aA
Buvusio lenktynininko Stasio Brundzos teigimu, Vilniaus gatvės – tarsi džiunglės, kuriose netrūksta chuliganiškų vairuotojų. Todėl, anot jo, padėtį reikia taisyti gausesnėmis patrulių pajėgomis. Jis įsitikinęs, kad benzino trūkumas nėra priežastis, leidžianti pareigūnams neiškišti nosies iš nuovados: jei nėra pinigų, patruliai sostinės gatves gali pasiekti vienu mikroautobusu.
S.Brundza: chuliganiški vairuotojai Vilnių pavertė džiunglėmis
© Gamintojo nuotr.

Daug laiko lenktynių trasoje praleidęs S. Brundza, dabar einantis Vilniaus mero visuomeninio patarėjo saugaus eismo klausimais pareigas, sako, kad gatvę, kurioje netrūksta adrenalino nestokojančių vairuotojų, ir lenktynių trasą lyginantys stipriai klysta, nes „lenktynėse chuliganizmo nėra. (...) O čia daugiau džiunglės kažkokios“.

Pašnekovą labiausiai erzina posūkių nerodantys, taip pat chuliganiškai besielgiantys, nepraleidžiantys iš šalutinės gatvės išvažiuojančių automobilių vairuotojai. Nors jų kultūra pamažu kyla, tačiau, pasak jo, iki tobulumo dar labai toli.

Taip pat S. Brundza kritikos negaili ir dailiosios lyties vairuotojoms. Jį labiausiai piktina tai, kad moterys prie vairo sugeba atlikti ir kitus darbus, pavyzdžiui, kalbėti telefonu. „Visada girdavau moteris, bet paskutiniu metu man teko pamatyti, kai vairuojančios moterys kalba mobiliuoju telefonu. Tada jos nepastebi, kas vyksta kelyje. Jos gali netikėtai persirikiuoti tau prieš nosį, nors jos eilė yra tuščia. Manau, kad jos važiuotų daug saugiau, jeigu mažiau kalbėtų telefonu“, - DELFI kalbėjo buvęs lenktynininkas.

Jo įsitikinimu, pavojingiausiai vairuoja jaunimas. Pašnekovo teigimu, vien tik vairavimo mokykloje gautų įgūdžių jaunimui neužtenka, todėl reikalingi specialūs saugaus eismo centrai, kuriuose jauni vairuotojai sužinotų, kaip elgtis kritinėje situacijoje. S. Brundzos žodžiais, tokiuose centruose daug kas apsilankytų ir savanoriškai.

Stasys Brundza
Stasys Brundza
© DELFI / Kiril Čachovskij

Buvusio lenktynininko manymu, Lietuvos keliuose patruliai dirba efektyviai, tačiau sostinės gatvėse jų trūksta. Pašnekovas pastebėjo, kad ryte ir pavakare, kai Vilniuje eismas būna intensyviausias, kelių patruliai turėtų jį reguliuoti. Esą tokiu atveju pastebimai sumažėtų spūsčių – nebūtų užkemšamos sankryžos, kiltų mažiau problemų norint įvažiuoti į žiedus. „Vilniaus kelių policijos patrulių mes nelabai matome. Sako, kad nėra benzino, bet galima išvažiuoti su mikriuku, pavyzdžiui. Matyt, trūksta atsakingo požiūrio“, - tęsė Vilniaus mero visuomeninis patarėjas.

Kaip teigė pašnekovas, Vilniuje prie saugaus eismo užtikrinimo nemažai gali prisidėti ir stacionarūs greičio matuokliai. Tiesa, šiuo metu jų gerokai sumažėjo, nes savivaldybė teigia neturinti lėšų pratęsti pernai gruodžio pabaigoje pasibaigusią sutartį su kompanija „Urbico“. Pusė iš greitį viršijusių vairuotojų surinktos pinigų sumos atitekdavo valstybės biudžetui, kita pusė likdavo savivaldybei.

Tačiau S. Brundzos teigimu, visi iš greitį viršijusių vairuotojų surinkti pinigai turėtų atitekti savivaldybei, kuri juos investuotų į saugaus eismo gerinimą.

Visada girdavau moteris, bet paskutiniu metu man teko pamatyti, kai vairuojančios moterys kalba mobiliuoju telefonu. Tada jos nepastebi, kas vyksta kelyje. Jos gali netikėtai persirikiuoti tau prieš nosį, nors jos eilė yra tuščia.
Stasys Brundza

Taip pat pašnekovas linkęs manyti, kad baudos balų kaupimo sistemos grąžinimas Lietuvoje duotų apčiuopiamos naudos. Jo teigimu, kai kuriems vairuotojams sumokėti baudą už rimtus KET pažeidimus nėra sudėtinga, todėl jie nusižengia nuolat. Tačiau įvedus šią sistemą, tokie vairuotojai, nenorėdami prarasti vairuotojo pažymėjimo, būtų priversti elgtis atsargiau. „Vokietijoje automobilių daug daugiau, bet vokiečiai sugeba elektronikos amžiuje susitvarkyti su balų sistema. Pas mus jos buvo atsisakyta, nes sunku administruoti. Iš vienos pusės, tai – geras dalykas, nes vairuotojus tai drausmina. Kita vertus, kai radaras nufotografuoja, baudą moka automobilio savininkas. Tada tai lyg ir netenka prasmės. Vis dėlto mano supratimu, ta sistema prisidėtų prie saugumo didinimo“, - tikino buvęs lenktynininkas.

S. Brundza sostinės vairuotojams turi gerų žinių – dalis Vilniui Vyriausybės skirtų lėšų už miesto parengimą Lietuvos pirmininkavimui ES atiteks saugaus eismo gerinimui. „Tai daugiau lies tas vietas, kur važinės miesto svečiai. Todėl ten, kur didžiausias eismo intensyvumas, jo sąlygos turėtų pagerėti“, - teigė pašnekovas.


Specialus projektas „Saugus eismas“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Dėl kaltinimų smurtu – 3 metus trukęs policininko košmaras: dabar valstybė mokės įspūdingą kompensaciją (85)

Dėl dalyvavimo muštynėse nuteistas jaunas uostamiesčio pareigūnas ilgus metus įrodinėjo, kad...

Užkalnis naudojosi skiepyto elito teise valgyti „Neringos“ viduje, nebe terasoje (104)

Nauda iš skiepų didesnė, nei tik tas lipdukas, kurį duoda po bakstelėjimo į ranką: jei esi...

Antakalnio kapinėse – minia žmonių: demonstruota sovietinė vėliava, keliems asmenims surašyti protokolai

Gegužės 9 d., kai Rusijoje švenčiama Antrojo pasaulinio karo pabaiga (vadinamoji „Pergalės...

Lietuvoje nustatyta braziliškoji atmaina – viena agresyviausių: pavojingesnė ir jaunesniems žmonėms (219)

Lietuvoje nustatytas braziliškosios koronaviruso atmainos atvejis. Ši atmaina yra viena...

Žaibiškai plinta „Discoteque“ versija gestų kalba: nuo ekspresyvios vertėjos šokio neįmanoma atplėšti akių (43)

Savaitgalį socialiniuose tinkluose ėmė plisti neeilinis vaizdo įrašas, kuris pavergė lietuvius...

Prieš ypatingą dieną pildosi Kremliaus košmarai: JAV Baltijos šalyse parodė, kokio atkirčio sulauktų Rusija (1676)

Gegužės 9-ąją Rusijoje gatvėmis rieda šarvuotoji technika, dangų raižo dešimtys įvairiausių...

Po liūties užfiksuotas pribloškiantis reiškinys – sliekų tornadas: paaiškino, kas čia įvyko (5)

Pavasarinės liūtys dažnai prišaukia sliekus: prapliaupus lietui šios kirmėlės išlenda į...

Eugenija Grižibauskienė | D+

Istorija apie Lentvario garažo vaikinus, kurie su specifiniu gaminiu tampa europiniais lyderiais (2)

Jie jau net nesiginčija, kai juos pavadina broliais. Ir tam tikra prasme jais jaučiasi, nes 15 metų...

Transliacija / Trigubas dublis. Rietenos D.Sabonio „Pacers“, „Lakers“ problemos ir L.Jameso ašaros

Savaitinė NBA apžvalga „Trigubas dublis“. Vedėjai Jovaras Skanas ir Andrius Dainys.