Pastaruoju metu daugėja dviratininkų sužeistų eismo įvykio metu. Per pirmuosius penkis šių metų mėnesius Lietuvos kelių policijos tarnyba jau užfiksavo 124 atvejus, kai nukentėjo dviratininkai. Palyginus su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu sužeistųjų skaičius išaugo 61 procentu.
© DELFI (P.Sadausko nuotr.)

Draudimo bendrovės „If“ Švedijoje atliktas dviračių avarijų tyrimas rodo, jog dažniausiai susidūrimai tarp automobilių ir dviračių įvyksta prieš kertant sankryžą. Dažniausiai eismo įvykiai pasitaiko, kuomet automobilis suka į dešinę (33 proc.), dviratininkas važiuoja tiesiai dviračių taku, o abiem transporto priemonėms dega žalia šviesa. Automobilio vairuotojas tuo metu yra sutelkęs dėmesį į automobilių eismą sankryžoje.

Antra pagal dažnumą pasitaikanti eismo įvykių priežastis yra, kai dviratininkas atvažiuoja iš kairės pusės dviračių taku - dar prieš kirsdamas sankryžą, o automobilis važiuoja tiesiai (26 proc.). Incidentai prieš pat sankryžą yra penkis kartus dažnesni nei ją kertant.

„Pavojus kyla, kadangi dviratininkas mano, jog automobilis prieš sankryžą lėtėja tam, kad jį praleistų, tačiau jis tik prisitaiko greitį prieš ją kertant. Šis nesusipratimas sukelia daug nelaimingų atsitikimų. Nors dviračių eismas didėja, tačiau Lietuvoje vairuotojai vis dar nėra įpratę dalintis keliu su mažesniu greičiu važiuojančia transporto priemone“ - sako draudimo bendrovės „If“  vyriausioji asmens žalų ekspertė  Alytė Balkuvienė.

Jos teigimu, dėmesingumo stoka, paprastai iš automobilių vairuotojų pusės ir adekvačiai neįvertintas pavojus iš dviratininkų pusės yra pagrindiniai faktoriai sukeliantys tokį didelį avaringumą. Svarbu išlikti budriems ir didinti tiek dviratininkų, tiek automobilių vairuotojų informuotumą apie juodąjį tašką, tai galėtų sumažinti nelaimingų atsitikimų skaičių.

Su pagrindinėmis priežastimis, sukeliančiomis daugiausiai dviračių ir automobilių avarijų sankryžose, sutinka ir Lietuvos dviratininkų bendrijos tarybos narys Linas Vainius. Jo teigimu, neišspręstas sankryžų kirtimas, projektuotojų klaidos įrengiant sankryžas ir nepagalvojant apie visus eismo dalyvius, šiuo metu yra pagrindiniai faktoriai lemiantys tokį didelį avaringumą. „Pavojingiausia, kai prieš sankryžą ar išsukimą iš pagrindinio kelio dviratininkas juda dešiniu kelkraščiu, o šalia važiuojantis vairuotojas suka dešinėn ir nepraleidžia tiesiai važiuojančio dviratininko, taip sukeliant avarinę situaciją. Arba tais atvejais, kai greta kelio eina dviračių takas ir dviračių tako susikirtimuose su išvažiavimais iš kiemų ar gretimų teritorijų susiduria dviratininkai ir automobiliai, nepraleisdami vieni kitų“ – sako L. Vainius.

Dviratininkų atstovo nuomone, keli pasaulyje plačiai naudojami sprendimo būdai, galėtų padėti sumažinti avarijų skaičių. Jau seniai pasitvirtinę pavyzdžiai, kuomet dviratininkams sankryžos pradžioje padaryta atskira salelė - išplatėjimas, kad jie stovėtų prieš automobilius ir pirmi pajudėtų, o vairuotojai juos matytų priekyje ir suprastų jų manevrus. Taip pat reguliuojamose sankryžose dviratininkams anksčiau užsidegantis šviesoforo signalas ir jie pajuda pirmi. Visi šie atvejai aprašyti profesinėje literatūroje, netgi Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos rekomendacijose dėl dviračių infrastruktūros. Daug problemų būtų išspręsta, jei tai būtų kokybiškai ir profesionaliai įgyvendinama.

Tyrimas atliktas išnagrinėjus 882 avarijų atvejus 2005 – 2012 m. Švedijoje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Paaiškino, kada motociklininkai po vairavimo egzamino išgirsta „neišlaikyta“ (17)

Šalies transporto priemonių registrą valdanti VĮ „Regitra“ suskaičiavo, kad šiemet...

Vasaros iššūkiai vairuotojams: nuo slidaus asfalto iki paukščių išmatų paliktų dėmių

Neįprastai karšta vasara atnešė pačių įvairiausių iššūkių vairuotojams. Pasirodo, sunkumų...

Po Kaune praūžusios liūties – šūsnys valstybinių numerių (1)

Vakar, rugpjūčio 14 d., Kauną merkė nepaprastai smarkus lietus . Jo padariniai – ne tik...

Patarė, ko geriau nedaryti, jei per liūtį automobilis įstrigo baloje (39)

Dažnas atvejis per smarkias liūtis – kirsti gilių balų nesiryžtančių vairuotojų tuntai ir...

Automobilio variklio alyva: ko nesupranta ir kur klysta vairuotojai (28)

Tikriausiai visi automobilių savininkai ir vairuotojai žino, kad be alyvos variklis neveiks. Tačiau...

Top naujienos

Karbauskis gerbia Guogą: siūlo neskubėti daryti išvadų (148)

Valstiečių-žaliųjų lyderis Ramūnas Karbauskis neslepia, kad gerbia europarlamentarą Antaną...

Sauliaus Skvernelio patarėjas įžvelgia nebylų kartelį tarp prekybos tinklų (185)

Kartais atrodo, kad vartotojų gerove rūpintis turinti Konkurencijos taryba žaidžia verslo...

„Žalgiris“ baigė savo žygį Europoje – Vilniuje žemai nusilenkė galingajai „Sevillai“ (425)

UEFA Europos lygos trečiojo atrankos etapo atsakomosiose rungtynėse pilnutėliame per 5...

Architektė: savivaldybė neva taupo pinigus ir laiką, tačiau iš tiesų – trumparegiškai juos švaisto (14)

Jei anksčiau apie universalų dizainą Lietuvoje buvo kalbama kaip apie siekiamybę ar gerąją...

Gydytoja papasakojo apie gyvybiškai svarbius vitaminus: imuniteto specialiai stiprinti nereikia (18)

Artėjant rudeniui, susizgrimbame, jog pats laikas stiprinti imunitetą . Griebiamės vaisių,...

Nustebsite, ką gali kvapų maišymas: atskleidė keletą gudrybių (1)

Sluoksniavimas – ne tik mados tendencija, tai ir viena populiariausių parfumerijos krypčių. Jos...

Internautai nesėkmingai bando atspėti: koks gyvūnas slepiasi tarp žaislų? (21)

Gali atrodyti, kad šioje nuotraukoje „pozuoja“ vien tik pliušiniai žaislai, tačiau jūs...

Paprasti būdai, padėsiantys suvaldyti pyktį (2)

Kiekvienai mamai ar tėčiui yra tekę nors kartą atsidurti situacijoje, kai jų atžalos pyktis...

Kodėl džiūsta aviečių uogos (3)

Aviečių uogos džiūsta dėl įvairių virusinių ligų, kurias platina cikados ir amarai. Šie...

Po kelionės į Graikiją suprato, kodėl Lietuvai reikia mokamų paplūdimių (237)

Mokami paplūdimiai yra viso pasaulio ateitis, nes juose yra visko, apie ką svajoja poilsiautojai....