aA
Ne vienas vairuotojas džiaugiasi naujomis automobilių technologijomis ir multimedijos galimybėmis, visgi saugaus eismo specialistai pastebėjo, jog tai dažnai ne tik palengvina, bet netgi apsunkina vairavimą. Anot specialistų, dideli automobilių multimedijos ekranai atitraukia vairuotojų dėmesį nuo vairavimo, o tai neretai tampa ir eismo įvykių priežastimi.
© Gamintojo archyvas

Vilniaus Gedimino technikos universiteto Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių inžinerijos katedros docentas Vidas Žuraulis pripažino, jog automobiliuose įrengti ekranai yra automobilio ergonomijos bei eismo saugumo dalis, tačiau labai svarbu įvertinti , kurioje vietoje jie yra sumontuoti ir kokias valdymo funkcijas jie suteikia.

Anot specialisto, tik paskutiniai automobilių modeliai turi kiek aukščiau pakeltus multimedijos ekranus, tačiau senesni modeliai tuo nepasižymi. V. Žuraulis teigė, jog kai kuriuose automobiliuose įmontuoti ekranai yra gana žemai. Tai reiškia, kad jais ne tik sudėtingiau naudotis, bet ir vairuotojo dėmesys ilgiau atitrauktas nuo to, kas vyksta priešais. Šitai gali lemti skaudžias pasekmes.

Kenkia matomumui

Specialistas pastebėjo, jog neretai viena iš eismo įvykių priežasčių tampa ir suprastėjęs matomumas naktį, prie kurio prisideda automobilio salone ryškia šviesa spiginantys multimedijos ekranai.

Todėl saugaus eismo žinovai akcentuoja, kad norėdamas saugiai naudotis automobilio multimedijos sistema, vairuotojas turi ne tik išsinagrinėti, kur yra visos jos funkcijos, bet ir pasitikrinti, ar įmanoma ekraną patamsinti, o jeigu ne – kokiu mygtuku jis gali būti išjungiamas.

Jeigu į kelią tenka išvažiuoti tamsiu paros metu, ekspertai ragina neskubėti pulti vairuoti: pirmiausia reikėtų įvertinti, ar multimedijos sistemos ekranas šviečia ne per ryškiai, ir, jeigu reikia, jį pritemdyti dar stovint vietoje.

"Jaguar I-Pace"
"Jaguar I-Pace"
© Gamintojo archyvas

Grėsmę eismo saugumui, anot V. Žuraulio, kelia ir tai, kad lietimui jautrūs ekranai greitai išsitepa. Tapšnojant ekraną jis pasidengia pirštų antspaudais, dėmėmis ir dulkėmis – tai pablogina ne tik pateikiamos informacijos matomumą, bet ir vairuotojo vairavimo kokybę.

Norint išvengti tokių rūpesčių, patartina periodiškai ekraną nuvalyti. Paprasčiausia tą padaryti minkšta medžiagine šluoste ar servetėle.

Mygtukų ieškoti dar nevažiuojant

Ne ką mažiau svarbus ir multimedijos valdymas bei meniu išdėstymas. V. Žuraulis aiškino, jog svarbu atkreipti dėmesį į tai, kaip gamintojas apgalvojo valdymo meniu išdėstymą, kaip aiškiai ir lengvai jis yra valdomas bei kaip greitai galima rasti reikiamas funkcijas ir nustatymus.

„Visa tai turi įtakos vairuotojo dėmesingumui, laikui, kurį jis praleidžia ieškodamas ir parinkdamas reikiamas funkcijas ekrane bei, žinoma, reakcijai į nenumatytas eismo situacijas“, – sakė ekspertas.

Tad jeigu tenka sėsti prie nežinomo, dar nevairuoto automobilio vairo, pirmiausia patariama kaip reikiant apsižiūrėti salone ir įsivertinti, kur yra bei kaip pasiekiami reikalingiausi automobilio valdikliai, o ne skubėti vairuoti.

Patariama pasižiūrėti, kur yra mygtukai, leidžiantys pagarsinti ar nutildyti garso sistemą, kaip įsijungia ir persijungia automobilio šviesos, kur yra avarinių šviesų signalo mygtukas. Taip pat pravartu iš karto įsiminti, kaip valdoma automobilio kondicionavimo sistema, kad nereikėtų to aiškintis jau išvažiavus į kelią. Verta iš anksto pasižiūrėti, kaip atsirado langai, jei jie elektriniai, kokiais mygtukais galima įsijungti navigavimo sistemą ir pan.

"Jaguar I-Pace"
"Jaguar I-Pace"
© Gamintojo archyvas

Saugaus eismo žinovai akcentuoja, kad jeigu staiga prireikė atrasti kažkokią funkciją, geriausia nemėginti jos ieškoti vairuojant, mat toks elgesys gali baigtis skaudžia eismo nelaime. Vertėtų privažiuoti vietą, kur galima saugiai sustoti ir tuomet surasti tai, ko ieškoma.

Ragina nepamiršti telefono

Daugelis modernesnių automobilių turi ir ypač vairuotojams reikalingą funkciją – leidžią telefoną prijungti prie automobilio informacijos ir pramogų sistemos. Pabrėžiama, kad jeigu automobilis tokią galimybę turi, ja pasinaudoti pravartu, mat esant reikalui reikalingas telefono funkcijas, pavyzdžiui, atsiliepti į skambutį, galima paspaudus mygtuką ant vairo.

Visgi svarbu suvokti, kad telefono su automobiliu susiejimo procesas nėra toks greitas, tad tai padaryti reikėtų dar stovinčiame, o ne jau važiuojančiame, automobilyje.

Norint susieti savo išmanų įrenginį su automobilio pramogų ir informacijos sistema, telefone reikėtų įgalinti „Bluetooth“ ryšį, o automobilio multimedijos ekrane – surasti norimą susieti įrenginį.

Taip pat prieš pradedant važiuoti derėtų išsiaiškinti, kaip lengvai ir greitai surasti reikiamą kontaktą telefono knygelėje, kurie mygtukai leidžia atsiliepti į pokalbį, kurie – jį baigti, taip pat – kaip keisti pokalbio garsą.

Visgi, nors specialistai sutinka, kad įvairios automobiliuose įdiegtos technologijos yra naudingos, vairuotojus ragina nepamiršti, kad vairuojant svarbiausia nesiblaškyti ir visą dėmesį sutelkti tik į vairavimą.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(14 žmonių įvertino)
4.0000

Kaune užspausta svarbi transporto arterija – uždarytas Vytauto Didžiojo tiltas (51)

Antradienio rytą ne vienam iš Kauno centro į Aleksotą ir atvirkščiai norėjusiam patekti...

Daugelis nežino, bet tai – mirtina klaida: sėdintys gale turėtų prisiminti esminį dalyką (46)

Dažnas automobilio keleivis, sėdintis ant galinės sėdynės, paragintas užsisegti saugos diržą,...

Nurodė: žalias rodykles į dešinę reikia naikinti, nes vairuotojai pamiršo taisykles (375)

Saugaus eismo ekspertai sako, kad dažnai tais pačiais maršrutais važinėjantys vairuotojai ne tik...

Kreipėsi į vairuotojus: kaip galite suvaldyti mašiną, kai važiuodami greitai nesuvokiate, kas vyksta (84)

Lietuviai šalies keliuose vis dar nevengia stipriau paspausti akceleratoriaus bei važiuoti...

Ką daryti, jei pametėte vairuotojo pažymėjimą: procedūra paprastesnė nei atrodo (9)

Vidutiniškai per mėnesį apie 1150 vairuotojų kreipiasi į „Regitrą“ dėl prarasto vairuotojo...

Top naujienos

Vilniuje žmones traiškiusį Balkūną lygtinai paleido į laisvę, jis vėl sukėlė avariją ir iš jos paspruko (59)

Prieš aštuonerius metus visą Lietuvą sukrėtusios kraupios avarijos, per kurią žuvo jaunas vyras...

Artinasi galinga stichija: kuriems Lietuvos miestams klius labiausiai

Atrodo, kad iki trečiadienio pietų alinęs karštis tuoj galingai pasitrauks. Meteorologų tarnybos...

Smūgį iš konservatorių gavęs Dagys pažėrė kaltinimų Gabrieliui Landsbergiui (129)

Rimantas Jonas Dagys , kurio narystė Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD...

Keisčiausia politinė krizė? Putinas ėmėsi žaibiškų veiksmų (95)

Tai turbūt bus keisčiausia šių metų politinė krizė. Plonytis pretekstas įžiebė audringus...

Nutraukė sutartį dėl pensijos kaupimo, tačiau pinigų neatgavo: laukia kompensacija (4)

Janina nusprendė papildomai kaupi III pensijų pakopoje, tačiau gavusi metinę fondo veiklos...

Nidos-Smiltynės plente kemperis prispaudė žmogų (3)

Trečiadienį 10.14 val. Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112 gautas...

DELFI tapo tarptautinio faktų tikrinimo tinklo partneriais (31)

Skaitomiausias Lietuvoje naujienų portalas DELFI tapo tarptautinio faktų tikrinimo tinklo (angl....

5 išpuoselėti paplūdimiai Vilniaus apylinkėse, už kuriuos teks susimokėti (56)

Vilniuje veikia nemažai viešųjų paplūdimių, kuriuos tvarko ir prižiūri UAB „Grinda“....

Jakeliūnas nori atsakomybės už „Vilibor“: galimai pažeistas įstatymas papildyta (124)

Krizės tyrimo išvadose fiksuota, kad dėl tarpbankinių palūkanų normos „Vilibor“ galimai...