aA
Pačioje šių metų pradžioje N40 narstė konfliktą tarp „Škoda“ atstovybės Vilniuje, bendrovės „ARX“, ir „Škoda Superb“ įsigijusio lenktynininko Algirdo Kazlausko. Ginčo esmė: prieš mažiau kaip dvejus metus pirkto brangiausios įmanomos komplektacijos „Superb“ automobilio akumuliatoriaus kaprizai, dėl kurių energijos nebepakakdavo ryte užvesti sedano varikliui.
Nebesivedanti "Škoda Superb"
Nebesivedanti "Škoda Superb"
© N40 vyrų autoklubas

Tiksliai problemos priežasties taip ir nenustatę „ARX“ meistrai kaltę suvertė automobilio savininko įpročiams ir išsižadėjo garantinio aptarnavimo įsipareigojimų. Artėjant šios istorijos atomazgai, jau ryškėja, kokius nuostolius patirs abi stovyklos.

Priminsime, kad nesusipratimai tarp „Škoda“ vietininkų Vilniuje ir ne vieną šios markės automobilį įsigijusio vilniečio prasidėjo, kai praėjusių metų rudenį atšalus orams garantinio „Superb“ akumuliatorius pradėjo streikuoti: papildomai pakrauta baterija normaliai dirbdavo vos keletą dienų, o po to vėl tapdavo savininko rytiniu galvos skausmu.

Vilniuje dirbančios oficialios „Škoda“ atstovybės „ARX“ meistrai paaiškino, kad automobilio akumuliatorius yra geras, nes taip rodo visi įmanomi diagnostiniai instrumentai, o dėl fakto, kad automobilis nesiveda kaltas pats savininkas.

„Keletą kartų analizavę ir tikrinę diagnostinio kompiuterio duomenis mūsų mechanikai, garantinio aptarnavimo inžinierius ir serviso vadovas konstatavo tą patį – automobilis iš tiesų visiškai geras, tačiau dėl itin dažno autonominio šildymo sistemos naudojimo „nusodinamas“ akumuliatorius vėliau nepajėgia užvesti variklio. Apie tai perspėjama instrukcijoje, tačiau mūsų klientas kažkodėl šiuos dalykus ignoruoja“, – tada samprotavo „ARX“ marketingo ir komunikacijos vadybininkas Linas Barščevičius.

Tačiau pats A. Kazlauskas su tuo niekaip nenorėjo sutikti.

„Gavęs „ARX“ išvadas, taip ir likau nesupratęs: jei automobilis, įskaitant akumuliatorių, yra tvarkingas ir tinkamas eksploatavimui, tai visiškai neaišku, kodėl jo variklis neužsiveda? Jei vis dėlto esu pats kaltas, nes „piktnaudžiavau“ automobilio gamykloje sumontuotu autonominiu šildymu ir taip „užmušiau“ akumuliatorių, tai kodėl šios sistemos naudojimo instrukcijoje nėra užfiksuota, kiek laiko ir kokioms sąlygomis tą šildytuvą naudoti?“, – retoriškai klausia automobilio savininkas.

Iš tiesų automobilio naudojimo instrukcija perspėja, kad naudojant autonominį šildytuvą sodinamas akumuliatorius.

Nebesivedanti "Škoda Superb"
Nebesivedanti "Škoda Superb"
© N40 vyrų autoklubas

„Su tokiu perspėjimu visiškai sutinku, instrukcijoje tikrai parašyta, kad autonominis šildymas eikvoja akumuliatorių, – pripažįsta A. Kazlauskas. – Tačiau, tai tik dalis tiesos. Tiksli citata yra tokia: „Atsargiai! Kai veikia papildomas šildymas (autonominis šildymas), išsikrauna automobilio akumuliatorius. Jeigu autonominis šildymas arba autonominis vėdinimas per trumpą laiką buvo naudotas kelis kartus, siekdami vėl įkrauti automobilio akumuliatorių, nuvažiuokite automobiliu kelis kilometrus“.

Tais retais atvejais, kai pasikeitus darbotvarkei buvo kelis kartus iš eilės įjungtas autonominis šildymas, vėliau automobilis važiuodavo tikrai gerokai daugiau nei kelis kilometrus, kaip to reikalaujama instrukcijoje. Todėl „ARX“ darbuotojų priekaištas, esą nesilaikiau instrukcijoje nurodytų perspėjimų yra tiesiog neteisingas. Ten nėra jokių apribojimų“.

Praradęs viltį kada nors sutarti dėl vienodo „piktnaudžiavimo autonominiu šildymu“ sąvokos aiškinimo, A. Kazlauskas nuvažiavo į „Volkswagen“ autorizuotą servisą Vilniuje ir „gerą“ akumuliatorių pakeitė nauju. Šios operacijos rezultatas: per visus didžiuosius sausio šalčius automobilio variklis rytais „pabusdavo“ be jokių dvejonių, o autonominiu šildymu buvo galima naudotis, kiek tik geidė širdis...

„Tačiau tuo ši epopėja nesibaigė. Senąjį akumuliatorių, kartu su nepriklausomų ekspertų išduota pažyma, jog baterija yra „mirusi“, pristačiau į „ARX“. Tačiau šios bendrovės garantinio aptarnavimo vadybininkas pareiškė, kad „ARX“ servisas nėra antrinių žaliavų surinkimo punktas ir „gero“, tačiau neveikiančio akumuliatoriaus nepriims.

Dokumentas apie akumuliatoriaus stovį čia taip pat niekam neįdomus. T. y. klausimas, kur ateityje teks tvarkyti garantinį automobilį, ir kas kompensuos 313 eurų už naują akumuliatorių, liko neišspręstas“, – pasakoja A. Kazlauskas.

Tuo metu „ARX“ atstovai teigia viską pasakę ir padarę, tad daugiau nebemato pagrindo tęsti diskusijos.

Beje, su savo „Superb“ apsilankęs kitoje „Škoda“ atstovybėje, A. Kazlauskas šia istorija gerokai nustebino ten dirbančius meistrus: jie niekaip nesugebėjo paaiškinti, kodėl kolegos Vilniuje taip užsispyrusiai nekeitė ankščiau laiko susidėvėjusios detalės. Jie tikino, kad būtų pakeitę akumuliatorių pagal garantiją, ir kad dabar vienintelė galimybė gauti kompensaciją – su atitinkamu prašymu kreiptis į „Škoda Auto“.

Nusivylęs automobilio savininkas atkreipė dėmesį į dar vieną „smulkmeną“. Pradėjus domėtis, kiek degalų sunaudoja autonominis šildymas, „ARX“ darbuotojai teigė, esą sistemos „apetitas“ yra maždaug 0,4 litro dyzelino per valandą. Kitame autorizuotame „Škoda“ servise šią informaciją gerokai patikslino: įmanoma, kad sąnaudos gali siekti ir iki 1 l per valandą.

„Bet kuriuo atveju, ar autonominis šildymas naudoja litrą, ar tik 0,4 l valandai, vis tiek „ARX“ teiginys apie sunaudotus 600 litrų yra kiek keistokas. Jei tai būtų tiesa, 0,4 l/val. degalų šiluma paverčianti mano automobilio autonominio šildymo sistema būtų turėjusi veikti apie 1500 valandų. Kadangi automobiliu naudotis pradėjau 2014 m. sausį, o akumuliatorius „pasibaigė“ 2015 m. lapkritį, išeina, kad baterija tarnavo ne daugiau kaip 9 – 10 mėnesių, kuomet teoriškai buvo įmanoma naudoti autonominį šildymą.

Vadinasi, pagal „ARX“ darbuotojų teiginius, autonominis šildymas turėjo būti įjungtas po 4-5 valandas kasdien, įskaitant savaitgalius, kuomet automobilis praktiškai nebuvo naudojamas. Tai tiesiog nelogiška“, – dėsto A. Kazlauskas.

Dabar belieka sulaukti ginčo kulminacijos, kai savo atsakymą pateiks „Škoda“ gamykla, kuriai „Superb“ savininkas jau išsiuntė pretenziją.

N40 vyrų autoklubas
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ką reikia žinoti, kad nusipirkus automobilį ir atkeliavus į „Regitrą“ netektų kreiptis į policiją ar advokatus (32)

Naudoto automobilio pirkimas iš pavienių pardavėjų – visuomet rizika. Tačiau ji dar labiau...

Kaip neįkliūti sukčiams kelyje: pasakė, kaip dažniausiai stengiasi apgauti vairuotojus (18)

Sukčių kasdienybėje galima sutikti įvairių, tačiau draudikai dažniausiai fiksuoja tuos, kurie...

Pasakė, kada vairuotojai privalo praleisti viešąjį transportą: šią taisyklę pamiršo ne vienas (70)

Viešasis transportas yra neatsiejamas kelių eismo dalyvis, turintis tam tikras taisykles, kurių...

Priminė, ką daryti, jeigu nepavyko išvengti susidūrimo su laukiniu gyvūnu: vairuotojai tą dažnai pamiršta (16)

Rudenį, padidėjus gyvūnų migracijai, kai prasideda ruja, gyvūnų elgesys pasikeičia – jie...

Registratorius užfiksavo, kaip Floridoje automobilis rėžėsi į stovinčią mašiną sprogusia padanga (2)

Vienas dideliu greičiu lėkęs automobilis rėžėsi į kitą mašiną, kuri sprogus padangai,...

Top naujienos

Kraupioje avarijoje vaikų netekę tėvai sugebėjo atleisti BMW vairuotojui: jie buvo geriausi draugai (4)

Per tragišką avariją du savo geriausius draugus pražudęs 23 metų vilnietis Mantas Kildišius...

Užsienyje bijo lietuvių: matydami, kiek pas mus sergančių ir antivakserių – liepia tirtis papildomai (655)

Iš stipriai sergančios Lietuvos žmonės plūsta žiemoti į saulėtą ir mažai koronaviruso...

Po rekordinių viruso skaičių svarsto, ką daryti su kitais ligoniais: pagalbos gali tekti vykti ir į kitą miestą

Dėl kovidinių pacientų kemšantis ligoninėms, svarstoma, kaip išlaikyti pagalbą ir kitomis...

Klaipėdos rajono meras grąžintas iš Rusijos: papasakojo, kas atsitiko skelbiamos visų sulaikytųjų tapatybės (309)

„Esu geras žvejys, bet, pasirodo, orientacininkas ne koks. Turbūt jau girdėjote apie šiandien...

Intriga baigėsi: Kelmėje rinkimus laimėjo Petkevičius, Trakuose Šatevičius įveikė Narkevič (50)

Kelmės rajono mero rinkimus sekmadienį antrame ture užtikrintai laimėjo savarankiškai...

Verslo „liudytojas“ per mėnesį sumoka apie 10 eurų, kai darbuotojas – 260 eurų: ar kiti metai gali būti paskutiniai? (114)

Vienas verslo liudijimo turėtojas per mėnesį vidutiniškai sumoka apie 10 eurų gyventojo pajamų...

Projektas „Kaukės“ įgauna pagreitį: po Šuns kostiumu slėpėsi garsus aktorius (4)

„Visus išdūrė ! Visus išdūrė!” – sekmadienio vakarą šaukė žiūrimiausio LNK...

Po provokuojančių nuogybių ant podiumo – ekstravagantiškų mados stebėtojų pasirodymas užkulisiuose (9)

Štai nugriaudėjo dar viena „ Mados infekcija “. Naujininkų simboliu tapusiame pastate,...

Dailius Dargis | D+

Šokiruojantys Kauno gaujos veiksmai: po žvėriško aštuoniolikmetės nužudymo vado autoritetas sumenko net tarp gangsterių

Šiame pasakojime – pasivaikščiojimai po Kauną konkrečiais adresais, kur prieš du...

Moteris, apie kurią iki šiol pasakojamos legendos: jos rankose buvo Lietuvos likimas unikalūs archyviniai kadrai

Marcelė Kubiliūtė iki šiol laikoma viena paslaptingiausių Lietuvos asmenybių – įžengusi...