aA
Panevėžio gatvėse įpratusiems prie kone kas šimtą metrų įrengtų pėsčiųjų perėjų panevėžiečiams teks įgusti einant per gatvę gerokai atidžiau dairytis. Iš maždaug 250 mieste esančių perėjų eismo saugumo specialistai siūlo panaikinti net pusę. Pareigūnai motyvuoja, jog nereguliuojamos perėjos yra ne saugumo oazės gatvėse, o pėsčiųjų gaudyklės.
© "Sekundė"

A. Jakšto g. ties rajono poliklinika, Vilties g. – Liepų alėjos sankryžoje, Savanorių a. ties autobusų stotimi ir dar keliose miesto vietose balti zebro dryžiai neseniai uždažyti juodai. Nuo 2012-ųjų kasmet Panevėžyje panaikinama maždaug po dešimt perėjų.

„Panaikinti reikėtų bent pusę, apie 100 perėjų, bet prieš porą metų Savivaldybei pateikus tokį siūlymą visuomenė labai jautriai sureagavo. Kad nebūtų žmonėms didelio netikėtumo, perėjos pradėtos naikinti po truputį“, – Panevėžio dienraščiui „Sekundė“ teigė Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos biuro viršininkas Virginijus Mačėnas.

Anot jo, tokia perėjų gausa – dar sovietmečio palikimas, kai pėsčiųjų komfortui „zebrai“ būdavo įrengiami kone prie kas antro daugiabučio. Pareigūnas stebisi, kad netgi kaimų žvyrkeliuose, kur eismas nėra intensyvus, pristatyta pėsčiųjų perėjas žyminčių ženklų.

Perėjos – spąstai pėstiesiems

Nuostatą, kad perėjos yra saugiausia vieta pėstiesiems kirsti gatvę, pareigūnai vadina stereotipu. Pasak V. Mačėno, zebro juostos užmigdo pėsčiųjų budrumą.

„Vienas liūdniausių pavyzdžių – Beržų g. gale, ties Spaustuvės gatve, žiemą perėjoje žuvęs pensininkas. Pėsčiajam atrodo, kad visi perėjoje jį turi matyti ir praleisti, bet per vėlai žmogų slidžiame kelyje pastebėjęs vairuotojas nespėjo sustoti. Jei būtų ėjęs ne perėjoje, tiesiog būtų apsidairęs ir greičiausiai likęs gyvas“, – mano V. Mačėnas.

Nereguliuojama pėsčiųjų perėja Parko g. netoli ekstremalaus sporto mėgėjams įrengtos aikštelės pavasarį mirtinais spąstais tapo nepilnamečiam dviratininkui. Nuo miesto pusės važiavęs BMW automobilis, vairuojamas 34 metų panevėžiečio, partrenkė perėjoje gatvę kirtusį moksleivį.

Per susidūrimą paauglys užkrito ant priekinio automobilio stiklo, paskui buvo nublokštas ant gatvės. Nepilnametis mirė greitosios pagalbos automobilyje pakeliui į ligoninę. Praėjus kelioms dienoms po nelaimės, žurnalistams BMW vairuotojas prisipažino net nestabdęs, nes pėsčiųjų perėjoje vaikino nepastebėjo.

V.Mačėno teigimu, vien baltomis juostomis pažymėtos perėjos yra spąstai pėstiesiems – virtualioje erdvėje gausu vaizdo medžiagos apie jose nutrenkiamus, sužalojamus ar netgi užmušamus žmones.

„Kad perėja būtų saugi, neužtenka pažymėti juostas ir ženklą pastatyti. Tai turi būti inžinerinis įrenginys su saugumo salelėmis. Perėjų naikinimas visuomenei gal atrodo tragedija, bet bus išsaugotos gyvybės, nes pėstieji atidžiau dairysis per gatvę eidami“, – įsitikinęs V. Mačėnas.

Pareigūno nuomone, Savivaldybė, užuot kasmet dažiusi per 200 perėjų ir prižiūrėjusi jas žyminčius kelio ženklus, gerokai jų sumažinusi už sutaupytus pinigus verčiau paaukštintų ir apšviestų paliktąsias ar daugiau lėšų skirtų gatvėms ženklinti.

Masinis naikinimas

Masiškai perėjas naikinti pradėjusi Panevėžio savivaldybė – ne pionierė šalyje. Susisiekimo ministerijos iniciatyva 2012-aisiais daugelyje šalies savivaldybių atlikus nereguliuojamų pėsčiųjų perėjų auditą buvo konstatuota, kad gatvėse jų gerokai per daug ir nemaža dalis perėjų nesaugios.

Panevėžio miesto gatvių pėsčiųjų perėjų saugumą vertino darbo grupė, į kurią įėjo Susisiekimo ministerijos, Lietuvos automobilių kelių direkcijos, Transporto ir kelių tyrimo instituto, Panevėžio miesto savivaldybės atstovai, konstatavo, kad Aukštaitijos sostinėje perėjų per daug.

Panevėžyje tarp patekusiųjų į tikrintojų „juodąjį sąrašą“ – viena iš dviejų A. Smetonos gatvės perėjų, tris iš buvusių penkių siūlyta panaikinti A. Jakšto g. Pareigūnų nuomone, nė viena nereguliuojama perėja nereikalinga Senamiesčio, A. Mackevičiaus, Alyvų, Aldonos, Dainavos, Geležinkelio, Įmonių, S. Daukanto, Sietyno, Šermukšnių, Teatro, Varpo, K. Paltaroko, Katedros, Naujamiesčio, Stoties gatvelėse. Po penkias perėjas turėjusiose J. Janonio g., Liepų alėjoje ir Savanorių a. siūlyta taip pat nepalikti nė vienos. Zebro juostas rekomenduota panaikinti netgi paties Policijos komisariato pašonėje – nepalikti nė vienos iš penkių nereguliuojamų perėjų Tulpių g.
Tik vieną, apšviestą ir su saugumo salele, perėją siūlytą palikti Beržų g.
Ramygalos g. palikti penkias iš aštuonių. Tik vieną, bet paaukštintą, perėją palikti Dariaus ir Girėno gatvėje.

Perėjų rekomenduota sumažinti ir Respublikos g., Vasario 16-osios g.

„Pėsčiųjų perėjų perteklius, kai jos išdėstytos itin arti viena kitos, gali turėti neigiamos
įtakos eismo saugai, juo labiau, jei šios pėsčiųjų perėjos nesaugios dėl
infrastruktūros saugos trūkumų, inžinerinių saugaus eismo priemonių stokos“, – teigė
Susisiekimo ministerijos specialistė Audronė Filimanavičienė.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Įvertino pėsčiųjų elgesį Baltijos šalyse: lietuviai dar turi kur pasitempti (4)

Tyrimas parodė, kad Lietuvos pėstieji yra atsakingiausi Baltijos šalyse : mūsų šalies žmonės...

Kas skiriasi, kai nusipirktas automobilis registruojamas internetu, o ne nuvykus į „Regitrą“ (2)

Tikriausiai esate girdėję sakant, kad norint įregistruoti automobilį „Regitroje“ reikia tam...

Kiek vairuotojams kainuoja avarijos su gyvūnais: po vienos teko išmokėti 22 tūkst. eurų (28)

Daugiausiai avarijų, kurios kyla dėl susidūrimų su laukiniais gyvūnais , įvyksta ne regionuose,...

Mitai apie elektromobilių baterijas: ar žiema tikrai pikčiausias priešas?

Elektromobilio baterija – tai, kas šią transporto priemonę iš esmės skiria nuo degalais varomų...

Pasisakė apie naikinamas lenteles su žaliomis rodyklėmis: vairuotojai nežino, kaip elgtis (124)

Sprendimas Lietuvoje atsisakyti į dešinę leidžiančių sukti žaliųjų rodyklių, kai dega...

Top naujienos

Chromu užteršta Klaipėda: žmonės bijo valgyti daržoves, tarnybos ėmė jas rinktis tyrimams (88)

Klaipėdos savivaldybei paskelbus šiurpią žinią, kad chromo ir kitų sunkiųjų metalų leistina...

Direktorius darbuotojus nustebino 70 tūkst. dolerių minimaliu metiniu atlyginimu (2)

Danas Price‘as – vadovas, kuris sugeba nustebinti. 35-erių metų kreditinių kortelių apdorojimo...

Arūnas Milašius. Vardan skalsesnės lenkiškos dešros ant Lietuvos pastatykime kryžių (80)

Jei važiuodami per Lietuvą mėgstate žvalgytis pro automobilio langą, galėjote pastebėti, kaip...

Pajudėjo kolektyvinių sodų reikalas Seime – aktualu 500 tūkst. lietuvių reguliuos net kelių plotį (133)

Seimas po svarstymo pritarė įstatymo pataisoms, kuriomis siekiama sureguliuoti teisinius santykius...

Prezidentas Nausėda: turiu atsakymą į klausimą dėl valdančiosios daugumos būsimame Seime (445)

Dabartinė situacija bankų sektoriuje verčia pradėti galvoti apie valstybinio komercinio banko...

Los Andželo mokykloje – šaudynės (7)

Kalifornijos policija ieško ginkluoto asmens, ketvirtadienį įsiveržusio į vieną vidurinę...

Pamirškite atgyvenusį kepurės ir šaliko komplektą – štai, kokių žiemos aksesuarų verta dairytis (5)

Šiais laikais, kai daiktai atlieka ne tik tiesioginę paskirtį, bet svarbi ir estetiškoji pusė,...

MH17 katastrofos tyrėjai paskelbė naujų pokalbių telefonu įrašų: atvyksta Šoigu vyrai papildyta (607)

Nyderlandų vadovaujamas tyrimas dėl 2014 metais virš Rytų Ukrainos numušto oro bendrovės „...

Apdovanoti mylimiausi Lietuvos mokytojai: šalia jų gimsta ypatingi talentai (9)

Už pamokas mokykloje, kurios tampa pamokomis gyvenimui, šiandien MO muziejuje vykusiame...