aA
Kasmet tolimojo susisiekimo autobusais Lietuvoje važiuoja apie 6 mln. keleivių. Tačiau tik labai maža dalis žmonių, autobusui pajudėjus ar išvažiavus į kelią, segasi saugos diržus, ir tai dažniausiai priminus autobuso vairuotojui.
Keleivinis autobusas
© Organizacijos nuotr.

Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, iki šiol bandyta išsiaiškinti, kiek keleivių tolimojo susisiekimo autobusuose segasi saugos diržus, tačiau reali situacija visgi nebuvo aiški. Būtent dėl to paskutines dvi kovo savaites Lietuvos saugos transporto administracijos (toliau – Administracija) inspektoriai stabdė iš Vilniaus, Kauno, Šiaulių, Panevėžio ir Klaipėdos autobusų stočių išvykusius tolimojo susisiekimo maršrutų autobusus, tikrino diržų įrengimą ir skaičiavo diržais prisisegusius keleivius.

„Rezultatas verčia sunerimti. Tai, kad tik 13,9 proc. keleivių segasi saugos diržus tolimojo susisiekimo autobusuose, rodo, jog situacija yra kritinė ir esame per plauką nuo skaudžių pasekmių bet kokios eismo nelaimės atveju. Akivaizdu, kad būtina galvoti apie kryptingą ir planingą keleivių švietimą, ne sunkiausius sužeidimus avarijų metu patiria saugos diržų nesegintys keleiviai“, – situacijos rimtumą apibūdina Administracijos l. e. direktoriaus pareigas Genius Lukošius.

2016-aisiais žiniasklaidoje skelbtos apklausos duomenis palyginus su Administracijos vykdyto realaus patikrinimo kelyje rezultatais, matyti, kad autobusuose saugos diržus segasi gerokai mažiau keleivių. Dviejų paskutinių kovo savaičių metu patikrinti 326 autobusai ir jais vykęs 5 621 keleivis. Saugos diržus segėjo tik 13,9 proc. keleivių, nors tai, kad saugos diržą autobuse segėti privaloma, žinojo 62 proc. keleivių.

„Viena paprasčiausių ir daug investicijų nekainuojančių priemonių, skatinančių keleivius tolimojo susisiekimo autobusuose užsisegti saugos diržą, galėtų būti vairuotojo priminimas. Mat tuose autobusuose, kuriuose vairuotojas priminė, kad būtina prisisegti saugos diržą, 20 proc. keleivių tikrinimo metu jį buvo prisisegę. Ir tik 6,7 proc. keleivių segėjo saugos diržus tuose autobusuose, kuriuose vairuotojas nepriminė apie būtinybę juos segėti“, – tyrimo rezultatus komentuoja Administracijos Transporto veiklos reguliavimo skyriaus vedėjas Virginijus Čiškauskas.

Pasak eksperto, sveikintina, jei tolimojo susisiekimo autobusų vairuotojai keleivius ragintų prisisegti saugos diržus. Tačiau problemos tai iš esmės neišspręs. Toks mažas saugos diržus prisisegusių keleivių autobusuose procentas rodo, kad reikia pradėti keliaujančiųjų autobusais švietimą ir didinti savisaugos jausmą.

Su saugos diržų segėjimo problema, be jokios abejonės, susijęs ir šalies tolimojo susisiekimo autobusų parko amžius. Patikrinimų metu nustatyta, kad 10 proc. tikrintų tolimojo susisiekimo autobusų saugos diržai nebuvo įrengti. Taigi tuose autobusuose keleiviai, net ir norėdami, saugos diržų neturėjo galimybės užsisegti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (2)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Pričiupo „gudragalvį“: avariją padarė be draudimo, policijai atvykus – draudimą jau turėjo (28)

Šalies keliuose vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepaiso įstatymų ir važinėja be...

Perspėjo naudotų automobilių pirkėjus: patikrinti, ar jie saugūs, praktiškai neįmanoma (48)

Automobilio saugumo sistemos – plati sąvoka. Tai gali būti ir kėbulas, saugos diržai ar...

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (49)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Top naujienos

Po skandalo Pravieniškėse – košmaras Alytuje: „bachūrai“ pademonstravo, kas zonoje yra valdžia (32)

Alytaus pataisos namuose , kur bausmę atlieka už sunkius ir labai sunkius nusikaltimus nuteisti...

Kandidatų į prezidentus reitinguose – paskutinė didelė mįslė (201)

Kandidatų į prezidentus reitinguose į antrą vietą stipriai padidinusi savo populiarumą iškopė...

Daugybę metų prekyboje skaičiuojantys Lietuvos verslininkai: sumažinti kainų – neįmanoma (84)

Beveik 19 metų prekybos verslu Lietuvoje užsiimantys Valdas Čeilutka ir Saulius Jurkus įsitikinę...

Robotai gviešiasi europiečių darbo vietų – ypač pažeidžiama – Lietuva (41)

Robotai taikosi į žmonių darbo vietas Europoje, ir ypač pažeidžiamos atrodo šalys iš...

Orai: plikledis primins apie artėjančią žiemą (2)

Artėjantis savaitgalis bus žiemiškai vėsus, tačiau termometro stulpelis į minuso pusę persiris...

15 kg priaugusi Natalija Bunkė dabar save vadina plius dydžio modeliu: dar niekada tiek daug nesvėriau (83)

Atlikėjai Natalijai Bunkei tikrai galima pavydėti žavesio. Tačiau pati dainininkė savo grožio...

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (2)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

11 didžiausių klaidų, kurias daro bandantys maitintis sveikai

Nesvarbu, kiek sveikų užkandžių suvalgote ar kaip dažnai sportuojate, kaip ir daugelis žmonių,...

Gražiausiame Lietuvos rezervate pjaunami visi medžiai iš eilės: miškininkai sako, kad tai būtina

Naglių gamtiniame rezervate jau kurį laiką darbuojasi medkirčiai su pjūklais – kertamas per...

Ar lėktuvas galėtų tęsti skrydį, jei sugestų trys iš keturių variklių?

„Boeing 747“ – tai laineris kartais vadinamas dangaus karaliene. Šis įspūdingas lėktuvas...