aA
„Pėstieji keliuose jaučiasi per saugiai“, – taip pėsčiųjų elgesį apibūdino saugaus eismo ekspertai. Specialistai pastebėjo, kad neretai pėsčiomis keliaujantys asmenys į važiuojamąją kelio dalį įžengia nė neapsižvalgę, tačiau tai nėra vienintelė taisyklė, kurią pėstieji pamiršta.
Mobiliaus telefono naudojimas pėsčiųjų perėjoje
© DELFI / Karolina Pansevič

Vairavimo instruktorė Eidvilė Pakėnaitė teigė, jog dažnas pėsčiasis į perėją įeina ne tik neapsidairęs, tačiau ir įsitikinęs, kad vairuotojas privalo jį praleisti. Mokytoja aiškino, jog Kelių eismo taisyklės (KET) nurodo, kad pėsčiųjų perėja einantį pėsčiąjį vairuotojas privalo praleisti, tačiau aklas pėsčiųjų vadovavimąsi taisyklėmis neretai virsta avarinėmis situacijomis ar nelaimėmis.

Per drąsūs – nesaugūs

„Pėstieji įsitikinę, kad jei jie išeis į važiuojamąją kelio dalį, vairuotojas bet kokiu atveju automobilį privalės sustabdyti, tačiau jie visiškai neįvertina kitų pavojų. Jau atėjo ruduo ir eismo sąlygos po truputį sunkėja – jei pėsčiasis esant šlapiai kelio dangai staiga įeis į perėją, tikėtina, kad vairuotojas net ir labai norėdamas, automobilio nepajėgs sustabdyti laiku. Kai pradės kristi medžių lapai, jie taip pat taps dar vienu pavojumi“, – sakė vairavimo mokytoja.

E. Pakėnaitė akcentavo, kad pėstieji turėtų prisiminti, kad jų takas yra pėsčiųjų perėja, todėl nederėtų kelio kirsti ten, kur jos nėra. Tiesa, instruktorė taip pat pastebėjo, jog neretai, net ir eidami perėja, pėstieji važiuojamąją kelio dalį kerta ne stačiu kampu, pagal perėjos linijas, o įstrižai. Anot saugaus eismo ekspertės, taip eiti nesaugu, mat pailgėja ne tik laikas, kurį žmogus praleidžia ant kelio, bet ir padidėja tikimybė, kad atvažiuojantis vairuotojas pėsčiojo nepastebės.

Galiausiai, pėstieji neturėtų aklai remtis KET ir tikėti, kad visais atvejais keliuose jie yra saugūs, mat, pavyzdžiui, jiems, einantiems per perėją, yra pirmenybė. Pėstieji turėtų patys elgtis atidžiai, prieš žengdami į važiuojamąją kelio dalį apsidairyti, įsitikinti, kad tą daryti saugu, kad aplink nėra važiuojančių automobilių, o jeigu tokie yra – kad jų vairuotojai spės pėsčiomis einantį žmogų pastebėti ir jį praleisti.

Rėžė pėstiesiems: keikiate vairuotojus, o patys į savo saugumą nusispjaunate
© DELFI / Karolina Pansevič

Dėmesys viskam, tik ne eismui

Nors dažnai minima, kad daug problemų eisme kyla dėl vairuotojų naudojimosi mobiliaisiais telefonais, E. Pakėnaitė pabrėžė, kad ne ką mažiau problemų dėl šio įpročio kyla ir tarp pėsčiųjų. Instruktorė aiškino, kad žmonės vis dar nevengia į gatvę įžengti žiūrėdami į mobilųjį ar klausydamiesi muzikos, o tai kelia pavojų tiek jiems, tiek ir automobilių vairuotojams.

Instruktorė aiškino, kad pėstieji visais atvejais turėtų įsitikinti, kad artėjančio automobilio vairuotojas juos mato ir tik tada pereiti kelią. Anot specialistės, pėstieji skubėdami nevengia į važiuojamąją kelio dalį išbėgti, o miegamuosiuose miestų rajonuose apskritai pamiršta, kad už šalikelėse sustatytų automobilių, juos pastebėti yra ypač sunku.

Turi įsitikinti, kad yra matomi

Atėjus rudeniui nemažai problemų kyla ir dėl matomumo, todėl E. Pakėnaitė pabrėžė, kad kiekvienas pėsčiasis iš anksto privalo pasirūpinti atšvaitu ir jį dėvėti.

„Naktį automobilio nevairavę žmonės nesupranta, kad esant prastam matomumui juos pastebėti kartais yra neįmanoma. Žmonės turėtų daugiau skirti dėmesio savo saugumui ir apskritai tamsiu paros metu vengti kelionių neapšviestomis gatvėmis, kur nėra šaligatvių“, – akcentavo mokytoja pridurdama, kad eiti kelkraščiu, nors yra įrengtas šaligatvis, draudžia KET.

Perėja
Perėja
© DELFI / Domantas Pipas

Vienas sustojęs – dar ne viskas

Mokytoja aiškino, kad pėstieji turėtų prisiminti ir tai, jog kelyje turinčiame kelias eismo juostas ta pačia kryptimi, vienas prie perėjos sustojęs automobilis neužtikrina jų saugumo. E. Pakėnaitė pastebėjo, kad neretai vairuotojai nepaiso KET nurodyto punkto, jog perėjos link važiuojantis vairuotojas privalo sustabdyti automobilį, jei kitas vairuotojas jau yra sustojęs prieš perėją.

E. Pakėnaitė pabrėžė, kad kiekvienas eismo dalyvis turėtų visus veiksmus atlikti tik įsitikinęs, kad tai yra saugu, o pėstieji nėra išimtis. Mokytoja aiškino, kad net ir eidami per pėsčiųjų perėją pėstieji turėtų sustoti, apsidairyti ir į važiuojamąją kelio dalį įžengti tik įsitikinę, kad juos praleidžia bei visą savo dėmesį sutelkę į eismą.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(26 žmonės įvertino)
4.6154

Rudenį eismo įvykių sumažėja atėjus žieminių padangų sezonui – siūlo jas keisti anksčiau (56)

Nors žiemines padangas vairuotojai turėtų susimontuoti iki lapkričio 9-osios, tačiau dargana bei...

Svarbus pokytis vairuotojams: nuo lapkričio 1-osios sankryžose į dešinę suksime kitaip (245)

Iki šiol papildomų lentelių su žalia rodykle privilegija besidžiaugę vairuotojai turės pakeisti...

Atšvaitų dieną – svarbi žinutė pėstiesiems: atšvaitus dalys nemokamai (1)

Skatinant senjorus ir kitus eismo dalyvius kelyje segėti atšvaitus, ketvirtadienį prasideda visą...

Šiemet incidentų su paspirtukais dvigubai daugiau – galimas jų eismo apribojimas šaligatviais (50)

Lietuvoje vis gausėja alternatyvių transporto priemonių, sparčiai populiarėja ir elektriniai...

Atšilus orams vairuotojai atsipalaidavo, tačiau nevalia pamiršti svarbios datos (2)

Po vėsių rudeniškų orų į Lietuvą porai savaičių atėjo bobų vasara, o su ja – šilti,...

Top naujienos

DELFI reportažas iš gaisro iškankinto kaimo: primena Černobylį, nėra žmonių, žūsta gyvūnai papildyta 16:38 (259)

DELFI žurnalistai apsilankė Alytaus apylinkėse, kur šiuo metu vargsta nuo degančių padangų...

Kauno klinikose nukentėjusios paauglės mama: gydytojas prašė apie tai niekam nepranešti, siūlė kompensaciją (448)

Penktadienį vakare per Lietuvą nuskriejo žinia, kad paauglei iš Jonavos Kauno klinikose į...

Kainos svetur: kiek už duoną ar bananus teks sumokėti Emyratuose (121)

Jungtiniuose Arabų Emyratuose tikrai ne visur vienodos kainos – Abu Dabis ar Dubajus jau...

Sekmadienį yra didelė tikimybė pagerinti Lietuvos orų rekordą (9)

Šeštadienį mūsų laukia dar viena labai šilta ir graži diena. Naktį vietomis tvyrojęs rūkas...

Romas Sadauskas-Kvietkevičius. Kodėl „valstiečiams“ nepavyko nukopijuoti Lenkijos valdančiųjų sėkmės? (101)

Jei kitą savaitę Seimo nariai nuspręstų išsilaisvinti nuo tarnystės Lietuvai ir paskelbtų...

Didžiosios Britanijos parlamentarai pritarė pasiūlymui 3 mėnesiams atidėti „Brexit“ Johnsonas delsti nenori. Papildyta 17:24 (81)

Šeštadienį Didžiosios Britanijos parlamento Bendruomenių Rūmų deputatai balsavo dėl pataisos,...

Dirba veikiančiame ugnikalnyje, iš kurio sklinda odą ėdantys nuodai: visa tai – dėl „velnio aukso“ (6)

Tiršti dūmai uždengia dangų virš Ijeno kalno, o ore tvyro sudegusių degtukų kvapas. Iš...

Persirengėliai Niujorko „Comic Con“: ar atpažinsite šiuos veikėjus?

Per pastaruosius porą dešimtmečių cosplay (persirengimas pop kultūros veikėjais) tapo...

Kauno Dainavos rajonas: buvęs „Centrinis purvynas“ ir požeminis upelis (20)

Dainava – dabar viena tankiausiai ir gausiausiai gyvenamų Kauno miesto dalių – buvo sukurta...