aA
Tragiška avarija antradienio rytą užfiksuota Klaipėdoje – žuvo jaunas BMW vairuotojas. Pirminiais duomenimis, nelaimė įvyko ant slidaus viaduko. Specialistai įspėja – dabar toks metas, kai palankios sąlygos susidaryti itin pavojingam reiškiniui, galinčiam lemti skaudžias nelaimes.
© DELFI / Rita Gečiūnaitė

Vadinamasis juodasis ledas dažniausiai susidaro būtent tokiu metu, kai oro temperatūra artima nuliui. Būtent tokia temperatūra vyraus mūsų šalyje iki savaitgalio.

Nepastebima grėsmė

Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos Meteorologinių prognozių tarnybos vedėja Vida Ralienė teigia, kad juodasis ledas dažniausiai susidaro ant tiltų ir viadukų.

„Oro temperatūra artima nuliui, ji dar yra teigiama, bet tiltus, viadukus, kurie yra pakelti nuo žemės paviršių, oras gaubia iš visų pusių, jis cirkuliuoja, o iš apačios nėra šildančios žemės. Tarkime, kelius žemė dar pašildo, kai žemė atiduoda šilumą, o tiltai ir viadukai atvėsta greičiausiai“, – sako V. Ralienė.

Staiga užvažiavę ant slidaus kelio ruožo vairuotojai tam nebūna pasiruošę.

„Žmonės važiuoja keliu ir jiems atrodo viskas gerai, neslidu, tačiau užmiršta rizikingas vietas – tiltus, viadukus. Čia reikia būti labai atsargiems. Šis laikotarpis automobilių vairuotojams yra pats pavojingiausias. Jeigu visur slidu, tai žmonės važiuoja atsargiai, tačiau kai slidu tik vietomis, lekia ir neįvertina pavojaus“, – sako V. Ralienė.

Tiltai ir viadukai nėra vienintelės pavojingos vietos.

Klaipėdoje per avariją žuvo BMW vairuotojas
Klaipėdoje per avariją žuvo BMW vairuotojas
© DELFI / Rita Gečiūnaitė

„Kai temperatūra dar žemesnė, reikia būti labai atsargiems įvažiavus į rūką. Ten daug drėgmės ir gali būti labai slidu“, – perspėja V. Ralienė.

Specialistė teigia, kad oro ir žemės paviršiaus temperatūra gali skirtis net 3–5 laipsniais.

„Jei skelbiama, kad mieste yra 5 laipsniai šilumos, tai prie žemės temperatūra gali būti ir nulis, ir net neigiama. Dabar lapkritis ir temperatūra svyruoja apie nulį, o prie žemės ji keletu laipsnių žemesnė. Mes dažnokai pastebime, kad lyg ir teigiama temperatūra, tačiau reikia grandyti automobilių langus. Tai įdomus reiškinys – paties žemės paviršiaus temperatūra šiek tiek aukštesnė, o 2 cm aukštyje, atrodo, tiek nedaug nuo žemės, ji gali skirtis keletu laipsnių. Ir tai lemia vos du centimetrai. Temperatūros pasiskirstymas yra labai savotiškas“, – aiškina V. Ralienė.

Barstymas prasidėjo

Kas lėmė nelaimę Klaipėdoje, išsiaiškins policijos pareigūnai, tačiau tragedija įvyko ant druska nepabarstyto viaduko. DELFI žiniomis, keliai uostamiestyje buvo barstomi, tačiau viadukas, ant kurio įvyko nelaimė, pabarstytas nebuvo.

Viadukų ir tiltų barstymo darbai jau prasidėjo sostinėje.

„Kelininkai stebi sinoptikų prognozes, lyginame kelių portalų pranešimus. Tuomet darome išvadas. Termometrų stulpeliui artėjant prie nulio, ypač ant metalinių konstrukcijų tiltų, viadukų formuojasi juodasis ledas. Jis plika akimi nematomas, tačiau juo važiuojama kaip plikomis padangomis per ledą. Mažėja sukibimas, ilgėja stabdymo kelias, mašina tampa sunkiai valdoma. Tai įvyksta labai netikėtai ir vairuotojai gali neišvengti avarinių situacijų, todėl pirmiausia barstomi būtent tiltai ir viadukai“, – teigia Vilniaus miestą prižiūrinčios bendrovės „Grinda“ atstovė Dovilė Lisauskaitė.

Pernai Vilniaus viadukai ir tiltai barstyti pradėti spalio 17-ąją, o pirmas snygis užfiksuotas lapkričio 2-ąją.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Po protesto akcijos mokytojai lieka ŠMM: nuotaikos dabar kitos (485)

Prieš protesto akciją ministerijoje budintys mokytojai su ašaromis akyse kalbėjo, kad nuotaika...

Kuria naują tvarką: nepatenkinti gydytojų darbu galės reikalauti pinigų (75)

Sveikatos apsaugos ministerijos siūlomas „žalos be kaltės“ modelis pacientams leistų...

Orai: lietų ir šlapdribą pakeis sniego pusnys (21)

Pirmadienį orus lems ciklonas keliaujantis nuo Atlanto vandenyno . Dangumi plauks niūrūs,...

Taupyklės ir sankcijos: kaip subyrėjo rublio ir naftos kainų ryšys (29)

Pastarąjį kartą žaliavinės naftos kainos staigiai smigo žemyn 2015 metų pabaigoje, patraukdamos...

Skvernelis nepanoro LVŽS frakcijos narių priimti į vyriausybę (60)

Nors ir nedidelė tikimybė, kaip parodė balsavimas Seime, bet, jeigu daugiausia konservatorių...

Lūžis parduotuvių lentynose: lietuviški obuoliai brangesni už bananus (67)

Šį rudenį parduotuvių lentynose pakankamai daug permainų, kurios stebina. Kinta tiek kainos, tiek...

Psichologines bėdas pripažinęs Suttonas – apie santykius su Adomaičiu ir „Instagram“ žinutes (6)

Rungtynėse Europos taurėje ir su Panevėžio „Lietkabeliu“ prastai pasirodęs Dominique‘as...

Ministras: emigracija nėra nieko blogo, mes gal kartais dramatizuojame situaciją (68)

Emigracijos patirtis yra labai sveika ir gyventojų išvykimas kartais gal per daug dramatizuojamas,...

Suskaičiavo pėsčiųjų klaidas: į perėjas su ausinėmis, neapsižvalgius ir net nesulaukus žalios (35)

Ryte skubėdami į darbus, lydėdami vaikus į mokyklas ir eidami per perėjas, beveik pusė...

Meghan Markle ir Kate Middleton nesutaria žymiai seniau, nei manyta – išdavė tam tikri ženklai, bet niekas nepastebėjo (10)

Kalbos apie Meghan Markle ir Kate Middleton nesutarimus, panašu, įgauna pagreitį. Keista, jog...