosmosą turėjo kilti...

Po nelegalių lenktynių Rapšys policijai įkliuvo antrą kartą (60)

Dėl dalyvavimo neteisėtose lenktynėse nubaustas ir teisę vairuoti praradęs plaukikas Danas...

Malonią šilumą kai kur užgoš trumpas lietus

Ketvirtadienio dieną per Lietuvą slinks mažai aktyvus ir nekontrastingas šaltasis atmosferos...

Kapų daugiau nei mirčių: aukų artimieji patys išaiškino Kazachstaną klastojant pandemijos statistiką (68)

Panašu, kad vien koronaviruso aukoms iš Kazachstano pietryčiuose esančio Almatos miesto ir jo...

Darbuotojų bėdos su karantino pabaiga nesibaigs: gali netekti ne tik darbo, bet negauti ir išmokų (97)

Nors po truputį pradeda ryškėti galima karantino pabaigos data, rūpesčiai nei darbuotojams, nei...

Po erkės įkandimo tarnybos metu neteko didžiosios dalies darbingumo: tikina, kad jam buvo pakištas suklastotas dokumentas (107)

2016 m. pavasaris tuometiniam kariui savanoriui buvo lemtingas. Tarnybos metu įsisiurbusi erkė jį...

Paulius Jurkevičius

Linkėjimas iš ano pasaulio: kietų ir nemirtingų stereotipų! (2)

Jie gimsta, stiprėja, plėtojasi, įsigraužia į aplinką, į draugų būrelį, į šeimą. Į...

Mažos mergaitės pasiaukojimo istorija: pati išmesta maiše pelkėse sugebėjo išgelbėti nuo mirties dvimetį berniuką (32)

„Kai prasidėjo karas, mūsų šeima suprato, kad mus nužudys, – pasakoja 80-metė vilnietė...

|Maža didelių žinių kaina