aA
Lapkritis ir gruodis – pavojingiausi mėnesiai pažeidžiamiausiems eismo dalyviams – pėstiesiems. Ilgas, anksti prasidedantis tamsus paros metas ir nepalankios eismo sąlygos blogina eisme dalyvaujančių pėsčiųjų saugumą. Pernai daugiausia pėsčiųjų žuvo lapkritį, sužeista – gruodį.
Šiurpi atšvaitų nedėvėjimo statistika: žūva daugiau nei pusė partrenktų tamsoje
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, 2017 m. daugiausia eismo įvykių, kuriuose buvo sužeisti žmonės, įvyko rudenį. Šių metų rugsėjo–lapkričio mėnesiais eismo įvykių, kuriuose buvo sužeisti žmonės, įvyko vos 2 proc. daugiau, o žuvo 12 žmonių mažiau.

Atkreiptinas dėmesys, kad tamsiuoju paros metu žūva daugiau nei pusė į eismo įvykį patekusių pėsčiųjų, kas trečias patiria sunkius sužalojimus. Tamsiu paros metu didžiausią įtaką eismo saugumui keliuose turi matomumas, o vairuotojui pastebėti pėsčiąjį tamsoje yra labai sunku.

Norėdami išvengti eismo įvykių, į kuriuos patenka pėstieji, tiek jie patys, tiek transporto priemonių ir dviračių vairuotojai, vadeliotojai, turėtų elgtis atsakingiau. Vairuotojai turėtų būti atidesni, atsižvelgti į oro ir eismo sąlygas – pasirinkti saugų važiavimo greitį, kad spėtų laiku sustabdyti transporto priemonę.

Su atšvaitu – triskart toliau

Šiais metais keliuose žuvo 153 žmonės, daugiau kaip trečdalis visų žuvusiųjų (57 žmonės) buvo pėstieji, iš jų didesnė dalis žuvo tamsiuoju paros metu.

Norėdami užtikrinti savo saugumą ir matomumą, pėstieji turėtų pasirūpinti atšvaitais, žibintuvėliais ar kitais šviečiančiais ir šviesą atspindinčiais elementais, judėti pėsčiųjų takais, šaligatviais, jei jų nėra – kelkraščiais prieš automobilių judėjimo kryptį, o per gatvę ar kelią eiti tik įsitikinę, kad tą daryti yra saugu.

Pėstieji, dviračių vairuotojai, vadeliotojai turi laikytis privalomų reikalavimų, numatytų Kelių eismo taisyklėse: tamsiuoju paros metu neštis šviečiantį žibintą arba vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais, arba prie drabužių būti prisisegus kitiems eismo dalyviams matomą atšvaitą.

Neapšviestu keliu be atšvaito einantis pėsčiasis rizikuoja gyvybe 8 kartus dažniau. Segintis atšvaitą, dėvintis liemenę ar kitus rūbus su šviesą atspindinčiais elementais žmogus yra pastebimas būdamas vidutiniškai triskart toliau nei žmogus be atšvaitų.

Pavyzdžiui, jei automobilis važiuoja su įjungtomis tolimosiomis šviesomis, pėsčiasis, dėvintis atšvaitus pastebimas iki jo likus vidutiniškai 300 metrų, be atšvaitų – vos 100 metrų atstumui. Jeigu automobilis važiuoja su trumposiomis šviesomis, pėsčias ir atšvaitų nedėvintis žmogus pastebimas iki jo likus vos 50 metrų. Tie, tikina policijos pareigūnai, dažnai per mažai, kad vairuotojas spėtų tinkamai sureaguoti ir išvengtų susidūrimo.

Kaip pritvirtinti atšvaitus

Atšvaitą prie drabužių reikėtų pritvirtinti taip, kad jis būtų matomas iš visų pusių. Ant rankos atšvaitas turėtų būti tvirtinamas ties alkūne, taip pat ant kojos – žemiau kelio taip, kad jis būtų matomas.

Atšvaitą ant vaikų drabužių reikia pritvirtinti suaugusio žmogaus kelių lygyje. Pakabinamas atšvaitas tvirtinamas prie kuprinės, rankinės ar išorinių drabužių, dešinėje pusėje, automobilio žibintų aukštyje. Patartina papildomai pasikabinti atšvaitą ir kairėje kūno pusėje.

Efektyvia priemone, padedančia pagerinti pėsčiojo matomumą kelyje ir išvengti eismo nelaimių gali tapti šviesą atspindinti liemenė, ji turi būti ne tik ryškios spalvos (oranžinės, geltonos ar kt.), tačiau ties juosmeniu ant jos turi būti du ar daugiau horizontalūs šviesą atspindintys elementai.

Tokią liemenę ar atšvaitus privalo turėti ir vairuotojai – tamsiu paros metu kelyje, išskyrus stovėti skirtas vietas, priverstinai sustojęs motorinės transporto priemonės vairuotojas, išlipdamas iš transporto priemonės, privalo vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba būti prisisegęs prie drabužių atšvaitą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasakė, ar galima automobiliui montuoti siauresnes ar platesnes nei nurodo gamintojas padangas (55)

Dažnai vairuotojai net nesusimąsto apie padangų plotį, bet reikėtų žinoti, kad jis turi įtakos...

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (21)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...

Esminė kelių eismo taisyklė, kurią pamiršta net ir patyrę vairuotojai (64)

Per pandemiją sumažėjus galimybių keliauti po pasaulį, lietuviai dažniau išsiruošia į...

Automobilio garantijos subtilybės – po didinamuoju stiklu (3)

Komercinis automobilis verslui yra darbo įrankis, kuris negali stovėti garaže ar servise. Todėl...

Paragino vairuotojus neapsileisti: yra vietų, kurias savo automobilyje privalote išvalyti kuo skubiau (11)

Automobilio priežiūra – ne tik jo plovimas ir kruopštus salono siurbimas. Neretai vairuotojai...

Top naujienos

Vaidas Mikaitis | D+

Raudonųjų žibintų kvartale apsilankiusius lietuvius nustebino geidulių tenkinimo tvarka: pasijutome tarsi sporto salėje

Vienas protingas žmogus yra pasakęs, jog jei rašytojas nori būti gerai skaitomas, jis turi...

Žiaurumu visą Lietuvą šokiravęs 17-metės žudikas per daug kentėjo, todėl gaus solidžią kompensaciją (332)

Dėl įvykdyto šaltakraujiško nusikaltimo daugiau kaip prieš dešimt metų visą Lietuvą...

Po kvietimo panaudoti 100 „Litexpo“ likusių dozių – būrys norinčiųjų pasiskiepyti papildyta (325)

Šeštadienį likus 100 „ AstraZeneca “ dozių, Vilniaus miesto mero patarėjas Karolis...

XX amžiaus pradžioje gimęs interjero stilius, kuris mūsų namų nepalieka iki šių dienų: skoninga ir ne pigi elegancija (20)

Minimalistinis stilius pradėjo formuotis praėjusio amžiaus pradžioje. Tam neginčijamos...

Netrukus bus viešai skelbiamos vyrų ir moterų algos įmonėse: 4 patarimai darbdaviams (50)

Siekiant mažinti algų atotrūkį tarp vyrų ir moterų darbo užmokesčio, „Sodra“ skelbs...

Intymi išpažintis: man 25-eri ir aš lig šiolei nežinau, kas yra orgazmas (31)

Kalbos apie seksą ir seksualumą neretai verčia jausti didelį spaudimą būti „normaliems“, t....

Aurimas Kuckailis | D+

Ašaromis nuplautas futbolo žvaigždės nuopuolis: į dugną nutempė vaikų pornografija, pasmerkė komandos draugai (6)

Vokietija niekaip nenusipurto slogučio, užgulusio po ką tik praūžusios ir didelio atgarsio...

Šiurpi per naktį mirusių 1746 žmonių paslaptis atskleista: ant lavonų netūpė net musės (24)

1986 metų rugpjūčio 21 dieną prie Nioso ežero Šiaurės vakarų Kamerūne pasigirdo keistas...

Pastebėtas paslaptingos smegenų ligos protrūkis: kerta žmonėms nuo 18 iki 85 metų (19)

Kanados Naujojo Bransviko provincijoje stebimas paslaptingos smegenų ligos protrūkis . Jau...

Daugelis tėvų vis dar vengia kalbėtis su savo vaikais apie seksą: psichologė paaiškino, kodėl tai būtina ir nuo kelių metų pradėti (80)

Daugelį tėvų ši tema vis dar verčia raudonuoti ir jaustis nejaukiai. Bet norite tikėkite, norite...