aA
Mokėtės vairuoti vienokiu automobiliu, o atėjus laikyti praktinio vairavimo egzamino į „Regitrą“, teko sėsti prie kitokio vairo? Su tokia situacija susidūrusi „Delfi“ skaitytoja Sandra, nustebusi, kad šitaip sąlygos gauti teigiamą įvertinimą gerokai pasunkėja.
„Regitra“ papasakojo, kokiais automobiliais „klevai“ laiko vairavimo egzaminus
© Įmonės archyvas

„Mokiausi vairuoti su dyzelinu varomu automobiliu, tačiau atėjusi į „Regitrą“ sužinojau, kad teks sėsti prie benzininio vairo. Neišlaikiau, nes susinervinau, kadangi vairuoti benzinu varomą automobilį gerokai sunkiau nei varomą dyzelinu“, – pasakojo mergina, prisipažinusi, kad kelissyk jos automobilio variklis nustodavo veikti vos ši pajudėdavo iš vietos.

Pasak „Delfi“ skaitytojos, ji buvo girdėjusi, kad ilgainiui visi „Regitros“ naudojami automobiliai bus benzininiai. Tad, anot jos, šia tendencija turėtų sekti ir vairavimo mokyklos ir būsimus vairuotojus mokyti vairuoti tokiais, o ne dyzelinu varomais, automobiliais.

Dauguma – su mechaninėmis pavarų dėžėmis

Kaip „Delfi“ pasakojo „Regitros“ komunikacijos skyriaus vadovės pareigas laikinai einanti Emilija Bardauskienė, būsimų vairuotojų egzaminavimui valstybės įmonė naudoja 88 lengvuosius automobilius.

„Net 78 šių automobilių yra su mechaninėmis pavarų dėžėmis, kadangi, kaip rodo praktika, didžioji dauguma vairuotojų renkasi laikyti praktikos egzaminą būtent su tokiais automobiliais“, – kalbėjo žinovė.

Pavyzdžiui, pernai B kategorijos praktikos egzaminą iš viso pirmą kartą laikė apie 26,5 tūkst. asmenų. Iš jų laikyti egzaminą su automatine pavarų dėže pasirinko tik apie 2,3 tūkst. Anot pašnekovės, tokia tendencija gali būti susijusi ir su faktu, kad įgijus teisę vairuoti su automatine pavarų dėže, leidžiama vairuoti tik tuos automobilius, kurie turi automatines pavarų dėžes.

Daugiau nei pusė – benzininiai

Visi egzaminuose naudojami automobiliai yra tokio pat kėbulo tipo – hečbekai. Tačiau jų varikliai ir degalų rūšis – skiriasi. 46 iš 88 automobilių yra varomi benzinu, 32 – dyzelinu, o 10 – hibridiniai, varomi benzinu ir elektra.

Šiai dienai „Regitra“ turi įsigijusi benzininių ir dyzelinių „Kia Ceed“ modelių. Benzininiai varomi 1 l darbinio tūrio 74 kW galios variklių, dyzeliniai – 1,6 l darbinio tūrio 85 kW variklių. Įmonės parke yra ir 1,2 l darbinio tūrio 81 kW galios variklius turinčių „Peugeot 308“ bei hibridinių „Toyota Corolla“, turinčių 1,8 l darbinio tūrio variklius.

„Egzaminavimui skirtų lengvųjų automobilių parkas yra atnaujinamas nuolat. Visi automobiliai yra ne senesni nei 3 metų“, – pabrėžė E. Bardauskienė.

Galima vairuoti su pagalbos sistemomis

Kaip pasakojo E. Bardauskienė, dalyje „Regitros“ automobilių naudojamos įvairios pažangios pagalbos sistemos, tokios kaip parkavimo, eismo juostos palaikymo, susidūrimo prevencijos, pagalbos pajudant įkalnėje.

„Priklausomai nuo to, kaip pageidauja būsimas vairuotojas, šios funkcijos gali būti įjungtos arba išjungtos“, – sakė žinovė.

Anot „Regitros“ atstovės, šios sistemos būsimam vairuotojui veikia tik kaip papildomos pagalbinės priemonės, todėl egzaminavimo tikslas ir vertinimas išlieka toks pat. Kitaip tariant, būsimam vairuotojui ir toliau keliami tie patys reikalavimai, t. y. jis privalo turėti visus būtinus įgūdžius, kurie leistų jam saugiai ir savarankiškai dalyvauti viešajame eisme. Taip pat egzaminuojamasis per egzaminą turi pademonstruoti ne tik kaip geba valdyti automobilį, bet ir kaip įvertina galimas grėsmes kelyje, kokius reikiamus sprendimus priima.

„Taigi, nepaisant to, kokios sistemos yra naudojamos automobilyje, egzaminuojamasis ir toliau per egzaminą turi naudotis veidrodėliais, žvalgytis bei imtis kitų atsargumo priemonių, padėsiančių įsitikinti, kad jo atliekami manevrai nekelia grėsmės aplinkiniams“, – aiškino E. Bardauskienė.

Prie ko vairo teks sėsti – atsitiktinumas

Kai būsimas vairuotojas registruojasi į praktinį vairavimo egzaminą, jis gali pasirinkti, su kokiu automobiliu egzaminą laikys: turinčiu automatinę, ar mechaninę pavarų dėžę. Visgi tai, koks egzaminuotojas vertins „klevą“ bei kokiu automobiliu teks važiuoti, lemia atsitiktinumas.

„Ir automobilis, ir egzaminuotojas parenkami atsitiktinumo principu, naudojant kompiuterines programas. Taip siekiama užtikrinti kuo didesnį skaidrumą – aiškino pašnekovė pridūrusi, kad visi įmonės naudojami automobiliai yra panašūs savo dydžiu ir valdymu.

Egzaminai su navigacija – rudenį

Šiemet pavasarį turėjo įsigalioti ir praktinio vairavimo egzaminų naujovė – savarankiškas važiavimas vadovaujantis tuo, ką rodo navigacija.

Visgi kol kas nerimauti būsimiems vairuotojams nereikia: kaip aiškino E. Bardauskienė, koronaviruso pandemija planus pakoregavo.

„Šiuo metu numatyta, kad užduotis bus pradėta taikyti rudenį, t. y. nuo spalio mėnesio. Apie tai būsimus vairuotojus dar tikrai informuosime detaliau“, – akcentavo specialistė.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(17 žmonių įvertino)
2.7647

Papasakojo apie mažalitražius: kodėl dažnas nenori sėsti į automobilį su „pieno pakelio“ dydžio varikliu (78)

Didesnis išmetamųjų dujų kiekio mažinimas, ekologiškumas ir kylančios degalų kainos prisideda...

Kelininkai: naktį šalies vakaruose gali pašalti iki 5 laipsnių šalčio (1)

Šeštadienio pavakare Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis...

Įvertino automobilių pirkėjus: reikalavimai lyg iš anekdotų, o mašinos istorijos vis dar netikrina (120)

Naudotų automobilių rinką supa įvairios paslaptys bei keistenybės. Nebestebina atvejai, kada iš...

Parodė, kas nutika, kai akis „trumpam“ nuleidžiame į telefoną – rezultatas nemalonus (3)

„Sekundė“, „Tikrai ne daugiau nei dviems sekundėms“, „Pora sekundžių“ – taip...

Pasakė, kaip prižiūrėti vaikiškas automobilines kėdutes: yra kelios svarbios taisyklės

Vaikus turintys vairuotojai puikiai žino – auginant mažylius automobilio salonas reikalauja...

Top naujienos

Karantinas tęsiamas iki vasaros, bet sąlygos bus kitos: dėliojasi atlaisvinimų planą pasavaičiui (201)

Vyriausybė siūlo pratęsti karantiną iki gegužės pabaigos, svarstoma galimybių paso idėja.

Vyriausybė suplanavo verslo atlaisvinimą: prekybos centrai dirbs ne visą savaitę, lauko kavinėms – ribotas darbo laikas (59)

Vyriausybė ketina priimti aibę naujų atlaisvinimų verslui. Prekybos centrai galės veikti,...

Lazdijuose šokas: susirgo jau koronavirusu persirgę ir pilną vakcinacijos kursą praėję medikai (410)

Lazdijų bendruomenei – lengvas šokas: profilaktinio testavimo metu teigiami koronaviruso...

Dvigubinama parama verslui – subsidiją jau gavusias įmones pasieks papildoma išmoka (36)

Verslas iš pirmojo subsidijų paketo gaus dvigubai didesnes išmokas – tokiam Ekonomikos ir...

Klaipėda perka savo atskirą sistemą vakcinacijos registrui: tokių eilių būti neturi, ruošiamės skiepyti mases (17)

Vyriausybės siekis masinį vakcinavimą pradėti nuo birželio 1-os dienos sujudino uostamiestį...

Po nusivylimo dėl „Johnson & Johnson“ – gera žinia Europai dėl vakcinų

Planuojama, kad „Pfizer Inc.“ ir „BioNTech SE“ šį metų ketvirtį pristatys į ES daugiau...

Žiniasklaida: ES neatnaujins sutarčių su dviem vakcinų gamintojomis (102)

Europos Komisija (EK) nusprendė kitiems metams nebeatnaujinti sutarčių dėl COVID-19 vakcinų...

Kremlius sureagavo į Bideno pasiūlymą Baltieji rūmai: Putinas perspėtas dėl Ukrainos (270)

Kremlius trečiadienį pareiškė apsvarstysiąs JAV prezidento Joe Bideno pasiūlymą surengti...

Eugenijaus Ostapenko mama prabilo apie paskutines jo gyvenimo akimirkas: viskas įvyko staiga, laukia skrodimas (109)

Trečiadienį Lietuvą apskriejo liūdna žinia – netikėtai mirė estrados atlikėjas, dainų...