aA
Kasmet tolimojo susisiekimo autobusais Lietuvoje važiuoja apie 6 mln. keleivių. Tačiau tik labai maža dalis žmonių, autobusui pajudėjus ar išvažiavus į kelią, segasi saugos diržus, ir tai dažniausiai priminus autobuso vairuotojui.
Keleivinis autobusas
© Organizacijos nuotr.

Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, iki šiol bandyta išsiaiškinti, kiek keleivių tolimojo susisiekimo autobusuose segasi saugos diržus, tačiau reali situacija visgi nebuvo aiški. Būtent dėl to paskutines dvi kovo savaites Lietuvos saugos transporto administracijos (toliau – Administracija) inspektoriai stabdė iš Vilniaus, Kauno, Šiaulių, Panevėžio ir Klaipėdos autobusų stočių išvykusius tolimojo susisiekimo maršrutų autobusus, tikrino diržų įrengimą ir skaičiavo diržais prisisegusius keleivius.

„Rezultatas verčia sunerimti. Tai, kad tik 13,9 proc. keleivių segasi saugos diržus tolimojo susisiekimo autobusuose, rodo, jog situacija yra kritinė ir esame per plauką nuo skaudžių pasekmių bet kokios eismo nelaimės atveju. Akivaizdu, kad būtina galvoti apie kryptingą ir planingą keleivių švietimą, ne sunkiausius sužeidimus avarijų metu patiria saugos diržų nesegintys keleiviai“, – situacijos rimtumą apibūdina Administracijos l. e. direktoriaus pareigas Genius Lukošius.

2016-aisiais žiniasklaidoje skelbtos apklausos duomenis palyginus su Administracijos vykdyto realaus patikrinimo kelyje rezultatais, matyti, kad autobusuose saugos diržus segasi gerokai mažiau keleivių. Dviejų paskutinių kovo savaičių metu patikrinti 326 autobusai ir jais vykęs 5 621 keleivis. Saugos diržus segėjo tik 13,9 proc. keleivių, nors tai, kad saugos diržą autobuse segėti privaloma, žinojo 62 proc. keleivių.

„Viena paprasčiausių ir daug investicijų nekainuojančių priemonių, skatinančių keleivius tolimojo susisiekimo autobusuose užsisegti saugos diržą, galėtų būti vairuotojo priminimas. Mat tuose autobusuose, kuriuose vairuotojas priminė, kad būtina prisisegti saugos diržą, 20 proc. keleivių tikrinimo metu jį buvo prisisegę. Ir tik 6,7 proc. keleivių segėjo saugos diržus tuose autobusuose, kuriuose vairuotojas nepriminė apie būtinybę juos segėti“, – tyrimo rezultatus komentuoja Administracijos Transporto veiklos reguliavimo skyriaus vedėjas Virginijus Čiškauskas.

Pasak eksperto, sveikintina, jei tolimojo susisiekimo autobusų vairuotojai keleivius ragintų prisisegti saugos diržus. Tačiau problemos tai iš esmės neišspręs. Toks mažas saugos diržus prisisegusių keleivių autobusuose procentas rodo, kad reikia pradėti keliaujančiųjų autobusais švietimą ir didinti savisaugos jausmą.

Su saugos diržų segėjimo problema, be jokios abejonės, susijęs ir šalies tolimojo susisiekimo autobusų parko amžius. Patikrinimų metu nustatyta, kad 10 proc. tikrintų tolimojo susisiekimo autobusų saugos diržai nebuvo įrengti. Taigi tuose autobusuose keleiviai, net ir norėdami, saugos diržų neturėjo galimybės užsisegti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Diena be automobilio: atsinaujinęs viešasis transportas kviečia miestų gyventojus važiuoti nemokamai (1)

Kiekvienais metais rugsėjo 22-ąją dieną Europos Sąjungoje ir pasaulyje minima „ Diena be...

Perspėjo studentų artimuosius: tikrinkite automobilio draudimo sutartis, nes teks patuštinti kišenes (32)

Į didžiuosius miestus suplūdę studentai netrukus apsipras su kasdieniais maršrutais, o draudikai...

Tūkstantis vairuotojo pažymėjimų per dieną: kaip „Regitra“ užtikrina jų kokybę? (3)

Tūkstantis – būtent tiek vairuotojo pažymėjimų per dieną vidutiniškai pagaminama Lietuvoje....

Prognozuojamos pirmosios šalnos: ką prisiminti turėtų nemalonumų nenorintys vairuotojai (17)

Jau šios savaitės pabaigoje Lietuvoje prognozuojamos pirmosios šalnos. Iššūkių vairuotojams...

Po tragedijų įspėja: laukinių gyvūnų vairuotojai turi saugotis net miestuose (27)

Atėjus rudeniui eismo sąlygas apsunkina ne tik vis dažniau iškrentantis lietus, ar rytais...

Top naujienos

Žiemelis negali atsakyti, kam turėtų priklausyti Krymas: nenoriu politikuoti (419)

„Mes darome verslą Ukrainoje. Mes ten turime pakankamai nemažą dalį pajamų iš kuro ir kitų...

Apetitas auga bevalgant: Klaipėdos universitetą į teismą padavusio indo ieškiniai perkopė per 70 milijonų eurų (366)

Už neįtikusias studijas Klaipėdos universitete (KU) kone 5 tūkstančių eurų reikalavęs...

Lietuvių pamėgtos pigios atostogos Tbilisyje: patikrintos vietos, kurias privalo aplankyti kiekvienas (63)

Lietuviai masiškai ėmė keliauti į Gruzijos sostinę Tbilisį, tačiau patenkinti lieka ne visi....

Mados apžvalgininkas: kodėl moterys Lietuvoje plaikstosi po pilnas drabužių parduotuves, o vyrams nėra ką pirkti (42)

Verslo konsultantas ir Mados verslo instituto bendrakūrėjis Arnoldas Remeika , paklaustas, kaip...

Šalnos tik pradžia: galime sulaukti ir pirmojo sniego (10)

Šiandien Lietuvos orus vis dar lems vakarykščio, į šiaurės rytus tolstančio ciklono pakraštys.

Siaubas keleiviniame lėktuve: laineris smigo žemyn beveik 9 kilometrus (44)

„Delta“ skrydžių bendrovės keleiviniame lėktuve iš Atlantos miesto skridę žmonės pasakoja...

Būkite budrūs: prisidengiant žinomų įmonių vardais Lietuvoje platinami kompiuteriniai virusai (13)

IT saugumo specialistas Marius Pareščius lietuvius perspėja, kad prisidengiant žinomų...

Rudens karalius – moliūgas: 4 gardūs patiekalai (6)

Nors moliūgų kilmė nėra susijusi su Lietuva – į Europą iš Pietų Amerikos jie atvyko tik XVI...

Lygiai prieš 30 metų: kosminis Sabonio debiutas Ispanijoje – 34 taškai ir disko metiko stiliaus perdavimas

Lygiai prieš 30-metų – 1989-ųjų rugsėjo 19-ąją – Ispanijos krepšinio lygoje su Valjadolido...

Vilniuje vyksta greičio mėgėjų gaudynės: „VW Lupo“ vairuotojas per pusvalandį įkliuvo du kartus (41)

Pastaruoju metu Vilniuje transporto priemonių greitį Kelių policijos pareigūnai tikrina beveik...