aA
Ketvirtadienio naktį atšals iki 10–15, šiauriniuose rajonuose – iki 18 laipsnių, dieną termometrai rodys 5–10 laipsnių žemiau nulio. Penktadienį bus dar šalčiau. Naktį – 15–20, vietomis galima tikėtis ir 24 laipsnių šalčio. Dieną šiluma irgi nelepins – spaus 7–12 laipsnių šaltis. Tokiomis prognozėmis perspėjantys sinoptikai siunčia ir nerimo ženklą ne vienam vairuotojui – ar pavyks ryte užvesti automobilį?
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Galbūt keletą dienų pavyktų išsiversti ir be nuosavos transporto priemonės, tačiau, panašu, kad šalčiai atėjo bent savaitei: šalta išliks ir šeštadienį, ir sekmadienį, o naktimis iki 20 laipsnių šalčio temperatūra dar kris ir kitos savaitės pradžioje.

Tad DELFI primena pagrindinius patarimus vairuotojams, norintiems ryte nelikti be savo automobilio.

Didžiausi išbandymai – akumuliatoriams

Esant tokioms temperatūros, kokios vyraus artimiausiomis dienomis, didžiausius išbandymus patiria gatvėse stovinčių automobilių akumuliatoriai. Reikia žinoti, kad vidutinis akumuliatoriaus tarnavimo laikas yra apie ketverius penkerius metus, jis gali ilgėti ar trumpėti priklausomai nuo eksploatacijos.

Dažniausiai keliaujate trumpus atstumus, žiemą važinėjate nereguliariai, esate susimontavę galingą garso aparatūrą: jeigu bent vienas iš šių punktų jums tinka, tuomet akumuliatorius greičiausiai tarnaus trumpiau.

Jeigu neseniai nusipirkote automobilį ir nežinote, kokio amžiaus akumuliatorius jame, geriau įsigykite naują arba apsilankykite servise, kur jums patikrins darbines šio įrenginio savybes. Daugiau apie akumuliatorių priežiūrą galite paskaityti paspaudę čia.

Automobilio akumuliatorius
Automobilio akumuliatorius
© Organizacijos nuotr.

Sutepkite gumas, spynas, fiksatorius ir vyrius

Labai nukritus oro temperatūrai ir esant nemažam santykinės drėgmės lygiui gali prišalti durų gumos, todėl jas teks atidarinėti per jėgą, o taip darant galima sugadinti sandariklius. Sandariklių jokiu būdu netepkite vazelinu, nes jis kenkia gumai. Verčiau įsigykite specialią gumos priežiūros priemonę.

Automobilį verta apeiti ir su silikoniniu tepalu: juo reikia patepti vyrius, spynas ir sujungimo vietas. Atlikus šią procedūrą automobilio detalėms nebus baisūs jokie šalčiai. Nenaudokite preparato WD-40, nes tai šiuo atveju tai nėra tinkama priemonė.

Užvedimas ir svarbūs „triukai“

Automobilio užvedimo periodai turėtų būti trumpi, pasukus raktelį po 3–5 sekundes. Jeigu automobilis neužsiveda, tada reikėtų palaukti bent pusę minutės. Be to, trumpi starterio sukimo periodai išjudins sustingusį tepalą.

Desperatiškos pastangos kenkia starteriui, tad reikėtų nepersistengti, įsiklausyti į garsą: jei jis vos pasuka variklio alkūninį veleną, o sūkiai silpni, prietaisų skydelio apšvietimas prigęsta iki visai blausaus, gali būti, kad akumuliatorius jau išsikrovė ir neverta toliau kankintis.

Pravartu žinoti ir keletą kitų svarbių „triukų“. Esant neigiamai temperatūrai, alyva stingsta, todėl starteriui sunkiau sukti variklį. Pats paprasčiausias būdas sutaupyti sukimo energiją – sukant raktelį išminti sankabos pedalą.

Apskritai žiemą rekomenduojama varikliuose naudoti mažesnio klampumo alyvą, ji bus brangesnė, tačiau išliks skysta ir esant dideliam speigui, leis mažesnėmis energijos sąnaudomis išjudinti variklį ir pakeisti degalų filtrus.

Prieš vesdami automobilį taip pat galite kelioms sekundėms įjungti artimąsias automobilio šviesas – trumpas impulsas sužadins akumuliatorių.

Žiema Vilniuje
Žiema Vilniuje
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Šaltą žiemą sėkmingai užkūrus variklį derėtų vengti didelių sūkių, kol motoras ir jame cirkuliuojanti alyva sušils. Judančių detalių tepimas tokiomis sąlygomis būna prastesnis, todėl jos greičiau dėvisi.

Dyzeliniams varikliams – atskiras „žadintuvas“

Dyzelinių automobilių savininkams reikia atkreipti dėmesį į keletą papildomų dalykų ir vienas iš jų – kaitinimo žvakės. Jas verta patikrinti dar prieš šalčius. Spaudžiant dideliems šalčiams specialistai pataria automobilius su dyzeliniais varikliais rytais „žadinti“ iš pradžių kelis kartus pasukant raktelį bei pašildant žvakes ir tik tada bandyti priversti motorą dirbti.

Norėdami turėti mažiau problemų žiemą, nelaikykite apytuščio automobilio bako, nes jame pradeda kauptis kondensatas – šis trukdo sklandžiai paleisti variklį ir kuro sistema gali užšalti. Be to, šaltuoju metu patartina naudoti tik kokybiškus žieminius dyzelinius degalus, nes esant žemai temperatūrai netinkamame dyzeline stingsta parafinas, jis savaime nėra pavojingas, bet nusėda degalų filtre ir jį užkemša. Dėl to degalai neprabėga pro filtrą ir variklis pradeda trūkčioti ar gesti, gali būti pažeidžiama visa kuro sistema – siurblys, purkštukai.

Kiti patarimai

Kaip susiruošti į ilgesnę kelionę žiemą? Ką svarbu turėti automobilyje? Kaip elgtis per pūgą ir kaip vairuoti žiemą? Atsakymus į šiuos klausimus galite sužinoti paspaudę čia.

Na, o atsakymai į amžinąjį klausimą. šildyti ar nešildyti automobilį prieš pajudant, yra čia.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vilniaus gatvės sustingo – kurių atkarpų vengti, jei norite grįžti namo greičiau siūloma vengti pagrindinių arterijų (7)

Penktadienį ne vienas, išvažiavęs popiet Vilniaus į gatves, turėjo gerokai nustebti –...

Kas antro automobilio žibintai šviečia kreivai – paaiškino, kaip pasitikrinti patiems (55)

Lietuvos techninės apžiūros ( TA ) įmonės bei asociacija „ Transeksta “ lapkričio pabaigoje...

Eismo sąlygas dalyje rajonų sunkina plikledis

Penktadienio rytą pietryčių ir rytų Lietuvoje dėl snygio, vietomis pereinančio į šlapdribą,...

Kodėl klysta tie, kurie pamatę, kad ant kelio nėra sniego, paspaudžia akceleratorių (4)

Itin pavojingi žiemos reiškiniai – „juodas“ ledas, lijundra ir pūga – budrius išlikti...

Keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai

Trečiadienio rytą Lietuvos keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai.

Top naujienos

Mažas ir visų pamirštas regionas, kurio vertė Kremliui – neįkainojama: mes bijome kalbėti (119)

Kad išvengtų sankcijų, Kremlius suka aplinkkeliais: naudojantis šalia Juodosios jūros esančiu...

Mažo Šveicarijos miestelio triumfas ir tragedija: geriausiais laikais „Ferrari“ ir „Porshe“ net nebuvo prabanga (5)

Sparčiai tiksint laikrodžiui ir artėjant „Brexit“ valandai, Europos miestai varžosi...

Šaltis jau greit sukaustys Lietuvą: ruoškitės – bus ir sniego pusnų (44)

Sekmadienio naktį maloniai paspaus šaltukas ir kai kur truputį pasnigs. Rimtesnio sniego sulauksime...

Žemė atakuoja Marsą: mokslininkai papasakojo, kokie pavojai tyko žmonių Raudonojoje planetoje (42)

Turbūt daugelis matėte filmų apie taikius Žemės gyventojus atakuojančius agresyvius marsiečius....

Nepilnametės išžaginimas mokyklos personalo nesukrėtė: visos jos čia tokios (213)

Stūmė, spyrė kojomis, kando. Prievartautojas atsitraukė, tačiau grįžo ir su visa jėga...

Praėjus 32 metams po mažamečių nužudymo trūko žudiko kantrybė teisme paskelbta siaubą keliančių nuotraukų (33)

Didžiojoje Britanijoje paskelbtas nuosprendis didžiulio atgarsio visuomenėje sulaukusioje byloje:...

Ne visi pedagogai verti šio vardo: šaukštas deguto sugadino medaus statinę (60)

Įžengusius į kabinetą rimtomis akimis nužvelgia trys iškiliausi Lietuvos partizaninių kovų...

Vytautas Landsbergis: negalima žiūrėti į gerovę tik iš ekonominės perspektyvos (2507)

Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS–LKD ) garbės pirmininkas,...

Kristina susirūpino, ką valgo, kai smarkiai susirgo: pakeitusi kelis dalykus, dabar jaučiasi puikiai (24)

Vilnietė Kristina Bondar sveika mityba susidomėjo stipriai sušlubavus sveikatai. Moteris buvo...

7 raudonosios arbatos privalumai (8)

Raudonoji ( rooibo s) arbata – tai raudonoji žolelių arbata, gaminama iš fermentuotų...