aA
Pastaruoju metu greitkelyje A1 ties Kaunu buvo vykdyti didelio masto tyrimai. Buvo ne tik skaičiuojami automobiliai, bet ir filmuojama iš dronų. Specialistai pastebėjo, kad spūstis šioje kelio atkarpoje lemia ne tik netinkama infrastruktūra, bet ir įžūlūs vairuotojai – tyrimo metu ekspertai pastebėjo, kad kai kurie vairuotojai visiškai ignoruoja Kelių eismo taisykles (KET) bei dar labiau didina spūstis.
Greitkelis (asociatyvi nuotr.)
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Dėmesys dviem sankryžoms

Kol kas didžioji Islandijos plento rekonstrukcija dar laukia savo eilės, planuojama atlikti bent kosmetinius darbus.

„Šiais metais planuojame mažesnės apimties darbus. Jie bus susiję su „Megos“ ir Sargėnų sankryžų pertvarkymu. Konkrečius žingsnius dar sudėliosime ir pranešime. Esmė tokia, kad atsiras papildomos eismo juostos, kitokie sprendimai, kurie leis apie 36 proc. sumažinti prastovas sankryžose. Pagal modeliavimo analizę, didžiausi automobilių srautai fiksuojami gegužės mėnesį. Labai panašus ir rugsėjo srautas. Labai daug problemų yra būtent šiose sankryžose ir tai rodo, kad nuo jų reikia pradėti spręsti problemas“, – sako Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovas Egidijus Skrodenis.

Beje, panašu, kad LAKD laukia ir svaraus laikinosios sostinės ir Pakaunės savivaldybių indėlio į rekonstrukciją.

„Kitas dalykas, kad dalis problemų prasideda ir pačiame mieste. Kad ir kiek mes investuosime į magistralę, tų problemų neišspręsime. Todėl dar šią savaitę kreipsimės į Kauno miesto savivaldybę, kad jie pateiktų savo planus, kad mes juos susiderinę galėtume spręsti savo. Bet kokiu atveju norint spręsti šią problemą bei įgyvendinti savo planus, kad situacija iš esmės pagerėtų, neužtenka išplatinti tiltus. Reikia gerokai kompleksiškiau pažiūrėti. Prie to turi prisėdėti tiek Kauno miesto, tiek Kauno rajono savivaldybės, nes reikia pagalbinės infrastruktūros“, – neslepia E. Skrodenis.

Pirmieji darbai bus susiję su „Megos“ sankryža.

„Šiais metais mes paskelbsime projektavimo su statyba konkursus, kad atsirastų eismo juostų išplatinimas ir ilginamas išvažiuojamųjų ir nuvažiuojamųjų kilpinių kelių, kurie yra reikalingi prie sankryžų. Tai iš esmės bus pertvarkytos sankryžų konfigūracijos ir pralaidumas pagerės apie 14 proc. ir 36 proc. sumažės prastovų laikas“, – skaičuoja E. Skrodenis.

Kleboniškio (A. Meškinio) tiltas
Kleboniškio (A. Meškinio) tiltas
© DELFI / Paulius Garkauskas

Nustebino vairavimo stilius

Greitos, tačiau ne esminės permainos netrukus bus įgyvendinamos ir A1 bei „Via Baltica“ sankirtoje. Beje, ekspertus nemaloniai nustebino vairuotojų kultūra šioje probleminėje sankryžoje.

„Ten atsiras kitoks ženklinimas ir kitoks eismo organizavimas bei papildomos juostos. Be to, yra ir vienas labai paprastas dalykas, kodėl ten formuojasi prastovos – lygiagrečiai su srautų matavimais buvo kurį laiką mazgas filmuojamas iš dronų. Akivaizdu, kad daugybę problemų sukelia absoliučiai nedrausmingi vairuotojai, kurie nepaiso jokių KET.

Galėčiau net ir taip pasakyti, kad jie nepaiso sveiko proto – važiuoja per saleles, lenkia ir sukelia pavojingas situacijas, o kiti vairuotojai kenčia dėl jų neteisingo elgesio. Gal trūksta papildomos informacijos, kaip vairuotojai turėtų elgtis šioje situacijoje ir ji leistų pagerinti situaciją šioje sankryžoje. Ten yra daugybė dronu užfiksuotų pažeidimų ir vairuotojai net stebina savo įžūlumu bei elgesiu šiame ruože – kertamos ištisinės juostos, salelės, važiuoja kaip papuola“, – pasakoja E. Skrodenis.

Specialistas pripažįsta, kad vairuotojų elgesį iš dalies išprovokuoja didelės spūstys.

„Galima sakyti, kad vairuotojai taip elgiasi, kad juos erzina, jog reikia prastovėti grūstyje. Tačiau iš kitos pusės, kiekvienas toks neleistinas važiavimas sustabdo visą srautą, o tada visas srautas vėl turi pajudėti. Vairuotojai tiesiog įžūliai bando įsibrauti ten, kur jiems reikia. Tai persiduoda visam srautui ir tai generuoja dar ilgesnes prastovas. Turi laukti visi sąžiningi ir KET besilaikantys vairuotojai. Pirmuoju veiksmu mes šią problemą ir išspręsime“, – teigia E. Skrodenis.

Egidijus Skrodenis
Egidijus Skrodenis
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Tiesa, kada konkrečiai prasidės darbai taip ir nėra aišku.

„Kai kurie darbai prasidės šiais metais, kai kurie – kitąmet“, – sako E. Skrodenis.

Skaičiuojama, kad A1 atkarpos nuo Petrašiūnų iki Giraitės esminė rekonstrukcija kainuotų apie 100 mln. eurų. Beje, tokių pinigų kol kas nėra.

„Mes turime visus konkrečius sprendimus. Tam, kad juos pagrįstumėme ar pakoreguotume reikia tam tikros informacijos ir užtikrintumo dėl finansavimo. Mes negalėtume tokio projekto vykdyti 10 ar 15 metų. Visos problemos turi būti išsprendžiamos per keletą metų. Bet tam reikia pinigų“, – sako E. Skrodenis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Eismas rekonstruota „Megos“ sankryža bus leidžiamas dar šiemet

Eismo sąlygos rekonstruojamame magistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože – vadinamoje...

Draudikai bara tėvus: taip skuba į darbą, kad nesirūpina, kaip paleidžia vaikus prie mokyklų (4)

Nors pirmasis mokslo metų mėnuo baigėsi, prie ugdymo įstaigų rytais dar itin sunku išvengti...

Palygino Lietuvą ir Olandiją: kuo skiriasi keliuose esančios linijos ten ir čia (46)

Keliaudami automobiliu po Europą dažnai palyginame kelių kokybę Lietuvoje ir užsienyje. Kelių...

Rudenį eismo įvykių sumažėja atėjus žieminių padangų sezonui – siūlo jas keisti anksčiau (74)

Nors žiemines padangas vairuotojai turėtų susimontuoti iki lapkričio 9-osios, tačiau dargana bei...

Svarbus pokytis vairuotojams: nuo lapkričio 1-osios sankryžose į dešinę suksime kitaip (259)

Iki šiol papildomų lentelių su žalia rodykle privilegija besidžiaugę vairuotojai turės pakeisti...

Top naujienos

Po šeštą parą alinančio košmaro Alytuje – naujausios žinios: kai kur tarša viršyta 10 kartų (55)

„Tie momentiniai dalykai tikrai kelia nerimą. Dėl Miklusėnų man labai neramu, darome viską, ką...

Įpyko dėl mokesčio perkant už mažiau nei 20 eurų: Lietuvos įstatymai leidžia tokį taikyti (79)

Užsakymo paruošimo mokestis , – štai su tokiu dar iki šiol nematytu mokesčiu apsipirkusi el....

Kėdainietė tikina nuo vilko apsigynusi lenta: žiūrėjau jam tiesiai į akis (35)

Kėdainių rajono gyventojai jau kuri laiką negali ramiai gyventi dėl vis labiau įžūlėjančių...

Prabilo ir Kauno „Žalgirio“ ultros: tai garbės mums nedaro (52)

Sekmadienį po LKL lyderių kovos ne ką mažiau dėmesio, nei pačios rungtynės ir įvykiai ant...

Paskutinės valandos: ar Sabonis liks Indianoje bei kodėl „Pacers“ ir lietuvio derybos įstrigo? laida „Iš viršaus“

Kodėl pirmadienio vakaras gali tapti lemtingu Domantui Saboniui ir Indianos „Pacers“ klubui?...

Gauta Seimo teisininkų išvada: ar galima balsuoti dėl Pranckiečio pateikiame pilną išvados tekstą  (305)

Seimo valdybos atstovų paprašyta Teisės departamento išvada dėl pakartotinio balsavimo dėl Seimo...

Ši prancūzė – tikra mūsų laikų stiliaus ikona, iš kurios yra, ko pasimokyti (5)

Nuo 2010 m. savo mados tinklaraštį „Over the Rainbow“ rašanti prancūzų ir britų kilmės...

Dezertyravęs KASP kapitonas išsigando, kad pakenks Lietuvai, bet – ir vėl dezertyravo (61)

Dėl dezertyravimo ir savavališko pasišalinimo iš tarnybos baudžiamojon atsakomybėn patrauktas...

Kardiologas kreipiasi į sergančius širdies ir kraujagyslių ligomis: turite laikytis 10 pagrindinių taisyklių (11)

Širdies ir kraujagyslių ligos išlieka labiausiai paplitusios, pažeidžiančios vis jaunesnio...

Įsimintiniausia IX forto istorija: kraupaus likimo išsigandę kaliniai pabėgo išgręžę 314 skylučių (5)

Sakoma, kad požeminis Kaunas – paslaptingas miesto pasaulis. Legendos kalba, kad šiuose...