aA
Ne tik spūstys gatvėse, bet ir daugiabučių kiemai rugsėjį tapo išbandymų vieta didmiesčių vairuotojams. Draudikų duomenys rodo, kad į miestą po vasaros sugrįžę žmonės prigrūstuose daugiabučių kiemuose patiria smulkius, tačiau nemalonius eismo įvykius. Nubrauktos durelės arba sugadinti buferiai – dvi dažniausios perpildytuose kiemuose nutinkančios nelaimės.
Parkavimo aikštelė
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

„Rugsėjis išsiskyrė smulkių eismo nelaimių gausa. Matome tendenciją, kad perpildytuose daugiabučių kiemuose automobiliai dažniausiai yra pažeidžiami atidarant dureles, išsukant iš stovėjimo vietos ar bandant į ankštą tarpą įstatyti transporto priemonę. Rudeninis skubėjimas į darbus, vaikų vežimas į darželius bei mokyklas ir greitesnis gyvenimo tempas dažnai sukuria prielaidas tokiems įvykiams, kurie atsitinka manevruojant kiemuose“, – draudimo bendrovės „Gjensidige“ pranešime žiniasklaidai cituojamas transporto kompleksinių žalų skyriaus vadovas Modestas Žilionis.

Pasak draudimo bendrovės atstovo, reikėtų atkreipti dėmesį, kad dabar daugiabučių kiemuose vieną automobilį nuo kito dažniausiai skiria nepakankamas atstumas.

„Kiemuose ir požeminėse stovėjimo aikštelėse, taupant vietą, transporto priemonės statomos šalia viena kitos paliekant tarp automobilių minimalius atstumus. Vairuotojai savo pusėje paprastai palieka kiek didesnį atstumą, tačiau „prispaudžia“ kaimyną iš kito šono. To pasekmės – atidaromomis durimis apgadinamas šalia stovinčio automobilio kėbulas“, – sakė M. Žilionis.

Jis atkreipė dėmesį, kad naujai įrengiamose automobilių stovėjimo aikštelėse stengiamasi padidinti transporto priemonėms skirtų vietų skaičių, todėl stovėjimo vietas žyminčios linijos subraižomos minimaliais 2,4 m atstumais. Tačiau iš tiesų tai nėra patogus ir pakankamas stovėjimo vietos plotis. Situacija apsunkinama, jei vairuotojas transporto priemonę pasistato ne tolygiai centre – tuomet tarpai tarp automobilių dar sumažėja.

Jo teigimu, rekomenduotinas vienos stovėjimo vietos plotis automobilių stovėjimo aikštelėse – bent 3 metrai.

„Tai pakankama erdvė, kuri apsaugotų automobilius nuo smulkių, tačiau nemalonių įbrėžimų bei įlenkimų“, – sakė jis.

Kaip elgtis radus nubrauktą automobilį

Draudiko teigimu, stovėjimo aikštelėje radus apgadintą transporto priemonę, būtina paskambinti policijai.

„Pareigūnų ekipažas nebūtinai atvažiuos į kiemą apžiūrėti transporto priemonės, tačiau užfiksuos įvykį. Tai apsaugos nuo galimybių iš nukentėjusiojo virsti eismo įvykio kaltininku. Taip pat patarčiau apsidairyti savam ir aplinkiniuose kiemuose, ar nėra automobilio, ant kurio matosi jūsų automobilio dažų žymės ar atitinkamas sugadinimas. Reiktų nepamiršti ir apžiūrėti teritoriją, ar įvykis nebuvo užfiksuotas vaizdo stebėjimo kameromis ar vaizdo registratoriais“, – patarė M. Žilionis.

Jis taip pat atkreipė dėmesį į atvejus, kai kaimynų netinkamais parkavimo įpročiais nepatenkinti žmonės piktybiškai raktu, vinimi ar kitu aštriu daiktu subraižo transporto priemones, sulaužo antenas, valytuvus ar sugadina padangas.

„Toks elgesys yra neteisėtas ir nepateisinamas, ginčus ir nesutarimus dėl transporto priemonių parkavimo daugiabučių bendruomenės turėtų spręsti civilizuotais būdais. Jei tokie įvykiai vyksta jūsų kieme, būtina kreiptis į policiją ir užregistruoti neteisėtą kaimynų elgesį“, – sakė draudikas.

Pasak draudimo bendrovės atstovo, kiemuose svarbiausia nepamiršti kitų vairuotojų interesų. Pavyzdžiui, daugiabučiuose gyvenančios šeimos turi ne po vieną, o dažniausiai po 2–3 transporto priemones. Patartina kaimynams susitarti, kad artimiausioje zonoje prie pat namo jie parkuoja vieną ar du automobilius, kitus – palieka nuošaliau esančiose stovėjimo aikštelėse.

M. Žilionio teigimu, būtina turėti galvoje, kad transporto priemonių negalima statyti ant žalios vejos ir šaligatvių, krepšinio aikštelėje ar kitoje ne automobilių stovėjimui pritaikytoje vietoje. Nors automobilio statymas ant žalios vejos, šaligatvio ar kitoje neleistinoje vietoje dažnai grėsmės eismo saugumui nekelia, tačiau, anot draudiko, tai yra kelių eismo taisyklių pažeidimas.

„Žmonės neturėtų galvoti, kad veja yra tik ten, kur želia žolė. Jeigu yra išvažinėta, bet vieta nepritaikyta parkavimui, vėlgi tai yra pažeidimas. Ne tik transporto priemonės ratai, bet automobiliui stovint išbėgę eksploataciniai skysčiai ar tepalai padaro žalą gamtai ar laisvalaikio inventoriui“, – sakė M. Žilionis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kelininkai atremia kaltinimus dėl nevalytų gatvių: dirbame išsijuosę (69)

Pastaroji para tapo tikru išbandymu Kauno vairuotojams. Nors ir netrūksta pranešimų bei...

Įspėjo vairuotojus: vienoje pagrindinių šalies magistralių – ypač sudėtingos eismo sąlygos (57)

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) perspėjo vairuotojus, važiuosiančius iš Vilniaus...

Kauno gatvės virto čiuožykla: pasipylė avarijos, automobiliai neužkyla į kalnus ledas ir magistralėje (196)

Pirmadienį Kaune telkšojusi sniego pliurza vakarop spustelėjus šaltukui gatves padengė ledu...

Šalyje vietomis susidarė plikledis, rūkas (1)

Šiaurės vakarų Lietuvoje bei Joniškio, Biržų ir Jurbarko rajonuose šeštadienio rytą eismo...

Kelininkai perspėja vairuotojus – savaitgalio pradžia bus sudėtinga (2)

Naktį iš penktadienio į šeštadienį eismo sąlygas sunkins snygis ir pustymas, perspėja kelininkai.

Top naujienos

Karbauskis dėl prezidento rinkimų turi ir abejonių: jei taip, tai turėsime problemą (776)

„Kandidatas, kurį mes patvirtinsime savo suvažiavime, taps Lietuvos Respublikos prezidentu“, -...

Linkevičius apie krizę Britanijoje: vyksta iškilmingas viešas šalies niokojimas (209)

„Kad ir kaip baigtųsi Brexitas , Europa jau bus kitokia – ji sukrėsta“, – taip dabartinės...

Orai: permainos nesibaigia

Šiandien, ketvirtadienį, Lietuvos orus lems aktyvus Atlanto ciklonas. Naktį praslinkęs šiltasis...

Theresa May atlaikė nepasitikėjimo balsavimą, tačiau parlamentas toliau aklavietėje atnaujinta 21.18 (137)

Didžiosios Britanijos parlamentas trečiadienio vakarą po ilgų debatų balsavo dėl pasitikėjimo...

Giedraitį nustebino ir sirgaliai, ir naujas treneris: buvo keista, kad ant manęs nerėkia (8)

Rokui Giedraičiui buvo sunku įsivažiuoti, bet kai įkrito keistas tritaškis „nuo lentos“,...

Nuo tuberkuliozės niekas neapsaugotas: lėtai progresuojančia ir labai pavojinga liga galima užsikrėsti bet kur simptomai (43)

„Niekas nepasaugotas nuo tuberkuliozės. Kiekvienas kvėpuojantis gali ja užsikrėsti, – sako...

Vėl gedimą patyręs Juknevičius: šiandien dirbome mechanikais – apmaudu (12)

Antanui Juknevičiui ir Dariui Vaičiuliui, „Craft bearings“ ekipažui, 9-asis Dakaro greičio...

Devintame Dakaro greičio ruože lietuvių viltys nesudužo – išsaugotos rekordinės pozicijos atnaujinta 00.57 val. (443)

Tokios dienos, koks buvo devintasis Dakaro ralio etapas, nesitikėjo, matyt, niekas. Jeigu...

Per pratęsimą palūžęs „Rytas“ nusileido ALBA komandai su puikiu Giedraičiu (161)

Vilniaus „Ryto“ (1/2) komanda Europos taurės „Top-16“ etape patyrė antrąjį pralaimėjimą...

Trečiojoje „Eurovizijos“ atrankoje – netikėtas „120“ sprendimas ir nauji komisijos favoritai (36)

Trečiadienio vakarą LRT Didžiojoje studijoje buvo filmuojama nauja nacionalinės...