aA
Kasmet kartojama nuostata, kad prasidėjus naujiems mokslo metams ir vairuotojams, ir pėstiesiems reikia būti itin budriems, pasirodo yra ne iš piršto laužta. Europos draudimo bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje pastarųjų metų duomenimis, rugsėjo ir spalio mėnesiais užfiksuojama apie 45 proc. daugiau avarijų, kuriose sužalojami pėstieji ar kiti eismo dalyviai, nei kitais mėnesiais.
© DELFI / Kiril Čachovskij

Draudimo žalų administravimo ekspertai tą aiškina intensyvesniu eismu, o eismo saugumo specialistai ragina vairuotojus prevenciškai mažinti greitį gatvėse.

Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis pataria eismo dalyviams ne tik būti budriems, bet ir galvoti apie savo artimuosius.

„Vairuotojai kelyje, ypač mokslo metų pradžioje, turėtų elgtis taip, lyg tikėtųsi perėjoje bet kurią minutę išvysti savo artimą: mamą, vaiką, draugą, o greitis miegamuosiuose rajonuose, prie mokyklų, darželių, turėtų būti sumažintas, kad automobilis būtų sustabdytas jeigu atsirastų kelyje kliūtis. Prisiminti pėsčiuosius derėtų ne tik vairuojant, bet ir išleidžiant juos į gatvę: vaikams paaiškinti apie saugų elgesį, patiems su jais keletą kartų pakartoti maršrutą į mokyklą, pagal galimybes užtikrinti, kad  tamsuoju paros metu iš automobilio išlipę keleiviai kelyje naudotų matomumą gerinančias priemones“, – teigia V. Pumputis.

2013 m. per pirmuosius du mokslo metų mėnesius įvyko trečdalis visų per metus fiksuojamų eismo įvykių, kurių metu sužalojimus patyrė pėstieji. Pasak „ERGO Insurance“ žalų administravimo direktoriaus Baltijos šalyse Audriaus Pilčico, nelaimių išvengti nepavyksta net ir pasitelkus įvairias akcijas ir projektus.

„Nors rugsėjo pradžioje yra organizuojama nemažai akcijų, kurios skatina vairuotojus būti prie vairo atsargesnius, o pėsčiuosius, ypatingai vaikus, gatvėje elgtis apgalvotai ir saugiai, nelaimių šiomis dienomis įvyksta kelis kartus daugiau nei įprastai. Su tuo gali būti susijęs ir paprastai rudens pradžioje intensyvesnis eismas – padaugėja vykstančių į darbą ar vežančių vaikus į mokyklą, prasideda studentų antplūdis iš mažų miestelių į didžiuosius šalies miestus. Neįpratę vairuoti esant intensyviam eismui, jauni, nepatyrę vairuotojai dažnai pasimeta tarp kelių eismo juostų, šviesoforų arba tiesiog nusukę ne į tą gatvę“, – teigia A. Pilčicas.

Todėl draudikai pataria pirmiausiai atvykus į naują vietą susipažinti su pačiu miestu, o tik vėliau patiems sėsti prie vairo.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vilnietis įsiuto: pigiausias plovimas automatinėje plovykloje tapo 740 eurų nuostoliu (317)

Nekaltas noras – per pietų pertrauką nusiplauti automobilį, vilniečiui tapo galvos skausmu....

Perkantys padangas internetu turėtų atkreipti dėmesį į kelis kriterijus (4)

Artėjant šaltajam sezonui tenka keisti automobilio padangas, todėl dažnas vairuotojas, kaip tik...

Kas antras tamsoje žuvęs pėsčiasis nepasirūpino paprasčiausia apsauga nuo nelaimės (6)

Nors vis dar nemažai eismo dalyvių mano, kad dėvėti atšvaitą esant prastam matomumui ar tamsiam...

Pareigūnai sunerimo: per parą 18 sužeistųjų, o žmonės nesupranta, ką keliuose daro ne taip (80)

Rytinės piko valandos prasideda, o vakarinės baigiasi sutemus, todėl tiek vairuotojai, tie...

Tyrimas nustebino: KET reikalavimus atitinkantis padangų protektoriaus gylis gali būti mirtinai pavojingas (124)

Rudenį, kada dažnai lyja, važiavimo saugumui itin didelę įtaką turi padangos ir jų...

Top naujienos

Po pragaro Pravieniškėse – šokiruojanti kalinio išpažintis: jie ten kone meldėsi, kad neišgyvenčiau (44)

Pasižiūrėję į Vytautą ir išgirdę jo balsu sunkiai tariamus žodžius nė neįtartumėte, kad...

Profesorius Stukas paaiškino, kodėl būtina valgyti pusryčius: ryte dažnai daroma klaida situaciją tik pablogina (13)

Pasak Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto profesoriaus Rimanto Stuko , sunku patikėti, bet...

Ką pasakytų Greta Thunberg Indijoje? Čia yra 150 mln. vairuotojų ir tik 8000 nori elektrinių automobilių (37)

Šią vasarą „ Hyundai Motor Co.“ pristatė pirmąjį Indijos elektrinį visureigį...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (8)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...

Istorinis pasiekimas: pirmą kartą kosmose buvo užauginta mėsa (3)

Daugelis žino, kad maistas kosmose yra pakankamai blankus ir skurdus. Tačiau nauja technologija į...

Aukštaitijos sostinė stoja? Darbdaviai jau skaičiuoja susitraukusius pelnus ir pereina į taupymo režimą (175)

Lietuvos ūkio variklis sukasi visu pajėgumu. Pastaraisiais metais augusi ekonomika išjudino ir...

Prostitucijoje išnaudotų lietuvių istorijos sukrėtė net visko mačiusią pareigūnę iš Švedijos: viena jų tapo filmu (151)

Net praėjus daugiau nei dešimtmečiui prostitucijoje išnaudotų lietuvaičių istorijos yra...

Ekspertai: po Lenkijos rinkimų politikoje labiausiai tikėtinas tęstinumas (28)

Lenkijos valdančiajai dešiniųjų pažiūrų partijai „ Įstatymas ir teisingumas “...