EK direktyvoje numatyta, kad visi išduodami ar esantys apyvartoje vairuotojo pažymėjimai pagal ES standartą turi būti suvienodinti iki 2033-iųjų sausio 19 dienos, taigi po daugiau kaip 20 metų. Iki tol valstybėms narėms jokios sankcijos už skirtingo tipo vairuotojo pažymėjimų galiojimą negresia.

VRM tokio direktyvos išaiškinimo iš EK sulaukė dar 2009-ųjų birželį – po to, kai taip pat pamėgino priversti Lietuvos piliečius keistis senuosius pažymėjimus. Tiesa, Vyriausybė 2009-aisiais tokią iniciatyvą atidėjo, o netrukus VRM paskelbė iš EK gautą informaciją, kad senojo pavyzdžio vairuotojo pažymėjimų keisti neprivaloma, t. y. galioja visi vairuotojo pažymėjimai, neatsižvelgiant į tai, kada jie buvo išduoti, jei nepasibaigęs jų galiojimo laikas.

Senąjį popierinį vairuotojo pažymėjimą į naujo modelio kortelę pasikeisti kol kas kainuoja 49 Lt, todėl skaičiuojama, kad pagaminus papildomai daugiau kaip pusę milijono naujų dokumentų, VRM pavaldžios valstybės įmonės „Regitra“ iždas per penkerius metus papilnėtų daugiau kaip 25 mln. Lt. Iki šiol per metus „Regitra“ išduodavo apie 100 tūkst. pažymėjimų.

DELFI primena, kad neturinčius galiojimo termino seno pavyzdžio vairuotojų pažymėjimus reikės pasikeisti per penkerius metus, o turintieji „Tarybinio“ pavyzdžio vairuotojo pažymėjimus įpareigoti pasikeisti per dvejus metus – iki 2013 metų gruodžio 31 dienos. Pasak projekto iniciatorės VRM, įvedant galiojimo terminus, užtikrinamas europinis reikalavimas ES narėms imtis visų reikiamų priemonių siekiant išvengti bet kokios vairuotojo pažymėjimų klastojimo rizikos, taip pat todėl, kad senųjų pažymėjimų dėl prastos kokybės nenorima pripažinti kai kuriose ES šalyse.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (14)