Oro pagalvės yra būtina naujo automobilio saugumo įranga. Jos išsiskleidžia net nestiprių avarijų metu, taip apsaugodamos keleivius nuo sunkių traumų. Akivaizdu, kad kai kurie iš tokių autoįvykių žmonių gyvybių nekainuotų, tačiau pagalvės vis tiek išsiskleidžia, apsaugodamos žmonių veidus ir krūtines. O gal be reikalo? Gal jos pačios yra pavojingos? Ar gali automobilinė oro pagalvė avarijos metu pražudyti žmones?

Oro pagalvės jau seniai yra būtina naujų automobilių saugumo įrangos dalis. Ir jos tikrai padeda. Automobilių salonai yra pilni kietų paviršių. Staigus smūgis galva į vairą, prietaisų panelę ar stiklą gali ne tik stipriai sužeisti, bet ir pasiglemžti gyvybę.

Oro pagalvės yra sukurtos taip, kad smūgį sušvelnintų – vietoj to, kad žmogaus galva sustotų per akimirką atsitrenkusi į kietą paviršių, jos judesys yra sulėtinamas palaipsniui, gerokai sumažinant traumos tikimybę.

Kai kurie automobiliai šiais laikais turi ir 10 oro pagalvių. Jos montuojamos automobilio salono šonuose ir saugo nuo smūgių į šoninius stiklus, oro pagalvėmis apsaugomi keliai, gale sėdintys keleiviai. Po truputį oro pagalvės pradedamos montuoti ir į saugos diržus, o „Volvo“ sugalvojo oro pagalvę sumontuoti ir automobilio išorėje, taip padėdama partrenktiems pėstiesiems.

Skaičiuojama, kad 1987-2008 metais oro pagalvės vien JAV išgelbėjo mažiausiai 25 tūkstančių žmonių gyvybes. Visgi, vis dar galima išgirsti nuogąstavimų, kad oro pagalvė gali ne tik išgelbėti, bet ir pražudyti.

Smūgio metu automobilio keleivių kūnai staiga pajuda į priekį labai dideliu greičiu (kokiu prieš tai važiavo automobilis). Todėl oro pagalvės turi išsiskleisti per 20-30 milisekundžių. Tam pasitelkiami sprogmenys – oro pagalvė iš savo korpuso išsiveržia 322 km/val. greičiu.

Pati pagalvės medžiaga yra gana tvirta, todėl jai pilnai prisipūtus jos paviršius yra kietas. Tačiau vėlgi – jos tikslas nėra suteikti jums patogumo, o tik palaipsniui sulėtinti jūsų kūno dalių judėjimą.

Taigi, oro pagalvės yra gana kietos ir iššauna su didele jėga – tai jas savaime daro pavojingomis. Ne taip jau neįprasta matyti po avarijų vairuotojus su kraujuojančiomis nosimis.

Tačiau traumos gali būti kur kas rimtesnės, jei žmogus sėdi per arti oro pagalvės (mėgsta laikyti vairą labai arti krūtinės), ją liečia (keleivis turi susikėlęs kojas ant panelės) arba tarp žmogaus ir oro pagalvės kas nors yra – telefonas, koks nors gyvūnas, gėrimo skardinė ir taip toliau.

Fiziškai silpnesni žmonės ir tie, kurie nėra prisisegę diržais (kurie, beje, irgi kaltinami traumų sukėlimu), turi didesnę tikimybę būti sužeisti. Vaikų kėdutės taip pat nėra pritaikytos oro pagalvės smūgiui, todėl jie ir turi sėdėti gale. Pagal kelių eismo taisykles, apsuktą kūdikio kėdutę priekyje galima vežti tik išjungus oro pagalvę.

Kartais bandymai atskleidžia ir labai pavojingų dalykų – per vėlai išsiskleidusi oro pagalvė yra pavojingesnė nei neišsiskleidusi. Įsivaizduokite, kad avarijos metu 90 km/val. greičiu trenkiatės į vairą, o tuomet dar iš jo 322 km/val. greičiu iššauna saugos pagalvė. Yra buvę atvejų, kuomet gamintojai turėjo atšaukti automobilius vien tam, kad sutvarkytų oro pagalves.

Tačiau jei jūsų automobilis tvarkingas ir elgiatės pagal taisykles, oro pagalvių bijoti nereikėtų. Jos kur kas dažniau gelbėja gyvybes ir saugo nuo traumų nei jas sukelia.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dviratininkai negali jaustis saugūs net savo takuose (22)

Tikru pavasariu ir artėjančia vasara pakvipę orai vilioja sėsti prie dviračio vairo ir...

Ekspertas pataria: pirmąjį automobilį rinkitės ne pagal kišenę, o pagal galingumą (26)

Pirmojo automobilio pirkimas dažniausiai yra džiugus ir ilgai lauktas procesas. Laukia malonūs...

Aistrą fotografijai nutrėkš lokomotyvas (3)

Kad ir kaip romantiškai atrodytų ant geležinkelio bėgių sėdinčios draugės nuotrauka,...

Vairuotojo atkirtis kritikams: nesiskųskit – mes verčiami pažeisti taisykles (205)

Į DELFI redakciją kreipėsi Arnas, kuris teigia, kad visuomenėje motociklininkai yra kritikuojami...

Sostinės vairuotojams – šimtai naujų vietų automobiliams kiemuose (46)

Sostinės savivaldybė pranešime žiniasklaidai žada, kad vilniečiai automobilius daugiabučių...

Top naujienos

Jasikevičius prakalbo apie serijos pabaigą, bet komandai turi sąlygą (45)

Kas prieš šešis mėnesius būtų pasakęs, kad Kauno „Žalgiris“ brausis į Eurolygos finalo...

Šlykšti kiaulystė: „Žalgirio“ krepšininką su pergale „pasveikino“ vagys (21)

Džiaugsmas įveikus Pirėjo „Olympiakos“ (Graikija) klubą ir priartėjus prie Eurolygos finalo...

Priklausomybė nuo sekso skelbiama pasiekusi epidemijos lygį: politikai mano, kad atėjo laikas tai sutvarkyti atlikite testą (567)

Kasdien galvojate apie seksą ir galbūt kone nuolat? O pačiu seksu užsiimti nepraleidžiate...

Pasakiškas vakaras Kaune ir „Žalgiris“ – per žingsnį nuo Eurolygos finalo ketverto (581)

Žalia sirgalių jūra dar nesibaigus rungtynėms traukė pergalės skanduotes: į namus po antrųjų...

„Olympiakos“ strategas skaičiavo aukas: žaidėjams teko leisti vaistų nuo skausmo (3)

Belgradas pavojingai tolsta nuo Pirėjo „Olympiakos“ komandos: Eurolygos ketvirtfinalio serijoje...

Po naujausio Kim Jong Uno žingsnio – įspėjimas: tai spąstai (98)

Šiaurės Korėjos lyderiui vien susitikimas su JAV prezidentu yra didžiulis pasiekimas, nes taip...

Prieš vidurnaktį Telšių turguje užsiliepsnojo prekybos paviljonai (9)

Vėlų antradienio vakarą, 23.35 val., Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu...

Įvertino Jasaičių santykius: ji – plėšrūnė, o jį traukia nuodėmingi malonumai (67)

Šeimos dramą išgyvenančių Simo ir Oksanos Jasaičių santykius nusprendė įvertinti garsus...

Valdžios malonė: suteiks vienkartinę galimybę susimokėti (58)

2019 metais gyventojai ir įmonės turės vienkartinę galimybę susimokėti „pamirštus“...

Salah šou UEFA Čempionų lygos pusfinalyje: „Liverpool“ įvarčių fiestoje pranoko „Romą“ (10)

Antradienio vakarą Liverpulio „Anfield“ stadione sužaistos pirmosios UEFA Čempionų lygos...