Kai karas keliuose tęsiasi ir policija deda visas pastangas kovoje su girtais vairuotojais, Seime nuskambėjo siūlymas leisti prie vairo sėsti girtesniems nei dabar. Šiuo metu leistinas neblaivumo lygis yra 0,4 promilės, o šią ribą siūloma didinti iki 0,5 promilės.
Policijos reidas (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Orestas Gurevičius

Be to siūloma leisti neblaiviems prie vairo sėsti ir mopedų, motociklų, triračių, lengvųjų keturračių, keturračių ir galingųjų keturračių vairuotojams. Dabar plieninių žirgų vairuotojams galioja nulinė neblaivumo tolerancija, o šią ribą planuojama prilyginti automobilių vairuotojams – iki 0,5 promilės,

Tokius siūlymus pateikė Seimo nariai Kęstutis Glaveckas, Gintaras Vaičekauskas, Juozas Baublys ir Jonas Liesys.

Jie taip pat siūlo panaikinti tolerancijos ribą vairuotojams, kurie per metus padaro pažeidimus, susijusius su transporto priemonių vairavimu apsvaigus, ir numatyti, kad tokiems vairuotojams, jei jiems nustatomas neblaivumas daugiau nei 0 promilių, bet ne daugiau kaip 0,5 promilės, taikoma bauda nuo keturių šimtų penkiasdešimt iki aštuonių šimtų penkiasdešimt eurų ir privalomai skiriamas teisės vairuoti transporto priemones atėmimas nuo vienų metų šešių mėnesių iki trejų metų.

„Lietuva save pozicionuoja kaip vakarietišką valstybę, kultūriškai pažangią, sąmoningą ir inovatyvią, – pranešime žiniasklaidai cituojamas įstatymo projektą registravęs liberalas G. Vaičekauskas. – Tačiau taiko tokias sankcijas ir ribojimus, kaip kitos sovietizacijos paliestos Europos valstybės ir draudimais rodo nepasitikėjimą savo piliečiais.“

Anot Seimo nario, mėgėjams piktnaudžiauti alkoholiu prieš sėdant už vairo nudžiugti nevertėtų. Tokia tolerancijos riba būtų taikoma tik atsitiktiniams, nepiktybiniams pažeidėjams ir galiotų vieną kartą, o už antrąjį nusižengimą kelyje G. Vaičekauskas siūlytų griežčiausias baudas.

„Jei nepraėjo vieni metai nuo jau paskirtos nuobaudos įvykdymo ar vairuotojas turi nepanaikintą teistumą už nusikalstamą veiką, kurią padarė neblaivus, galiotų nulinė tolerancijos riba ir griežčiausios baudos“, – priduria G. Vaičekauskas.

K. Glaveckas DELFI sakė, jog liberalai tokio šanso praleisti negali.

„Daugumoje Europos šalių yra būtent tokia leistina neblaivumo – 0,5 prom. norma, todėl yra siekiama artėti link europinių standartų“, – teigė Seimo narys.

Blaivumo reikalavimai vairuotojams skirtingose Europos šalyse gali būti labai skirtingi.

Europoje išsiskiria Jungtinė Karalystė ir Malta, kuriose nustatyta leidžiama net 0,8 promilių riba. Aštuoniolikoje Europos valstybių nustatyta bendra 0,5 promilių riba, tačiau šiose šalyse, kaip taisyklė, taikomas žemesnis limitas jauniems ir komercinių transporto priemonių vairuotojams.

Vis dėlto, kai kuriose šalyse taikoma mažesnė galima riba nei Lietuvoje, o keletas šalių išsiskiria nuline tolerancija.

Alkoholio kiekio vairuotojų kraujyje limitai
Alkoholio kiekio vairuotojų kraujyje limitai
© Organizatorių archyvas

Labiausiai patyręs Lietuvos pilotas kas metus vykstančiame legendiniame Dakaro ralyje Antanas Juknevičius buvo nustebintas Seimo narių siūlymu.

„Aš esu labai prieš girtus vairuotojus ir pasisakau už tai, kad griežtinti baudas tiems, kas pagaunami girti. Mano nuomone, nėra didelio skirtumo bus 0,5 ar 0,4 promilės. Šiuo atveju nieko nekeisčiau – palikčiau 0,4. Bet aš esu labai už tai, kad būtų labai griežtos bausmės tiems, kas papuola girti ir viršija normas.

Vis dėlto tik visuomenės sąmoningumas gali išspręsti šį klausimą, o kelti sąmoningumą reikalingos įvairios programos, socialinės akcijos. Visuomet atsiras idiotų, kurie išgėrę sės prie vairo, todėl reikia dirbti su tomis grupėmis, kur yra problemų. O tie žmonės, kurie restorane prie vakarienės stalo su šeima išgėrė vyno taurę, yra visiškai normalūs. Reikia kelti bendrą visuomenės sąmoningumą, o ypač vairuojančių. Tai yra lėtas procesas, o jei kalbant apie promiles, tai mano nuomone, šiandien nieko nereikia keisti“, – DELFI teigė A. Juknevičius.

„Manau, kad šiame draudimų ir baudų sraute sulauksime daug priešų, bet mes savo siūlomu įstatymu tikime ir norime sekti europiniais standartais“, – DELFI komentavo G. Vaičekauskas.

Anot įstatymo projekto autoriaus, per savaitę Teisės departamentas turės įvertinti siūlomą įstatymą ir jo galimybes.

„Išnagrinėjus jie pateiks savo rekomendacijas, atsiųs mums atgal, mes taisysime ir tada dar kartą registruosime. Siūlome, kad įstatymas įsigaliotų nuo 2018 m. sausio 1 d., o jei bus atmestas, tada yra galimybė po pusės metų dar kartą bandyti užregistruoti“, – DELFI teigė politikas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Geriausias Lietuvos vairuotojas atskleidė auksinę taisyklę (16)

Antrus metus iš eilės geriausio Lietuvos vairuotojo titulą iškovojęs Kęstutis Taškūnas...

A. Juknevičiaus patarimai vairuotojams: kaip išvengti rudens pavojų (1)

Atėjus rudeniui vairuotojai turėtų „perprogramuoti“ vairavimo įgūdžius ir paruošti...

Kai kurios greičio matavimo įrangos Lietuvoje nepajėgia užfiksuoti joks radarų detektorius (22)

Nemažai šalies vairuotojų yra įsigiję radarų detektorius, kurie informuoja apie keliuose...

Vairuotojams Vilniuje ruošiamos naujovės (103)

Geros naujienos Vilniaus vairuotojams – bus atnaujinama sostinės automatizuota šviesoforų...

„Regitros“ rekordininkas egzaminą išlaikė 39 bandymu (53)

VĮ „Regitros“ atstovai tikina, kad, rugsėjo 1-ąją įsigaliojus naujai vairavimo egzaminų...

Top naujienos

Galimi kandidatai į prezidentus pradėjo kalbėti tai, ką nori girdėti rinkėjai (8)

Galimi kandidatai prezidento rinkimuose pradėjo kalbėti apie socialinę atskirtį ir regionų...

Nemaloni staigmena degalinėje: už daugiau nei 30 prekių negalima mokėti kortele (56)

Į degalinę „Circle K“ užsukęs būrys užsieniečių susidūrė su nemalonia problema. Visiems...

T. Janonis. Šiai institucijai neverta skirti nė vieno euro (126)

Valstybinės žemės grobimas šiandien išgyvena aukso amžių. Tam laiko ir energijos negaili...

A. Avulio idėja Lietuvai: statykime vaikų darželius (113)

„ Hanner “ vadovas Arvydas Avulis siūlo imtis jaunų šeimų – nors piniginė parama gerai,...

Savaitgalį suksime laikrodžius: įvedamas žiemos laikas (112)

Jau šios savaitės pabaigoje, sekmadienį, Lietuvoje bus įvedamas žiemos laikas . Laikrodžio...

Mobiliojo ryšio operatoriai atliks paskutinį dažnių keitimo etapą: ką reikia žinoti

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) informuoja, kad naktį iš spalio 27 d. į...

Šiurpi avarija Ukrainoje: artimas milijardierių šeimos draugas atskleidė kaltininkės atviravimus (5)

Šiurpios avarijos Charkove kaltininkė Aliona Zaiceva pripažįsta savo kaltę. Apie tai...

Balsavimas. Išrinkite geriausią 2017-ųjų seklį (2)

Pastarosiomis savaitėmis DELFI skelbė Policijos departamento konkursui „Metų seklys“ pateiktų...

R. Berankis: prieš savaitę nebūčiau patikėjęs, kad galiu žaisti finale (1)

Ričardas Berankis buvo labai arti pirmojo ATP 250 serijos turnyro trofėjaus. Visgi „Kremlin...

Klasikinė situacija: organizmas nesiuntė jokių signalų, nors jį lėtai niokojo vėžys yra tik viena išeitis (19)

Pastaruoju metu vis daugiau kalbama ne tik apie onkologinių ligų prevenciją, bet ir apie sėkmingus...