aA
Oro pagalvės yra būtina naujo automobilio saugumo įranga. Jos išsiskleidžia net nestiprių avarijų metu, taip apsaugodamos keleivius nuo sunkių traumų. Akivaizdu, kad kai kurie iš tokių autoįvykių žmonių gyvybių nekainuotų, tačiau pagalvės vis tiek išsiskleidžia, apsaugodamos žmonių veidus ir krūtines. O gal be reikalo? Gal jos pačios yra pavojingos? Ar gali automobilinė oro pagalvė avarijos metu pražudyti žmones?

Oro pagalvės jau seniai yra būtina naujų automobilių saugumo įrangos dalis. Ir jos tikrai padeda. Automobilių salonai yra pilni kietų paviršių. Staigus smūgis galva į vairą, prietaisų panelę ar stiklą gali ne tik stipriai sužeisti, bet ir pasiglemžti gyvybę.

Oro pagalvės yra sukurtos taip, kad smūgį sušvelnintų – vietoj to, kad žmogaus galva sustotų per akimirką atsitrenkusi į kietą paviršių, jos judesys yra sulėtinamas palaipsniui, gerokai sumažinant traumos tikimybę.

Kai kurie automobiliai šiais laikais turi ir 10 oro pagalvių. Jos montuojamos automobilio salono šonuose ir saugo nuo smūgių į šoninius stiklus, oro pagalvėmis apsaugomi keliai, gale sėdintys keleiviai. Po truputį oro pagalvės pradedamos montuoti ir į saugos diržus, o „Volvo“ sugalvojo oro pagalvę sumontuoti ir automobilio išorėje, taip padėdama partrenktiems pėstiesiems.

Skaičiuojama, kad 1987-2008 metais oro pagalvės vien JAV išgelbėjo mažiausiai 25 tūkstančių žmonių gyvybes. Visgi, vis dar galima išgirsti nuogąstavimų, kad oro pagalvė gali ne tik išgelbėti, bet ir pražudyti.

Smūgio metu automobilio keleivių kūnai staiga pajuda į priekį labai dideliu greičiu (kokiu prieš tai važiavo automobilis). Todėl oro pagalvės turi išsiskleisti per 20-30 milisekundžių. Tam pasitelkiami sprogmenys – oro pagalvė iš savo korpuso išsiveržia 322 km/val. greičiu.

Pati pagalvės medžiaga yra gana tvirta, todėl jai pilnai prisipūtus jos paviršius yra kietas. Tačiau vėlgi – jos tikslas nėra suteikti jums patogumo, o tik palaipsniui sulėtinti jūsų kūno dalių judėjimą.

Taigi, oro pagalvės yra gana kietos ir iššauna su didele jėga – tai jas savaime daro pavojingomis. Ne taip jau neįprasta matyti po avarijų vairuotojus su kraujuojančiomis nosimis.

Tačiau traumos gali būti kur kas rimtesnės, jei žmogus sėdi per arti oro pagalvės (mėgsta laikyti vairą labai arti krūtinės), ją liečia (keleivis turi susikėlęs kojas ant panelės) arba tarp žmogaus ir oro pagalvės kas nors yra – telefonas, koks nors gyvūnas, gėrimo skardinė ir taip toliau.

Fiziškai silpnesni žmonės ir tie, kurie nėra prisisegę diržais (kurie, beje, irgi kaltinami traumų sukėlimu), turi didesnę tikimybę būti sužeisti. Vaikų kėdutės taip pat nėra pritaikytos oro pagalvės smūgiui, todėl jie ir turi sėdėti gale. Pagal kelių eismo taisykles, apsuktą kūdikio kėdutę priekyje galima vežti tik išjungus oro pagalvę.

Kartais bandymai atskleidžia ir labai pavojingų dalykų – per vėlai išsiskleidusi oro pagalvė yra pavojingesnė nei neišsiskleidusi. Įsivaizduokite, kad avarijos metu 90 km/val. greičiu trenkiatės į vairą, o tuomet dar iš jo 322 km/val. greičiu iššauna saugos pagalvė. Yra buvę atvejų, kuomet gamintojai turėjo atšaukti automobilius vien tam, kad sutvarkytų oro pagalves.

Tačiau jei jūsų automobilis tvarkingas ir elgiatės pagal taisykles, oro pagalvių bijoti nereikėtų. Jos kur kas dažniau gelbėja gyvybes ir saugo nuo traumų nei jas sukelia.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Svarbu žinoti vairuotojams: A2 magistralėje šiandien laukia dideli eismo ribojimai (38)

Penktadienį, rugpjūčio 23-iąją, visoje Lietuvoje minimas Baltijos kelio 30-metis. Tądien...

Automobiliu vežantiems vaikus turėtų rūpėti kiekvienas centimetras

Vairuotojai, sėdę prie vairo, yra atsakingi ne tik už save ir savo veiksmus kelyje. Jie turi...

Kas nutinka geležinkelio pervažoje nepaisant „Stop“ ženklo: automobilis traukiniui lyg skardinė

Vairuotojams neretai atrodo, kad traukinys – labai lėta transporto priemonė. Dėl to kai kurie,...

Po neblaivių vairuotojų avarijų – sumaitoti automobiliai ir sudaužyti gyvenimai (35)

Ar gurkšnis, ar taurė – alkoholis ir vairavimas turėtų būti nederinami. Dėl šito sutinka...

Perspėja vairuotojus: A2 magistralėje laukia milžiniški eismo ribojimai (47)

Savaitgalio pradžioje, rugpjūčio 23-iąją, vairuotojams, važiuosiantiems Vilnius-Panevėžys...

Top naujienos

Kaliningrade apsilankęs lietuvis norėjo sprukti: daugiau niekada ten nevažiuosiu (242)

„Daugiau tikrai niekada ten nevažiuosiu“, – tikino savaitgalį Kaliningrade praleidęs...

Nebrangių, bet tikrų itališkų picų pulkai žmonių traukia į Tytuvėnus (20)

Pačios tikriausios itališkos picos paragauti galima Tytuvėnuose. Pagrindinėje miestelio gatvėje...

Irina Rozova – Seimo narė, kuri veikė pilkojoje zonoje: kokiomis pataisomis rūpinosi politikė (337)

Su po diplomatine priedanga dirbančiais Rusijos žvalgybos darbuotojais bendravusi ir, kaip rodo...

Orai kvies savaitgalį praleisti gamtoje (1)

Virš Lietuvos jau nuo ketvirtadienio įsitvirtinęs aukšto atmosferos slėgio laukas ir toliau...

Baltijos kelyje Gitanas Nausėda pasipiršo žmonai (243)

Lietuvos , Latvijos ir Estijos valstybės eina ta pačia kryptimi – nori sukurti savo žmonėms...

Sovietai jos nepasigailėjo: grafaitės Marijos Tiškevičiūtės tragedija (112)

1941 m. birželio 14 d. okupacinio sovietinio režimo įvykdytos represijos, kai iš Lietuvos į...

Prabangiausia pasaulyje vakarienė Vilniaus gatves nudažė baltai (235)

Šių metų Le Diner en Blanc renginys prasidėjo kitaip nei įprasta. Po tradicinės renginio...

Ką iš tiesų reiškia sapnai apie seksą? (18)

Jei ramų jūsų miegą kada nors buvo sudrumstę sapnai apie seksą, žinote, kad kartais dėl jų...

Ką valgė pasaulio diktatoriai: juos kamavo polinkis į kanibalizmą ir paranoja būti nunuodytiems (24)

Esi tai, ką valgai, taip pat – kaip ir su kuo valgai. Maistas turi įtakos nuotaikai, žarnyno...

Iš Putino elito sluoksnių – netikėta kritika Kremliui (85)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas visada kerta atgal, kai pajunta jam daromą spaudimą. Bet,...