aA
Kad vairuotojas saugiai ir tinkamai važinėtų gatvėmis, jis turi gebėti įvertinti eismo situaciją bei nuspėti galimas pasekmes. Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, prieš išvažiuojant į eismą, svarbiausia įsisąmoninti, jog kiti vairuotojai gali klysti ir daryti klaidas. Taigi, asmuo, dalyvaujantis viešajame eisme, turi nuolat stebėti aplinką ir būti pasirengęs netikėtumams.
Vairavimo egzaminas (asociatyvi nuotr.)
Vairavimo egzaminas (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Karolina Pansevič

Siekiant spėti tinkamai įvertinti situaciją, rekomenduojama pasirinkti tokį važiavimo greitį, kad reikėtų kuo mažiau stabdyti. Jeigu matote, kad prieš jus važiuojantis automobilis ketina sukti į kairę, geriausiai būtų sumažinti greitį ir jį tiesiog apvažiuoti, kad nereikėtų sustoti. Taip saugiau ir pagerinamas transporto srautas.

Vairuotojas turi būti labai atidus, kad tikėtini kelių eismo pokyčiai nenustebintų ir nepriverstų staigiai stabdyti ar keisti važiavimo kryptį. Jeigu neišvengiamai tenka sustoti, iš anksto įspėkite apie savo ketinimus iš paskos važiuojančius vairuotojus atitinkamais šviesos signalais.

„Vairavimas, pirmiausiai, yra kitų eismo dalyvių elgesio nuspėjimas ir važiavimas taip, kad kiti suprastų tave. Aklas Kelių eismo taisyklių laikymasis nebūtinai yra pats geriausias sprendimas. Pavyzdžiui, nereikėtų piktnaudžiauti pirmumo teise, juk kartais geriau duoti kelią automobiliui važiuojančiam iš šalutinio kelio vien tam, kad abu išvengtumėte nemalonumų“, – teigia „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.

Pradedantiesiems vairuotojams ypač svarbu suvokti, kad viešajame eisme dalyvauja ne tik automobilių vairuotojai, bet taip pat ir motociklininkai, dviratininkai bei pėstieji. Jie visi yra vienas nuo kito priklausomi bei privalo paisyti ir stebėti vienas kito elgesį. Net jeigu vienas iš eismo dalyvių pasielgė netinkamai, kiti turėtų išlikti ramūs ir tiesiog prisitaikyti prie esamos situacijos taip, kad nekiltų chaoso.

Moksliniai tyrimai atskleidžia, kad apie 34 proc. eismo įvykių įvyksta dėl to, jog vairuotojai, dalyvaudami eismo sraute, dar užsiima ir kitomis pašalinėmis veiklomis. Todėl, pirmiausiai, tinkamam situacijos įvertinimui eismo sraute yra būtinas maksimalus vairuotojo dėmesingumas ir susitelkimas į eismo srautą, o tai yra nesuderinama su tokiomis pašalinėmis veiklomis kaip mobilaus telefono naudojimas ar kt.

„Vertinant įvairias vairavimo situacijas labai svarbu skirti laiko pavojaus suvokimui, nes tai padeda suplanuoti savo veiksmų seką vairuojant ir išvengti susidūrimo su identifikuotu pavojumi. Taip pat
būtina nepamiršti, kad kiekvienas eisme dalyvaujantis vairuotojas yra atsakingas už tai, kad jo veiksmai būtų suprantami paskui jį važiuojantiems vairuotojams“, – sako VDU Psichologijos klinikos psichologė Justina Slavinskienė.

Kiekvieną antradienį „Regitros“ „Youtube“ bei „Facebook“ paskyrose pasirodo po vieną vaizdo klipą apie pageidaujamą vairuotojų elgesį prie vairo. Tai tarsi nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams.

Tai jau trečiasis siužetas, kuris skirtas eismo situacijos įvertinimui. Jį galima rasti žemiau.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Priminė apie rudenį įsigaliojančias taisykles: dėl vienos datos klysta daugelis vairuotojų (17)

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) primena, kad nuo lapkričio 1 d. Lietuvos keliuose...

Perspėja dėl lapkričio 1-osios: šiemet situaciją gali keisti ir laikrodžiai (13)

Norėdami uždegti žvakutes ant artimųjų kapų, dalis Lietuvos gyventojų lapkričio pradžioje...

Ką reikia žinoti, kad nusipirkus automobilį ir atkeliavus į „Regitrą“ netektų kreiptis į policiją ar advokatus (31)

Naudoto automobilio pirkimas iš pavienių pardavėjų – visuomet rizika. Tačiau ji dar labiau...

Kaip neįkliūti sukčiams kelyje: pasakė, kaip dažniausiai stengiasi apgauti vairuotojus (18)

Sukčių kasdienybėje galima sutikti įvairių, tačiau draudikai dažniausiai fiksuoja tuos, kurie...

Pasakė, kada vairuotojai privalo praleisti viešąjį transportą: šią taisyklę pamiršo ne vienas (70)

Viešasis transportas yra neatsiejamas kelių eismo dalyvis, turintis tam tikras taisykles, kurių...

Top naujienos

D+Julija Leimonė

Vilijampolė išsivadavo iš daugelį metų ją slėgusių kriminalinių pančių: dabar rajono gyventojai gali lengviau atsikvėpti (1)

Vilijampolė ilgus metus paskui save vilko nekokios reputacijos šleifą ir, rodėsi, niekuomet juo...

Profesorius Usonis atsakė, kaip rinktis vakciną sustiprinančiai dozei ir kodėl nesiūloma „AstraZeneca“

Suaugusieji Lietuvos gyventojai jau kviečiami skiepytis sustiprinančia vakcinos nuo koronaviruso...

7 praeities grožio standartai, kurie dabar atrodo tikrai keistai (2)

Kiekviena epocha turi savas išvaizdos ir grožio madas. Kartais praeityje grožio standartai būdavo...

„Facebook“ keičia įmonės pavadinimą į „Meta“

„Facebook“ nusprendė pakeisti įmonės pavadinimą, kad pabrėžtų savo susitelkimą į...

Neįprastas reiškinys: Lietuvos dangus pavirto purpuriniu (7)

Šį vakarą Lietuvos debesuotas Lietuvos dangus nusidažė purpurine spalvos. Šis reiškinys...

Diskvalifikuotas, bet teisme triumfavęs JAV sprinteris prisiteisė milijonus, tačiau nesulaukė nė cento (1)

Seulo olimpinis čempionas, JAV sprinteris Butchas Reynoldsas buvo apkaltintas dopingo vartojimu ir...

Atlikę tyrimą su rykliais mokslininkai pateikė netikėtą žinią, kodėl jie puola žmones (36)

Rykliai labai retai puola žmones – o jei taip atsitinka, tai dažniausiai būna...

Dana Ribas – apie gyvenimą pakeitusį papuošalą: deimantų turinti moteris niekuomet nepražus (34)

„Tuomet nė įtarti negalėjau, kad liksiu ten viena, su dviem mūsų vaikais“, – apie visa...