aA
Vietose, kur susikerta keliai, vis dažniau vairuotojams nepavyksta išvengti eismo įvykių. Vairuotojų skubėjimas, išsiblaškymas ir neapdairumas tampa bene pagrindinėmis tokių avarijų priežastimis. Policijos pareigūnai tikina, kad būtent dėl pirmenybių taisyklių nesilaikymo dažniausiai yra sužalojami žmonės.
Vilniuje atnaujinta Rinktinės-Žalgirio-Tuskulėnų-Apkasų gatvių sankryža
Vilniuje atnaujinta Rinktinės-Žalgirio-Tuskulėnų-Apkasų gatvių sankryža
© Saulius Žiūra

Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) pareigūnai aiškina, kad dėl to, jog sankryžose vairuotojai nepaiso, kas turi važiavimo pirmumo teisę, įvyksta apie 20 proc. visų avarijų. Policininkai taip pat atkreipia dėmesį ir į iškalbingą statistiką: žmonės dažniausiai žūva dėl nesaugaus greičio, tačiau dėl pirmenybės taisyklių nepaisymo sužalojama daugiausiai eismo dalyvių.

Nesustoja ir nepraleidžia

Klaidų neišvengia ne tik išsukantys iš šalutinio, bet ir važiuojantys pagrindiniu keliu. Vienas iš dažniausių eismo įvykių scenarijų – pagrindiniu keliu važiuojančių transporto priemonių atsitrenkimas į automobilį, išvažiuojantį iš šalutinio.

Saugaus eismo ekspertai pastebi, jog tokių įvykių priežastimi neretai tampa ne tik neapdairumas, tačiau ir per vėlai pradėtas stabdymo manevras. Viena vertus, Kelių eismo taisyklės (KET) nurodo, kad prie STOP ženklo ar juostos privaloma sustoti ir įsitikinti, ar važiuoti bus saugu, bet nemažai vairuotojų šią taisyklę pamiršta ir tinkamai neįvertinę situacijos bei visiškai nesustoję, pradeda manevrą.

Antra vertus, budrumą praranda ir važiuojantys pagrindiniu keliu: sankryžose, ypač nereguliuojamose, vairuotojai turėtų būti atidesni ir pasirengę, esant reikalui, stabdyti automobilį. Tačiau dažnas yra įsitikinęs, kad yra gerai matomas ir saugus, tad net matydamas iš šalutinio kelio išvažiuojantį automobilį, stabdį nuspaudžia per vėlai.

Sąlygos ir eismas keičiasi

Pavojus išlėkti iš šalutinio kelio į pagrindinį, arba į sankryžą, ypač padidėja žiemą. Slidžiame kelyje stabdymo kelias pailgėja, o staigaus stabdymo išprovokuotas automobilio slydimas taip pat gali tapti priežastimi, kodėl transporto priemonė nesustos laiku.

Saugaus eismo ekspertai primena, kad net ir važiuodami, iš pirmo žvilgsnio, neslidžiu keliu, vairuotojai turėtų būti budrūs ir prisiminti, kas yra „juodasis ledas“. Oro temperatūrai svyruojant apie 0 laipsnių ir staiga šiek tiek nukritus žemiau, gali susidaryti „juoduoju ledu“ vadinamas plikledis. Neretai važiuodami šlapiu keliu vairuotojai praranda budrumą, tad staiga užvažiavę ant „čiuožykla“ tapusio asfalto, gali prarasti kontrolę.

Saugaus eismo ekspertai atkreipia dėmesį, kad problemų kyla ir tada, kai pakeičiama eismo judėjimo tvarka. Neretai net ir praėjus ilgesniam laikui po sankryžose įvestų pakeitimų, vairuotojai važiuoja vadovaudamiesi ne ženklais, o įpročiais. Būtent dėl per ilgą laiką susiformavusių įpročių kasdien tais pačiais maršrutais zujantys vairuotojai praranda budrumą, nepastebi pakeitimų, o dėl to nepavyksta išvengti ir eismo įvykių.

Vienas pažeidimas gali būti lemiamas

Klaidų, dėl kurių kyla avarijos, neišvengia ir važiuojantys pagrindiniu keliu. Nors apie artėjančius šalutinius kelius įspėja ženklai bei tokiose vietose pasikeičia kelio ženklinimas – prasideda ištisinė juosta, – pasitaiko atvejų, kai pažeisdami KET vairuotojai pradeda lenkimo manevrą.

Vairavimo instruktoriai aiškina, kad tokios avarijos būna skaudžiausios, mat lenkiantis žmogus, dėl medžių ar kitų kliūčių, gali nepastebėti į dešinę norinčio pasukti kito vairuotojo. Pastarasis įvertinęs, kad iš kairės jam reikiama juosta atvažiuojančių transporto priemonių nėra, išsuka į pagrindinį kelią, ir kaktomuša susiduria su lenkimo manevrą neleistinoje vietoje pradėjusiu žmogumi.

Tokie atvejai tik įrodo, kad išimčių KET paisyme būti negali, o vairuotojai, artėdami prie kelių sankirtų, turėtų neskubėti priimti sprendimų ar atlikti manevrų. Dar atidesni eismo dalyviai turėtų būti tada, kai matomumas apribotas, mat net viena padaryta klaida gali kainuoti gyvybę.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(29 žmonės įvertino)
2.5172

Termometrų stulpeliams šoktelėjus aukštyn: kaip žinoti, kad automobilio kondicionierius sugedo? (23)

Vasara daugelio vairuotojų vienintelė atgaiva automobilyje – kondicionierius . Tiesa, ne bet...

Ką privalote žinoti ir patikrinti, jei perkate naudotą automobilį iš užsienio (35)

Šalies gyventojams, nevengiantiems naudotą automobilį įsigyti iš užsienio šalių, tokių kaip...

Priminė, kokios kelių eismo taisyklės galioja paspirtukininkams (84)

Dauguma važinėjančių elektriniu paspirtuku vairuotojų žino, kad jiems galioja Kelių eismo...

Pasakė, ar galima automobiliui montuoti siauresnes ar platesnes nei nurodo gamintojas padangas (71)

Dažnai vairuotojai net nesusimąsto apie padangų plotį, bet reikėtų žinoti, kad jis turi įtakos...

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (21)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...

Top naujienos

Naujausią tyrimą dėl „AstraZeneca“ ir „Pfizer“ vakcinų paskelbę mokslininkai: tiesiog neįtikėtina (70)

Skelbiama, kad daugiau nei 90 proc. britų po vienos „ AstraZeneca “ ar „ Pfizer “ vakcinos...

Seime – idėja dėl prabangos mokesčio: paskaičiavo, kiek brangių automobilių prisipirko įmonės (200)

Nepaisant karantino ir pandemijos, pernai įmonės Lietuvoje prabangiems automobiliams išleido 67...

Epidemiologė po Šeimos gynimo maršo: grėsmė išplisti virusui – milžiniška (482)

Epidemiologai nesiima vertinti savaitgalį vykusio „Šeimų gynimo maršo“, tačiau pasak jų,...

Kalėjimų departamento Imuniteto tarnybos vadovė traukiasi, nors tyrimai dar nebaigti (15)

Prieš dvi savaites nuo pareigų laikinai nušalinta Kalėjimų departamento Imuniteto tarnybos...

Net 27 Europos šalyse COVID-19 atvejai krenta, nesiseka tik Lietuvai ir Danijai: kokia vasara laukia (303)

Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro (ECDC) duomenimis, 17–18 savaitėmis, palyginti su...

Istorikė Jurkutė grąžinta į darbą Genocido centre (28)

Istorikė Mingailė Jurkutė nuo praėjusios savaitės grąžinta į vyriausiosios istorikės...

1,5 milijono žmonių Galimybių pasu galės naudotis iškart: kokios papildomos paslaugos laukia (373)

Ekonomikos ir inovacijų minsiterija skaičiuoja, kad nuo pirmadienio startuosiančiu Galimybių pasu...

The Economist | D+

Paviešino protu sunkiai suvokiamą COVID-19 statistiką: tai parodo tikrąją pandemijos kainą

Praėjusią savaitę „The Economist“ paskelbė apytikrius duomenis, kiek, jų skaičiavimu,...

Vilnietę pribloškė vaizdas Geležinio vilko gatvėje: išlipęs iš automobilio vairuotojas sutrypė per kelią ėjusius ančiukus (92)

Gegužės 14 dieną Vilniuje Geležinio vilko gatve centro link važiavusi Vaida Variakojienė...

Skaitytojo klausimas: Vilniuje pamatėme nepažįstamą paukštį, kaip jis vadinasi?

Grynas skaitytojas Žydrūnas rašo: „Vaikščiodami Ozo parke pastebėjome nepažįstamą...