aA
Šiuo metu vidutinis Vokietijoje registruotų automobilių amžius yra 8,8 metai. Tai reiškia, kad itin didelė šios šalies keliuose važinėjančių automobilių dalis neturi šiuolaikinių vairuotojo pagalbinių sistemų.
Rytinis policijos reidas Vilniuje
© DELFI (R.Gečiūnaitės nuotr.)

Net 10 procentų automobilių nėra sumontuota stabdymo metu ratus nuo užsiblokavimo apsauganti ABS sistema, o 30 procentų – ESC elektroninė stabilumo sistema („DAT Report 2014“ duomenys). Tai reiškia, kad visi šie automobiliai pasižymi kur kas mažesniu saugumu nei naujos, šiuolaikinės mašinos. Pavyzdžiui, esant šlapiai kelio dangai senų automobilių stabdymo kelias yra itin ilgas, o važiuojant sniegu ir kelyje atsiradus netikėtai kliūčiai, automobilio valdymas itin ribotas.

Tad, pasak specialistų, būtent senais automobiliais važinėjantys vairuotojai neturėtų taupyti ir pirkti pigias padangas, o pasirūpinti, kad ant jų automobilių ratų būtų sumontuotos kokybiškos padangos.

„Ypač automobiliams be pagalbinių saugos sistemų aukščiausios kokybės žieminės padangos yra tiesiog privalomos, – sako „Continental“ Padangų plėtros departamento vadovas profesorius Burkhardas Wiesas. – Šios padangos suteikia maksimalų sukibimą pajudant ir stabdant, taip pat itin tikslų valdymą posūkiuose. O pavojingose situacijose jos užtikrina gyvybiškai svarbų saugumą. Tai logiška, nes kaip vienintelė jungiamoji grandis tarp automobilio ir kelio, padangos yra viena svarbiausių saugos sistemų. Taip pat reikia suprasti, kad senesniuose automobiliuose esančios saugos sistemos – oro pagalvės, saugos diržų įtempikliai ar kitos saugumo sistemos, atitiko prieš dešimtį ar net daugiau metų galiojusius reikalavimus“.

Stabdymo kelias skiriasi trečdaliu

Tie vairuotojai, kurie renkasi pigias padangas, motyvuodami, kad važinėja senais ir nebrangiais automobiliais, turėtų atkreipti ypatingą dėmesį į automobiliniuose žurnaluose ir internete publikuojamus padangų bandymų rezultatus. Juose akivaizdžiai matoma, kad pigios padangos testuose užima pačias žemiausias vietas ir yra ypatingai nesaugios ant slidžios kelio dangos. Pavyzdžiui, „Auto Bild“ žurnalo teste (2014 m. Nr.40) specialistai perspėjo ketinančius įsigyti „beviltiškai atsilikusiomis“ įvardintas padangas. Šių padangų stabdymo kelias ant šlapio asfalto, važiuojant 80 km/val. greičiu, siekė net 52,7 metrus – tai daugiau nei trečdaliu didesnis atstumas nei automobilio, ant kurio ratų buvo sumontuotos „Continental ContiWinterContact TS 850“ padangos (36,1 m), kurias specialistai įvertinto kaip pavyzdines.

„Net ir nedidelis automobilio kėbulo įlenkimas kainuos daugiau nei kainos skirtumas tarp pigių, nesaugių žieminių ir aukščiausios klasės padangų, – sako profesorius B. Wiesas. – Todėl toks savęs apgaudinėjimas ir nepamatuotas taupymas realiame gyvenime ne tik gali pasirodyti gerokai brangesnis, bet ir reiškia gerokai mažesnį saugumą visiems eismo dalyviams.“

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Planuojančius kelionę nuosavu automobiliu įspėjo: nepaisydami šių taisyklių galite būti nubausti (86)

Vis dažniau, planuodami atostogas, į kelionę nusprendžiame leistis automobiliu. O ir šią...

Nuo beveik 4000 sužeistųjų keliuose per metus iki 0: kaip to pasiekti? (1)

Europos Sąjungoje, kur avaringumas vidutiniškai yra vienas mažiausių, per dieną keliuose...

Vairuojantys automobilius su „automatu“ turėtų susirūpinti: gali tekti pakloti tūkstančius (386)

Kad tepalus automobilio variklyje reikia keisti periodiškai, žino kiekvienas, tačiau specialistai...

Lietuviai taupo savo saugumo sąskaita: automobilio technine būkle susirūpina tik prieš apžiūrą (57)

Vairuotojai sutinka, kad automobilio techninė būklė turi tiesioginės įtakos eismo saugumui,...

Chaosas automobilių stovėjimo aikštelėse: kovojantys už save neretai tampa nukentėjusiaisiais (1)

Nors neretai patys vairuotojai ir pėstieji skatina vieni kitus pasirūpinti savo saugumu, saugaus...

Top naujienos

Valdžia nepatenkintų lietuvių nuotaikos: sovietmečio nebesiilgi ir Putinu netiki (358)

Lietuviai skeptiškai vertina demokratijos veikimą šalyje, dalis vis dar ilgisi tvirtos rankos ir...

Atlyginimų padidėjimą pajus ne visi: gali tekti palaukti kitų metų (15)

Seimas pritarė prezidento Gitano Nausėdos siūlymui ir nusprendė padidinti neapmokestinamąjį...

Miestelio šventė baigėsi tragiškai – žmogų užmušė kunigo akivaizdoje (136)

Kėdainių rajone, Krakių miestelyje prieš metus vykusią šventę bei atlaidus vainikavo beprasmė...

„Bloomberg“: Eva – didžiausia grėsmė Lukašenkai (150)

Jos rankos sukryžiuotos, o lūpos sardoniškai pravertos – Eva netikėtai tapo protesto...

Grįžo iš emigracijos ir įkūrė ramybės oazę: lankytojų netrūksta ir darbo dienomis (113)

Greta ir Algirdas Šaumanai iš emigracijos Norvegijoje grįžo prieš trejus metus, tačiau šiandien...

Vilnietis savo istorija nori perspėti kitus: viskas prasidėjo nuo noro „nuskausminti“ jausmus, bet baigėsi kur kas blogiau (87)

Įveikęs priklausomybę nuo narkotikų vilnietis Ruslanas šiandien drąsiai priima gyvenimo...

Garsiausi keliautojai gūžčioja pečiais: Nida – brangiausias planetoje kurortas, pasaulyje tokių mokesčių nėra (452)

Neringa ypatinga ne tik savo gamtos perlais, bet ir mokesčiais, norintiems patogiai ilsėtis jos...

Su mylimąja Deimante susitaikęs reperis Mad Money: nebeliko jokių klausimų (105)

Praėjusių metų sausio 31-ąją, kai ant raudonojo M.A.M.A apdovanojimų kilimo pozavo tik su...

Į Barseloną atvykęs Jasikevičius: darbai jau pradėti (149)

Buvęs Kauno „Žalgirio“ vyriausiasis treneris Šarūnas Jasikevičius sekmadienį atvyko į...

|Maža didelių žinių kaina