aA
Pastaruoju metu greitkelyje A1 ties Kaunu buvo vykdyti didelio masto tyrimai. Buvo ne tik skaičiuojami automobiliai, bet ir filmuojama iš dronų. Specialistai pastebėjo, kad spūstis šioje kelio atkarpoje lemia ne tik netinkama infrastruktūra, bet ir įžūlūs vairuotojai – tyrimo metu ekspertai pastebėjo, kad kai kurie vairuotojai visiškai ignoruoja Kelių eismo taisykles (KET) bei dar labiau didina spūstis.
Greitkelis (asociatyvi nuotr.)
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Dėmesys dviem sankryžoms

Kol kas didžioji Islandijos plento rekonstrukcija dar laukia savo eilės, planuojama atlikti bent kosmetinius darbus.

„Šiais metais planuojame mažesnės apimties darbus. Jie bus susiję su „Megos“ ir Sargėnų sankryžų pertvarkymu. Konkrečius žingsnius dar sudėliosime ir pranešime. Esmė tokia, kad atsiras papildomos eismo juostos, kitokie sprendimai, kurie leis apie 36 proc. sumažinti prastovas sankryžose. Pagal modeliavimo analizę, didžiausi automobilių srautai fiksuojami gegužės mėnesį. Labai panašus ir rugsėjo srautas. Labai daug problemų yra būtent šiose sankryžose ir tai rodo, kad nuo jų reikia pradėti spręsti problemas“, – sako Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovas Egidijus Skrodenis.

Beje, panašu, kad LAKD laukia ir svaraus laikinosios sostinės ir Pakaunės savivaldybių indėlio į rekonstrukciją.

„Kitas dalykas, kad dalis problemų prasideda ir pačiame mieste. Kad ir kiek mes investuosime į magistralę, tų problemų neišspręsime. Todėl dar šią savaitę kreipsimės į Kauno miesto savivaldybę, kad jie pateiktų savo planus, kad mes juos susiderinę galėtume spręsti savo. Bet kokiu atveju norint spręsti šią problemą bei įgyvendinti savo planus, kad situacija iš esmės pagerėtų, neužtenka išplatinti tiltus. Reikia gerokai kompleksiškiau pažiūrėti. Prie to turi prisėdėti tiek Kauno miesto, tiek Kauno rajono savivaldybės, nes reikia pagalbinės infrastruktūros“, – neslepia E. Skrodenis.

Pirmieji darbai bus susiję su „Megos“ sankryža.

„Šiais metais mes paskelbsime projektavimo su statyba konkursus, kad atsirastų eismo juostų išplatinimas ir ilginamas išvažiuojamųjų ir nuvažiuojamųjų kilpinių kelių, kurie yra reikalingi prie sankryžų. Tai iš esmės bus pertvarkytos sankryžų konfigūracijos ir pralaidumas pagerės apie 14 proc. ir 36 proc. sumažės prastovų laikas“, – skaičuoja E. Skrodenis.

Kleboniškio (A. Meškinio) tiltas
Kleboniškio (A. Meškinio) tiltas
© DELFI / Paulius Garkauskas

Nustebino vairavimo stilius

Greitos, tačiau ne esminės permainos netrukus bus įgyvendinamos ir A1 bei „Via Baltica“ sankirtoje. Beje, ekspertus nemaloniai nustebino vairuotojų kultūra šioje probleminėje sankryžoje.

„Ten atsiras kitoks ženklinimas ir kitoks eismo organizavimas bei papildomos juostos. Be to, yra ir vienas labai paprastas dalykas, kodėl ten formuojasi prastovos – lygiagrečiai su srautų matavimais buvo kurį laiką mazgas filmuojamas iš dronų. Akivaizdu, kad daugybę problemų sukelia absoliučiai nedrausmingi vairuotojai, kurie nepaiso jokių KET.

Galėčiau net ir taip pasakyti, kad jie nepaiso sveiko proto – važiuoja per saleles, lenkia ir sukelia pavojingas situacijas, o kiti vairuotojai kenčia dėl jų neteisingo elgesio. Gal trūksta papildomos informacijos, kaip vairuotojai turėtų elgtis šioje situacijoje ir ji leistų pagerinti situaciją šioje sankryžoje. Ten yra daugybė dronu užfiksuotų pažeidimų ir vairuotojai net stebina savo įžūlumu bei elgesiu šiame ruože – kertamos ištisinės juostos, salelės, važiuoja kaip papuola“, – pasakoja E. Skrodenis.

Specialistas pripažįsta, kad vairuotojų elgesį iš dalies išprovokuoja didelės spūstys.

„Galima sakyti, kad vairuotojai taip elgiasi, kad juos erzina, jog reikia prastovėti grūstyje. Tačiau iš kitos pusės, kiekvienas toks neleistinas važiavimas sustabdo visą srautą, o tada visas srautas vėl turi pajudėti. Vairuotojai tiesiog įžūliai bando įsibrauti ten, kur jiems reikia. Tai persiduoda visam srautui ir tai generuoja dar ilgesnes prastovas. Turi laukti visi sąžiningi ir KET besilaikantys vairuotojai. Pirmuoju veiksmu mes šią problemą ir išspręsime“, – teigia E. Skrodenis.

Egidijus Skrodenis
Egidijus Skrodenis
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Tiesa, kada konkrečiai prasidės darbai taip ir nėra aišku.

„Kai kurie darbai prasidės šiais metais, kai kurie – kitąmet“, – sako E. Skrodenis.

Skaičiuojama, kad A1 atkarpos nuo Petrašiūnų iki Giraitės esminė rekonstrukcija kainuotų apie 100 mln. eurų. Beje, tokių pinigų kol kas nėra.

„Mes turime visus konkrečius sprendimus. Tam, kad juos pagrįstumėme ar pakoreguotume reikia tam tikros informacijos ir užtikrintumo dėl finansavimo. Mes negalėtume tokio projekto vykdyti 10 ar 15 metų. Visos problemos turi būti išsprendžiamos per keletą metų. Bet tam reikia pinigų“, – sako E. Skrodenis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Regitra“ perspėja apie sukčių siautėjimą: susirenka ir asmens dokumentus (4)

„ Regitra “ praneša, jog pastaruoju metu padaugėjo sukčių, siūlančių įgyti teisę vairuoti...

Tiesia pagalbos ranką vairuotojams – automobilius prieš šalčius patikrins nemokamai (3)

Spalio 17–28 dienomis keturiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose vyks saugaus eismo kampanija...

Įvardijo, kurie sostinės žiedai vairuotojams pavojingiausi: avarijos kas antrą dieną (40)

Vilniaus žiedinės sankryžos reikalauja didesnio vairuotojų atidumo, nes šiose vietose eismo...

Kaunui siūlo atsisakyti „rombų“ gatvėse, kuriems jau išleista 10 tūkst. eurų (82)

Kauno miesto savivaldybei nusprendus apie artėjančią perėją vairuotojus įspėti „rombo“ ar...

Nesutaria dėl pradedančiųjų vairuotojų: vieni siūlo greitį riboti, kiti – ribojimus panaikinti (61)

Pokyčiai pradedantiesiems vairuotojams: Vyriausybė nuo lapkričio 1 dienos didina leistiną greitį...

Top naujienos

Patenkintas Jasikevičius „gražuolių“ matyti „Žalgiryje“ nenori: turime iš naujo tapti žvėrimis specialiai Krepšinis.lt iš Stambulo (6)

Kauno „Žalgiris“ pademonstravo įspūdingą žaidimą puolime bei atidarė pergalių sąskaitą...

Sostinės pakraštyje – garsių prekių ženklų išparduotuvė, apie kurią nenorėtumėte niekam prasitarti (156)

Pasakoti ar nepasakoti – štai kur klausimas, kai kalba nukrypsta apie neseniai duris pravėrusias...

Orai: anticiklono įtaka Lietuvoje menks (1)

Ruduo mūsų norų nepaiso, teks susitaikyti, jog ketvirtadienis – paskutinė spalio diena, kai...

Mistinė vieta, apie kurią žino retas vilnietis: užsieniečiai čia plūsta tūkstančiais (76)

Retas vilnietis žino apie namą, stovintį Antakalnio V. Grybo gatvės Vaikų namų teritorijoje,...

Šaro rimbas padėjo: „Žalgiris“ Stambule parodė tikrąjį savo veidą (243)

Kauno „Žalgiris“ trečiadienio vakarą Stambulo „Sinan Erdem Dome“ arenoje ieškojo pirmos...

Spekuliantai pelnosi krentant Džeimso Bondo automobilio gamintojo akcijoms (14)

Galbūt investuotojams Džeimso Bondo automobilis ir patinka, bet gamintojo akcijomis jie spekuliuoja...

Draugystes pamiršę, bet Šaro pamokas įsiminę žalgiriečiai: norėjosi atsikratyti įtampos specialiai Krepšinis.lt iš Stambulo (1)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai neslepia – pergalė prieš Stambulo „Anadolu Efes“ komandą...

Liberalai panaikino Šimašiui palankų sprendimą narystė partijoje gali būti sustabdyta (160)

Remigijui Šimašiui paskelbus, kad antrosios kadencijos Vilniaus miesto mero kėdėje jis sieks su...

Metė siaubingus kaltinimus medžiotojo pašautam dviratininkui – mama vadina monstru ir gailisi, kad tiek mažai kankinosi buvusi mergina kaltina žvėrišku elgesiu (31)

Netekties palaužta dviratininko iš Didžiosios Britanijos Marco Suttono, kurį per klaidą Alpės...

Adomaitis: pametame kažkur galvas – nežinau, kaip paaiškinti (62)

Vilniaus „Ryto“ sirgaliai likus pusei minutės iki ketvirto kėlinio pabaigos traukė ne pergalės...