aA
Kelionė automobiliu į užsienį neišvengiamai kelia įtampą: važiuojame nežinomais, ne visada saugiais keliais, ilgai vairuojame, todėl pavargstame ir prarandame budrumą, patenkame į kitokių taisyklių, įstatymų ir svetimos kalbos teritoriją.
© Shutterstock nuotr.

Draudimo bendrovės „If“ ekspertai įspėja, kad patyrus eismo įvykį svečioje šalyje privalomasis vairuotojo civilinės atsakomybės draudimas pagelbės ne visada.

„Gyvendami Europos Sąjungoje jau įpratome, kad patekus į eismo įvykį visus nuostolius atlygina kaltininko draudimo bendrovė. Turint vadinamąją žaliąją kortelę, privalomasis vairuotojo civilinės atsakomybės draudimas galioja ir ne ES šalyse, tačiau jo suteikiama apsauga gali būti gerokai mažesnė nei pas mus ir jos gali nepakakti nuostoliams atlyginti“, – sako draudimo bendrovės „If“ Transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimo produkto vadovas Aleksas Nečajevas.

Įvertinę privalomojo draudimo užsienyje suteikiamą apsaugą, draudimo bendrovės „If“ ekspertai įspėja, kad patekus į rimtą eismo įvykį Rusijoje, Baltarusijoje ir Ukrainoje įstatymais reglamentuotos apsaugos gali nepakakti.

Baltarusijoje maksimali privalomojo draudimo numatoma turto apsauga siekia 10 tūkst. eurų. Rusijoje galiojančiuose įstatymuose įtvirtinta dar mažesnė suma – 6,5 tūkst. eurų. Ukrainoje privalomasis draudimas žalą turtui atlygina iki 9,8 tūkst. eurų.

Galima palyginti: Lietuvoje privalomojo civilinės atsakomybės draudimo limitas yra 1 mln. eurų. Liuksemburgas kompensuojamos žalos dydžio apribojimų apskritai nenumato, o Belgijoje limitas turtui – 100 mln. eurų.

„Mūsų patirtis rodo, kad eismo įvykio žala gali siekti ir šimtus tūkstančių eurų, todėl Baltarusijoje, Rusijoje ir Ukrainoje numatyti privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo išmokų limitai nepakankami ir dėl to kyla pavojus į šias šalis savo automobiliu vykstantiems žmonėms“, – sako draudimo bendrovės „If“ Transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimo produkto vadovas.
Draudimo ekspertas pabrėžia, kad jaustis saugiau gali tik tie vairuotojai, kurie į minėtas valstybes keliauja įsigiję visapusišką automobilių kasko draudimą. „Turint kasko, žala, esant poreikiui, jums būtų kompensuota ne tik pagal privalomąjį, bet ir pagal kasko draudimą, todėl rizika patirti realių finansinių nuostolių gerokai sumažėtų“, – teigia A. Nečajevas.

Svarbu atkreipti dėmesį, kad rizika patirti nuostolių dėl mažų privalomojo draudimo sumų Baltarusijoje, Ukrainoje ir Rusijoje kyla ne tik nukentėjus per eismo įvykį, bet ir jį sukėlus, nes privalomuoju draudimu jus apdraudusi bendrovė nukentėjusiajam negalės atlyginti didesnės žalos nei tose šalyse numatytos maksimalios privalomojo draudimo sumos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vairuotojų laukia pirmosios šalnos: priminė, kurios vietos bus pavojingiausios (13)

Trečiadienio rytą Lietuvoje žadamos pirmosios šalnos, tad į kelią automobiliais išsiruošę...

Kraupi statistika: eismo įvykių su pėsčiaisiais rudenį 80 proc. daugiau (40)

Trumpėjant dienoms šalies vairuotojai dažniau susiduria su „nematomais“ pėsčiaisiais. Nors...

Gelbsti vairuotojus, atvykstančius pamatyti popiežiaus: netoli Vilniaus centro – 3 tūkst. stovėjimo vietų (16)

Šią savaitę pamatyti popiežių Pranciškų Vilniuje ketina dešimtys tūkstančių vilniečių...

Vilniaus centras vairuotojams nepasiekiamas: uždaro pagrindines gatves, nepaisantiems draudimo – baudos žada nuvilkti paliktus automobilius (81)

Popiežius Pranciškus Lietuvoje lankysis savaitgalį , tačiau jau penktadienį Vilniaus...

Prieš popiežiaus vizitą priminė, ką daryti kelyje išvydus automobilį su švyturėliais (68)

Dėl savaitgalį šalyje laukiamo popiežiaus Pranciškaus vizito Vilniaus ir Kauno gatvėse ne tik...

Top naujienos

Reformos pasekmės: mokytojai masiškai išeina iš darbo, dalis nežino, ar gaus atlyginimą (241)

Iki rugsėjo pabaigos liko vos kelios dienos, tačiau vis dar yra tokių mokyklų, kuriose mokytojai...

Oficiali statistika: kaip ir kodėl didėjo kainos po euro įvedimo (142)

Statistikos departamento renkami duomenys rodo, kad kainos nuo 2015 metų, kuomet buvo įvestas...

Lietuvos bankas, policija ir kitos institucijos toliau merkia pinigus į rusiškas IT sistemas (26)

Be Lietuvos banko, dar bent septynios svarbiausios valstybės institucijos – Policijos...

Praėjus 700 m. nuo Gedimino laiškų Skvernelis bando tą patį. Ar jam pavyks? (222)

Pastaruoju metu visuomenės dėmesio centre yra kainų klausimas. Vyriausybė rugsėjo 26 d....

Į EP nusitaikęs prof. Mažylis: ten – ne politikos dramblių kapinės (48)

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų sąraše į Europos Parlamentą –...

Vizito pabaigoje – netikėtas popiežiaus perspėjimas: Baltijos šalys visada yra pavojuje (137)

Popiežius Pranciškus sako suprantantis Baltijos šalims nuolat gresiantį pavojų, nepaisant to,...

Medikai įvardijo šąlančių galūnių kaltininkus – galite atpažinti rimtą ligą (2)

Storos vilnonės kojinės ir karštas puodelis arbatos – tokiomis priemonėmis šąlančių...

Ką būtina žinoti paauglių tėvams: psichologė patarė, kaip bendrauti, kad neįsižiebtų konfliktas

Visą rugsėjo mėnesį vyksta Lietuvos irklavimo federacijos (LIF) ir irklavimo klubo „Academia...

Mokslininkai ištyrė, kaip paukščiai gali matyti magnetinius laukus

Paslaptis, kaip paukščiai sugeba orientuotis, galiausiai gali būti išspręsta – mokslininkai...

Kaimyninės šalies privalumus atradęs lietuvis: ne latviai, o lenkai yra mums artimiausia tauta (436)

Žinau, kad apie Krokuvą visur yra rašyta, perrašyta, po to vėl rašyta, ir dar kartą perrašyta....