aA
Visuomenės švietimas, policijos akcijos ir eismo specialistų mokymai padarė savo – lietuviams jau nebereikia aiškinti, kodėl vaikai turi būti vežami jiems skirtose kėdutėse. Daugumai vairuotojų tai – savaime suprantama, kaip ir diržo segimasis ar artimųjų šviesų įjungimas dienos metu. Tačiau rinkdamiesi jas nemažai žmonių sutrinka: pasirinkimas toks didelis, kad rasti tinkamą pavyksta ne visiems, be to, būtina žinoti tam tikrus aspektus, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Septynios taisyklės, kaip išsirinkti tinkamą automobilinę vaiko kėdutę
© Gamintojo nuotr.

1. Išsirinkti tinkamą dydį

Šiuo metu parduotuvėse galima rasti dviejų grupių vaikų kėdučių. Senesnio ECE R44/04 standarto dažniausiai nurodomas tik skaičius (0–3):

  • 0 dydis: nuo gimimo iki 9 kg, kėdutė tvirtinama išilgai sėdynės;
  • 0+: nuo gimimo iki 13 kg, tvirtinama nugara į priekį, kėdutės su saugos diržais;
  • 1: nuo 9 iki 18 kg, tvirtinama veidu į priekį, kėdutė su saugos diržais;
  • 2: nuo 15 iki 25 kg, tvirtinama veidu į priekį, vaikas segamas automobilio diržu;
  • 3: nuo 15 iki 36 kg, tvirtinama veidu į priekį, vaikas segamas automobilio diržu.


Naujesnį „I-Size“ standartą atitinkančių kėdučių etiketėse yra parašytas vaiko ūgis ir didžiausias galimas svoris. Jos gali būti tvirtinamos tik „Isofix“ jungtimi, o jų konstrukcijoje sumontuota geresnė kaklo bei galvos apsauga.

Daugeliui vaikų per 7–9 metus, kol jie gali pradėti sėdėti ant paprastos automobilio sėdynės, prireikia trijų kėdučių, tačiau tėvai gali rinktis ir transformuojamas, kurios atitinka kelias grupes.

Tėvams patariama kuo ilgiau (bent iki 15 mėnesių) vaiką vežti atsuktą nugara į priekį. Mažamečio galvos ir kūno svorio santykis – toli gražu ne toks, kaip suaugusiojo. Vaiko kaklo raumenys dar nėra išsivystę ir smūgio atveju, jei vežamas veidu į priekį, jis gali rimtai susižaloti.

2. Pirkti su vaiku

Ne be reikalo skiriasi kėdučių kaina – parduotuvėse galima rasti ir kainuojančių šimtą, ir penkis šimtus eurų. Jos visos atitinka minimalius Europos Sąjungoje nustatytus reikalavimus, tačiau skiriasi konstrukcija, saugumo elementai, užvalkalas, ergonomika. Todėl patariama kėdutę rinktis atvykus su vaiku ir leisti jam pasėdėti keliose skirtingose, jį prisegti.

3. Kaina turi įtakos kokybei

Ieškant kėdutės verta turėti galvoje, jog kainą čia lemia ne grožis ar logotipas. Tai – kėdutės konstrukcija, naudojamos medžiagos.

„Brangesnių kėdučių gamintojai turi savo laboratorijas, atlieka daug saugumo bandymų ir sukuria tikrai patikimą produktą, tačiau kūrimo ir testavimo procesas didina kainą. Kėdutėms naudojamas skirtingas plastikas, apsiuvimo medžiagos – nuo medvilnės iki pigiausios sintetikos. Nemažai prie kainos prisideda ir saugumo sistemos, įvairūs tvirtinimai“, – teigia „Maxi-Cosi“ kėdučių atstovybės Lietuvoje UAB „Greifto“ direktorius Andrius Saveikis.

Žinomesni gamintojai dažniausiai investuoja ir į nepriklausomus bandymus, pavyzdžiui, ADAC (Vokietijos automobilių klubo). Palyginus tokių bandymų rezultatus, galima rasti dar kelis argumentus vienos ar kitos kėdutės naudai.

Galiausiai – technologijos. Šiandien galima įsigyti vaiko kėdutę, kurios diržuose įmontuotos oro pagalvės – tai „Maxi-Cosi AxissFix Air“. Kaip ir bet kurios kitos srities, naujovės kainuoja daugiau.

4. Išsirinkti tinkamas saugumo sistemas

Daugelis per pastaruosius 15–20 metų pagamintų automobilių ant galinės sėdynės jau turi „Isofix“ – pačias saugiausias vaikų kėdučių – jungtis. Papildomai kėdutės gali būti prisegamos automobiliniais saugos diržais, kai kurios turi „Top Tether“ jungtį (vadinamąjį inkarą), kitos – atraminę koją į grindis.

Nereikia manyti, kad daugiau jungčių užtikrins saugumą, pirma reikėtų atkreipti dėmesį į naudojamą automobilį. Kai kurie neturi kilpos, už kurios turėtų būti kabinamas „Top Tether“ inkaras, tuomet tokia jungtis nereikalinga. Jei automobilis yra senas ir jame nėra „Isofix“, būtina rinktis kėdutę, kurią galima priveržti su automobilio saugos diržais. Toks tvirtinimas nėra paprastas ir tėvai neretai klysta, tad specialistai visada, kai tik yra galimybė, siūlo naudoti „Isofix“ jungtį.

5. Saugiausia vieta – už vairuotojo

Jeigu kėdutę jau išsirinkote, kitas žingsnis – jos montavimas. Nors automobilyje visos vietos teoriškai vienodai saugios, bene pati saugiausia yra už vairuotojo: prieš pat avariją jis intuityviai darys viską, kad nukreiptų smūgį nuo savęs į keleivio pusę.

„Techniškai pati saugiausia vieta – galinės sėdynės vidurys, tačiau labai mažai automobilių ten yra „Isofix“ jungtis. Daugelyje ji yra galinės sėdynės šonuose ir tik išskirtiniais atvejais – viduryje arba ant priekinės sėdynės“, – teigia A. Saveikis.

6. Laisvės – ne per daug

Vaikas kėdutėje turi jaustis komfortiškai, tačiau ne pernelyg laisvai. Rekomenduojama diržus užveržti taip, kad tarp vaiko ir diržo būtų galima įkišti du pirštus. Per daug priveržtas vaikas jausis nekomfortiškai, o per silpnai – smūgio atveju gali iš kėdutės išsprūsti.

7. „Boosterių“ pataria nenaudoti

Daugiausia į automobilių kėdučių saugumą investuojantys gamintojai nekuria vadinamųjų „boosterių“ – paaukštinimų, ant kurių atsisėdę vaikai gali būti prisegti automobiliniais saugos diržais. Vaiko pečiai ir galva neapsaugomi avarijų atveju, tad „boosteris“ – tik būdas sutaupyti turint antrą automobilį ir nenorint pirkti dviejų kėdučių.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Penki dalykai, kurių elektromobilių vairuotojai privalo nepamiršti žiemą (45)

Nukritus termometro stulpeliui ir kelius užklojus sniego sluoksniui, kiekvieno automobilio...

Vakarinėje šalies dalyje ir dar viename rajone eismo sąlygas sunkina plikledis ir šarma (6)

Dėl plikledžio ir šarmos sekmadienio rytą sudėtingesnės eismo sąlygos vakarinėje šalies...

Kaip žiemą išvengti akumuliatorių problemų? (28)

Ant vienos rankos pirštų suskaičiuojamų sezoninių automobilių rinkos prekių sąraše greta...

Tamsusis metų laikas: vairuotojai pėsčiuosius pastebi iki jų likus 30 metrų (4)

Tamsusis metų laikas vairuotojams siejasi su įtemptu ir gerokai didesnės koncentracijos...

Kaip ir kur laikyti nenaudojamas padangas: jei norite jas išsaugoti, verta žinoti kelias taisykles (36)

Atėjus padangų keitimo sezonui, vairuotojai suka galvas ne tik dėl to, kaip greitai ir paprastai...

Top naujienos

Saulius Čaplinskas: manau, kad per ilgai užsižaista tais totalitariniais ribojimais (899)

„Ilgiausias karantinas epidemiologijos vadovėlyje – 40 dienų. O kiek trunka karantinas...

30-metės trenerės Brigitos istorija: gali pasigirti ne tik tobulu kūnu, dviem vaikais, bet ir jau 17 metų trunkančiais santykiais (218)

Daugeliui sveiko gyvenimo būdo propaguotojų Brigita Petrulė (30) yra gerai žinoma. Asmeninė...

Žiema stebins kontrastais – po rekordinių šalčių užplūs šiluma (10)

Antradienio dieną šalies orus lems aukštesnio slėgio lauko pakraštys. Dangumi plauks tai...

Dalia Vaitkutė-Šiaulienė | D+

Vienas baisiausių sovietų valdžios nusikaltimų, arba kaip ciniškas elgesys sunaikino visą jūrą (1)

Niekam ne paslaptis, kad sovietų valdžia nebuvo pati draugiškiausia gamtai. Vienas baisiausių jų...

Po Navalno sulaikymo – aštri Chodorkovskio kritika Putinui (329)

Kremliaus kritikas ir buvęs oligarchas Michailas Chodorkovskis ragina Vakarus taikyti tikslines...

Didžiausios naujakurių daromos klaidos, įsirengiant būstą: viskas dėl patirties trūkumo (28)

Vargu, ar gyvenime pasitaiko daug tokios ypatingos svarbos įvykių kaip kraustymasis į pirmuosius...

Kirsti Vainküla | D+

Kruvina daugiabučio drama Estijoje: dviejų vaikų mamą nušovusio pensininko duktė pateikė savo versiją (1)

Metų pradžioje Estijoje įvyko tragiškas incidentas – Talino Lasnamiae mikrorajone 80-metis...

Sunku išsimiegoti? Mokslininkai siūlo labai paprastą ir nemokamą būdą pagerinti miego kokybę (19)

Stresas , prasta mityba, nerimas dėl ateities, sujauktas darbo-poilsio režimas, įvairios...

„Žalgiris“ žais KMT finalo ketverte, bet prastai pasijuto Grigonis Schilleris: tai – tiesiog peršalimas  (48)

Pirmadienio vakarą paaiškėjo paskutinysis Citadele-Karaliaus Mindaugo taurės (KMT) finalo ketverto...

Santykių ekspertas pateikė 7 taisykles, kaip elgtis, jei jūsų partneris buvo neištikimas: apie kai kurias net nebūtumėte pagalvoję (56)

Neištikimybė yra viena dažniausių problemų santykiuose. Bet tai jokiu būdu nėra nuosprendis....