aA
Jei turite teisę vairuoti automobilį, jums automatiškai suteikiama teisė vairuoti ir motociklą – tokią idėją siūloma įgyvendinti Lietuvoje ir už ją pasirašė jau kone 6 tūkst. internautų. Nors idėjos autoriai pabrėžia, kad motociklas būtų ne iš galingiausių, ne visi nusiteikę optimistiškai.
Vairuotojo pažymėjimas
© DELFI / Karolina Pansevič

Idėjos autoriai, pasiūlę pasirašyti elektroninę peticiją portale Peticijos.lt, vardija gausybę privalumų, kuriuos suteiktų pakeista tvarka. Gavęs B kategorijos vairuotojo pažymėjimą (leidimą vairuoti lengvuosius automobilius) ir pavairavęs jį dvejus metus, vairuotojas automatiškai gautų galimybę važinėtis motociklu, kurio variklio darbinis tūris siekia iki 125 kubinių centimetrų.

Anot iniciatorių, tokia pati tvarka dabar galioja ne vienoje Europos Sąjungos (ES) šalyje. Gavę B kategorijos vairuotojo pažymėjimus motociklus iki 125 kub. cm. vairuoti gali Čekijos, Italijos, Latvijos, Estijos, Maltos, Slovakijos, Lenkijos, Portugalijos, Ispanijos, Belgijos, Austrijos, Prancūzijos, Liuksemburgo, Didžiosios Britanijos vairuotojai.

Peticijos autoriai pabrėžia, kad pirmiausia toks sprendimas ne vienam vairuotojui leistų sutaupyti laiko ir pinigų, mat nereikėtų gaišti papildomai laiko tam, kad esamas vairuotojo pažymėjimas būtų papildytas dar viena žyma.

Be to, pabrėžia iniciatoriai, sumažėtų spūstys, nes daugiau vairuotojų automobilį galėtų iškeisti į lengvesnę, manevringesnę ir mažiau vietos gatvėje užimančią transporto priemonę.

Tarp vardijamų privalumų – mažesnis stovėjimo vietų poreikis, taip pat – mažesnė aplinkos tarša.

„Teisės“ būtinos

Edvinas Bagdonavičius, pagalbos motociklams kelyje paslaugos „Motohelp.lt“ įkūrėjas, neslepia, kad idėją vertina teigiamai, tačiau dėl kai kurių jos aspektų norėtų diskutuoti.

„Visiems, kas neturi atskirai išsilaikęs „teisių“ motociklui, daugiau nei 49 kub. cm. galios dviratės transporto priemonės vairuoti neleisčiau – tokia mano patirtis“, – akcentuoja jis.

E. Bagdonavičius sako, kad pats išsilaikęs A kategoriją „Regitroje“ neskubėjo sėsti ant galingiausio motociklo, pradžioje pasirinko „ramesnį“.

„Sėdau ant 600 kub. cm ir 72 kW galios motociklo ir tik po pusantro intensyvaus sezono su avarijom, su praktika lenktynių trasoje, persėdau ant 1000 kub. cm ir 112 kW galios motociklo. Galėjau iš karto sėsti ant tokio vos gavęs pažymėjimą, bet neskubėjimas buvo vienas protingesnių sprendimų mano gyvenime“, – neslėpė jis.

Be to, kalbėjo patyręs motociklininkas, tarp 49 kub. cm ir 125 kub. cm. darbinio tūrio dviračių transporto priemonių yra nemenkas skirtumas. Pasak E. Bagdonavičiaus, didžioji dalis mažesnius variklius turinčių transporto priemonių turi ir automatines pavarų dėžes, o tai palengvina važiavimą nepatyrusiems. Didesnio darbinio tūrio motociklai dažniau būna su mechaninėm pavarų dėžėm, tai reiškia, kad tokį motociklą pajusti ir valdyti kur kas sunkiau.

Motociklininkų sezono atidarymas
Motociklininkų sezono atidarymas
© DELFI / Orestas Gurevičius

„Be to, jis dvigubai galingesnis ir kur kas sunkesnis už 49 kub. cm motociklus ar motorolerius. O ir jų maksimalus greitis dažnai siekia 120 km/val.“, – akcentavo pašnekovas.

Pasak jo, dėl pačių vairuotojų saugumo neturint atitinkamo įrašo vairuotojo pažymėjime reikėtų rinktis kur kas menkesnius variklius turinčius motociklus.

„Juk užtenka ir jaunimėlio, kurie būdami 15-os metų išsilaiko egzaminus, nusiperka 49 kub. cm. motorolerius, pakeičia pusę variklio dalių ir pasidaro 70-125 kub. cm. variklius, o po to dėl patirties stokos gydosi žaizdas po skaudžių avarijų“ – sakė E. Bagdonavičius.

„Visiška nesąmonė“

Išgirdęs apie pasiūlymą nuostabos neslėpė ir Algirdas Radzevičius, „Vairuok.lt“ A ir B kategorijos vairavimo instruktorius. Pasak jo, motociklas yra visiškai kitokia transporto priemonė nei automobilis, o šiuolaikiniai 125 kub. cm. darbinio tūrio variklius turintys motociklai – užtektinai galingi, kad sėdus ant tokio iki nelaimės būtų netoli.

„Buvau šoke pamatęs pasiūlymus. Taip, jeigu norime sulaukti didesnio skaičiaus žuvusių kelyje, tai, žinoma, darykime, įteisinkime. Užteks vieno vakaro statistikai pasikeisti“, – karštai kalbėjo pašnekovas pridūręs, kad galiausiai dėl avarijų liktų kalti motociklininkai, kuriems ir taip Kelių eismo taisyklės (KET) numato daugiau ribojimų.

Anot instruktoriaus, mokantis vairuoti automobilį nereikia daugelio savybių, kurios būtinos motociklininkui. Pavyzdžiui, sakė jis, atėjusiems mokytis ir pirmą kartą sėdantiems ant motociklo netgi užduodamas klausimas, ar žmogus moka vairuoti dviratį, mat svarbu net ir tai, ar būsimas vairuotojas išlaiko lygsvarą.

„Kitokie valdymo principai, kelyje esi labiau pažeidžiamas, turi susitelkti ne tik į vairavimą ir savo veiksmus, bet ir į tai, ką kiti daro vairuotojai. Ir keista matyti tokius pasiūlymus, kai šiaip taisyklės motociklininkams griežtinamos“, – akcentavo A. Radzevičius.

Tik su papildomomis pamokomis

Saugaus eismo ekspertas ir „Amplius.lt“ vairavimo mokyklos vadovas Artūras Pakėnas teigė, kad nieko blogo tokiame pasiūlyme nemato, tačiau visgi siūlytų, kad tokį poreikį turintiems vairuotojams būtų skiriamos ir papildomos pamokos.

„Nemanau, kad toks sprendimas būtų blogas, tačiau važiuodami automobilyje žmonės labiau atsipalaiduoja, o važiavimas motociklu reikalauja didesnio dėmesio ir susikaupimo. Taip pat kaip ir važiuojant dviračiu, motociklininkui reikia išlaikyti pusiausvyrą, turi būti ir visai kitokia orientacija eisme, todėl kiekvienas norintis važiuoti motociklu, turėtų turėti bent kelias pamokas“, – sakė A. Pakėnas.

Artūras Pakėnas ir Ieva Gervinskaitė
Artūras Pakėnas ir Ieva Gervinskaitė
© A.Brazaičio nuotr.

Saugaus eismo ekspertas pastebėjo, kad pamokos svarbios dėl to, kad vairuotojas ne tik mokėtų transporto priemonę valdyti, bet ir suprastų, kaip ji elgiasi vienose ar kitose situacijose. A. Pakėnas teigė, jog automobilių vairuotojai atsisėdę ant motorolerio ar motociklo, kai kuriuos veiksmus atliktų neteisingai, o tai galėtų sukelti pavojų eismo saugumui.

„Automobilio vairuotojas pirmą kartą atsisėdęs ant motociklo, galvos, kad posūkyje reikia sukti vairą, tačiau reikia ne vairą sukti, o pasilenkti visu kūnu link žemės“, – pastebėjimais dalinosi instruktorius.

Visgi A. Pakėnas abejojo, kad toks mokymas pasiteisintų, o jei ir pasiteisintų, tai ne visus metus. Mat norintys gauti B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, vairuoti gali mokytis nepaisant eismo sąlygų, tačiau papildomos pamokos motociklu žiemą, būtų sunkiai realizuojamos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(61 žmogus įvertino)
3.8197
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vasarinės padangos kovą – prasta idėja: nulėkę nuo kelio galės kaltinti tik save (5)

Šaltasis sezonas automobilių vairuotojams Lietuvoje trunka 5 mėnesius, Latvijoje ir Estijoje – 3....

3 dalykai, kurių negalima daryti pamačius avariją (16)

Per pastaruosius penkerius metus ugniagesiams gelbėtojams darbų skaičius eismo įvykiuose išaugo...

Rėžė susirinkusiems pavėpsoti į gelbėjimo operaciją: nustokite trukdyti gelbstintiems gyvybes (44)

Įvykus eismo ar kitam įvykiui, kur dirba specialiosios pagalbos tarnybos, visada apstu ir...

Sostinės vairuotojams teks apsišarvuoti kantrybe – dvi savaites laukia spūstys svarbioje gatvėje (3)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad nuo kovo 25 d. iki balandžio 5 d. dėl planuotos...

Vairuotojus įspėja būti atsargius – sukčiai ėmėsi eismo įvykių deklaracijų (56)

Gauti teisingai ir aiškiai užpildytą eismo įvykio deklaraciją draudikų darbo praktikoje –...

Top naujienos

Prieš atleisdamas Vaitkų, Masiulis jam skyrė įspūdingą premiją už gerus darbo rezultatus (311)

Prieš atleisdamas iš pareigų Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinį direktorių...

Orai: trumpam sugrįš žiemiški orai (2)

Antradienio naktį pirmoje pusėje daugelyje rajonų pasirodys trumpi, nedideli krituliai, vyraus...

Po tymų protrūkio Lietuvoje prabilo apie dar didesnį pavojų: tai ne vienintelė liga, kuri gali grįžti (144)

Lietuvoje pastarosiomis savaitėmis kilo sumaištis dėl tymų protrūkio. Šiemet Lietuvoje iš viso...

Mokesčius mokėjo kiekvieną mėnesį, bet liko skolingi – dalį lietuvių užgriuvo nemalonumai (266)

Praėjusią savaitę prasidėjęs pajamų deklaravimas ir vėl kelia žmonių pasipiktinimą. Žmonės...

Mirė knygos „Kaip tampama albinosais“ autorius, Afganistano karo veteranas Zigmas Stankus (99)

Klaipėdos universitetinėje ligoninėje po sunkios ligos pirmadienį mirė Afganistano karo...

Ne bomba, o logiška „Spurs“ išvada: Motiejūnas – NBA krepšininkas, kurio talentas niekur nedingo (38)

Baltijos sesės Lietuva ir Latvija jau konkuruoja ne tik dėl investuotojų, bet ir dėl savo eksporto...

Mače su serbais traumą patyrė Ronaldo, Ukraina paskutinę minutę išsigelbėjo Liuksemburge (1)

Europos futbolo čempionate B grupėje, kurioje varžosi ir Lietuva, pirmadienį vakare buvo...

Diagnozė, kurios nenori išgirsti nė viena: ką būtina žinoti apie gimdos kaklelio vėžį (22)

Pradėjus gimdos kaklelio vėžio patikros programą Lietuvoje, nustatoma daug daugiau ankstyvosios...

Kosmetikos pristatyme dalyvavusios garsios moterys pasidalino plaukų priežiūros receptais (18)

Pirmadienio vakarą kviestiniams svečiams buvo pristatyta lietuviška plaukų priežiūros kosmetika...