aA
Nors žiemines padangas vairuotojai turėtų susimontuoti iki lapkričio 9-osios, tačiau dargana bei žemesnė oro temperatūra rytais vairuotojams sufleruoja, kad padangas gali tekti pasikeisti anksčiau. Apie žiemines padangas verta pagalvoti ne tik spustelėjus pirmam šaltukui, bet ir tada, kai kelius padengia nukritę medžių lapai.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Karolina Pansevič

Pereinamasis laikotarpis iš rudens į žiemą yra pakankamai klastingas, nes oro ir vairavimo sąlygos gali keistis staiga, o vairuotojų adaptacija užtrunka ilgiau. Pavyzdžiui, retas vairuotojas susimąsto apie tai, kad esant drėgnam ar šlapiam asfaltui, automobilio stabdymo kelias pailgėja iki dviejų kartų. Apie tai negalvojant ir nepakeitus savo važiavimo įpročių, dažnai išvengti eismo įvykio gali nė nepavykti. Neretai rudenį eismo įvykių priežastimi tampa ir padangos.

Vasarinių padangų guma paprastai yra efektyvi tik esant aukštesnei nei 7 laipsnių temperatūrai, o esant žemesnei – žymiai saugiau važinėti žieminėmis padangomis. Tą patvirtina ir draudimo bendrovių pateikiama statistika, kuri rodo, kad spalio pabaigoje ir lapkričio pradžioje fiksuojamas sumažėjęs avaringumas, kuris siejamas su tuo, kad vairuotojai pradėjo naudoti žiemines padangas, kurios efektyvesnės ir saugesnės nei vasarinės.

Padangų atliekos
Padangų atliekos
© Gamintojo archyvas

Svarbūs milimetrai

Žieminėmis padangomis reikėtų pasirūpinti dar spalį, tačiau svarbu nepamiršti, kad svarbu ne tik jas susimontuoti, bet ir pasitikrinti, ar tikrai turimos padangos dar atitinka reikalavimus. Svarbu žinoti, kad minimali žieminių padangų protektoriaus riba – 3 mm. Nepaisant to, saugi riba yra dukart didesnė – bent 6 mm, o kai kurie specialistai rekomenduoja ir dar didesnį protektoriaus gylį – 8 mm.

Vairuotojai turėtų prisiminti ir tai, kad aplinkos temperatūros svyravimai veikia oro slėgį padangose. Atšalus slėgis padangose gali sumažėti, todėl reikėtų patikrinti, ar slėgio rodikliai atitinka automobilio gamintojo nurodytus reikalavimus.

Svarbu nepamiršti, kad net ir pasikeitus padangas ant slidžios dangos reikia važiuoti mažesniu greičiu, laikytis didesnio atstumo nuo priekyje važiuojančio automobilio bei atsargiau, ramiau manevruoti.

Jei vairuotojai nepaiso KET nustatytos tvarkos ir vasarinių padangų žieminėmis nepasikeičia net ir lapkričio 10 d., transporto priemonė laikoma techniškai netvarkinga ir ją eksploatuoti draudžiama. Jei tokiu automobiliu būtų sukeltas eismo įvykis, o avarijos priežastis būtų vasarinės padangos, toks įvykis būtų pripažintas nedraudžiamuoju ir žalą kaltininkas privalėtų atlyginti pats.

Senos padangos
Senos padangos
© Organizatorių archyvas

Ant viadukų ir tiltų – lėčiau

Nukritus temperatūrai, naktimis ir rytais, vairuotojai turėtų būti atsargesni ant tiltų ir viadukų. Minėti keliai yra nutiesti ant metalinių konstrukcijų, kurios šąla greičiau, todėl būtent čia ledas susidaro pirmiausia.

Važiuodami ant viadukų, tiltų vairuotojai turėtų būti atidesni, sumažinti važiavimo greitį ir palikti didesnį atstumą tarp automobilių, kad automobilį pavyktų sustabdyti laiku. Ypač slidu gali būti ant tiltų virš vandens telkinių.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(8 žmonės įvertino)
2.8750

Automobilio valytuvai: kada metas juos keisti naujais (1)

Automobilio stiklai yra langai į kelią, todėl pastaraisiais mėnesiais jų švara yra būtina...

Autoserviso patirtis: per 15 metų nepatarė pirkti nė vieno naudoto automobilio, kurį pirkėjai prašė patikrinti (124)

Naudoto automobilio pirkimas neretai prilygsta loterijai, tačiau sėkmingą bilietą pirkėjas gali...

Paaiškino, kaip namie laikomas senas akumuliatorius gali pakenkti sveikatai (2)

Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis, Lietuvos rinkoje per metus surenkama daugiau kaip 10...

Kodėl prieš žiemą akumuliatorių verta įkrauti (52)

Artėjantis žiemos sezonas kiekvienam vairuotojui primena, kad būtina pasirūpinti savo automobiliu....

7 patarimai, kaip saugiai važiuoti atšalus orams (2)

Artėjant žiemai vairavimo sąlygos tampa sudėtingesnės. Ryte važiuojant į darbą tenka įveikti...

Top naujienos

Panevėžio kunigas atviras: išmaldų prašytojams ne maisto reikia, o svaigalų

Prie prekybos centrų ar bažnyčių šventoriuose su ištiesta ranka stovintys varguoliai dėkoja už...

Septyniolikmetės Emilijos mama papasakojo apie siaubą, kai dukra vos nemirė nuo COVID-19 ligos (170)

„Mano vaikui nutiko blogiausia, kas galėjo, bet laimei ji papuolė į geriausias rankas“, –...

Susirgimo rekordai negąsdina: Klaipėdoje prie eglutės renkasi smalsuoliai (27)

Klaipėdoje per eglutės įžiebimą nušvito ir įspūdinga Šiaurinė žvaigždė. Tiesa, tie, kurie...

Ar sulauksime šiemet tikros žiemos? Libertas Klimka sako, kad ženklų yra (47)

„Aš galiu tik pasiremti mūsų senolių išmintimi. O senolių išmintis yra sukaupta per...

Vytautas Jokubauskas | D+

Po pažeminimo draugiškoje Europos valstybėje Kremlius taip lengvai neatleis: galima tikėtis keršto (2)

Kremlius buvo įpratęs Kišiniove jaustis tarsi savo paties kieme. Kadenciją baigiantis...

Vilniuje į gaisrą iškviesti ugniagesiai, pranešta, kad namas dega atvira liepsna (30)

Vilniuje šeštadienį į Dvariškių gatvę išskubėjo gausios ugniagesių pajėgos. Pranešta, kad...

LKL mūšis pajūryje: „Neptūnas“ – „Lietkabelis“ tiesioginė transliacija

Šeštadienio vakarą pajūryje vykstančiose LKL rungtynėse kaunasi Klaipėdos „Neptūnas“ (3/6)...

Karštų LKL komandų kaktomuša: „Pieno žvaigždės“ – „Šiauliai“ tiesioginė transliacija

Šeštadienį Šiaurės Lietuvoje vykstančiose LKL rungtynėse susitinka pagreitį įgaunantys...

Stulbinamas palmių aliejaus šuolis padidins kainas prekybos centruose (18)

Viena populiariausių žaliavų pasaulyje šiuo metu kainuoja brangiausiai per aštuonerius metus –...