aA
Kur dėti kablelį? Ekspertai vieningai sutaria, kad rūkymas vairuojant blaško dėmesį. Avarinė situacija nukritus cigaretei mašinoje praktiškai garantuota. Tačiau, ar įstatymu uždraudus traukti dūmą už vairo situacija pasikeis? Specialistai tuo abejoja ir pateikia pavyzdį – uždraudus vairuojant kalbėti mobiliuoju telefonu, gatvėse ir toliau apstu vairuotojų, kurie šio draudimo nepaiso.
© DELFI / Audrius Solominas

Ekspertai įsitikinę, kad pirmiausiai reikia keisti vairuotojų mąstymą – kiekvienas sėdęs už vairo turi suprasti, kad kiekviena klaida gali kainuoti labai brangiai.

Nuomonė vieninga

Apie rūkymo žalą pačiam rūkaliui ar šalia jo esantiems žmonės kalbėti neverta. Visi ją puikiai supranta. Specialistai sutaria – rūkymas ne tik žaloja sveikatą, bet ir trukdo vairuoti.

„Visų pirma nukreipiamas dėmeys nuo kelio – reikia važiuojant prisidegti. Tai pavojinga. Tai galima prilyginti kalbėjimui telefonu – gal net pavojingiau ne pats kalbėjimas, o numerio surinkimas ar žinučių rašymas.

Buvo Vokietijoje atvejis, kai rado žuvusią moterį ir telefoną su nebaigta rinkti žinute. Tai rūkymas, vienas dalykas, nukreipia dėmesį į kitus dalykus, kas yra labai negerai.

Antra – rūkorių mašinose labai greitai apsineša priekinis stiklas iš vidaus. Matyt, tai dūmų likučiai. Jei paklaustų 100 vairuotojų, ar dažnai valote priekinį stiklą iš vidaus? Tai matyt teigiamų atsakymų būtų nedaug. Tai yra labai pavojinga, kai stiklas iš vidaus nešvarus“, – sako buvęs lenktynininkas, Seimo narys Stasys Brundza.

Buvęs lenktyninkas Darius Jonušis sako, kad iš esmės bet kokia pašalinė veikla trukdo vairavimui: valgymas, gėrimas ar net pokalbiai.

„Jeigu absoliutinti, tai ir rūkymas, ir kavos gėrimas, ir bet kokie kiti veiksmai blaško dėmesį. Net ir pokalbis su keleiviu blaško dėmesį. Bet šiai dienai aš rūkymui ar pokalbiui su keleiviais tiek dėmesio neskirčiau. Skirčiau dėmesį beprotiškam kalbėjimui telefonu, nes tikrai matosi gatvėse, kad vairuotojai kalba.

Rūkymas vairuojant: drausti negalima leisti
© Shutterstock nuotr.

Kažkada buvo vajus tikrinimo ir jis praėjo – reikia naujo postūmio. Žmonės ignoruoja bet kokį padorumą. Jau su ausinėmis kalbant yra dėmesio blaškymas, nes mintyse tu esi ne kelyje, o pokalbyje“, – sako D. Jonušis.

KET numatyta, kad vairuotojas turi vengti veiksmų, kurie gali trukdyti vairuoti automobilį. Aišku, kad rūkymas blaško. Pasitaiko situacijų – nukrenta cigaretė, apsidegino. Pasitaiko, kad išdega sėdynė.

Įsivaizduokite situaciją, kad važiuojant iškrenta cigaretė – čia ne koks šaukštelis iš kavos puodelio. Tai deganti cigaretė ir dažniausiai ji krenta į tarpkojį. Ką tada vairuotojas daro? Vairuotojas imasi desperatiškų veiksmų, kad nenusidegintų. Galime teigti, kad tai įtakoja kai kuriuos įvykius“, – sako Kauno apskrities VPK Kelių policijos vadovas Danas Česnauskas.

Draudimai nepadės

Pašnekovai abejoja, ar įstatymu uždraudus situacija pagerės.

„Matot, tie draudimai... Net nežinau. Uždraudžiama restoranuose, kitose vietose, tai ką kalbėti apie automobilį? Tai jau net pasyviais rūkoriais nepavadinsi, nes labai maža erdvė. Net jei ir vairuotojas nerūko prie kitų žmonių, viskas susigeria į saloną. Ne kas sėdėti tokiame automobilyje. Negaliu kategoriškai atsakyti, nes būsiu apkaltintas, kad spaudžiu žmonių teises. Gal kartais ir nereikia būti per griežtam“, – DELFI teigė S. Brundza.

„Gal tai būtų perteklinė priemonė. Padarykime, kad vairuotojai nekalbėtų telefonais. Ne tik įstatymiškai, o realiai. Jei priekyje važiuoja neprognozuojamas vairuotojas – tai jis rikiuojasi, tai nesirikiuoja, tai važiuoja, tai nevažiuoja...

Privažiavus matai, kad jis kalba telefonu. Taip yra. Aš tikrai išskirčiau tai, kaip vieną iš pagrindinių trukdžių. Kas parašyta ant popieriaus ir realybė kartais skiriasi. Manau, kad šiai dienai mes daug diskutuojame, kokį įstatymą priimti, bet kaip tai bus vykdoma ir laikomąsi nueina į antrą planą“, – sako D. Jonušis.

Policijos atstovai taip pat mano, kad kontroliuoti vairuotojų rūkymą būtų sudėtinga.

„Kas tai sukontroliuos? Telefonu draudžiama kalbėti, bet tų pažeidimų pakankamai nemažai. Žmonės ir toliau kalba. Taip, pamatę policijos automobilį vairuotojai slepia telefonus, bet kai važiuoji automobiliu be skiriamųjų ženklų akivaizdžiai matosi, kad vairuotojai kalba telefonais. Su rūkymu būtų panašiais. Aišku, tai būtų teigiamas žingsnis“, – sako D. Česnauskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kas skiriasi, kai nusipirktas automobilis registruojamas internetu, o ne nuvykus į „Regitrą“ (2)

Tikriausiai esate girdėję sakant, kad norint įregistruoti automobilį „Regitroje“ reikia tam...

Kiek vairuotojams kainuoja avarijos su gyvūnais: po vienos teko išmokėti 22 tūkst. eurų (27)

Daugiausiai avarijų, kurios kyla dėl susidūrimų su laukiniais gyvūnais , įvyksta ne regionuose,...

Mitai apie elektromobilių baterijas: ar žiema tikrai pikčiausias priešas?

Elektromobilio baterija – tai, kas šią transporto priemonę iš esmės skiria nuo degalais varomų...

Pasisakė apie naikinamas lenteles su žaliomis rodyklėmis: vairuotojai nežino, kaip elgtis (124)

Sprendimas Lietuvoje atsisakyti į dešinę leidžiančių sukti žaliųjų rodyklių, kai dega...

Papasakojo, ko Lietuvos vairuotojai nemoka, kai prisireikia kažką lenkti (66)

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, šiemet sausio-rugsėjo mėnesiais keliuose iš viso...

Top naujienos

Seime – klausimas dėl vaikų išmaniųjų telefonų: reikia uždrausti juos neštis į mokyklą?

Dažniausi vaikų sunkumai, kuriuos jie išsako besikreipdami į „Vaikų liniją“ – santykiai su...

Buvusi „Lietuvos pašto“ valdyba išplatino antrą viešą laišką: mes nebedirbam, o ministras mums teberašo įsakymus (33)

Trečiadienį buvusi „Lietuvos pašto“ valdyba išplatino antrą viešą laišką šią savaitę....

Įspūdinga policijos operacija Lietuvoje ir Ispanijoje: sunaikinta žmonėmis prekiavusi gauja viešnamiuose dirbo merginos iš Rytų (111)

Trečiadienį Vilniuje surengtoje spaudos konferencijoje pareigūnai atskleidė daugiau detalių apie...

Seksualiniu priekabiavimu apkaltintas Šarūnas Bartas išpažinčiai ryžosi tik po 2 metų: niekam tada nerūpėjo, kas iš tiesų vyko (50)

Praėjo dveji metai po to, kai socialiniuose tinkluose pasirodę dviejų menininkių kaltinimai...

Po Žemaitaičio - akibrokštas Karbauskiui: situacija lieka įšaldyta papildyta (32)

Trečiadienį po susitikimo su Seimo frakcijų atstovais Seimo pirmininkas paskelbė neteiksiąs...

Venecijos gyventojai nesulaiko ašarų: pabudę išvydo apokaliptinius vaizdus

Venecijiečiai trečiadienį pabudę išvydo pribloškiančius vaizdus, miestą užliejus...

DELFI TV spalį sulaukė rekordinio žiūrovų skaičiaus (2)

Interneto vartotojai spalį DELFI skyrė 42 proc. viso naujienų portaluose leidžiamo laiko – tai...

Iš lėktuvo iškritusio vyro istorijoje – dramatiškos detalės (20)

Kai praėjusią vasarą Londone iš besileidžiančio lėktuvo iškrito žmogaus kūnas, daugeliui...

Chemijos profesorius paaiškino, kuo užnuodytas vanduo Alytuje: išleidus jį į Nemuną pasekmes gali pajusti net pajūris (67)

Supleškėjusiose Alytaus padangų perdirbimo įmonės „ Ekologistika “ patalpose iki šiol...