aA
„Pėstieji keliuose jaučiasi per saugiai“, – taip pėsčiųjų elgesį apibūdino saugaus eismo ekspertai. Specialistai pastebėjo, kad neretai pėsčiomis keliaujantys asmenys į važiuojamąją kelio dalį įžengia nė neapsižvalgę, tačiau tai nėra vienintelė taisyklė, kurią pėstieji pamiršta.
Mobiliaus telefono naudojimas pėsčiųjų perėjoje
Mobiliaus telefono naudojimas pėsčiųjų perėjoje
© DELFI / Karolina Pansevič

Vairavimo instruktorė Eidvilė Pakėnaitė teigė, jog dažnas pėsčiasis į perėją įeina ne tik neapsidairęs, tačiau ir įsitikinęs, kad vairuotojas privalo jį praleisti. Mokytoja aiškino, jog Kelių eismo taisyklės (KET) nurodo, kad pėsčiųjų perėja einantį pėsčiąjį vairuotojas privalo praleisti, tačiau aklas pėsčiųjų vadovavimąsi taisyklėmis neretai virsta avarinėmis situacijomis ar nelaimėmis.

Per drąsūs – nesaugūs

„Pėstieji įsitikinę, kad jei jie išeis į važiuojamąją kelio dalį, vairuotojas bet kokiu atveju automobilį privalės sustabdyti, tačiau jie visiškai neįvertina kitų pavojų. Jau atėjo ruduo ir eismo sąlygos po truputį sunkėja – jei pėsčiasis esant šlapiai kelio dangai staiga įeis į perėją, tikėtina, kad vairuotojas net ir labai norėdamas, automobilio nepajėgs sustabdyti laiku. Kai pradės kristi medžių lapai, jie taip pat taps dar vienu pavojumi“, – sakė vairavimo mokytoja.

E. Pakėnaitė akcentavo, kad pėstieji turėtų prisiminti, kad jų takas yra pėsčiųjų perėja, todėl nederėtų kelio kirsti ten, kur jos nėra. Tiesa, instruktorė taip pat pastebėjo, jog neretai, net ir eidami perėja, pėstieji važiuojamąją kelio dalį kerta ne stačiu kampu, pagal perėjos linijas, o įstrižai. Anot saugaus eismo ekspertės, taip eiti nesaugu, mat pailgėja ne tik laikas, kurį žmogus praleidžia ant kelio, bet ir padidėja tikimybė, kad atvažiuojantis vairuotojas pėsčiojo nepastebės.

Galiausiai, pėstieji neturėtų aklai remtis KET ir tikėti, kad visais atvejais keliuose jie yra saugūs, mat, pavyzdžiui, jiems, einantiems per perėją, yra pirmenybė. Pėstieji turėtų patys elgtis atidžiai, prieš žengdami į važiuojamąją kelio dalį apsidairyti, įsitikinti, kad tą daryti saugu, kad aplink nėra važiuojančių automobilių, o jeigu tokie yra – kad jų vairuotojai spės pėsčiomis einantį žmogų pastebėti ir jį praleisti.

Rėžė pėstiesiems: keikiate vairuotojus, o patys į savo saugumą nusispjaunate
© DELFI / Karolina Pansevič

Dėmesys viskam, tik ne eismui

Nors dažnai minima, kad daug problemų eisme kyla dėl vairuotojų naudojimosi mobiliaisiais telefonais, E. Pakėnaitė pabrėžė, kad ne ką mažiau problemų dėl šio įpročio kyla ir tarp pėsčiųjų. Instruktorė aiškino, kad žmonės vis dar nevengia į gatvę įžengti žiūrėdami į mobilųjį ar klausydamiesi muzikos, o tai kelia pavojų tiek jiems, tiek ir automobilių vairuotojams.

Instruktorė aiškino, kad pėstieji visais atvejais turėtų įsitikinti, kad artėjančio automobilio vairuotojas juos mato ir tik tada pereiti kelią. Anot specialistės, pėstieji skubėdami nevengia į važiuojamąją kelio dalį išbėgti, o miegamuosiuose miestų rajonuose apskritai pamiršta, kad už šalikelėse sustatytų automobilių, juos pastebėti yra ypač sunku.

Turi įsitikinti, kad yra matomi

Atėjus rudeniui nemažai problemų kyla ir dėl matomumo, todėl E. Pakėnaitė pabrėžė, kad kiekvienas pėsčiasis iš anksto privalo pasirūpinti atšvaitu ir jį dėvėti.

„Naktį automobilio nevairavę žmonės nesupranta, kad esant prastam matomumui juos pastebėti kartais yra neįmanoma. Žmonės turėtų daugiau skirti dėmesio savo saugumui ir apskritai tamsiu paros metu vengti kelionių neapšviestomis gatvėmis, kur nėra šaligatvių“, – akcentavo mokytoja pridurdama, kad eiti kelkraščiu, nors yra įrengtas šaligatvis, draudžia KET.

Perėja
Perėja
© DELFI / Domantas Pipas

Vienas sustojęs – dar ne viskas

Mokytoja aiškino, kad pėstieji turėtų prisiminti ir tai, jog kelyje turinčiame kelias eismo juostas ta pačia kryptimi, vienas prie perėjos sustojęs automobilis neužtikrina jų saugumo. E. Pakėnaitė pastebėjo, kad neretai vairuotojai nepaiso KET nurodyto punkto, jog perėjos link važiuojantis vairuotojas privalo sustabdyti automobilį, jei kitas vairuotojas jau yra sustojęs prieš perėją.

E. Pakėnaitė pabrėžė, kad kiekvienas eismo dalyvis turėtų visus veiksmus atlikti tik įsitikinęs, kad tai yra saugu, o pėstieji nėra išimtis. Mokytoja aiškino, kad net ir eidami per pėsčiųjų perėją pėstieji turėtų sustoti, apsidairyti ir į važiuojamąją kelio dalį įžengti tik įsitikinę, kad juos praleidžia bei visą savo dėmesį sutelkę į eismą.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(26 žmonės įvertino)
4.6154

Paaiškino, kuo geriau pasitikėti: automobilio termometru ar tuo, ką sako sinoptikai (13)

Vairavimo sąlygas tiksliau įsivertinti bei pagal jas pasirinkti saugų vairavimo būdą norintys...

Vėstantys orai keičia ir keliavimo įpročius: svarbias taisykles turėtų prisiminti visi eismo dalyviai (1)

Tamsesni rytai ir vakarai sukelia sunkumų ne tik prireikus anksčiau keltis, tačiau ir leidžiantis...

Kodėl automobilio multimedija ir telefonas vairuojant gali ne tik padėti, bet ir tapti nelaimės priežastimi?

Nors prastėjančios oro, o kartu ir eismo sąlygos iš vairuotojų reikalauja didesnio atidumo,...

Paaiškino, kiek ilgai galima važiuoti su tolimosiomis šviesomis: KET įrašyta kitokia riba nei pratę vairuotojai (117)

Statistika rodo, kad nepaisant to, jog eismo intensyvumas naktį yra kelis kartus mažesnis nei dieną...

Suskaičiavo, kiek vairuotojams kainuoja į kelią išbėgęs gyvūnas – atsargumo stoka atsieina itin brangiai (43)

Rudenį skaudžių ir brangių avarijų priežastimi tampa prasidėjusi ir iki pat žiemos...

Top naujienos

Kartą lietuviai jau išgyveno pandemiją: tais metais tauta ėjo „išmirimo keliu“ (145)

Gyvenimas pandemijos sąlygomis nėra saldus: tą galėtų paliudyti ne tik šių dienų lietuviai,...

Vyraus debesuoti ir drėgni orai (7)

Lietuvos orams įtaką turės Šiaurės Europoje plačiai išsiskleidęs žemo atmosferos slėgio...

Koronavirusas vėl kerta darbo rinkai: auga prastovose esančiųjų darbuotojų skaičius (23)

Šalyje sparčiai augant koronavirusinės infekcijos susirgimų skaičiui, prastovose esančių...

Laukiamiausioje Čempionų lygos akistatoje – Messi ir „Barcelonos“ triumfas Turine (3)

UEFA Čempionų lygoje „Barcelona“ iškovojo antrą pergalę iš eilės. Katalonai trečiadienį...

Išgirdusi agresyvaus vėžio diagnozę vilnietė Ana jau laukėsi: buvo nusiteikusi blogiausiam (8)

Mažajai Arianai dar nėra nė metukų – neįtikėtinai ramiai ir viskuo besidominčiai mergaitei...

Giedraitis tritaškius metė pro šalį, tačiau „Baskonia“ šventė pergalę Ispanijoje (1)

Penktą pergalę Ispanijos ACB lygoje iškovojo Vitorijos „Baskonia“ (5-3). Roko Giedraičio ir...

Šimonytė įvardijo, kas ir kaip galėtų valdyti koronaviruso krizę: valdžia negalėjo atsipalaiduoti (402)

Buriamos centro dešinės koalicijos kandidatė į premjeres, Ingrida Šimonytė trečiadienį...

Verslininkų kovoje dėl milijonų – keisti sutapimai teisme (13)

Kol „ Arvi “ įkūrėjas Vidmantas Kučinskas sulaikytas Slovėnijoje, Lietuvoje tęsiasi jo...

|Maža didelių žinių kaina