aA
Pėstieji žino, jog juos, einančius pėsčiųjų perėja, vairuotojai privalo praleisti. Tačiau ne taip dažnai prisimenama, kad ši taisyklė numato ne tik vairuotojų, bet ir pėsčiųjų pareigas. Dažnas pėsčiasis įsitikinęs, kad eidamas perėja turi pirmumą prieš automobilius, tačiau pamiršta, jog pirmumas nereiškia saugumo, o eismo įvykis galėtų būti lemtingas.
Vilniuje atnaujinta Rinktinės-Žalgirio-Tuskulėnų-Apkasų gatvių sankryža
Vilniuje atnaujinta Rinktinės-Žalgirio-Tuskulėnų-Apkasų gatvių sankryža
© Saulius Žiūra

Palikite laiko sau ir kitiems

Dažniausiai vairuotojai yra raginami nukelti koją nuo akceleratoriaus pedalo, tačiau pėstieji dalyvaudami eisme taip pat turėtų neskubėti. Pernelyg greitai eidami ar bėgdami pėstieji gali tinkamai neįvertinti atstumo iki atvažiuojančios transporto priemonės, taip visiškai nepalikti laiko ir vairuotojo veiksmams.

Skubėjimas tampa dar pavojingesnis, kai kelias apledėja. Pernelyg greit priartėję prie pėsčiųjų perėjos, kur šaligatvis sužemėja, pėstieji gali paslysti, neišlaikyti pusiausvyros ir nukristi tiesiai automobiliams po ratais.

Esant ne tik apledėjusiai, bet ir šlapiai kelio dangai ne visada laiku sustoti gali ir vairuotojai – oro sąlygos lemia, kad net sąlyginai nedideliu greičiu važiuojančio automobilio stabdymo kelias bus ilgesnis nei tada, kai kelias sausas.

Vilniuje atnaujinta Rinktinės-Žalgirio-Tuskulėnų-Apkasų gatvių sankryža
Vilniuje atnaujinta Rinktinės-Žalgirio-Tuskulėnų-Apkasų gatvių sankryža
© Saulius Žiūra

Dėmesys į kelią

Kelių eismo taisyklėse (KET) numatyta, kad pėstieji į pėsčiųjų perėją turėtų įžengti tik po to, kai įvertina atstumą iki artėjančių transporto priemonių ir jų greitį, ir įsitikina, kad tai saugu.

Be to, pėstieji prieš įžengdami į važiuojamąją dalį ir eidami ja, turi vengti bet kokių veiksmų (naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis ir panašiai), kurie atitrauktų jų dėmesį nuo aplinkos ir eismo situacijos kelyje stebėjimo ir trukdytų įsitikinti, kad eiti saugu.

Nepaisant KET nurodymų, dažnas pėsčiasis važiuojamąją kelio dalį kerta ne tik neapsidairęs, tačiau ir įnikęs į mobilųjį ar klausydamasis muzikos. Tai ne tik pažeidžia KET reikalavimus, tačiau ir sukelia grėsmę visiems eismo dalyviams. Kai kuriais atvejais, bandydami išvengti susidūrimo, vairuotojai nusuka automobilio vairą į šoną, o dėl tokio manevro gali nukentėti kiti žmonės.

Nepranykite tamsoje

Nors kalendorinis pavasaris jau netoli, ir vairuotojams, ir pėstiesiems atsipalaiduoti nevertėtų. Vakarinio piko valandomis dauguma eina ar važiuoja vis dar prieblandoje ar visiškai sutemus, todėl dar prieš išeinant iš namų reikėtų nepamiršti užsidėti atšvaitų ar apsivilkti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.

Vilniuje atnaujinta Rinktinės-Žalgirio-Tuskulėnų-Apkasų gatvių sankryža
Vilniuje atnaujinta Rinktinės-Žalgirio-Tuskulėnų-Apkasų gatvių sankryža
© Saulius Žiūra

Atšvaitai turėtų būti uždėti ant dešinės rankos ties alkūne bei ant dešinės kojos žemiau kelio. Jei naudojami pakabinami atšvaitai, jie turėtų būti pritvirtinti taip, kad kabotų automobilio žibintų aukštyje. Labai svarbu, kad atšvaitai būtų matomi ne tik pačiam pėsčiajam, bet ir vairuotojams. Atšvaitų neturėtų uždengti kiti daiktai.

Jei tenka keliauti užmiesčio keliais, kur nėra šaligatvių ar pėsčiųjų takų, reikėtų eiti kelkraščiu prieš transporto judėjimo kryptį.

Kai perėjos nėra

Tiesa, nors daugelis itin saugiai jaučiasi žingsniuodami pėsčiųjų perėja, nemažai yra ir tokių, kurie nepabūgsta važiuojamąją kelio dalį kirsti ten, kur pėsčiųjų perėjos nėra.

Verta žinoti, kad kirsti kelią ne per perėją galima tik tuo atveju, jei abiem kryptimis jos netoliese nėra. Tuomet nurodoma, kad galima kirsti kelią stačiu kampu ir tokioje vietoje, kur aiškiai matytųsi atvažiuojančios transporto priemonės, taip pat aiškiai būtų matomas ir pėsčiasis.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(60 žmonių įvertino)
4.2000

Kas ką turi praleisti, kai susikerta dviračio, elektrinio paspirtuko ir automobilio keliai (26)

Atšilus orams į kelius sugrįžo ne tik motociklininkai, tačiau ir kita, neretai vadinama viena...

Persukus laikrodžius draudikai avarijų nelaukia – padės dėl karantino sumažėję eismo srautai (3)

Jau šį savaitgalį Lietuva laikrodžius pasuks viena valanda į priekį ir kaip kasmet pereis į...

Kodėl eismo prižiūrėtojams keliuose nerimą kelia jauni vairuotojai (1)

Jauni ir neseniai teisę valdyti transporto priemonę įgiję vairuotojai neišvengia klaidų, dėl...

Pasakė, kodėl vairuotojai neišvengia avarijų: kai reikia žiūrėti tiesiai, žvalgosi į šonus (6)

Eismas žiedinėse sankryžose, ypač esant intensyviam transporto srautui, ne vienam vairuotojui gali...

Kaip karantino metu elgtis autoservisams: kokių priemonių reikia darbui

Nors paskelbus ekstremalią situaciją, visoje šalyje automobilių srautas sumažėjo, tačiau...

Top naujienos

Putinas piktdžiugiškai stebi koronaviruso siaubiamus Vakarus: antrasis frontas jau atidarytas? (637)

Europoje prasidėjo sąmyšis. Milijonai žmonių atsidūrė karantine, privatus sektorius –...

Lietuvoje patvirtinta dar 12 koronaviruso atvejų bendras skaičius – arti 400 (105)

Koronaviruso atvejų skaičius šalyje siekia jau 394. Tai reiškia, kad nuo paskutinio duomenų...

Lietuvoje patvirtintas 7-as mirties nuo koronaviruso atvejis papildyta (436)

Šeštadienį Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas pranešė apie dar vieną mirtį.

Nepamirškite persukti laikrodžio rodyklių – šalyje įvedamas vasaros laikas (45)

Šį kovo sekmadienį 3 val. Lietuvos laiku, laikrodžius pasuksime vieną valandą į priekį. Šiais...

Paulius Jurkevičius. Italija, atleisk mums: pamokų nesimokėme, solidarumo – nulis (234)

Jeigu man kas nors būtų pasakęs, kad 18 dienų negersiu espreso kavos, būčiau atsakęs –...

Kai NBA sustoja: sykį „Žalgiris“ padarė tai, ko nesitikėjo niekas

Po to, kai Tarptautinis olimpinis komitetas priėmė beprecedentį sprendimą dėl visame pasaulyje...

Norvegijoje ir Ispanijoje pirmieji pacientai įtraukti į vaistų nuo COVID-19 bandymus (1)

Pasaulio sveikatos organizacija paskelbė apie pradedamus vaistų bandymus nuo naujojo koronaviruso...

Verygos raginimas ir karantinas – antrame plane: gryname ore – ištroškę šilumos ir saulės (280)

Nors prieš šį pavasariškai šiltą savaitgalį Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga...

Visi 50 su koronavirusu kovojančių Kauno klinikinės ligoninės medikų testai yra neigiami

Šeštadienį paaiškėjo, kad visi 50 Kauno klinikinės ligoninės medikams penktadienį atlikti...

Nuo koronaviruso mirė Ispanijos princesė Maria Teresa (76)

Mirė Ispanijos Bourbon-Parma princesė Maria Teresa, ėjusi 87-uosius metus, šeštadienį pranešė...

|Maža didelių žinių kaina