aA
Susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus įsakymu sudaryta darbo grupė vairuotojų pirminio ir papildomo mokymo klausimams spręsti siūlo diferencijuoti B kategorijos vairuotojų rengimo procesą, t. y. nustatyti tris amžiaus grupes, kurioms būtų taikomi skirtingi vairuotojų rengimo modeliai.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© T.Markelevičiaus nuotr.

Tokiam siūlymui pritarta pirmajame šiemet Susisiekimo ministerijoje vykusiame šios darbo grupės posėdyje, teigiama ministerijos pranešime.

„Šiuo siūlymu siekiama paskatinti jaunesnius būsimus vairuotojus įgyti daugiau vairavimo praktikos prieš egzaminą valstybės įmonėje „Regitra“. Toks vairuotojų rengimo būdas būtų daug lankstesnis“, – sako R. Sinkevičius.

Pirmajame vairuotojų rengimo modelyje numatytas būsimo vairuotojo amžius nuo 16 iki 18 metų. Šiuo laikotarpiu asmuo turėtų baigti B kategorijai skirtą 40 val. trukmės teorinį ir 30 val. praktinį mokymus.

Juos baigęs ir vairavimo mokykloje, kurioje mokėsi, išlaikęs teorijos bei praktikos egzaminus būsimas vairuotojas galėtų ilgiau nei 1,5 metų toliau mokytis ir tobulinti vairavimo įgūdžius su šeimos nariu arba vairavimo instruktoriumi. Teorijos ir praktikos egzaminus įmonėje „Regitra“ toks vairuotojas galėtų laikyti tik nuo 18 metų.

Būsimo vairuotojo amžius didesnis nei 18 metų – tai numatyta antrajame vairuotojų rengimo modelyje. Norinčiam įgyti vairuotojo pažymėjimą tokiam asmeniui siūloma baigti trumpesnį (12 val.) saugaus eismo kursą. Kelių eismo taisykles jis galėtų išmokti savarankiškai arba mokymo įstaigoje ir baigti 30 val. trukmės praktinio vairavimo mokymo kursą.

Toks būsimas vairuotojas galėtų pasirinkti, ar praktikos įgytų vairavimo mokykloje, ar su individualia veikla užsiimančiu vairavimo instruktoriumi.

Trečiuoju modeliu siūloma būsimam vairuotojui, turinčiam aukštąjį išsilavinimą, leisti laikyti B kategorijos egzaminus (tiek teorijos, tiek praktikos) įmonėje „Regitra“ be privalomo reikalavimo mokytis vairavimo mokykloje arba su savarankišku vairavimo instruktoriumi.

Šie darbo grupės siūlymai būtų įgyvendinti, jeigu Seimas pritartų Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimams, kurie leistų B kategorijos praktinio vairavimo mokytis nuo 16 m. (dabar leidžiama nuo 17 metų).

Darbo grupė, prieš priimdama sprendimus dėl vairuotojų sistemos pakeitimų, įvertino Tarptautinės Komisijos vairavimo egzaminavimui atliktą studiją dėl B kategorijos motorinės transporto priemonės vairuotojo teisių suteikimo Europos Sąjungos (ES) šalyse narėse.

Studijoje nurodomas B kategorijos vairuotojų minimalus mokinio amžius nuo 16 iki 18 metų įteisintas daugumoje ES šalių (78 proc.). Likusią dalį (22 proc.) sudaro ES valstybės narės, kuriose šis amžius yra nuo 18 metų.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Naujos taisyklės prie šviesoforų galioja jau seniai, bet važiuoti vairuotojai vis tiek nemoka (152)

Nors kai kurios savivaldybės grąžina šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis, tačiau...

Vairuotojai praranda budrumą: sausame kelyje pamiršta apie tykančius pavojus (4)

Nors jau galima džiaugtis, jog dienos ėmė ilgėti, negalima pamiršti tamsoje tykančių pavojų....

Nukentėjusių ir žuvusių keliuose daugėja: nenorintys sumažinti greičio bus privesti susimokėti (143)

Greičio viršijimas yra ne tik dažniausiai vairuotojų daromas Kelių eismo taisyklių ( KET )...

Kodėl kai kurie vairuotojai staigiai stabdo ar išneria kitiems tiesiai prieš nosį (57)

Atvėsus orams vairuotojai turėtų susiplanuoti keliones ir iš namų išvažiuoti anksčiau....

„Regitra“ įvardijo 5 būsimų vairuotojų prasimanymus, kuriais nereikėtų tikėti (93)

Mitų netrūksta kiekvienoje srityje. Su jais susiduria ir „ Regitra “, kurioje retas nėra...

Top naujienos

Vyresni kolegos įvertino Gabrieliaus Landsbergio laišką bendražygiams

Po to, kai trečiadienį Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos pirmininkas...

Arūnas Milašius. Verslo katastrofa – kaip partizanas į kiemą įslinko europietiškas darbuotojų mentalitetas (12)

Dar prieš penkerius metus mažai kas tikėjo, kad į Lietuvą tyliai, tarsi partizanas prašliaužęs...

Narkevičius prabilo apie pokalbį su Nausėda: jau tada ekscelencija turėjo keistos informacijos (137)

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius laidoje „ DELFI diena “ įvertino dabartinius...

Šanchajuje gyvenantis lietuvis – apie situaciją Kinijoje: bijo, kad po poros dienų bus daug blogiau (121)

Visas pasaulis vis labiau įsitempęs stebi, kas vyksta Kinijoje dėl naujojo koronaviruso . Nors...

Per svarbūs atsistatydinti? Jaunoji karta priversta laukti

Jamie‘o Dimono vadovaujamas „ JPMorgan Chase &Co.“ ką tik užbaigė geriausius metus per...

Absurdas: „CityBee“ kliento reikalavo palikti miegančius vaikus, o nepaklusus išrašė sąskaitą (72)

Po itin nemalonios patirties bendraujant su „ CityBee “ darbuotoja, vilnietis buvo priverstas...

Izraelyje – Putino kalbos apie žuvusį brolį ir sunaikintus Lietuvos žydus (383)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas , dalyvaujantis Izraelyje vykstančiuose Aušvico mirties...

Po „Grigeo“ skandalo skelbiami Kuršių marių tyrimo rezultatai tai – ne teršėjų nuopelnas (224)

Ketvirtadienį paaiškėjo Aplinkos apsaugos agentūros (AAA) atlikto Kuršių marių...

Ryžosi keisti sustabarėjusias tiesas apie motinystę: nei vieno savo vaiko nepagimdžiau pati, bet ar tai sumažina mano meilę jiems? (36)

Mamos be tabu – taip save pristato naujam projektui susijungusios trijų vaikų mamos Simona Lipnė...

Gyvai / Šiauliai: ką verslui duoda miestas, o verslas – miestui?

„ Atsakingas požiūris “ toliau kviečia visuomenę diskutuoti apie tai, kiek verslūs yra...