aA
Pačiame 2016-ųjų starte Lietuvą užklupę seniai matyti arktiniai šalčiai apnuogino tradicines automobilininkų bėdas: sunkiai po nakties žadinamus variklius, užsikemšančius dyzelinių modelių kuro filtrus ir neperregimu šerkšno sluoksniu aptrauktus langus. Kokioms problemoms kaip galima užbėgti už akių?
Rūpesčiai dėl speigo: kaip su jais kovoja vilkikų vairuotojai
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Kokie „liaudies medicinos“ triukai veikia, o kurie tik dar labiau komplikuoja reikalus?

CargoNews.lt konsultavę sunkvežimių meistrai visų pirma pastebėjo, kad šią žiemą iš esmės niekas nesustojo dėl prasto kuro. „Volvo Lietuva“ serviso inžinieriaus Arūno Pimpės teigimu, modernios technikos gamintojų rekomendacijose nėra nė žodžio apie kokius nors specifinius profilaktinius darbus prižiūrint sunkvežimių degalų tiekimo sistemą.

„Jei į bakus pilamas žiemai skirtas dyzelinas ir tai daroma tvarkingose degalinėse, jokių papildomų problemų nekyla net prie -25 laipsnių. Žinoma, jei su sąlyga, kad pakaitinimo žvakių būklė nepriekaištinga, filtrai neužsiteršę, purkštukai nesusidėvėję ir t.t.“, – pabrėžė inžinierius.

Servise dirbantis technikos ekspertas Edvinas Breivė atkreipė dėmesį į per šalčius išaugančias degalų sąnaudas ir padidėjusį dūmingumą. Dažniausiai tai susiję su variklio temperatūra, kurią lemia termostato veikimo ypatumai: jei automobilio kompiuteris nuolat gauna signalus, kad motoras šaltas, į cilindrus purškiama daugiau kuro, variklis pradeda dirbti netolygiai, sumažėja trauka. Taip pat degalų sąnaudos didėja dėl atgyvenusių purkštukų, turbinos gedimų ar užsikišusio suodžių filtro.

„Vienas iš būdų padėti varikliui greičiau pasiekti darbinę temperatūrą – pridengti radiatoriaus groteles kartonu ar panašiu daiktu, apsaugančiu nuo šalto oro srauto. Tačiau taip daryti galima tik spaudžiant dideliems šalčiams. Jei aušinimas bus apribotas esant pliusinei temperatūrai, kyla nemaža grėsmė variklį perkaitinti. Užmiršus ortakius atidengti bėdos garantuotos“, – pasakojo A. Pimpė.

„Volvo Lietuva“ serviso inžinierius paneigė mitą, esą per speigus dyzelinius variklius galima gelbėti į kuro baką šliukštelint žibalo. Pašnekovo teigimu, tai yra kraštutinė priemonė, kai degalai sustingsta bake, tačiau nieku gyvu to nereikėtų daryti „profilaktiškai“, nes žibalas stipriai pablogina degalų tepimo savybes ir paspartina variklio dėvėjimąsi.

Bene didžiausia šaltojo metų laiko problema, su kuria susiduria vilkikų vairuotojai – „nusodinti“ ir variklio užvesti nepajėgiantys akumuliatoriai.

„Elektrą naudojančių prietaisų skaičius vilkiko kabinoje nuolat auga – čia kraunami ir mobilieji telefonai, ir kompiuteriai, ir televizoriai, ir mikrobangų krosnelės, ir netgi kavos aparatai.

Žiemą daug energijos „suvalgo“ šildymas, todėl jei sunkvežimis ilgiau stovi ar privalomas porą dienų poilsio vairuotojas leidžia kabinoje, akumuliatoriai iš tiesų gali visiškai išsikrauti.

„Priešnuodžių“ šiai problemai spręsti nėra daug – reikia arba riboti elektrą naudojančių prietaisų skaičių, arba jų veikimo laiką, arba pasirūpinti papildomu akumuliatoriaus krovimu. Geriausia kas keletą savaičių sunkvežimio akumuliatorius „pamaitinti“ naudojant išorinį kroviklį“, – patarė A. Pimpė.

Dar vienas sezoninis rūpestis – nuo automobilio salone susikaupusios drėgmės apledėjantys langai. Šią problemą galima išspręsti žiemą atsisakant medžiaginių kilimėlių ar bent jau pasirūpinant, kad jie būtų kiek įmanoma sausi (vienas būdų – po kilimėliais kasdien tiesti laikraščius, kurie sugertų dalį drėgmės; taip pat galima ant prietaisų skydelio palikti medžiaginį maišelį su druska).

Kabiną reiktų vėdinti – sustojus po ilgesnio važiavimo patariama maždaug 5 min. palikti praviras automobilio dureles ar langus. Per šį laiką lauko ir salono temperatūra turėtų suvienodėti, išgaruoti šiluma ir taip sumažėja tikimybė, kad vėliau iš vidaus apšals langas.

Specialistai atkreipia dėmesį, kad nuolat iš vidaus apšerkšnijantis langas liudija apie aušinimo sistemos problemas, todėl patariama patikrinti, ar nepasenęs aušinimo skystis. Jeigu langai rasoja, verta atkreipti dėmesį ir į tai, kada keistas salono filtras.

Nenorintiems grandyti langų, siūlomi specialūs skysčiai, kurie užpurškus išorinę stiklo pusę, atitirpina ledą. Jokiu būdu nepatariama ant apledėjusio lango pilti karšto vandens – stiklas gali sutrūkti! Langų gramdymui netinka metaliniai ar kiti aštrius kampus turintys gremžtukai, kurie gali nepataisomai subraižyti langą.

www.cargonews.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vakarų Lietuvoje eismą sunkina rūkas, Jonavos rajone slidu

Vakarų Lietuvoje ir Marijampolės apskrityje antradienio rytą eismą sunkina rūkas, Jonavos...

Kas nutinka, kai perdirbami naudoti tepalo filtrai ir automobilių atmortizatoriais (2)

Remontuojant ir ardant automobilius, susidaro nemažai atliekų, kurios laikomos pavojingomis. Kas...

Siūloma greitosios medicininės pagalbos automobiliams leisti važiuoti „A“ juosta mieste (5)

Seimo nariai Tomas Tomilinas ir Juozas Varžgalys įregistravo Saugaus eismo automobilių keliais...

Eismo sąlygas sunkins šlapdriba – kelininkai

Pirmadienio rytą eismo sąlygas sunkino nedidelis lietus, o dieną prognozuojama šlapdriba,...

Ką reikia žinoti, jei norite mokyti šeimos narį vairuoti (31)

Kelias iki vairuotojo pažymėjimo gavimo – ilgas ir vingiuotas, todėl neretai norėdami tvirčiau...

Top naujienos

Liuksemburge gyvenanti lietuvė apie motinystę svetur: čia vaikai į darželį vedami ir su temperatūra (156)

DELFI tęsia pasakojimus apie mamas, kurios nebijo keliauti su vaikais. Savo patirtimi ir patarimais...

Ypatingas įvykis Šiaulių tardymo izoliatoriuje: kalinys paėmė įkaite pareigūnę ir ištrūko į laisvę sulaikytas išėjęs už vartų (1)

Sausio 28-osios vakarą, apie 21 val., Šiaulių tardymo izoliatoriuje, režiminiame korpuse, vedamas...

Urbšys: „Agrokoncernas“ išnaudoja Lietuvos valstybę, siekdamas sau palankaus sprendimo ES Teisingumo Teisme (271)

Muitinės departamentas nustatė, kad Ramūno Karbauskio „ Agrokoncernas “ įveža rusiškas...

Tūkstančius žmonių Lietuvoje sukrėtęs gaisras slepia protu nesuvokiamas klaidas (96)

Alytaus padangų gaisre kovojusių ugniagesių sauga, sveikata ir darbo sąlygomis nebuvo tinkamai...

Vartojate pieną ir jo produktus? Mokslų daktarė įvardijo, kuo rizikuojate (226)

Pieno produktai žmonių vartojami jau daugiau nei 8 šimtmečius. Dėl savo sudėties karvių pienas...

Kanadietei pavyko įrodyti, kad dopingas perduodamas ir lytiškai santykiaujant (68)

Daugkartinė kanojų sprinto pasaulio čempionė Laurence Vincent-Lapointe išteisinta dopingo byloje...

Kokių darbuotojų ir už kiek ieško geriausi Lietuvos darbdaviai (164)

Darbo skelbimuose darbdavių rašoma eilutė – „laiku mokamas atlyginimas“ – kandidatams kelia...

Lietuvoje siautės smarkus vėjas

Trečiadienį Lietuva išliks ciklono veikimo zonoje, tad išsilaikys apniukę, daug kur su mišriais...

Karibus supurtė 7,7 balų žemės drebėjimas papildyta

JAV nacionalinė orų tarnyba pranešė apie įvykusį 7,7 balo žemės drebėjimą netoli Jamaikos,...

Tragiškas vakaras Panevėžio rajone: „Audi“ pervažiavo vyrą (29)

Sausio 28-osios vakarą, apie 19.18 val., policija gavo pranešimą, kad Panevėžio r., Breiviškių...