aA
Panevėžio gatvėse įpratusiems prie kone kas šimtą metrų įrengtų pėsčiųjų perėjų panevėžiečiams teks įgusti einant per gatvę gerokai atidžiau dairytis. Iš maždaug 250 mieste esančių perėjų eismo saugumo specialistai siūlo panaikinti net pusę. Pareigūnai motyvuoja, jog nereguliuojamos perėjos yra ne saugumo oazės gatvėse, o pėsčiųjų gaudyklės.
© "Sekundė"

A. Jakšto g. ties rajono poliklinika, Vilties g. – Liepų alėjos sankryžoje, Savanorių a. ties autobusų stotimi ir dar keliose miesto vietose balti zebro dryžiai neseniai uždažyti juodai. Nuo 2012-ųjų kasmet Panevėžyje panaikinama maždaug po dešimt perėjų.

„Panaikinti reikėtų bent pusę, apie 100 perėjų, bet prieš porą metų Savivaldybei pateikus tokį siūlymą visuomenė labai jautriai sureagavo. Kad nebūtų žmonėms didelio netikėtumo, perėjos pradėtos naikinti po truputį“, – Panevėžio dienraščiui „Sekundė“ teigė Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos biuro viršininkas Virginijus Mačėnas.

Anot jo, tokia perėjų gausa – dar sovietmečio palikimas, kai pėsčiųjų komfortui „zebrai“ būdavo įrengiami kone prie kas antro daugiabučio. Pareigūnas stebisi, kad netgi kaimų žvyrkeliuose, kur eismas nėra intensyvus, pristatyta pėsčiųjų perėjas žyminčių ženklų.

Perėjos – spąstai pėstiesiems

Nuostatą, kad perėjos yra saugiausia vieta pėstiesiems kirsti gatvę, pareigūnai vadina stereotipu. Pasak V. Mačėno, zebro juostos užmigdo pėsčiųjų budrumą.

„Vienas liūdniausių pavyzdžių – Beržų g. gale, ties Spaustuvės gatve, žiemą perėjoje žuvęs pensininkas. Pėsčiajam atrodo, kad visi perėjoje jį turi matyti ir praleisti, bet per vėlai žmogų slidžiame kelyje pastebėjęs vairuotojas nespėjo sustoti. Jei būtų ėjęs ne perėjoje, tiesiog būtų apsidairęs ir greičiausiai likęs gyvas“, – mano V. Mačėnas.

Nereguliuojama pėsčiųjų perėja Parko g. netoli ekstremalaus sporto mėgėjams įrengtos aikštelės pavasarį mirtinais spąstais tapo nepilnamečiam dviratininkui. Nuo miesto pusės važiavęs BMW automobilis, vairuojamas 34 metų panevėžiečio, partrenkė perėjoje gatvę kirtusį moksleivį.

Per susidūrimą paauglys užkrito ant priekinio automobilio stiklo, paskui buvo nublokštas ant gatvės. Nepilnametis mirė greitosios pagalbos automobilyje pakeliui į ligoninę. Praėjus kelioms dienoms po nelaimės, žurnalistams BMW vairuotojas prisipažino net nestabdęs, nes pėsčiųjų perėjoje vaikino nepastebėjo.

V.Mačėno teigimu, vien baltomis juostomis pažymėtos perėjos yra spąstai pėstiesiems – virtualioje erdvėje gausu vaizdo medžiagos apie jose nutrenkiamus, sužalojamus ar netgi užmušamus žmones.

„Kad perėja būtų saugi, neužtenka pažymėti juostas ir ženklą pastatyti. Tai turi būti inžinerinis įrenginys su saugumo salelėmis. Perėjų naikinimas visuomenei gal atrodo tragedija, bet bus išsaugotos gyvybės, nes pėstieji atidžiau dairysis per gatvę eidami“, – įsitikinęs V. Mačėnas.

Pareigūno nuomone, Savivaldybė, užuot kasmet dažiusi per 200 perėjų ir prižiūrėjusi jas žyminčius kelio ženklus, gerokai jų sumažinusi už sutaupytus pinigus verčiau paaukštintų ir apšviestų paliktąsias ar daugiau lėšų skirtų gatvėms ženklinti.

Masinis naikinimas

Masiškai perėjas naikinti pradėjusi Panevėžio savivaldybė – ne pionierė šalyje. Susisiekimo ministerijos iniciatyva 2012-aisiais daugelyje šalies savivaldybių atlikus nereguliuojamų pėsčiųjų perėjų auditą buvo konstatuota, kad gatvėse jų gerokai per daug ir nemaža dalis perėjų nesaugios.

Panevėžio miesto gatvių pėsčiųjų perėjų saugumą vertino darbo grupė, į kurią įėjo Susisiekimo ministerijos, Lietuvos automobilių kelių direkcijos, Transporto ir kelių tyrimo instituto, Panevėžio miesto savivaldybės atstovai, konstatavo, kad Aukštaitijos sostinėje perėjų per daug.

Panevėžyje tarp patekusiųjų į tikrintojų „juodąjį sąrašą“ – viena iš dviejų A. Smetonos gatvės perėjų, tris iš buvusių penkių siūlyta panaikinti A. Jakšto g. Pareigūnų nuomone, nė viena nereguliuojama perėja nereikalinga Senamiesčio, A. Mackevičiaus, Alyvų, Aldonos, Dainavos, Geležinkelio, Įmonių, S. Daukanto, Sietyno, Šermukšnių, Teatro, Varpo, K. Paltaroko, Katedros, Naujamiesčio, Stoties gatvelėse. Po penkias perėjas turėjusiose J. Janonio g., Liepų alėjoje ir Savanorių a. siūlyta taip pat nepalikti nė vienos. Zebro juostas rekomenduota panaikinti netgi paties Policijos komisariato pašonėje – nepalikti nė vienos iš penkių nereguliuojamų perėjų Tulpių g.
Tik vieną, apšviestą ir su saugumo salele, perėją siūlytą palikti Beržų g.
Ramygalos g. palikti penkias iš aštuonių. Tik vieną, bet paaukštintą, perėją palikti Dariaus ir Girėno gatvėje.

Perėjų rekomenduota sumažinti ir Respublikos g., Vasario 16-osios g.

„Pėsčiųjų perėjų perteklius, kai jos išdėstytos itin arti viena kitos, gali turėti neigiamos
įtakos eismo saugai, juo labiau, jei šios pėsčiųjų perėjos nesaugios dėl
infrastruktūros saugos trūkumų, inžinerinių saugaus eismo priemonių stokos“, – teigė
Susisiekimo ministerijos specialistė Audronė Filimanavičienė.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (49)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už KET pažeidimus būtų išrašomos automatiškai (10)

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už specialių įtaisų fiksuotus Kelių eismo taisyklių...

Jei automobilis vis dar su vasarinėmis padangomis – pasikeisti jas jau pavėlavote (213)

Kelių eismo taisyklės nurodo, kad nuo lapkričio 10 dienos visos eisme dalyvaujančios transporto...

Eismo sąlygas sunkina rūkas, vairuotojams – svarbus prašymas (5)

Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis yra drėgnų kelių...

Top naujienos

Klastinga priklausomybė gali pasiglemžti net ir stipriausius: kad tai paveldima, žino ne visi

Moksliškai įrodyta, kad priklausomybė alkoholiui gali būti perduodama genetiškai. Visgi,...

Pranckietis: man ir buvo, ir yra gėda (24)

Geriems įstatymams priimti arba geram keliui išlyginti reikalingas buldozeris, paklaustas, kaip...

Iki galutinio breksito termino liko 4 mėnesiai: ką tai reikš lietuviams (108)

Antradienio vakarą pranešta, kad Jungtinė Karalystė ir Europos Sąjunga pasiekė susitarimą...

Kaune per tris valandas trukusį posėdį nuspręsta: vaikas grąžinamas šeimai atnaujinta (352)

Per beveik tris valandas trukusį posėdį nuspręsta, kad vaikas gali būti grąžintas į šeimą....

Kad ištiko infarktas, galite sužinoti atsitiktinai: kada reikėtų sunerimti? (13)

Būna atvejų, kai padarę kardiogramą paaiškėja, kad infarktas jau įvykęs, bet pacientas net...

Pakeitusi mitybą sulieknėjo ir sulaukė stulbinančio poveikio odai: tarsi 15 metų atsukau laiką pasidalijo esminėmis taisyklėmis  (3)

Bernadette Fisers grožio industrijoje dirbo daugiau nei dvidešimt metų, tačiau tai nepadėjo jai...

Mantas Stonkus sukūrė internautus prajuokinusią Karolinos Meschino parodiją: nežinau, ar užgavau kažką (7)

Aktoriaus Manto Stonkaus meistriškumu niekas neabejoja, tačiau jo sukurta socialinių tinklų...

Paliko traktorių judriausioje Vilniaus gatvėje, bet policija paaiškino – viskas pagal taisykles (77)

Ne vienas vairuotojas, pirmadienio vakarą važiavęs Vilniaus Tūkstantmečio gatve, galėjo tik...

„Air France“ lėktuvo keleiviai kelias dienas užstrigo Sibire: situacija priminė tragikomediją (32)

Sibire kelioms dienoms įstrigo keleivinis lėktuvas. Sekmadienį skrydžių bendrovės „ Air France...

Į aukščiausią krioklį Baltijos šalyse veda nauji laiptai: nuo jų atsiveria nenusakomo grožio vaizdai (11)

Po aštuonerių metų pertraukos vėl bus galima laiptais užkopti iki aukščiausio Baltijos šalyse...