aA
Ne tik spūstys gatvėse, bet ir daugiabučių kiemai rugsėjį tapo išbandymų vieta didmiesčių vairuotojams. Draudikų duomenys rodo, kad į miestą po vasaros sugrįžę žmonės prigrūstuose daugiabučių kiemuose patiria smulkius, tačiau nemalonius eismo įvykius. Nubrauktos durelės arba sugadinti buferiai – dvi dažniausios perpildytuose kiemuose nutinkančios nelaimės.
Parkavimo aikštelė
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

„Rugsėjis išsiskyrė smulkių eismo nelaimių gausa. Matome tendenciją, kad perpildytuose daugiabučių kiemuose automobiliai dažniausiai yra pažeidžiami atidarant dureles, išsukant iš stovėjimo vietos ar bandant į ankštą tarpą įstatyti transporto priemonę. Rudeninis skubėjimas į darbus, vaikų vežimas į darželius bei mokyklas ir greitesnis gyvenimo tempas dažnai sukuria prielaidas tokiems įvykiams, kurie atsitinka manevruojant kiemuose“, – draudimo bendrovės „Gjensidige“ pranešime žiniasklaidai cituojamas transporto kompleksinių žalų skyriaus vadovas Modestas Žilionis.

Pasak draudimo bendrovės atstovo, reikėtų atkreipti dėmesį, kad dabar daugiabučių kiemuose vieną automobilį nuo kito dažniausiai skiria nepakankamas atstumas.

„Kiemuose ir požeminėse stovėjimo aikštelėse, taupant vietą, transporto priemonės statomos šalia viena kitos paliekant tarp automobilių minimalius atstumus. Vairuotojai savo pusėje paprastai palieka kiek didesnį atstumą, tačiau „prispaudžia“ kaimyną iš kito šono. To pasekmės – atidaromomis durimis apgadinamas šalia stovinčio automobilio kėbulas“, – sakė M. Žilionis.

Jis atkreipė dėmesį, kad naujai įrengiamose automobilių stovėjimo aikštelėse stengiamasi padidinti transporto priemonėms skirtų vietų skaičių, todėl stovėjimo vietas žyminčios linijos subraižomos minimaliais 2,4 m atstumais. Tačiau iš tiesų tai nėra patogus ir pakankamas stovėjimo vietos plotis. Situacija apsunkinama, jei vairuotojas transporto priemonę pasistato ne tolygiai centre – tuomet tarpai tarp automobilių dar sumažėja.

Jo teigimu, rekomenduotinas vienos stovėjimo vietos plotis automobilių stovėjimo aikštelėse – bent 3 metrai.

„Tai pakankama erdvė, kuri apsaugotų automobilius nuo smulkių, tačiau nemalonių įbrėžimų bei įlenkimų“, – sakė jis.

Kaip elgtis radus nubrauktą automobilį

Draudiko teigimu, stovėjimo aikštelėje radus apgadintą transporto priemonę, būtina paskambinti policijai.

„Pareigūnų ekipažas nebūtinai atvažiuos į kiemą apžiūrėti transporto priemonės, tačiau užfiksuos įvykį. Tai apsaugos nuo galimybių iš nukentėjusiojo virsti eismo įvykio kaltininku. Taip pat patarčiau apsidairyti savam ir aplinkiniuose kiemuose, ar nėra automobilio, ant kurio matosi jūsų automobilio dažų žymės ar atitinkamas sugadinimas. Reiktų nepamiršti ir apžiūrėti teritoriją, ar įvykis nebuvo užfiksuotas vaizdo stebėjimo kameromis ar vaizdo registratoriais“, – patarė M. Žilionis.

Jis taip pat atkreipė dėmesį į atvejus, kai kaimynų netinkamais parkavimo įpročiais nepatenkinti žmonės piktybiškai raktu, vinimi ar kitu aštriu daiktu subraižo transporto priemones, sulaužo antenas, valytuvus ar sugadina padangas.

„Toks elgesys yra neteisėtas ir nepateisinamas, ginčus ir nesutarimus dėl transporto priemonių parkavimo daugiabučių bendruomenės turėtų spręsti civilizuotais būdais. Jei tokie įvykiai vyksta jūsų kieme, būtina kreiptis į policiją ir užregistruoti neteisėtą kaimynų elgesį“, – sakė draudikas.

Pasak draudimo bendrovės atstovo, kiemuose svarbiausia nepamiršti kitų vairuotojų interesų. Pavyzdžiui, daugiabučiuose gyvenančios šeimos turi ne po vieną, o dažniausiai po 2–3 transporto priemones. Patartina kaimynams susitarti, kad artimiausioje zonoje prie pat namo jie parkuoja vieną ar du automobilius, kitus – palieka nuošaliau esančiose stovėjimo aikštelėse.

M. Žilionio teigimu, būtina turėti galvoje, kad transporto priemonių negalima statyti ant žalios vejos ir šaligatvių, krepšinio aikštelėje ar kitoje ne automobilių stovėjimui pritaikytoje vietoje. Nors automobilio statymas ant žalios vejos, šaligatvio ar kitoje neleistinoje vietoje dažnai grėsmės eismo saugumui nekelia, tačiau, anot draudiko, tai yra kelių eismo taisyklių pažeidimas.

„Žmonės neturėtų galvoti, kad veja yra tik ten, kur želia žolė. Jeigu yra išvažinėta, bet vieta nepritaikyta parkavimui, vėlgi tai yra pažeidimas. Ne tik transporto priemonės ratai, bet automobiliui stovint išbėgę eksploataciniai skysčiai ar tepalai padaro žalą gamtai ar laisvalaikio inventoriui“, – sakė M. Žilionis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Keturios taisyklės, kurios apsaugos automobilio akumuliatorių nuo „mirties“ (30)

Nesvarbu, kokį automobilį bevairuotumėte, elektra jame vaidina labai svarbų vaidmenį....

Galvos skausmas dėl padangų: kada pasikeisti ir kur padėti senas (56)

Prasidėjus padangų keitimo sezonui, draudikai skatina vairuotojus važiuoti atsargiau bei atidžiau...

Kaip elgtis, kad pamačius laukinį žvėrį kelionė nesibaigtų griovyje (32)

Lietuvoje kasmet įvyksta keli tūkstančiai eismo įvykių, kai susikerta automobilių ir laukinių...

Įspėjo tuos, kurie atiduoda automobilį „į metalo laužą“: užmaršumas gali virsti rūpesčiais (18)

Nenaudojamą automobilį norima parduoti į metalo laužą, tačiau kaip elgtis su ant jo esančiais...

Priminė taisyklę, kurią pamiršta vairuotojai: kas rodo, kad jau reikia keisti padangas (25)

Užsitęsusi bobų vasara ir iki trumpų rankovių spalį vis dar leidžiančios išsirengti dienos ne...

Top naujienos

Tyli dėlionė prezidento rinkimų šešėlyje: Karbauskis jau rikiuoja savo figūras (258)

Nors pastaruoju metu daugiausiai susidomėjimo kelia prezidento rinkimai, jų šešėlyje tyliai...

„Lidl“ – po atėjimo euforijos perdirbėjų pagirios (296)

„ Lidl “ prekybos tinklui didinant apsukas Lietuvos perdirbėjai pradėjo skųstis, kad jiems...

Eilėje prie naujų sporto regalijų tyli juristė lenkia triukšmingus politikos vijurkus (10)

Gali būti, jog nuo ateinančio sausio šalies sporto ūkį tvarkys išimtinai moteriškos rankos....

Prezidentiniuose rinkimuose – netikėti kandidatų triukai: prabilo apie Lietuvoje dar niekada nenaudotą taktiką (68)

Rinkimai į prezidento postą dar tik kitų metų gegužę, tačiau kandidatai vieni labiau...

Šiame sąraše nenorėtų atsidurti joks politikas: paskelbti naujausi reitingai reitingų lentelė (53)

Naujausios apklausos rodo, kad pastarąjį mėnesį didžiausių palankaus visuomenės vertinimo...

Lietuvoje siautės smarki stichija: tarnybos ragina ruoštis iš anksto didžiausias pavojus – pajūryje (1)

Artimiausiomis dienomis vis dažniau sulauksime lietaus o vėjo gūsiai kasdien vis labiau stiprės....

Kad pritrauktų naujų darbuotojų, įmonės imasi anksčiau nebandytų priemonių (19)

Šiuolaikinis darbuotojas lepinamas labiau, nei bet kada anksčiau. Išvykos, šventės, nemokama kava...

Baterijų ateitis: trys būdai, kaip jas patobulinti (7)

Vykstant konkurencijai dėl naujausios kartos baterijų, ličio jonų technologijos pastaraisiais...

Ko galima pasimokyti iš islandų: sugalvojo būdą, kaip sudominti vaikus skaityti (8)

„Vaikai visur panašūs, knygose jie nori skaityti apie tuos pačius dalykus“, – sako iš...

Kaip tinkamai išskalbti pūkinę striukę, kad ji tarnautų dar porą sezonų (12)

Norint, kad pūkinė striukė tarnautų ne vieną sezoną ir neprarastų prekinės išvaizdos,...