aA
Susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus įsakymu sudaryta darbo grupė vairuotojų pirminio ir papildomo mokymo klausimams spręsti siūlo diferencijuoti B kategorijos vairuotojų rengimo procesą, t. y. nustatyti tris amžiaus grupes, kurioms būtų taikomi skirtingi vairuotojų rengimo modeliai.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© T.Markelevičiaus nuotr.

Tokiam siūlymui pritarta pirmajame šiemet Susisiekimo ministerijoje vykusiame šios darbo grupės posėdyje, teigiama ministerijos pranešime.

„Šiuo siūlymu siekiama paskatinti jaunesnius būsimus vairuotojus įgyti daugiau vairavimo praktikos prieš egzaminą valstybės įmonėje „Regitra“. Toks vairuotojų rengimo būdas būtų daug lankstesnis“, – sako R. Sinkevičius.

Pirmajame vairuotojų rengimo modelyje numatytas būsimo vairuotojo amžius nuo 16 iki 18 metų. Šiuo laikotarpiu asmuo turėtų baigti B kategorijai skirtą 40 val. trukmės teorinį ir 30 val. praktinį mokymus.

Juos baigęs ir vairavimo mokykloje, kurioje mokėsi, išlaikęs teorijos bei praktikos egzaminus būsimas vairuotojas galėtų ilgiau nei 1,5 metų toliau mokytis ir tobulinti vairavimo įgūdžius su šeimos nariu arba vairavimo instruktoriumi. Teorijos ir praktikos egzaminus įmonėje „Regitra“ toks vairuotojas galėtų laikyti tik nuo 18 metų.

Būsimo vairuotojo amžius didesnis nei 18 metų – tai numatyta antrajame vairuotojų rengimo modelyje. Norinčiam įgyti vairuotojo pažymėjimą tokiam asmeniui siūloma baigti trumpesnį (12 val.) saugaus eismo kursą. Kelių eismo taisykles jis galėtų išmokti savarankiškai arba mokymo įstaigoje ir baigti 30 val. trukmės praktinio vairavimo mokymo kursą.

Toks būsimas vairuotojas galėtų pasirinkti, ar praktikos įgytų vairavimo mokykloje, ar su individualia veikla užsiimančiu vairavimo instruktoriumi.

Trečiuoju modeliu siūloma būsimam vairuotojui, turinčiam aukštąjį išsilavinimą, leisti laikyti B kategorijos egzaminus (tiek teorijos, tiek praktikos) įmonėje „Regitra“ be privalomo reikalavimo mokytis vairavimo mokykloje arba su savarankišku vairavimo instruktoriumi.

Šie darbo grupės siūlymai būtų įgyvendinti, jeigu Seimas pritartų Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimams, kurie leistų B kategorijos praktinio vairavimo mokytis nuo 16 m. (dabar leidžiama nuo 17 metų).

Darbo grupė, prieš priimdama sprendimus dėl vairuotojų sistemos pakeitimų, įvertino Tarptautinės Komisijos vairavimo egzaminavimui atliktą studiją dėl B kategorijos motorinės transporto priemonės vairuotojo teisių suteikimo Europos Sąjungos (ES) šalyse narėse.

Studijoje nurodomas B kategorijos vairuotojų minimalus mokinio amžius nuo 16 iki 18 metų įteisintas daugumoje ES šalių (78 proc.). Likusią dalį (22 proc.) sudaro ES valstybės narės, kuriose šis amžius yra nuo 18 metų.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasitikrinkite, ar mokate vairuoti – pamėginkite įveikti „Regitros“ teorijos egzaminą kokios klaidos dažniausios (103)

Norėdami sėsti prie automobilio vairo, užsilipti ant motociklo, kitaip tariant, tiesiog pradėti...

Paaiškino vairuotojams, kaip elgtis tada, kai situacija, į kurią pakliuvo, neapibrėžta KET (10)

Nė nekyla abejonių, kad vairuotojai privalo laikytis visų numatytų Kelių eismo taisyklių ( KET...

Kylant įtampai dėl koronaviruso – pokyčiai viešajame transporte (26)

Nors Lietuvoje patvirtintų koronaviruso atvejų dar nėra, savivaldybės jau imasi veiksmų, kad...

Kokie ženklai išduoda, kad metas keisti automobilio valytuvus (19)

Geras matotumas – pagridinė saugaus eismo sąlyga, tačiau ne taip retai vairuotojai, stengdamiesi...

Pavasarine saule besidžiaugiantys vairuotojai pamiršta vieną pavojų

Pakankamai šilti orai šalies gyventojus lepino visą žiemą, o artėjant kalendoriniam pavasariui...

Top naujienos

Karščiuojantį vaiką po viešnagės Italijoje į ligoninę atvežusi mama pratrūko: pasibaisėjo tuo, kaip buvo elgiamasi (556)

Beveik para be ligoninės maisto, naktis su vaiku vienoje lovoje – tokiomis sąlygomis tenka laukti...

Po naujo viruso protrūkio lietuviai apie kinus kalba baisius dalykus: papasakojo, kokia ši tauta yra iš tikrųjų (266)

Visokias keistenybes valgantys ir jas medicinai naudojantys kinai paleido į pasaulį grėsmingąjį...

Šiaurės Airijoje – pirmasis koronaviruso atvejis: pacientas keliavo per Dublino oro uostą (67)

Pirmasis koronaviruso atvejis užfiksuotas Šiaurės Airijoje, rašoma CNN .

Skirmantas Malinauskas: pirmas atvejis sukelia neprognozuojamą žmonių elgesį (76)

Nors Lietuvoje dar nėra nė vieno koronaviruso atvejo, valstybė jau šiuo metu yra pasiruošusi...

Iš patikros Kauno oro uoste pasijuokęs Messina ragino nebepanikuoti: gal išprotėjote? (517)

Ettore Messina skeptiškai vertina nervingą ažiotažą, kurį kelia nevaldomas koronaviruso...

Vėžys kasmet užklumpa tūkstančius: gyvenimą prailginti galima laikantis kelių paprastų patarimų (15)

Praeitą savaitę Lietuvoje besilankęs garsus britų onkologas profesorius Robertas Thomasas...

Sinoptikai papasakojo, koks laukia savaitgalis: jau netrukus – tikra šilumos banga

Virš Atlanto vandenyno kasdien užgimsta nauji ciklonai, kurie su vakarų oro srautais atnešami į...

Koronavirusas – pirmoji didelio masto informacinė epidemija: kaip atsirinkti, kas tiesa ir kas melas? (29)

Socialinėse medijose ir žiniasklaidoje joks kitas reiškinys nėra taip dažnai linksniuojamas kaip...

Giedraičio greitošauda nesužeidė Eurolygos lyderių, Micičius – per plauką nuo savotiško trigubo dublio Wilbekino tritaškis išstūmė CSKA iš geriausių ketverto (1)

Stambulo „Anadolu Efes“ (23/3) toliau skina pergales Eurolygoje. Turnyro lyderiai svečiuose...

Rūta Steponavičienė

Kodėl sveika meilė – toks retas reiškinys mūsų visuomenėje?

Meilės trokšta visi – nuo mažo vaiko iki senjoro, deja, šis gyvenimo variklis įneša daugiau...

|Maža didelių žinių kaina