aA
Pėstieji žino, jog juos, einančius pėsčiųjų perėja, vairuotojai privalo praleisti. Tačiau ne taip dažnai prisimenama, kad ši taisyklė numato ne tik vairuotojų, bet ir pėsčiųjų pareigas. Dažnas pėsčiasis įsitikinęs, kad eidamas perėja turi pirmumą prieš automobilius, tačiau pamiršta, jog pirmumas nereiškia saugumo, o eismo įvykis galėtų būti lemtingas.
Vilniuje atnaujinta Rinktinės-Žalgirio-Tuskulėnų-Apkasų gatvių sankryža
Vilniuje atnaujinta Rinktinės-Žalgirio-Tuskulėnų-Apkasų gatvių sankryža
© Saulius Žiūra

Palikite laiko sau ir kitiems

Dažniausiai vairuotojai yra raginami nukelti koją nuo akceleratoriaus pedalo, tačiau pėstieji dalyvaudami eisme taip pat turėtų neskubėti. Pernelyg greitai eidami ar bėgdami pėstieji gali tinkamai neįvertinti atstumo iki atvažiuojančios transporto priemonės, taip visiškai nepalikti laiko ir vairuotojo veiksmams.

Skubėjimas tampa dar pavojingesnis, kai kelias apledėja. Pernelyg greit priartėję prie pėsčiųjų perėjos, kur šaligatvis sužemėja, pėstieji gali paslysti, neišlaikyti pusiausvyros ir nukristi tiesiai automobiliams po ratais.

Esant ne tik apledėjusiai, bet ir šlapiai kelio dangai ne visada laiku sustoti gali ir vairuotojai – oro sąlygos lemia, kad net sąlyginai nedideliu greičiu važiuojančio automobilio stabdymo kelias bus ilgesnis nei tada, kai kelias sausas.

Vilniuje atnaujinta Rinktinės-Žalgirio-Tuskulėnų-Apkasų gatvių sankryža
Vilniuje atnaujinta Rinktinės-Žalgirio-Tuskulėnų-Apkasų gatvių sankryža
© Saulius Žiūra

Dėmesys į kelią

Kelių eismo taisyklėse (KET) numatyta, kad pėstieji į pėsčiųjų perėją turėtų įžengti tik po to, kai įvertina atstumą iki artėjančių transporto priemonių ir jų greitį, ir įsitikina, kad tai saugu.

Be to, pėstieji prieš įžengdami į važiuojamąją dalį ir eidami ja, turi vengti bet kokių veiksmų (naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis ir panašiai), kurie atitrauktų jų dėmesį nuo aplinkos ir eismo situacijos kelyje stebėjimo ir trukdytų įsitikinti, kad eiti saugu.

Nepaisant KET nurodymų, dažnas pėsčiasis važiuojamąją kelio dalį kerta ne tik neapsidairęs, tačiau ir įnikęs į mobilųjį ar klausydamasis muzikos. Tai ne tik pažeidžia KET reikalavimus, tačiau ir sukelia grėsmę visiems eismo dalyviams. Kai kuriais atvejais, bandydami išvengti susidūrimo, vairuotojai nusuka automobilio vairą į šoną, o dėl tokio manevro gali nukentėti kiti žmonės.

Nepranykite tamsoje

Nors kalendorinis pavasaris jau netoli, ir vairuotojams, ir pėstiesiems atsipalaiduoti nevertėtų. Vakarinio piko valandomis dauguma eina ar važiuoja vis dar prieblandoje ar visiškai sutemus, todėl dar prieš išeinant iš namų reikėtų nepamiršti užsidėti atšvaitų ar apsivilkti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.

Vilniuje atnaujinta Rinktinės-Žalgirio-Tuskulėnų-Apkasų gatvių sankryža
Vilniuje atnaujinta Rinktinės-Žalgirio-Tuskulėnų-Apkasų gatvių sankryža
© Saulius Žiūra

Atšvaitai turėtų būti uždėti ant dešinės rankos ties alkūne bei ant dešinės kojos žemiau kelio. Jei naudojami pakabinami atšvaitai, jie turėtų būti pritvirtinti taip, kad kabotų automobilio žibintų aukštyje. Labai svarbu, kad atšvaitai būtų matomi ne tik pačiam pėsčiajam, bet ir vairuotojams. Atšvaitų neturėtų uždengti kiti daiktai.

Jei tenka keliauti užmiesčio keliais, kur nėra šaligatvių ar pėsčiųjų takų, reikėtų eiti kelkraščiu prieš transporto judėjimo kryptį.

Kai perėjos nėra

Tiesa, nors daugelis itin saugiai jaučiasi žingsniuodami pėsčiųjų perėja, nemažai yra ir tokių, kurie nepabūgsta važiuojamąją kelio dalį kirsti ten, kur pėsčiųjų perėjos nėra.

Verta žinoti, kad kirsti kelią ne per perėją galima tik tuo atveju, jei abiem kryptimis jos netoliese nėra. Tuomet nurodoma, kad galima kirsti kelią stačiu kampu ir tokioje vietoje, kur aiškiai matytųsi atvažiuojančios transporto priemonės, taip pat aiškiai būtų matomas ir pėsčiasis.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(60 žmonių įvertino)
4.2000

Kelininkai: sudėtingesnės eismo sąlygos Šiaurės ir Rytų Lietuvoje, jas sunkina snygis ir šlapdriba (2)

Sekmadienio rytą dėl šlapdribos ir snygio sudėtingesnės eismo sąlygos Šiaurės ir Rytų...

Kelininkai perspėja: keliuose yra slidžių ruožų

Dėl naktį buvusio snygio ir susiformavusio plikledžio šeštadienio rytą daugelyje šalies rajonų...

Svarsto apie artėjantį padangų keitimo sezoną: ar saugu bus važinėti su žieminėmis orams atšilus? (106)

Artėjant padangų keitimo sezonui, dauguma vairuotojų ima sukti galvas dėl padangų keitimo. Vieni...

Štai į ką turite atkreipti dėmesį, jei perkate naudotą automobilį (102)

Prieš perkant bet kurį dėvėtą automobilį , derėtų jį duoti apžiūrėti profesionaliam...

Vairuotojams prireiks daugiau dėmesio: perspėja, kad keliuose išbarstyta druska vilioja gyvūnus (8)

Priemonės, kuriomis barstomi keliai, vilioja stirnas ir briedžius, ir tai savo ruožtu gali tapti...

Top naujienos

Daiva Žeimytė-Bilienė. Apie kunigus žmones, ne dievus

Prisimenu, kai buvau kokių šešerių metų, mama nuvedė mane ruošti pirmąjai komunijai. Iki šiol...

Keliautojams dėl koronaviruso testų tenka pakratyti kišenes: privačių laboratorijų kainas vadina pasipinigavimu (248)

Atvykstantieji į Lietuvą šalia Vilniaus oro uosto įsikūrusioje mobilioje laboratorijoje gali...

Naujausia informacija apie koronaviruso židinius: virusas plinta įmonėse (2)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC) informuoja apie per praėjusią parą Lietuvoje...

Kineziterapeutas – apie tai, kaip išvengti nugaros skausmų: taisyklinga laikysena tikrai nepadės (13)

Nuolatinis sėdimas darbas kompiuteriu visais laikais buvo tikras vargas nugarai. Tačiau karantino...

Po darbo Danijoje ir Norvegijoje susitaupė ne tik butui, bet ir susigrąžino fantastiškas sumas: tai buvo labai paprasta (7)

Pora emigracijos bangų – metai, kada į užsienį važiavo dirbti daugiausia lietuvių. Daugeliui...

Kada gi visa tai baigsis? Garsūs mokslininkai keičia pandemijos eigos prognozę (573)

Vašingtono universiteto ligų ekspertas Chrisas Murray‘us, kurio prognozes apie COVID-19 atvejus...

Į Lietuvą sugrįžo žiema: Delfi fotografas užfiksavo, kaip sniegas nuklojo Vilnių (2)

Sekmadienį ryte pabudę vilniečiai jau galėjo stebėti šlapdribą. Netrukus ją pakeitė stiprus...

Lietuvoje nustatyta 390 naujų koronaviruso atvejų, 6 žmonės mirė papildyta (138)

Praėjusią parą šalyje nustatyta 390 naujų COVID-19 atvejų, nuo šios infekcinės ligos mirė dar...

Save laikė sveiku, o patekus į reanimaciją – pluoštas ligų: tyrimai, kurie gali išgelbėti jūsų gyvybę (23)

Kaip dažnai reikėtų profilaktiškai tikrintis sveikatą? Ar pakanka karto per metus ir į ką...

Lengvatinės paskolos įmonės išlikimui negavo dėl „per prastos“ veiklos prognozės: vadina absurdu (128)

Įmonės paraiška lengvatinei INVEGA paskolai gauti buvo atmesta dėl pateiktų netinkamų veiklos...