aA
Kai karas keliuose tęsiasi ir policija deda visas pastangas kovoje su girtais vairuotojais, Seime nuskambėjo siūlymas leisti prie vairo sėsti girtesniems nei dabar. Šiuo metu leistinas neblaivumo lygis yra 0,4 promilės, o šią ribą siūloma didinti iki 0,5 promilės.
Policijos reidas (asociatyvi nuotr.)
Policijos reidas (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Orestas Gurevičius

Be to siūloma leisti neblaiviems prie vairo sėsti ir mopedų, motociklų, triračių, lengvųjų keturračių, keturračių ir galingųjų keturračių vairuotojams. Dabar plieninių žirgų vairuotojams galioja nulinė neblaivumo tolerancija, o šią ribą planuojama prilyginti automobilių vairuotojams – iki 0,5 promilės,

Tokius siūlymus pateikė Seimo nariai Kęstutis Glaveckas, Gintaras Vaičekauskas, Juozas Baublys ir Jonas Liesys.

Jie taip pat siūlo panaikinti tolerancijos ribą vairuotojams, kurie per metus padaro pažeidimus, susijusius su transporto priemonių vairavimu apsvaigus, ir numatyti, kad tokiems vairuotojams, jei jiems nustatomas neblaivumas daugiau nei 0 promilių, bet ne daugiau kaip 0,5 promilės, taikoma bauda nuo keturių šimtų penkiasdešimt iki aštuonių šimtų penkiasdešimt eurų ir privalomai skiriamas teisės vairuoti transporto priemones atėmimas nuo vienų metų šešių mėnesių iki trejų metų.

„Lietuva save pozicionuoja kaip vakarietišką valstybę, kultūriškai pažangią, sąmoningą ir inovatyvią, – pranešime žiniasklaidai cituojamas įstatymo projektą registravęs liberalas G. Vaičekauskas. – Tačiau taiko tokias sankcijas ir ribojimus, kaip kitos sovietizacijos paliestos Europos valstybės ir draudimais rodo nepasitikėjimą savo piliečiais.“

Anot Seimo nario, mėgėjams piktnaudžiauti alkoholiu prieš sėdant už vairo nudžiugti nevertėtų. Tokia tolerancijos riba būtų taikoma tik atsitiktiniams, nepiktybiniams pažeidėjams ir galiotų vieną kartą, o už antrąjį nusižengimą kelyje G. Vaičekauskas siūlytų griežčiausias baudas.

„Jei nepraėjo vieni metai nuo jau paskirtos nuobaudos įvykdymo ar vairuotojas turi nepanaikintą teistumą už nusikalstamą veiką, kurią padarė neblaivus, galiotų nulinė tolerancijos riba ir griežčiausios baudos“, – priduria G. Vaičekauskas.

K. Glaveckas DELFI sakė, jog liberalai tokio šanso praleisti negali.

„Daugumoje Europos šalių yra būtent tokia leistina neblaivumo – 0,5 prom. norma, todėl yra siekiama artėti link europinių standartų“, – teigė Seimo narys.

Blaivumo reikalavimai vairuotojams skirtingose Europos šalyse gali būti labai skirtingi.

Europoje išsiskiria Jungtinė Karalystė ir Malta, kuriose nustatyta leidžiama net 0,8 promilių riba. Aštuoniolikoje Europos valstybių nustatyta bendra 0,5 promilių riba, tačiau šiose šalyse, kaip taisyklė, taikomas žemesnis limitas jauniems ir komercinių transporto priemonių vairuotojams.

Vis dėlto, kai kuriose šalyse taikoma mažesnė galima riba nei Lietuvoje, o keletas šalių išsiskiria nuline tolerancija.

Alkoholio kiekio vairuotojų kraujyje limitai
Alkoholio kiekio vairuotojų kraujyje limitai
© Organizatorių archyvas

Labiausiai patyręs Lietuvos pilotas kas metus vykstančiame legendiniame Dakaro ralyje Antanas Juknevičius buvo nustebintas Seimo narių siūlymu.

„Aš esu labai prieš girtus vairuotojus ir pasisakau už tai, kad griežtinti baudas tiems, kas pagaunami girti. Mano nuomone, nėra didelio skirtumo bus 0,5 ar 0,4 promilės. Šiuo atveju nieko nekeisčiau – palikčiau 0,4. Bet aš esu labai už tai, kad būtų labai griežtos bausmės tiems, kas papuola girti ir viršija normas.

Vis dėlto tik visuomenės sąmoningumas gali išspręsti šį klausimą, o kelti sąmoningumą reikalingos įvairios programos, socialinės akcijos. Visuomet atsiras idiotų, kurie išgėrę sės prie vairo, todėl reikia dirbti su tomis grupėmis, kur yra problemų. O tie žmonės, kurie restorane prie vakarienės stalo su šeima išgėrė vyno taurę, yra visiškai normalūs. Reikia kelti bendrą visuomenės sąmoningumą, o ypač vairuojančių. Tai yra lėtas procesas, o jei kalbant apie promiles, tai mano nuomone, šiandien nieko nereikia keisti“, – DELFI teigė A. Juknevičius.

„Manau, kad šiame draudimų ir baudų sraute sulauksime daug priešų, bet mes savo siūlomu įstatymu tikime ir norime sekti europiniais standartais“, – DELFI komentavo G. Vaičekauskas.

Anot įstatymo projekto autoriaus, per savaitę Teisės departamentas turės įvertinti siūlomą įstatymą ir jo galimybes.

„Išnagrinėjus jie pateiks savo rekomendacijas, atsiųs mums atgal, mes taisysime ir tada dar kartą registruosime. Siūlome, kad įstatymas įsigaliotų nuo 2018 m. sausio 1 d., o jei bus atmestas, tada yra galimybė po pusės metų dar kartą bandyti užregistruoti“, – DELFI teigė politikas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

10 klausimų, kuriuos turite užduoti, kai perkate naudotą automobilį (64)

Iš pardavėjo gaunama (o kai kuriais atvejais – ir nutylima) informacija apie dėvėtą...

Ką daryti, jeigu automobilyje smirda: kaip atsikratyti rūkalų kvapo salone (66)

Rūkant automobilyje, salone gali ilgam likti nepageidaujamas tabako kvapas . Be to, jį sunku...

Ką daryti, jeigu automobilio žibintai šviečia prastai: siūlo naudoti ir sodą, ir dantų pastą (50)

Bėgant laikui, automobilio priekiniai žibintai gali tapti apsiblausę, o tai gali gerokai...

Kas turi atlyginti žalą po to, kai automobilį sumaitojo ant jo užkritęs sniegas (106)

Prasidėjus atodrėkiui pasipylė ir perspėjimai vairuotojams: nestatykite automobilių prie...

Trys klaidos, kurias padaro vairuotojai atšalus orams: kartais jos baigiasi ir avarija (7)

Pastaruosius kelerius metus dominavusios šiltos žiemos tarsi užmigdė vairuotojus – šiemet...

Top naujienos

Svarbi pergalė Eurolygoje: „Žalgiris“ atvėsino įkaitusį ASVEL klubą (277)

Dėl vietos atkrintamosiose varžybose kovojantis Kauno „Žalgiris“ (15/12) sėkmingai pradėjo...

Dailius Dargis | D+

Lengvų pinigų siekusį lietuvį bendratautiečiai paaukojo japonams: pateko į pragarišką kalėjimą jakudzų ir kitų legendų kompanijon

Kaunietis Andrius Gavėnas prieš keletą metų ištvėrė tikrą pragarą. Tuo metu jis keliems...

Pavasaris trumpam atsitraukia: debesys vėl pažers šlapdribos ir sniego (1)

Trečiadienį Lietuvos orus lems šiaurinis anticiklono pakraštys. Ties vakariniais ir...

Navicką nustebino kolegų požiūris į homoseksualus: panašiai sakėme žydams, uždarydami juos į getus (366)

Viešojoje erdvėje netylant karštoms diskusijoms dėl Stambulo konvencijos ratifikavimo, šeimos...

Modesta Meškė | D+

Biomedicinos mokslų daktarė įvardijo svarbiausius produktus ir vitaminus, būtinus moters grožiui: be jų senėjimo proceso nepristabdysime

Jeigu tik galėtume, išrastume jaunystės eliksyrą . O kur jis iš tikrųjų slypi? Kokiuose...

Save graužęs Jokubaitis rado atsispyrimo tašką: dabar viduje nežinau, kur dėtis (4)

Kauno „Žalgirio“ pergalę prieš Vilerbano ASVEL 85:75 Rokas Jokubaitis vadina „viena...

FNTT sulaikė vieną turtingiausių Lietuvos verslininkų Rimandą Stonį: teigė esąs sulaikytas „visiškai be reikalo“ papildyta 21.36 val.  (468)

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba ( FNTT ) sulaikė vienu iš turtingiausių Lietuvos...

Kamuolio palietimus suskaičiavęs Schilleris: jei tik dabar būtume susirūpinę krūviais, neturėtume 15 pergalių (4)

Jei nori įvykdyti pergalių ekspreso apiplėšimą, turi pasitelkti ir įprastame protokole...

Kinija nerimauja dėl nekilnojamojo turto ir JAV bei Europos rinkų burbulų (21)

Aukščiausias Kinijos bankininkystės reguliuotojas pareiškė , kad „labai nerimauja“ dėl...

Šia pavojinga liga Lietuvoje serga apie 80 žmonių, tačiau daugiau nei pusė nė nežino ją turintys (45)

Įsivaizduokite, jog po kiekvieno sumušimo ant jūsų kojos ar kitos kūno vietos atsiranda ne...