aA
Skaudžios nelaimės kelyje „Via Baltica“ tampa kone kasdienybe. Ši per visą Lietuvą besidriekiantis asfalto arterija neretai pavadinama mirties keliu. Panašu, kad kiti metai taps lūžio tašku siekiant pokyčių. O permainos bus matomos dar šiais metais.
„Via Baltica“ kelias
© Lietuvos automobilininkų sąjungos nuotr.

Naujas žymėjimas

Itin didelis automobilių srautas ir nesaugus greitis. Tai „Via Baltica“ problema Nr. 1. Specialistai sako, kad toli gražu tai nėra vienintelė bėda.

„Dažnai vairuotojai važiuoja per arti vienas kito ir nesilaiko saugaus atsumo. Turbūt ne vienam vairuotojui tai teko patirti, kai prie automobilio galo prilimpa kita transporto priemonė ir spaudžia.

Dar didesnė problema, kai vairuotojai norėdami sutaupyti degalų važiuoja vienas paskui kitą labai arti – sunkvežimių vairuotojai padaro oro kišenę ir atsiranda problema. Lengvojo automobilio vairuotojas norėdamas aplenkti dviejų juostų kelyje įlysti į tarpą negali, nes sunkvežimiai važiuoja vienas paskui kitą kaip traukinys. Tikrai nemažai avarijų ir žūčių „Via Baltica“ būna dėl šios priežasties“, – DELFI teigė Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Egidijus Skrodenis.

Pagal pirminę informaciją, saugaus atstumo nesilaikymas ir buvo priežastis pastarosios skaudžios nelaimės – prieš savaitę tragiškoje avarijoje netoli Panevėžio žuvo du žmonės.

Rado skaudžių nelaimių priežastį: jau netrukus mirties kelyje laukia permainos
© DELFI skaitytojo nuotr.

Praėjusią savaitę įvyko atsakingų tarnybų susitikimas, kuriame buvo sprendžiama, kaip nedelsiant būtų galima pagerinti situaciją. Panašu, kad greitas sprendimas buvo rastas. Kitas dalykas, kaip jis veiks realybėje.

Eksperimentas

Už saugaus atstumo nesilaikymą numatytos baudos. Tiesa, jos tik simbolinės.

„Sankcijos yra labai nedidelės – įspėjimas arba 2 eurų bauda. Kita vertus, juk visų nesustabdysi ir srauto nesustabdysi. Ir pareigūnams pavojinga, kai lekia toks autotraukinys. Sutarėme, kad artimiausiu metu informuosime vairuotojus ir keisime jų elgesį primindami, kad reikia laikytis atstumo“, – sako E. Skrodenis.

Dar šiais metais – iki gruodžio 20-osios dienos – „Via Baltica“ kelyje prasidės eksperimentas.

„Padarysime specialius brūkšnius kas 50 metrų, kurie rodys, koks turi būti atstumas tarp transporto priemonių. Ta praktika yra naudojama daugelyje šalių. Artimiausia šalis – Estija. Taip pat tokia sistema naudojama Pancūzijoje, Čekijoje, Vokietijoje, kitose šalyse. Bus pastatyti ženklai, kurie informuos vairuotojus, ką reiškią tos linijos. KET 319-as ženklas rodo, kad reikia laikytis saugaus atstumo. Tai mes padarysime dar šiais metais ir stebėsime“, – kalbėjo E. Skrodenis.

Šiuo metu specialistai analizuoja situaciją ir aiškinasi, kuriose vietose bus imtąsi eksperimento.

„Tai tikrai nebus tie ruožai, kur artimiausiu metu vyks rekonstrukcija. Rinksimės ruožus, kur rekonstrukcija vyks po metų kitų, kad nebūtų laikinos investicijos“, – sako LAKD vadovas.

Žiūri į vokiečius

Kaip jau minėjome, Lietuvoje bauda už saugaus atstumo nesilaikymą panaši į ledų porcijos kainą. Panašu, kad ši ledų porcija netrukus gali labai labai smarkiai pabrangti.

„Pavyzdžiui, Vokietijoje bauda už saugaus eismo nesilaikymą yra 600 eurų“, – sako E. Skrodenis.

Tačiau kaip nustatyti, kada automobilis laikėsi saugaus atstumo, o kada ne? Čia į pagalbą ateina technologijos.

Kraupi avarija Pasvalio rajone
Kraupi avarija Pasvalio rajone
© DELFI skaitytojo nuotr.

„Vokietijoje jau veikia radarų sistema, kuri fiksuoja atstumus tarp transporto priemonių ir tokiu būdu galima skirti baudas. LAKD atstovai jau susisiekė su policija ir kalbasi su Vokietijos atstovais. Mes eksperimento tvarka vieną komplektą gausime jau artmiausiu metu – gal apie sausį, vasarį. Žiūrėsime, kaip jie veikia. Gal iš karto nebus įteisinti, tačiau mes matysime situaciją ir koks yra pažeidimų mastas ir tuo pačiu bus galima įteisinti šią sistemą. Šios sistemos jau veikia Vokietijoje ir jos neturėtų būti brangios“, – teigia E. Skrodenis.

Laukia permainos

Panašu, kad 2017 metais „Via Baltica“ kelyje laukia virtinė permainų. Visų pirma 25-iuose ruožuose bus įrengti sektoriniai greičio matuokliai, matuosiantys automobilių vidutinį greitį tam tikrame ruože.

„Šiuo metu vyksta pirkimo procedūros. Aišku, kaip su daugeliu viešųjų pirkimų, procedūros užtrunka – tai yra naujas dalykas, konkurencija didelė, skundų daug, suinteresuotumo daug. Bus matyt, kaip viskas vyks, ar bus apskundimų, ar bus stabdomos procedūros. Mūsų tikslas, kad sutartis jau būtų galima pasirašyti ir kitų metų viduryje jau naudotis radarais“, – sako LAKD direktorius.

Tęsiasi ir kelio rekonstrukcijos darbai. Kauno rajono ribose visi darbai baigti. Artėjama Marijampolės link.

„Kazlų Rūdos savivaldybės ribose vyksta 10 km atkarpos statybos ir iki kitų metų rugsėjo turėtų būti pabaigta magistralė su apjungiamaisiais keliais ir skirtingų lygių sankryžomis. Dar šiais metais skelbsime konkursą Marijampolės savivaldybės ribose 10 km ruožui magsitralės statyboms.

Kitų metų pradžioje, kai bus baigtos techninio projekto rengimo procedūros, bus paskelbtas Prienų rajono ribose esančios magistralės statybos konkursas. 2018 metais ruožas nuo Kauno iki Marijampolės jau bus baigtas ir paverstas dviejų juostų magistrale“, – sako E. Skrodenis.

Permainos, tiesa kiek vėlesnės, laukia ir kelio atkarpos nuo Marijampolės iki Kalvarijos.

„Manau, kad įmanoma iki 2022 metų ir šį ruožą paversti magistrale. Juo labiau, kad lenkai 2022 metais jau planuoja turėti nuo Varšuvos iki Lietuvos pastatytą 4 juostų kelią“, – sako LAKD vadovas.

Tuo pačiu metu darbai planuojami Panevėžio aplinkelyje, kuris yra „Via Baltica“ kelio dalis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vilnietis įsiuto: pigiausias plovimas automatinėje plovykloje tapo 740 eurų nuostoliu (317)

Nekaltas noras – per pietų pertrauką nusiplauti automobilį, vilniečiui tapo galvos skausmu....

Perkantys padangas internetu turėtų atkreipti dėmesį į kelis kriterijus (4)

Artėjant šaltajam sezonui tenka keisti automobilio padangas, todėl dažnas vairuotojas, kaip tik...

Kas antras tamsoje žuvęs pėsčiasis nepasirūpino paprasčiausia apsauga nuo nelaimės (6)

Nors vis dar nemažai eismo dalyvių mano, kad dėvėti atšvaitą esant prastam matomumui ar tamsiam...

Pareigūnai sunerimo: per parą 18 sužeistųjų, o žmonės nesupranta, ką keliuose daro ne taip (80)

Rytinės piko valandos prasideda, o vakarinės baigiasi sutemus, todėl tiek vairuotojai, tie...

Tyrimas nustebino: KET reikalavimus atitinkantis padangų protektoriaus gylis gali būti mirtinai pavojingas (124)

Rudenį, kada dažnai lyja, važiavimo saugumui itin didelę įtaką turi padangos ir jų...

Top naujienos

Po pragaro Pravieniškėse – šokiruojanti kalinio išpažintis: jie ten kone meldėsi, kad neišgyvenčiau (40)

Pasižiūrėję į Vytautą ir išgirdę jo balsu sunkiai tariamus žodžius nė neįtartumėte, kad...

Profesorius Stukas paaiškino, kodėl būtina valgyti pusryčius: ryte dažnai daroma klaida situaciją tik pablogina (7)

Pasak Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto profesoriaus Rimanto Stuko , sunku patikėti, bet...

Ką pasakytų Greta Thunberg Indijoje? Čia yra 150 mln. vairuotojų ir tik 8000 nori elektrinių automobilių (23)

Šią vasarą „ Hyundai Motor Co.“ pristatė pirmąjį Indijos elektrinį visureigį...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (7)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...

Istorinis pasiekimas: pirmą kartą kosmose buvo užauginta mėsa (2)

Daugelis žino, kad maistas kosmose yra pakankamai blankus ir skurdus. Tačiau nauja technologija į...

Aukštaitijos sostinė stoja? Darbdaviai jau skaičiuoja susitraukusius pelnus ir pereina į taupymo režimą (174)

Lietuvos ūkio variklis sukasi visu pajėgumu. Pastaraisiais metais augusi ekonomika išjudino ir...

Prostitucijoje išnaudotų lietuvių istorijos sukrėtė net visko mačiusią pareigūnę iš Švedijos: viena jų tapo filmu (150)

Net praėjus daugiau nei dešimtmečiui prostitucijoje išnaudotų lietuvaičių istorijos yra...

Ekspertai: po Lenkijos rinkimų politikoje labiausiai tikėtinas tęstinumas (26)

Lenkijos valdančiajai dešiniųjų pažiūrų partijai „ Įstatymas ir teisingumas “...