Oro pagalvės yra būtina naujo automobilio saugumo įranga. Jos išsiskleidžia net nestiprių avarijų metu, taip apsaugodamos keleivius nuo sunkių traumų. Akivaizdu, kad kai kurie iš tokių autoįvykių žmonių gyvybių nekainuotų, tačiau pagalvės vis tiek išsiskleidžia, apsaugodamos žmonių veidus ir krūtines. O gal be reikalo? Gal jos pačios yra pavojingos? Ar gali automobilinė oro pagalvė avarijos metu pražudyti žmones?

Oro pagalvės jau seniai yra būtina naujų automobilių saugumo įrangos dalis. Ir jos tikrai padeda. Automobilių salonai yra pilni kietų paviršių. Staigus smūgis galva į vairą, prietaisų panelę ar stiklą gali ne tik stipriai sužeisti, bet ir pasiglemžti gyvybę.

Oro pagalvės yra sukurtos taip, kad smūgį sušvelnintų – vietoj to, kad žmogaus galva sustotų per akimirką atsitrenkusi į kietą paviršių, jos judesys yra sulėtinamas palaipsniui, gerokai sumažinant traumos tikimybę.

Kai kurie automobiliai šiais laikais turi ir 10 oro pagalvių. Jos montuojamos automobilio salono šonuose ir saugo nuo smūgių į šoninius stiklus, oro pagalvėmis apsaugomi keliai, gale sėdintys keleiviai. Po truputį oro pagalvės pradedamos montuoti ir į saugos diržus, o „Volvo“ sugalvojo oro pagalvę sumontuoti ir automobilio išorėje, taip padėdama partrenktiems pėstiesiems.

Skaičiuojama, kad 1987-2008 metais oro pagalvės vien JAV išgelbėjo mažiausiai 25 tūkstančių žmonių gyvybes. Visgi, vis dar galima išgirsti nuogąstavimų, kad oro pagalvė gali ne tik išgelbėti, bet ir pražudyti.

Smūgio metu automobilio keleivių kūnai staiga pajuda į priekį labai dideliu greičiu (kokiu prieš tai važiavo automobilis). Todėl oro pagalvės turi išsiskleisti per 20-30 milisekundžių. Tam pasitelkiami sprogmenys – oro pagalvė iš savo korpuso išsiveržia 322 km/val. greičiu.

Pati pagalvės medžiaga yra gana tvirta, todėl jai pilnai prisipūtus jos paviršius yra kietas. Tačiau vėlgi – jos tikslas nėra suteikti jums patogumo, o tik palaipsniui sulėtinti jūsų kūno dalių judėjimą.

Taigi, oro pagalvės yra gana kietos ir iššauna su didele jėga – tai jas savaime daro pavojingomis. Ne taip jau neįprasta matyti po avarijų vairuotojus su kraujuojančiomis nosimis.

Tačiau traumos gali būti kur kas rimtesnės, jei žmogus sėdi per arti oro pagalvės (mėgsta laikyti vairą labai arti krūtinės), ją liečia (keleivis turi susikėlęs kojas ant panelės) arba tarp žmogaus ir oro pagalvės kas nors yra – telefonas, koks nors gyvūnas, gėrimo skardinė ir taip toliau.

Fiziškai silpnesni žmonės ir tie, kurie nėra prisisegę diržais (kurie, beje, irgi kaltinami traumų sukėlimu), turi didesnę tikimybę būti sužeisti. Vaikų kėdutės taip pat nėra pritaikytos oro pagalvės smūgiui, todėl jie ir turi sėdėti gale. Pagal kelių eismo taisykles, apsuktą kūdikio kėdutę priekyje galima vežti tik išjungus oro pagalvę.

Kartais bandymai atskleidžia ir labai pavojingų dalykų – per vėlai išsiskleidusi oro pagalvė yra pavojingesnė nei neišsiskleidusi. Įsivaizduokite, kad avarijos metu 90 km/val. greičiu trenkiatės į vairą, o tuomet dar iš jo 322 km/val. greičiu iššauna saugos pagalvė. Yra buvę atvejų, kuomet gamintojai turėjo atšaukti automobilius vien tam, kad sutvarkytų oro pagalves.

Tačiau jei jūsų automobilis tvarkingas ir elgiatės pagal taisykles, oro pagalvių bijoti nereikėtų. Jos kur kas dažniau gelbėja gyvybes ir saugo nuo traumų nei jas sukelia.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Papasakojo, kokios kritinės klaidos vairavimo egzamine pakiša koją – jas daro ir patyrę vairuotojai (149)

Dažnas būsimas vairuotojas, keliaudamas laikyti praktinio egzamino į „Regitrą“, viliasi, kad...

Pasikeitus vairuotojų dokumentų tvarkai, pastebimos ir pirmosios neigiamos pasekmės (168)

Sustabdžius pareigūnams šiek tiek ilgiau trunkanti patikra – pagrindinė neigiama naujos...

Paaiškino, kokių klaidų norintiems vairuoti motociklą geriau nedaryti (25)

Šalies transporto priemonių registrą valdanti VĮ „Regitra“ suskaičiavo, kad šiemet...

Vasaros iššūkiai vairuotojams: nuo slidaus asfalto iki paukščių išmatų paliktų dėmių

Neįprastai karšta vasara atnešė pačių įvairiausių iššūkių vairuotojams. Pasirodo, sunkumų...

Po Kaune praūžusios liūties – šūsnys valstybinių numerių (1)

Vakar, rugpjūčio 14 d., Kauną merkė nepaprastai smarkus lietus . Jo padariniai – ne tik...

Top naujienos

Nutylėta sovietų armijos katastrofa: panikos apimti gyventojai lėkė iš namų ir sodino vaikus pas svetimus žmones (33)

Nedaug trūko, kad netoli Berlyno 1977 metais būtų įvykęs branduolinis sprogimas, – rašo...

Žymūs ekonomistai susiginčijo, kokia yra skurdo kartelė (95)

Žymūs ekonomistai – „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis ir Vilniaus...

Juodieji karų su banditais puslapiai: „Vilniaus brigados“ garsenybės buvo laužomos sostinės požemiuose (298)

Atkūrus Lietuvos nepriklausomybę 1990 m. šalis paveldėjo sovietinę miliciją, kitos operatyvinės...

Jolita Mikolaitienė: 21 amžius, o iki šiol moterys naiviai ieško slaptos prasmės tiesmukuose vyrų žodžiuose (94)

Atsakingas pareigas tarptautiniame versle užėmusi Jolita Mikolaitienė daugeliui geriau pažįstama...

Rusijoje lietuvis surado keisčiausią pasaulyje viešąjį tualetą (189)

Norite sysiuko ar dar rimčiau? Eikite į tam skirtą autobusą – jums pasakytų...

Pavogė mirusio vaiko tapatybę, buvo demaskuotas, tačiau tada kilo dar daugiau mįslių (16)

Jis pavogė mirusio vaiko tapatybę, galiausiai buvo demaskuotas, tačiau kilo dar daugiau mįslių....

Profesorius Lukoševičius apie visuotinę problemą: niekas nemoka sveikai maitintis (39)

Palangoje kiekvieną vasarą leidžiantis prof. habil. dr. Leonardas Lukoševičius – puikus...

Kaip pasikeis jūsų organizmas atsisakius alkoholio? (94)

Alkoholio poveikis žmogaus organizmui gali būti labai pragaištingas. Laimei, vis daugiau žmonių...

Nėštumas: kūno pokyčiai, kurie išlieka net ir pagimdžius (15)

Sakoma, kad motina tapusi moteris pasikeičia, ir tai nėra pokštas. Jokiu kitu gyvenimo periodu...

Pagimdžiau dukrą: vyras tai atšventė namie su prostitutėmis... (24)

Mūsų šeimos nebeliko po 24 bendro gyvenimo metų, jei galima sakyti, kad tas gyvenimas buvo...