Nesirūpinti transporto priemonėmis gali tie, kurie karantino laikotarpiu jomis nesinaudoja. Tačiau dalis žmonių automobiliais važiuoja kiekvieną dieną ir neturėtų numoti ranka į priežiūrą ar padangų keitimą.

Lemia ir įpročiai

Įprastai balandžio mėnuo servisams – pats darbymetis, bet šiais metais viskas yra kitaip. Kovo 16 d. Lietuvoje dėl plintančio COVID-19 viruso paskelbus karantiną ir apribojus keliones bei daugybės įmonių veiklą, automobilių servisuose darbo taip pat sumažėjo.

„Pirmosiomis karantino savaitėmis mūsų darbas pasikeitė – klientai atidėliojo apsilankymą, daugelis ir automobilius rečiau naudojo. Balandį situacija nedideliu greičiu pradėjo keistis, o gegužės antroje pusėje, jei valstybėje pavyks suvaldyti viruso plitimą ir atšaukti karantiną, servisai laukia klientų antplūdžio“, – sako „Peugeot“ importuotojo atstovas Lietuvoje Vitalijus Eidimtas.

Naujiems ar kelerių metų automobiliams reguliarus techninis patikrinimas turi būti atliekamas ne taip ir dažnai – kartą per metus ar kas 15–30 tūkst. km, priklauso nuo variklio bei kitos įrangos. Tai nėra tik simboliniai skaičiai, reguliarus alyvos, kitų eksploatacinių skysčių bei filtrų keitimas turi didelės įtakos automobilio ilgaamžiškumui bei važiavimo komfortui.

Be to, reguliarus apsilankymas autorizuotame servise yra naudingas pačiam automobiliui – specialistams jį apžiūrint, įvertinama besidėvinčių detalių būklė, laiku užtikrinamas tokių būtinų dalių kaip stabdžių trinkelės keitimas.

„Reikėtų nepamiršti ir važiavimo komforto. Reguliariai keičiamas salono filtras gerina oro kokybę automobilio viduje, o tai itin aktualu pavasarį, kai daug žmonių kenčia nuo sezoninės alergijos. Kokybiškas originalus filtras apsaugo, kad žiedadulkės nepatektų į vidų“, – priduria naujų automobilių importuotojo atstovas.

Dėl minėtų priežasčių ir planuojamo klientų antplūdžio gegužę specialistas rekomenduoja automobilius dažnai naudojantiems žmonėms neatidėlioti techninio patikrinimo ir verčiau jį atlikti anksčiau nei kelias savaites pavėluoti – tai gali turėti įtakos ir garantijos galiojimui. Pavyzdžiui, „Peugeot“ papildomai siūlo vieną didžiausių garantijų rinkoje (6 metų arba 200 tūkst. km), tačiau norint ja naudotis, automobilis turi numatytu laiku atvykti techniniam patikrinimui. Vienintelė išimtis, taikoma šiuo metu, – gamintojas leidžia planinės techninės apžiūros laiką viršyti 2 mėnesius arba iki 2 000 km.

Smulkus ir vidutinis verslas

Užtikrinamas saugumas

Autorizuotuose „Peugeot“ automobilių servisuose, kurių Lietuvoje yra šeši, teigiama pranešime žiniasklaidai, užtikrinamas maksimalus darbuotojų bei klientų saugumas: klientai iš anksto registruojami, visos patalpos bei įrankiai reguliariai dezinfekuojami, o mechanikai bei priėmėjai dėvi apsaugos priemones – kaukes ar respiratorius bei pirštines, klientams taip pat siūloma dezinfekuoti rankas.

Balandžio viduryje sušvelninus karantino sąlygas, veiklą atnaujino ir naujų automobilių pardavimo salonai. Tačiau juose, įsikūrusiuose tuose pačiuose pastatuose kaip ir autorizuoti servisai, taip pat imamasi aukščiausių saugumo reikalavimų.

Priežiūra kainuoja mažiau

Senesnių automobilių savininkams aktuali ir reali techninė transporto priemonės būklė. Nemažai lietuvių vis dar laikosi įpročio tvarkyti automobilius tik po to, kai jų trūkumus pirštu parodo techninių apžiūrų specialistai, nors reguliari priežiūra yra pigesnė nei remontas.

„Gedimai, kuriuos pažymi techninių apžiūrų centruose, dažnai tokie, dėl kurių draudžiama važiuoti toliau. Dar reikia turėti omenyje, kad tokiu nesutvarkytu automobiliu žmogus galėjo pravažinėti dvejus metus. Kai kurie vairuotojai tiesiog nesusimąsto, kuo rizikuoja“, – stebėjosi servisų tinklo „Toptis“ vadovas Artūras Mačiūnas.

Jis pridūrė, kad įvertinus karantino metu įvestas išimtis, tokių nesaugių automobilių eksploatavimo laikotarpis tik dar labiau prasitęsė.

Specialistas juokavo, kad turėdami galimybę žmonės automobilius eksploatuotų tol, kol šie tiesiog sustotų. Vis dėlto padangų keitimas, kaip ir pastabos po neįveiktos techninės apžiūros, priverčia juos užsukti į servisą, kuriame dažnai atlieka daugiau darbų nei planavo.

A. Mačiūnas, kaip yra įpratęs šiltojo sezono pradžioje, apžvelgė savo daugiabučio kieme stovinčius automobilius ir pastebėjo, kad 8 iš 10 vis dar su žieminėmis padangomis. Vis dėlto įpusėjus balandžiui taip važinėti jau nėra racionalu.

„Tokie vairuotojai gadina žiemines padangas, kurios bus prastesnės atėjus naujam šaltajam sezonui. Taip pat jos labiau ūžia važiuojant, todėl mažesnis komfortas. Be to, stabdymo kelias ilgesnis, o degalų sąnaudos didesnės nei su vasarinėmis“, – dėstė automobilių specialistas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)