aA
Lapkritis ir gruodis – pavojingiausi mėnesiai pažeidžiamiausiems eismo dalyviams – pėstiesiems. Ilgas, anksti prasidedantis tamsus paros metas ir nepalankios eismo sąlygos blogina eisme dalyvaujančių pėsčiųjų saugumą. Pernai daugiausia pėsčiųjų žuvo lapkritį, sužeista – gruodį.
Šiurpi atšvaitų nedėvėjimo statistika: žūva daugiau nei pusė partrenktų tamsoje
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, 2017 m. daugiausia eismo įvykių, kuriuose buvo sužeisti žmonės, įvyko rudenį. Šių metų rugsėjo–lapkričio mėnesiais eismo įvykių, kuriuose buvo sužeisti žmonės, įvyko vos 2 proc. daugiau, o žuvo 12 žmonių mažiau.

Atkreiptinas dėmesys, kad tamsiuoju paros metu žūva daugiau nei pusė į eismo įvykį patekusių pėsčiųjų, kas trečias patiria sunkius sužalojimus. Tamsiu paros metu didžiausią įtaką eismo saugumui keliuose turi matomumas, o vairuotojui pastebėti pėsčiąjį tamsoje yra labai sunku.

Norėdami išvengti eismo įvykių, į kuriuos patenka pėstieji, tiek jie patys, tiek transporto priemonių ir dviračių vairuotojai, vadeliotojai, turėtų elgtis atsakingiau. Vairuotojai turėtų būti atidesni, atsižvelgti į oro ir eismo sąlygas – pasirinkti saugų važiavimo greitį, kad spėtų laiku sustabdyti transporto priemonę.

Su atšvaitu – triskart toliau

Šiais metais keliuose žuvo 153 žmonės, daugiau kaip trečdalis visų žuvusiųjų (57 žmonės) buvo pėstieji, iš jų didesnė dalis žuvo tamsiuoju paros metu.

Norėdami užtikrinti savo saugumą ir matomumą, pėstieji turėtų pasirūpinti atšvaitais, žibintuvėliais ar kitais šviečiančiais ir šviesą atspindinčiais elementais, judėti pėsčiųjų takais, šaligatviais, jei jų nėra – kelkraščiais prieš automobilių judėjimo kryptį, o per gatvę ar kelią eiti tik įsitikinę, kad tą daryti yra saugu.

Pėstieji, dviračių vairuotojai, vadeliotojai turi laikytis privalomų reikalavimų, numatytų Kelių eismo taisyklėse: tamsiuoju paros metu neštis šviečiantį žibintą arba vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais, arba prie drabužių būti prisisegus kitiems eismo dalyviams matomą atšvaitą.

Neapšviestu keliu be atšvaito einantis pėsčiasis rizikuoja gyvybe 8 kartus dažniau. Segintis atšvaitą, dėvintis liemenę ar kitus rūbus su šviesą atspindinčiais elementais žmogus yra pastebimas būdamas vidutiniškai triskart toliau nei žmogus be atšvaitų.

Pavyzdžiui, jei automobilis važiuoja su įjungtomis tolimosiomis šviesomis, pėsčiasis, dėvintis atšvaitus pastebimas iki jo likus vidutiniškai 300 metrų, be atšvaitų – vos 100 metrų atstumui. Jeigu automobilis važiuoja su trumposiomis šviesomis, pėsčias ir atšvaitų nedėvintis žmogus pastebimas iki jo likus vos 50 metrų. Tie, tikina policijos pareigūnai, dažnai per mažai, kad vairuotojas spėtų tinkamai sureaguoti ir išvengtų susidūrimo.

Kaip pritvirtinti atšvaitus

Atšvaitą prie drabužių reikėtų pritvirtinti taip, kad jis būtų matomas iš visų pusių. Ant rankos atšvaitas turėtų būti tvirtinamas ties alkūne, taip pat ant kojos – žemiau kelio taip, kad jis būtų matomas.

Atšvaitą ant vaikų drabužių reikia pritvirtinti suaugusio žmogaus kelių lygyje. Pakabinamas atšvaitas tvirtinamas prie kuprinės, rankinės ar išorinių drabužių, dešinėje pusėje, automobilio žibintų aukštyje. Patartina papildomai pasikabinti atšvaitą ir kairėje kūno pusėje.

Efektyvia priemone, padedančia pagerinti pėsčiojo matomumą kelyje ir išvengti eismo nelaimių gali tapti šviesą atspindinti liemenė, ji turi būti ne tik ryškios spalvos (oranžinės, geltonos ar kt.), tačiau ties juosmeniu ant jos turi būti du ar daugiau horizontalūs šviesą atspindintys elementai.

Tokią liemenę ar atšvaitus privalo turėti ir vairuotojai – tamsiu paros metu kelyje, išskyrus stovėti skirtas vietas, priverstinai sustojęs motorinės transporto priemonės vairuotojas, išlipdamas iš transporto priemonės, privalo vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba būti prisisegęs prie drabužių atšvaitą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Lietuvos miestų gatvėse gali atsirasti naujų šviesoforų: bus skirti tik vienai kategorijai

Nuo birželio 1 d. įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, miestuose gali atsirasti...

Kelininkai: eismo sąlygas sunkins lietus

Šeštadienio rytą Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia yra sausos, vietomis...

Verslas PliusKarolis Birgilas

Eksperimentas nustebino: važiuojant lėčiau pavyko sutaupyti, tačiau tokia strategija suveiks ne su visais automobiliais (4)

Prasidėjus degalų kainų raliui vairuotojai dažniau atkreipia dėmesį į patarimus, kaip važiuoti...

Draudikai perspėja apie liūdnus vasaros rekordus (2)

Nuolat girdime apie klimato kaitą ir tai jau įrodo konkretūs skaičiai Lietuvoje. „Lietuvos...

Pasidalijo 3 paspirtukininko etiketo taisyklėmis

Šylant orams Lietuvos miestuose prasideda elektrinių paspirtukų sezono įkarštis. Kasmet šios...

Top naujienos

Rusijos planams žlugus ryškėja nauji: po trijų karo mėnesių neabejoja – pokyčiai negrįžtami

Beprasmė Rusijos karinės agresija Ukrainoje tęsiasi jau lygiai tris mėnesius. Politikai ir...

Delfi PliusTomas Janonis

Valstybė kapituliavo prieš Jurijaus Borisovo tvirtovę: štai kuo baigėsi kelis metus vykusi kova (18)

Su Rusija siejamo nušalinto prezidento Rolando Pakso bendražygio ir verslininko Jurijaus Borisovo...

Kissingeris: Ukraina turi atiduoti dalį savo žemių Rusijai Podoliakas: jis ir Lietuvą atiduotų (22)

Buvęs Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) valstybės sekretorius Henry Kissingeris pareiškė, kad...

Karas Ukrainoje. Ukraina: Severodoneckas šluojamas nuo žemės paviršiaus, ten sprendžiamas šalies likimas (1)

Pasak Ukrainos gynybos ministerijos atstovo Oleksandro Motuzianyko, Rusijos puolimas Ukrainoje...

Ukrainoje nukautas aukšto rango „kadyrovcas“

Per karinius veiksmus Ukrainoje buvo likviduotas dar vienas aukšto rango vadinamasis „kadyrovcas“...

Januška įspėja apie galimą klaidą, kurią ištaisyti bus labai sunku: Kremlius tą žino ir stebi (4)

Lietuvos diplomatas, Nepriklausomos valstybės atkūrimo akto signataras Albinas Januška feisbuke...

„Azov“ vadas susisiekė su žmona

Po tris mėnesius trukusios plieno gamyklos „Azovstal“ apgulties į rusų nelaisvę patekę...

Ar įvyks generalinis remontas „Žalgiryje“?

„Mūsų tikslas, turint tokią komandą ir žiūrint į komplektaciją, yra kovoti dėl Eurolygos...

Orijus Gasanovas išgyveno baisiausią skrydį gyvenime: jo metu mirė žmogus

Kelionių ekspertas ir televizijos laidų vedėjas Orijus Gasanovas išgyveno baisiausią skrydį...

23 m. šiaulietis sukūrė verslą, kuriam nereikia reklamos: tokias paslaugas Lietuvoje mažai kas gali pasiūlyti

Šiaulietis Deividas Bilius dievina motociklus ir benzino kvapą. Vos 23-ejų vaikinas savo aistrą...