aA
„Pėstieji keliuose jaučiasi per saugiai“, – taip pėsčiųjų elgesį apibūdino saugaus eismo ekspertai. Specialistai pastebėjo, kad neretai pėsčiomis keliaujantys asmenys į važiuojamąją kelio dalį įžengia nė neapsižvalgę, tačiau tai nėra vienintelė taisyklė, kurią pėstieji pamiršta.
Mobiliaus telefono naudojimas pėsčiųjų perėjoje
Mobiliaus telefono naudojimas pėsčiųjų perėjoje
© DELFI / Karolina Pansevič

Vairavimo instruktorė Eidvilė Pakėnaitė teigė, jog dažnas pėsčiasis į perėją įeina ne tik neapsidairęs, tačiau ir įsitikinęs, kad vairuotojas privalo jį praleisti. Mokytoja aiškino, jog Kelių eismo taisyklės (KET) nurodo, kad pėsčiųjų perėja einantį pėsčiąjį vairuotojas privalo praleisti, tačiau aklas pėsčiųjų vadovavimąsi taisyklėmis neretai virsta avarinėmis situacijomis ar nelaimėmis.

Per drąsūs – nesaugūs

„Pėstieji įsitikinę, kad jei jie išeis į važiuojamąją kelio dalį, vairuotojas bet kokiu atveju automobilį privalės sustabdyti, tačiau jie visiškai neįvertina kitų pavojų. Jau atėjo ruduo ir eismo sąlygos po truputį sunkėja – jei pėsčiasis esant šlapiai kelio dangai staiga įeis į perėją, tikėtina, kad vairuotojas net ir labai norėdamas, automobilio nepajėgs sustabdyti laiku. Kai pradės kristi medžių lapai, jie taip pat taps dar vienu pavojumi“, – sakė vairavimo mokytoja.

E. Pakėnaitė akcentavo, kad pėstieji turėtų prisiminti, kad jų takas yra pėsčiųjų perėja, todėl nederėtų kelio kirsti ten, kur jos nėra. Tiesa, instruktorė taip pat pastebėjo, jog neretai, net ir eidami perėja, pėstieji važiuojamąją kelio dalį kerta ne stačiu kampu, pagal perėjos linijas, o įstrižai. Anot saugaus eismo ekspertės, taip eiti nesaugu, mat pailgėja ne tik laikas, kurį žmogus praleidžia ant kelio, bet ir padidėja tikimybė, kad atvažiuojantis vairuotojas pėsčiojo nepastebės.

Galiausiai, pėstieji neturėtų aklai remtis KET ir tikėti, kad visais atvejais keliuose jie yra saugūs, mat, pavyzdžiui, jiems, einantiems per perėją, yra pirmenybė. Pėstieji turėtų patys elgtis atidžiai, prieš žengdami į važiuojamąją kelio dalį apsidairyti, įsitikinti, kad tą daryti saugu, kad aplink nėra važiuojančių automobilių, o jeigu tokie yra – kad jų vairuotojai spės pėsčiomis einantį žmogų pastebėti ir jį praleisti.

Rėžė pėstiesiems: keikiate vairuotojus, o patys į savo saugumą nusispjaunate
© DELFI / Karolina Pansevič

Dėmesys viskam, tik ne eismui

Nors dažnai minima, kad daug problemų eisme kyla dėl vairuotojų naudojimosi mobiliaisiais telefonais, E. Pakėnaitė pabrėžė, kad ne ką mažiau problemų dėl šio įpročio kyla ir tarp pėsčiųjų. Instruktorė aiškino, kad žmonės vis dar nevengia į gatvę įžengti žiūrėdami į mobilųjį ar klausydamiesi muzikos, o tai kelia pavojų tiek jiems, tiek ir automobilių vairuotojams.

Instruktorė aiškino, kad pėstieji visais atvejais turėtų įsitikinti, kad artėjančio automobilio vairuotojas juos mato ir tik tada pereiti kelią. Anot specialistės, pėstieji skubėdami nevengia į važiuojamąją kelio dalį išbėgti, o miegamuosiuose miestų rajonuose apskritai pamiršta, kad už šalikelėse sustatytų automobilių, juos pastebėti yra ypač sunku.

Turi įsitikinti, kad yra matomi

Atėjus rudeniui nemažai problemų kyla ir dėl matomumo, todėl E. Pakėnaitė pabrėžė, kad kiekvienas pėsčiasis iš anksto privalo pasirūpinti atšvaitu ir jį dėvėti.

„Naktį automobilio nevairavę žmonės nesupranta, kad esant prastam matomumui juos pastebėti kartais yra neįmanoma. Žmonės turėtų daugiau skirti dėmesio savo saugumui ir apskritai tamsiu paros metu vengti kelionių neapšviestomis gatvėmis, kur nėra šaligatvių“, – akcentavo mokytoja pridurdama, kad eiti kelkraščiu, nors yra įrengtas šaligatvis, draudžia KET.

Perėja
Perėja
© DELFI / Domantas Pipas

Vienas sustojęs – dar ne viskas

Mokytoja aiškino, kad pėstieji turėtų prisiminti ir tai, jog kelyje turinčiame kelias eismo juostas ta pačia kryptimi, vienas prie perėjos sustojęs automobilis neužtikrina jų saugumo. E. Pakėnaitė pastebėjo, kad neretai vairuotojai nepaiso KET nurodyto punkto, jog perėjos link važiuojantis vairuotojas privalo sustabdyti automobilį, jei kitas vairuotojas jau yra sustojęs prieš perėją.

E. Pakėnaitė pabrėžė, kad kiekvienas eismo dalyvis turėtų visus veiksmus atlikti tik įsitikinęs, kad tai yra saugu, o pėstieji nėra išimtis. Mokytoja aiškino, kad net ir eidami per pėsčiųjų perėją pėstieji turėtų sustoti, apsidairyti ir į važiuojamąją kelio dalį įžengti tik įsitikinę, kad juos praleidžia bei visą savo dėmesį sutelkę į eismą.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(26 žmonės įvertino)
4.6154

Keliaujantiems į Nidą automobiliu teks koreguoti planus: savivaldybė planuoja nebeįsileisti poilsiautojų automobilių (2)

Nida – vieta, kuri pritraukia daug poilsiautojų ne tik iš Lietuvos, tačiau ir kitų valstybių....

Įvertino gyventojų pasirinkimus: pandemija vis dar skatina dažniau keliauti automobiliu

Besitęsiant pandemijai toliau sparčiai populiarėja kelionės asmeniniais automobiliais, kurie...

Kelio darbai valstybinės reikšmės keliuose: perspėja vairuotojus, kokius ruožus geriau aplenkti

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena, kad šiais metais numatyti net kelių valstybinės...

Draudikai įvardijo, kur Vilniuje po lietaus važiuoti automobiliu pavojingiausia

Vilniečiai tikriausiai dar puikiai prisimena po kiekvieno smagesnio lietaus atsirasdavusį Narbuto...

Naujovė Vilniaus viešajame transporte: vietoj baudos – kontrolės bilietas

Vilniaus miesto Taryba šiandien pritarė komitetuose apsvarstytam klausimui dėl galimybės vietoj...

Top naujienos

Delfi PliusEglė Gatelytė

Autoritetingas Europos politikas dar prieš 20 metų išpranašavo naujus Rusijos karus: dabar Europa rizikuoja padaryti didžiulę klaidą (2)

Dabar ne vienas vokiečių politikas viešai pripažįsta dėl Rusijos buvęs naivus, apgailestauja,...

Prastėjanti situacija rinkoje kaitina žaliavų tiekėjų sandėlius: stebimas pasikeitęs elgesys

Pasaulyje įsivyravus ekonomikos lėtėjimo prognozėms ir nuotaikoms, tam tikrų žaliavų tiekėjai...

Kruvina drama Vilniuje: du nužudyti, trečiam – perpjauta gerklė

Tai buvo tikrų tikriausia siaubo drama viename sostinės daugiabutyje – atvykę policijos...

Orai: karščio bangai pasitraukus šiluma nedings – termometrų stulpeliai kils iki 28 laipsnių (1)

Šiandien virš Lietuvos laikysis jau šiek tiek vėsesnio oro masė. Vakar dieną ir naktį slinkęs...

Aukštą blogąjį cholesterolį galima pastebėti, pažvelgus į akis: profesorius patarė, į ką atkreipti dėmesį

Geltonas lankas prie akies vyzdžio moteriai sukėlė nerimą. Ji girdėjo, kad tai gali būti...

600 metrų gylyje po Arkties ledo sluoksniu – mokslininkus pribloškęs radinys: tokių reiškinių čia aptikti nesitikėjo niekas

Mokslininkai ir vėl aptiko gyvybę tokioje vietoje, kurioje neišgyventų dauguma mūsų planetos...

Lukašenka ėmėsi karo provokacijų: apkaltino Ukrainą paleidus į Baltarusiją raketas (15)

Baltarusijos autoritarinis prezidentas Aliaksandras Lukašenka šeštadienį pareiškė, kad jo...

Verslas PliusBloomberg News

Rusijos pramonei – dar vienas didelis galvos skausmas

Rusijos priklausomybė nuo užsieninės programinės įrangos, kurią ji naudoja savo fabrikuose,...

Karas Ukrainoje. Ukraina: turime informacijos apie galutinį Baltarusijos įtraukimą į karą

Savo naktinėje kalboje Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis sakė, kad Rusijos bombardavimas...