aA
Lapkritis ir gruodis – pavojingiausi mėnesiai pažeidžiamiausiems eismo dalyviams – pėstiesiems. Ilgas, anksti prasidedantis tamsus paros metas ir nepalankios eismo sąlygos blogina eisme dalyvaujančių pėsčiųjų saugumą. Pernai daugiausia pėsčiųjų žuvo lapkritį, sužeista – gruodį.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, 2017 m. daugiausia eismo įvykių, kuriuose buvo sužeisti žmonės, įvyko rudenį. Šių metų rugsėjo–lapkričio mėnesiais eismo įvykių, kuriuose buvo sužeisti žmonės, įvyko vos 2 proc. daugiau, o žuvo 12 žmonių mažiau.

Atkreiptinas dėmesys, kad tamsiuoju paros metu žūva daugiau nei pusė į eismo įvykį patekusių pėsčiųjų, kas trečias patiria sunkius sužalojimus. Tamsiu paros metu didžiausią įtaką eismo saugumui keliuose turi matomumas, o vairuotojui pastebėti pėsčiąjį tamsoje yra labai sunku.

Norėdami išvengti eismo įvykių, į kuriuos patenka pėstieji, tiek jie patys, tiek transporto priemonių ir dviračių vairuotojai, vadeliotojai, turėtų elgtis atsakingiau. Vairuotojai turėtų būti atidesni, atsižvelgti į oro ir eismo sąlygas – pasirinkti saugų važiavimo greitį, kad spėtų laiku sustabdyti transporto priemonę.

Su atšvaitu – triskart toliau

Šiais metais keliuose žuvo 153 žmonės, daugiau kaip trečdalis visų žuvusiųjų (57 žmonės) buvo pėstieji, iš jų didesnė dalis žuvo tamsiuoju paros metu.

Norėdami užtikrinti savo saugumą ir matomumą, pėstieji turėtų pasirūpinti atšvaitais, žibintuvėliais ar kitais šviečiančiais ir šviesą atspindinčiais elementais, judėti pėsčiųjų takais, šaligatviais, jei jų nėra – kelkraščiais prieš automobilių judėjimo kryptį, o per gatvę ar kelią eiti tik įsitikinę, kad tą daryti yra saugu.

Pėstieji, dviračių vairuotojai, vadeliotojai turi laikytis privalomų reikalavimų, numatytų Kelių eismo taisyklėse: tamsiuoju paros metu neštis šviečiantį žibintą arba vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais, arba prie drabužių būti prisisegus kitiems eismo dalyviams matomą atšvaitą.

Neapšviestu keliu be atšvaito einantis pėsčiasis rizikuoja gyvybe 8 kartus dažniau. Segintis atšvaitą, dėvintis liemenę ar kitus rūbus su šviesą atspindinčiais elementais žmogus yra pastebimas būdamas vidutiniškai triskart toliau nei žmogus be atšvaitų.

Pavyzdžiui, jei automobilis važiuoja su įjungtomis tolimosiomis šviesomis, pėsčiasis, dėvintis atšvaitus pastebimas iki jo likus vidutiniškai 300 metrų, be atšvaitų – vos 100 metrų atstumui. Jeigu automobilis važiuoja su trumposiomis šviesomis, pėsčias ir atšvaitų nedėvintis žmogus pastebimas iki jo likus vos 50 metrų. Tie, tikina policijos pareigūnai, dažnai per mažai, kad vairuotojas spėtų tinkamai sureaguoti ir išvengtų susidūrimo.

Kaip pritvirtinti atšvaitus

Atšvaitą prie drabužių reikėtų pritvirtinti taip, kad jis būtų matomas iš visų pusių. Ant rankos atšvaitas turėtų būti tvirtinamas ties alkūne, taip pat ant kojos – žemiau kelio taip, kad jis būtų matomas.

Atšvaitą ant vaikų drabužių reikia pritvirtinti suaugusio žmogaus kelių lygyje. Pakabinamas atšvaitas tvirtinamas prie kuprinės, rankinės ar išorinių drabužių, dešinėje pusėje, automobilio žibintų aukštyje. Patartina papildomai pasikabinti atšvaitą ir kairėje kūno pusėje.

Efektyvia priemone, padedančia pagerinti pėsčiojo matomumą kelyje ir išvengti eismo nelaimių gali tapti šviesą atspindinti liemenė, ji turi būti ne tik ryškios spalvos (oranžinės, geltonos ar kt.), tačiau ties juosmeniu ant jos turi būti du ar daugiau horizontalūs šviesą atspindintys elementai.

Tokią liemenę ar atšvaitus privalo turėti ir vairuotojai – tamsiu paros metu kelyje, išskyrus stovėti skirtas vietas, priverstinai sustojęs motorinės transporto priemonės vairuotojas, išlipdamas iš transporto priemonės, privalo vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba būti prisisegęs prie drabužių atšvaitą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sniegas sukaustė Vilnių – miestas dūsta spūstyse, pasipylė eismo įvykiai (123)

Kone visą parą besitęsiantis snygis vairuotojams tapo rimtu išbandymu. Spūstys miesto gatvėse...

Uždarė A1 magistralės atšaką – vairuotojams siūlo rinktis kitą maršrutą (52)

Kauno policijos pareigūnai pranešė, jog dėl eismo įvykio uždaroma viena kelio A1 –...

Snigs iki antradienio: keliuose šimtai barstytuvų, magistralėse budima visą parą (48)

Nuo šeštadienio 9 val. iki 24 val. Lietuvoje buvo intensyviai valomi ir barstomi visi Lietuvos...

Dėl žiemiškų eismo sąlygų situacija sudėtingesnė užmiestyje

Žiemiškos eismo sąlygos pirmadienio rytą daugiau problemų pridarė užmiesčio ir regionų...

Visą naktį kelius valę kelininkai perspėjo vairuotojus – eismo sąlygos nepagerės pasitikrinkite maršrutą internete (145)

Sekmadienį prasidėjusi pūga sukėlė sunkumų visos Lietuvos vairuotojams. Tiesa, ne visiems. Kol...

Top naujienos

Paslaptingas naujasis Rusijos žvalgybos vadovas: veiklos braižas, matytas ir Vašingtone, ir Vilniuje (232)

Rusijos karinei žvalgybai – GRU vadovaus jau trečias Igoris per 2 metus. Po to, kai lapkričio...

Sostinėje jau telkiamos gausios pajėgos: siunčiami skubūs įspėjimai – situacija gatvėse sudėtinga (18)

Ši diena vairuotojams tapo kone tikrų tikriausiu išbandymu. Visą dieną tarnybos dalijasi...

Pavojingus vaistus galėjo vartoti daugybė lietuvių – jų sudėtyje aptikta vėžį sukeliančių medžiagų (67)

Vasarą uždraustas preparatas toliau kelia aistras. Tyrimas dėl jame rastų kancerogenų vis dar...

Grįžusiam pasaulio čempionui – nemaloni staigmena oro uoste (5)

Baseine rekordus traiškiusiai Lietuvos plaukimo rinktinei lėktuvuose sekėsi žymiai prasčiau –...

Pirmasis „Aš Ikona“ žurnalo pristatymas be Agnės Jagelavičiūtės: į prabangų vakarėlį rinkosi šou pasaulio žvaigždės (31)

Pirmadienio vakarą Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre rinkosi žurnalo „Aš Ikona"...

Automobilio savininkas liko nesupratęs: kuo „Ecoservice“ darbuotojui užkliuvo mano mašina? (40)

Vilnietį gruodžio 11 d. pribloškė „ Ecoservice “ darbuotojo elgesys – ištuštinus kieme...

Kiek arklio galių turi vienas arklys? (2)

„Bugatti Chiron“ turi 1479 arklio galias. Tuo tarpu „Volkswagen UP“ dažniausiai turi 70...

Rusiją sukrėtė krikštynų ceremonijos vaizdai: išrengtas vaikas klykė iš siaubo (98)

Vogčiomis nufilmuotos akimirkos, kaip klykia mirtinai persigandusi mažametė, kurios galvą po...

Kalytė Ūla statybos bendrovėje atlieka ypatingas užduotis (1)

Keraminėmis, akmens masės plytelėmis bei kitomis vidaus ir lauko apdailos medžiagomis...