aA
Artėjant padangų keitimo metui, vairuotojai, besidairantys naudotų padangų, raginami atkreipti dėmesį į jų amžių. Specialistų teigimu, šios, kaip ir kiti gaminiai, turi savo galiojimo laiką, todėl susigundę senomis padangomis, net ir turinčiomis nemažą protektoriaus rašto gylį, rizikuoja savo ir keleivių saugumu.
© "Sekundė"

Perkantieji nenaujas padangas apie jų techninę būklę dažniausiai sprendžia iš išvaizdos. Manoma: jei protektoriaus raštas gilus, o padangos atrodo tarsi naujos, jos tinkamos naudoti ir tarnaus dar ne vieną sezoną. Tačiau vienintelis tokių padangų privalumas, kaip teigiama, yra mažesnė kaina. Padanga gali atrodyti gerai, nes buvo mažai naudota, tačiau, jei ji labai sena, tikėtina, kad bus praradusi daugelį savo pirminių savybių.

Iš pirmo žvilgsnio nebloga padangų išvaizda gali būti labai apgaulinga. Padangoms senstant, kietėja guma, todėl prastėja jos sukibimas su kelio danga, ilgėja stabdymo laikas. Tikslių duomenų nėra (tai priklauso nuo daugelio faktorių), bet senesnė nei penkerių metų padanga tam tikrais atvejais stabdymo kelią gali pailginti iki 10 procentų.

Padangų amžius ir jų techninė būklė ypač aktualūs žiemą, kai vairavimo sąlygos būna prasčiausios. Kai kelio danga šlapia, slidi, svarbu geras padangų sukibimas su kelio danga, todėl geriau, kad jų guma nebūtų sukietėjusi.

Restauruotos padangos nepatikimos

Klaidingai manoma, kad, restauravus padangą, prasitęsia jos galiojimo laikas. Atnaujinus protektoriaus dalį, o kartais ir visą padangą nauju gumos sluoksniu, sukibimo su kelio danga savybės gali pagerėti. Tačiau negalima pamiršti, kad likusi padangos dalis, karkasas, taip pat yra veikiamas laiko. Ilgainiui padanga praranda tvirtumą, mažėja jos apkrovimo indeksas, todėl didėja sprogimo tikimybė. Būtent dėl to šios padangos priskiriamos prie žemiausios kategorijos ir yra pigesnės.

Padangų amžius priklauso ne tik nuo mechaninio poveikio (slėgio, vairavimo, automobilio apkrovos ir pan.), bet ir nuo eksploatavimo bei sandėliavimo metu savaime vykstančių įvairių cheminių reakcijų. Guma senėja dėl šviesos, šilumos, deguonies, ozono ir kitų poveikių. Todėl jas būtina laikyti sausose, nuo tiesioginių saulės spindulių bei temperatūrų svyravimų apsaugotose, nuolat vėdinamose patalpose.

Gamintojų padangoms naudojami gumos mišiniai nedaug kuo skiriasi, todėl paprastai laikoma, kad padangos dalį svarbių savybių praranda jau maždaug po penkerių šešerių metų nuo pagaminimo. Pagaminimo datą nesunkiai galima pasitikrinti patiems. Ji nustatoma pagal serijos numerį, esantį ant padangos sienelės. Serijos numerį sudaro raidžių ir skaitmenų kodas, paskutiniai keturi arba trys (jei padanga pagaminta anksčiau nei 2000 m.) skaičiai ir rodo pagaminimo datą. Pirmieji du reiškia pagaminimo savaitę, o kiti – metus (pavyzdžiui, 1800 reikštų 18 savaitę ir 2000 metus).

Kam tinkamos universalios padangos?

Universalios padangos – ne blogiausias pasirinkimas. Lietuvoje kol kas gana populiarios universalios padangos, kurios, kaip teigia jų gamintojai, gana efektyvios ir vasarą, ir žiemą. Tačiau yra ir nemažai skeptikų, teigiančių, kad universalios padangos nėra tinkamai pritaikytos nei sausam asfaltui, nei apsnigtam ir slidžiam keliui.

Vairuotojai dažnai klysta manydami, kad universalios padangos žymimos specialiu ženklu M+S. Taip gali būti žymimos ir universalios, ir žieminės dygliuotos padangos. Kur kas tikslesnis ženklas – nupiešta saulė, snaigė ir lietaus lašeliai – vienas ir keli.

Padangų gamybos kompanijos, kurios negamina universalių padangų, dažnai šaiposi: kas gi vaikšto su vienais ir tais pačiais batais ir žiemą, ir vasarą?

Ne vienas specialistas teigia, kad universalios padangos – pusėtinas pasirinkimas. Jos iki galo neatlieka reikiamų funkcijų nei žiemą, nei vasarą.

Pavyzdžiui, tokiems vairuotojams, kurie automobiliu iš garažo išvažiuoja tik per didžiąsias šventes, universalios padangos ištisus metus yra kur kas geriau negu vasarinėmis padangomis važinėti slidžiu žiemos keliu.

Tačiau kai kurie pardavėjai teigia, kad tais pačiais batais tiek žiemą, tiek vasarą Lietuvoje vaikšto tikrai nemažai žmonių.

Taigi nereikia baimintis, kad dauguma žmonių, ypač rajonuose, žiemą važinės mašinomis, „apautomis“ universaliomis padangomis.

Universalių padangų stabdymo efektyvumas nėra toks kaip žieminių, jos lėčiau įgauna pagreitį, tačiau vis tiek suteikia galimybę važiuoti žiemą.

Žiemą jau geriau važinėti mašinomis su universaliomis, nei su vasarinėmis ar visiškai nudilusiomis žieminėmis padangomis. Be to, universalios padangos daugeliui vairuotojų – būdas sutaupyti pinigų. Ypač dabar, kai kartais už padangas reikia mokėti tiek pat, kiek kainavo mašina.

'Sekundė“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Priminė vairuotojams, kada ir kur reikia „žaliosios kortelės“ (6)

Sėdant prie automobilio vairo užsienio šalyje ar savarankiškai keliaujant po Europą būtina...

Svarbu žinoti vairuotojams: A2 magistralėje šiandien laukia dideli eismo ribojimai (38)

Penktadienį, rugpjūčio 23-iąją, visoje Lietuvoje minimas Baltijos kelio 30-metis. Tądien...

Automobiliu vežantiems vaikus turėtų rūpėti kiekvienas centimetras

Vairuotojai, sėdę prie vairo, yra atsakingi ne tik už save ir savo veiksmus kelyje. Jie turi...

Kas nutinka geležinkelio pervažoje nepaisant „Stop“ ženklo: automobilis traukiniui lyg skardinė

Vairuotojams neretai atrodo, kad traukinys – labai lėta transporto priemonė. Dėl to kai kurie,...

Po neblaivių vairuotojų avarijų – sumaitoti automobiliai ir sudaužyti gyvenimai (35)

Ar gurkšnis, ar taurė – alkoholis ir vairavimas turėtų būti nederinami. Dėl šito sutinka...

Top naujienos

Lietuva pasaulio čempionate: pirmas antausis JAV, „La Bomba“ Japonijoje, prisikėlimai, „Neverk, Argentina“ ir Kleizos arija medaliai, rekordai ir komentarai (1)

Paradoksas – Lietuvos krepšinio rinktinė nė karto nėra tapusi olimpinių žaidynių ar pasaulio...

Skvernelis po atliktos operacijos: tikiu, įveiksiu ir šitą iššūkį dėl sveikatos nedalyvaus dalyje renginių (30)

Premjeras Saulius Skvernelis pirmadienio rytą paskelbė, kad jam padaryta operacija praėjo...

Atlyginimų klausimas – visu aštrumu: tik mažiau nei ketvirtadalis mokytojų dirba pilnu etatu papildyta 10:17 (13)

Artėjant mokslo metams vėl į viešumą kyla pedagogų atlyginimų klausimas. Analizuojant šios...

Netrukus gimdysianti Irūna Puzaraitė: vyras išeina tėvystės atostogų, kad aš galėčiau koncertuoti (43)

Dainininkė Irūna Puzaraitė -Čeponienė jau visai netrukus susilauks antrojo vaikelio....

Gyvai / Krepšinio zona. Liko paskutinis testas: ar Lietuvos rinktinė jau pasiruošusi šturmuoti Kiniją?

Pirmadienį 10 val. DELFI TV eteryje – laida „ Krepšinio zona “ apie jau po kelių dienų...

„The Guardian“: Trumpas dėl Putino susikivirčijo su G7 lyderiais

Donaldas Trumpas susikivirčijo su kolegomis – G7 lyderiais – dėl savo reikalavimo į šią...

Linkevičius: URM aiškinasi aplinkybes dėl incidento per mitingą Honkongui palaikyti (7)

Lietuvos užsienio reikalų ministerija aiškinasi aplinkybes dėl penktadienį įvykusio incidento,...

Muitininkai sulaikė iš Rusijos gabentą sprogstamųjų šaudmenų krovinį šaudmenys skirti kariniams lėktuvams (27)

Muitininkai vėl užkirto kelią į Lietuvą bandytam įvežti karinės paskirties kroviniui....